abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19819157
Is er een manier om meer dan twee DNS servers in te stellen in linux Red Hat?
pi_19835021
Ik heb een klein software vraagje: Ik zit hier met ene paar AAC muziekbestandjes sie ik graag naar mp3 of ogg wil converteren. Voor zover ik weet zit er geen DRM op. Ik heb al een tijdje zitten zoeken, maar kan er niet echt wat voor vinden.. Heeft iemand een suggestie?

Ik ben verder wel positief verrast, ik heb Suse 9.1 naast Windows XP staan, gewoon om eens te proberen en van tevoren had ik verwacht dat ik toch standaard het meeste nog wel op XP zou doen, maar sinds 't er op staat heb ik XP nooit meer geboot !
pi_19836478
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 19:55 schreef DutchBlood het volgende:
Is er een manier om meer dan twee DNS servers in te stellen in linux Red Hat?
edit /etc/resolv.conf
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_19837604
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 16:18 schreef Skinkie het volgende:

[..]

edit /etc/resolv.conf
Dankje.

-edit-
Dat heeft helaas geen nut, de NIC wordt door DHCP geconfigged, dus elke keer na het verkrijgen van een nieuw IP zijn die nameservers weer weg.

[ Bericht 27% gewijzigd door DutchBlood op 12-06-2004 17:15:50 ]
pi_19838317
Kan ik eigenlijk de username root wijzigen of krijg ik dan problemen?
pi_19844212
Naja, root moet je niet gebruiken voor normale doeleinden he... Alleen als je packages e.d. wil installen.
pi_19863478
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_19873969
quote:
Op maandag 7 juni 2004 21:12 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Compiling... duurt wel ff op een P1 133mHz
Kernels kun je gewoon op je snelste PC compilen en dan op de doel-PC installeren. Je moet gewoon zorgen dat de CPU architecture in de kernel-settings overeenkomt met die van de doel-PC.
pi_19874485
vraagje an de kenners.

Wanneer ik een bestand upload met een script op een webserver krijgt de directory die dit script aanmaakt gelijk de rechten van de user apache, en wanneer ik met mijn ftp deze directories wil benaderen zegt ie dat er geen rechten zijn om de directory te bekijken dat komt omdat de user apache de directories heeft aangemaakt. Hoe krijg ik het voor elkaar dat wanneer ik iets via een scriptje upload dezelfde gebruiker geselecteerd wordt als waarmee ik bestanden upload via de ftp!?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_19874509
quote:
Op maandag 14 juni 2004 10:14 schreef Chandler het volgende:
vraagje an de kenners.

Wanneer ik een bestand upload met een script op een webserver krijgt de directory die dit script aanmaakt gelijk de rechten van de user apache, en wanneer ik met mijn ftp deze directories wil benaderen zegt ie dat er geen rechten zijn om de directory te bekijken dat komt omdat de user apache de directories heeft aangemaakt. Hoe krijg ik het voor elkaar dat wanneer ik iets via een scriptje upload dezelfde gebruiker geselecteerd wordt als waarmee ik bestanden upload via de ftp!?
gebruik je php om te uploaden?

zo ja.... kijk hier eens naar http://nl.php.net/manual/nl/function.chown.php
In de ban van de mods.
pi_19874535
euh nou ja als http-upload-form hé

verder ken ik chown, daar moet je echter admin (root) rechten voor hebben (tog?)
Like trump...
  maandag 14 juni 2004 @ 10:23:27 #287
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19874656
quote:
Op maandag 14 juni 2004 10:16 schreef Chandler het volgende:

verder ken ik chown, daar moet je echter admin (root) rechten voor hebben (tog?)
Nee, daarvoor moet je eigenaar (of root) van die dir zijn.

Waarom chmod je de uploaddirectory niet naar world-read/writable (755 als ik me niet vergis)?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19874705
Ik zal eens proberen om de dir goed te krijgen..

ik heb dit scriptje geprobeerd
quote:
<?
function recurse_chown_chgrp($mypath, $uid, $gid)
{
$d = opendir ($mypath) ;
while(($file = readdir($d)) !== false) {
if ($file != "." && $file != "..") {

$typepath = $mypath . "/" . $file ;

//print $typepath. " : " . filetype ($typepath). "<BR>" ;
if (filetype ($typepath) == 'dir') {
recurse_chown_chgrp ($typepath, $uid, $gid);
}

chown($typepath, $uid);
chgrp($typepath, $gid);

}
}

}

recurse_chown_chgrp ("upload", "***", "***") ;
?>
en kreeg als output
quote:
Warning: chown(): Operation not permitted in /home/***/domains/***/public_html/upload/chown.php on line 15

Warning: chgrp(): Operation not permitted in /home/***/domains/***/public_html/upload/chown.php on line 16

Warning: chown(): Operation not permitted in /home/***/domains/***/public_html/upload/chown.php on line 15

Warning: chgrp(): Operation not permitted in /home/***/domains/***/public_html/upload/chown.php on line 16
*** = prive naam

[ Bericht 47% gewijzigd door Chandler op 14-06-2004 10:33:43 ]
Like trump...
  maandag 14 juni 2004 @ 11:18:30 #289
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_19875870
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 14:53 schreef SpuitElf het volgende:
Ik heb een klein software vraagje: Ik zit hier met ene paar AAC muziekbestandjes sie ik graag naar mp3 of ogg wil converteren. Voor zover ik weet zit er geen DRM op. Ik heb al een tijdje zitten zoeken, maar kan er niet echt wat voor vinden.. Heeft iemand een suggestie?

Ik ben verder wel positief verrast, ik heb Suse 9.1 naast Windows XP staan, gewoon om eens te proberen en van tevoren had ik verwacht dat ik toch standaard het meeste nog wel op XP zou doen, maar sinds 't er op staat heb ik XP nooit meer geboot !
Als het iTunes AAC files zijn moet je eens naar FairPlay gaan kijken
slashdot article over de release
Register article
VLC player die aac kan spelen

Waarschijnlijk (mits de vlc player scriptable is) kan je de vlc player de aac files als rouwe data (wav) laten dumpen en deze dan zelf met lame naar mp3 encoden.

Zo'n script is er bv ook voor wma2mp3, dan dumpt mplayer de wma data naar een .wav welke je dan met lame kan encoden naar mp3

suc6
  maandag 14 juni 2004 @ 11:22:32 #290
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_19875944
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 17:06 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Dankje.

-edit-
Dat heeft helaas geen nut, de NIC wordt door DHCP geconfigged, dus elke keer na het verkrijgen van een nieuw IP zijn die nameservers weer weg.
In de configuratie van je DNS client (pump, dhclient oid) kan je vaak de settings die je van de DHCP server krijgt overrulen door zelf waardes in te stellen.

Howto voor instellingen met dhclient
  maandag 14 juni 2004 @ 11:24:31 #291
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_19876000
quote:
Op maandag 14 juni 2004 10:16 schreef Chandler het volgende:

Je zou ook een group kunnen maken en /etc/group en daar de apache user en ftp user lid van maken en zorgen dat de directory welke gedeeld moet worden tussen deze 2 users geowned wordt door de nieuwe group en dat die group lees+schrijf rechten op de directory heeft
  maandag 14 juni 2004 @ 11:37:49 #292
86327 dujour
Nou daaaaag
pi_19876324
edit
opgelost

[ Bericht 90% gewijzigd door dujour op 14-06-2004 16:46:46 ]
pi_19880788
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:37 schreef dujour het volgende:
ik heb ook een probleem met apache onder linux ik heb apache met php en mysql geinstalleerd
alleen als ik een forum installeer erop dan kan ik niet inloggen dan zegt ie pagina niet gevonden heeft iemand dit ook gehad?
Ja hoor, dat heeft iemand ook wel eens gehad. Controleer je apache config en je permissies..

en het gebruik van punten en komma's kost niets extra's op fok
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_19880869
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:22 schreef smoking2000 het volgende:

[..]

In de configuratie van je DNS client (pump, dhclient oid) kan je vaak de settings die je van de DHCP server krijgt overrulen door zelf waardes in te stellen.

Howto voor instellingen met dhclient
Daarmee haal je het complete nut van de dhcp-server eg, en dus is dat "not done". Met andere woorden: config je server goed!
Je dhcp-server kan je nl ook specifieke configuraties laten uitvoeren voor bepaalde clients.
pi_19884187
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:17 schreef BarBaar het volgende:
Je dhcp-server kan je nl ook specifieke configuraties laten uitvoeren voor bepaalde clients.
Mjah, een extra dns-server toevoegen lijkt me idd niet een reden om vage hacks uittevoeren
pi_19884562
quote:
Op maandag 14 juni 2004 16:25 schreef devzero het volgende:

[..]

Mjah, een extra dns-server toevoegen lijkt me idd niet een reden om vage hacks uittevoeren
Dat is gewoon standaard voor een dhcp server...

Maar het staat niet zo mooi, 8 DNS-servers, dus doe ik dat liever clientside.(ja, tis een zeikreden)
pi_19884783
quote:
Op maandag 14 juni 2004 16:25 schreef devzero het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over een extra dns-server dan?
pi_19886348
Nou mensen ik zal mijn probleem eens ietsje duidelijker proberen uit te leggen.

Wanneer ik bestanden upload met php, worden hier een andere gebruiker aangekoppeld dan wanneer ik de bestanden zou uploaden met ftp, doordat de gebruikers via het script anders zijn als de gebruiker van de ftp kan ik de directories niet benaderen.

Wie heeft hier een gepaste oplossing voor!? mischien koppeling van users op mijn ftp account? of is er een instelling in PHP mogelijk gelijk de rechten op de juiste gebruiker te zetten, want chown werkt helaas na het aanmaken van een directory of move_uploaded_file

Tnx.
Like trump...
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:24:21 #299
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_19905732
quote:
Op maandag 14 juni 2004 17:51 schreef Chandler het volgende:
Nou mensen ik zal mijn probleem eens ietsje duidelijker proberen uit te leggen.

Wanneer ik bestanden upload met php, worden hier een andere gebruiker aangekoppeld dan wanneer ik de bestanden zou uploaden met ftp, doordat de gebruikers via het script anders zijn als de gebruiker van de ftp kan ik de directories niet benaderen.

Wie heeft hier een gepaste oplossing voor!? mischien koppeling van users op mijn ftp account? of is er een instelling in PHP mogelijk gelijk de rechten op de juiste gebruiker te zetten, want chown werkt helaas na het aanmaken van een directory of move_uploaded_file

Tnx.
De via HTTP (je PHP script) geuploade bestanden zijn eigendom van de user waaronder het apache process draait.

De FTP user is of de user waaronder de FTP server draait (bv user: ftp).

Deze users mogen elkaar bestanden niet lezen of schrijven als het betreffende bestand geen world-readable/world-writeble rechten heeft.

Voorbeeld:
quote:
-rw-rw-r--- apache apache some_file_uploaded_via_php_script.txt
Deze file is eigendom van de apache user en van de apache group
en zowel de user als de group hebben lees en schrijf rechten, en de rest van de users hebben allee lees rechten.

Als je deze file eigendom zou maken van de ftp GROUP en de apache user is lid van de group ftp dan kan deze file zowel door de apache user gelezen en geschreven worden als door de andere users lid van de ftp group. De apache user kan zelfs de file nog lezen en schrijven als owning user naar root gewijzigt zou worden, omdat de group mag lezen en schrijven.

Als je niet met groups wilt kloten, kan je je files voor iedereen readable/writeable maken, maar daar moet je mee uitkijken icm ftp

Mocht je niet helemaal bekent zijn met filepermissions en ownership: linkje

Zie verder mijn eerdere post. suc6
pi_19908929
quote:
Op maandag 14 juni 2004 16:49 schreef BarBaar het volgende:
Wie heeft het hier over een extra dns-server dan?
8 dns-servers noem ik "extra" ja Het ging mij meer om de link naar "Howto voor instellingen met dhclient" wat me een beetje onzin leek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')