edit /etc/resolv.confquote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:55 schreef DutchBlood het volgende:
Is er een manier om meer dan twee DNS servers in te stellen in linux Red Hat?
Dankje.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:18 schreef Skinkie het volgende:
[..]
edit /etc/resolv.conf
Kernels kun je gewoon op je snelste PC compilen en dan op de doel-PC installeren. Je moet gewoon zorgen dat de CPU architecture in de kernel-settings overeenkomt met die van de doel-PC.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:12 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Compiling... duurt wel ff op een P1 133mHz
gebruik je php om te uploaden?quote:Op maandag 14 juni 2004 10:14 schreef Chandler het volgende:
vraagje an de kenners.
Wanneer ik een bestand upload met een script op een webserver krijgt de directory die dit script aanmaakt gelijk de rechten van de user apache, en wanneer ik met mijn ftp deze directories wil benaderen zegt ie dat er geen rechten zijn om de directory te bekijken dat komt omdat de user apache de directories heeft aangemaakt. Hoe krijg ik het voor elkaar dat wanneer ik iets via een scriptje upload dezelfde gebruiker geselecteerd wordt als waarmee ik bestanden upload via de ftp!?
Nee, daarvoor moet je eigenaar (of root) van die dir zijn.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:16 schreef Chandler het volgende:
euh nou jaals http-upload-form hé
verder ken ik chown, daar moet je echter admin (root) rechten voor hebben (tog?)
en kreeg als outputquote:<?
function recurse_chown_chgrp($mypath, $uid, $gid)
{
$d = opendir ($mypath) ;
while(($file = readdir($d)) !== false) {
if ($file != "." && $file != "..") {
$typepath = $mypath . "/" . $file ;
//print $typepath. " : " . filetype ($typepath). "<BR>" ;
if (filetype ($typepath) == 'dir') {
recurse_chown_chgrp ($typepath, $uid, $gid);
}
chown($typepath, $uid);
chgrp($typepath, $gid);
}
}
}
recurse_chown_chgrp ("upload", "***", "***") ;
?>
*** = prive naamquote:Warning: chown(): Operation not permitted in /home/***/domains/***/public_html/upload/chown.php on line 15
Warning: chgrp(): Operation not permitted in /home/***/domains/***/public_html/upload/chown.php on line 16
Warning: chown(): Operation not permitted in /home/***/domains/***/public_html/upload/chown.php on line 15
Warning: chgrp(): Operation not permitted in /home/***/domains/***/public_html/upload/chown.php on line 16
Als het iTunes AAC files zijn moet je eens naar FairPlay gaan kijkenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:53 schreef SpuitElf het volgende:
Ik heb een klein software vraagje: Ik zit hier met ene paar AAC muziekbestandjes sie ik graag naar mp3 of ogg wil converteren. Voor zover ik weet zit er geen DRM op. Ik heb al een tijdje zitten zoeken, maar kan er niet echt wat voor vinden.. Heeft iemand een suggestie?
Ik ben verder wel positief verrast, ik heb Suse 9.1 naast Windows XP staan, gewoon om eens te proberen en van tevoren had ik verwacht dat ik toch standaard het meeste nog wel op XP zou doen, maar sinds 't er op staat heb ik XP nooit meer geboot!
In de configuratie van je DNS client (pump, dhclient oid) kan je vaak de settings die je van de DHCP server krijgt overrulen door zelf waardes in te stellen.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:06 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Dankje.
-edit-
Dat heeft helaas geen nut, de NIC wordt door DHCP geconfigged, dus elke keer na het verkrijgen van een nieuw IP zijn die nameservers weer weg.
Je zou ook een group kunnen maken en /etc/group en daar de apache user en ftp user lid van maken en zorgen dat de directory welke gedeeld moet worden tussen deze 2 users geowned wordt door de nieuwe group en dat die group lees+schrijf rechten op de directory heeftquote:Op maandag 14 juni 2004 10:16 schreef Chandler het volgende:
euh nou jaals http-upload-form hé
verder ken ik chown, daar moet je echter admin (root) rechten voor hebben (tog?)
Ja hoor, dat heeft iemand ook wel eens gehad. Controleer je apache config en je permissies..quote:Op maandag 14 juni 2004 11:37 schreef dujour het volgende:
ik heb ook een probleem met apache onder linux ik heb apache met php en mysql geinstalleerd
alleen als ik een forum installeer erop dan kan ik niet inloggen dan zegt ie pagina niet gevonden heeft iemand dit ook gehad?
Daarmee haal je het complete nut van de dhcp-server eg, en dus is dat "not done". Met andere woorden: config je server goed!quote:Op maandag 14 juni 2004 11:22 schreef smoking2000 het volgende:
[..]
In de configuratie van je DNS client (pump, dhclient oid) kan je vaak de settings die je van de DHCP server krijgt overrulen door zelf waardes in te stellen.
Howto voor instellingen met dhclient
Mjah, een extra dns-server toevoegen lijkt me idd niet een reden om vage hacks uittevoerenquote:Op maandag 14 juni 2004 14:17 schreef BarBaar het volgende:
Je dhcp-server kan je nl ook specifieke configuraties laten uitvoeren voor bepaalde clients.
Dat is gewoon standaard voor een dhcp server...quote:Op maandag 14 juni 2004 16:25 schreef devzero het volgende:
[..]
Mjah, een extra dns-server toevoegen lijkt me idd niet een reden om vage hacks uittevoeren![]()
Wie heeft het hier over een extra dns-server dan?quote:Op maandag 14 juni 2004 16:25 schreef devzero het volgende:
[..]
Mjah, een extra dns-server toevoegen lijkt me idd niet een reden om vage hacks uittevoeren![]()
De via HTTP (je PHP script) geuploade bestanden zijn eigendom van de user waaronder het apache process draait.quote:Op maandag 14 juni 2004 17:51 schreef Chandler het volgende:
Nou mensen ik zal mijn probleem eens ietsje duidelijker proberen uit te leggen.
Wanneer ik bestanden upload met php, worden hier een andere gebruiker aangekoppeld dan wanneer ik de bestanden zou uploaden met ftp, doordat de gebruikers via het script anders zijn als de gebruiker van de ftp kan ik de directories niet benaderen.
Wie heeft hier een gepaste oplossing voor!? mischien koppeling van users op mijn ftp account? of is er een instelling in PHP mogelijk gelijk de rechten op de juiste gebruiker te zetten, want chown werkt helaas na het aanmaken van een directory of move_uploaded_file
Tnx.
Deze file is eigendom van de apache user en van de apache groupquote:-rw-rw-r--- apache apache some_file_uploaded_via_php_script.txt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |