abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19859354
Hai,

Ja ik weer met een vraag; ik wil onder linux met ssh een module voor de gd library installeren genaamd freetype, echter heb ik zelf nog niet eerder met ssh en linux gewerkt en wil dit eens gaan proberen zonder alles gelijk op te fucken.

Heeft iemand mischien een korte omschrijving waaruit ik kan opmaken wat ik nodig ben, en hoe de installatie verwerkt moet worden want onder linux zijn heel wat meer zaken nodig dan een installatie onder windows.

Alvast bedankt.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_19859437
module kopieeren en in de config files aanpassen?
  zondag 13 juni 2004 @ 17:15:03 #3
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_19859476
wat heb jij madd veel topics geopent
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_19860005
Het Grote Linux-Guru's helpen Linux-Newbies Topic

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_19864603
ssh werkt hetzelfde als een gewone linux shell? Dus een rpm van je module zoeken en met rpm -U http://moduleurl installeren?
pi_19870129
ssh is gewoon een soort telnet, je krijgt daarmee een command shell.
Wat belangrijker is, welke distro heb je, dat is namelijk belangrijk om te weten hoe je software moet installeren.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_19870269
ok, hoe kan ik daar simpel achter komen? ikzelf heb nog geen verstand van ssh of wat dit ook inhoud en weet enkele commando's (ls, cd)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_19870325
quote:
Op maandag 14 juni 2004 00:02 schreef Chandler het volgende:
ok, hoe kan ik daar simpel achter komen? ikzelf heb nog geen verstand van ssh of wat dit ook inhoud en weet enkele commando's (ls, cd)
Misschien is het handig om dan eerst een handleiding Unix/Linux te lezen. Klinkt een beetje flauw van mij, maar als je niet verder komt dan ls en cd lijkt mij het wel handig om je eerst een beetje in te lezen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_19870455
quote:
Op maandag 14 juni 2004 00:05 schreef Lucille het volgende:
... Klinkt een beetje flauw van mij, maar als je niet verder komt dan ls en cd ...
Dat is een wel erg diplomatiek antwoord
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

man commando, info commando
pi_19870499
L. ik kan dat we gaan doorlezen maar heeft weinig tot geen zin omdat het systeem waar ik de aanpassing op mag doen bij www.alphaxs.nl staat
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
en ik zelf amper/nooit met linux (en varianten) heb gewerkt. Ik zoek nu gewoon naar een snelle en simpele oplossing voor dit (volgens hun) kleine probleem.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop