Solse Gat 2004 - 4 #Truthenaren
Jullie hadden het al een beetje kunnen volgen
![]()
Wat een boude uitspraak leek in het begin, mondde uit in een nacht onder de sterren nabij het mysterieuze solse gat
![]()
De afspraak was enigzins ad hoc gemaakt, RC zou uiteindelijk G-art ophalen, dit omdat Q en ik haar dan 's nachts weer zouden terug brengen naar het hoge noorden
![]()
RC had wat vertraging, hetgeen voor personen als ik nooit uitmaakt omdat het hierdoor niet opvalt dat ik zelf ook enigzins vertraagd ben
Op de heenweg reden we al door de bossen... Dit brengt je al goed in de sfeer
![]()
Na enig zoekwerk en de telefonische directies van ReCreative konden we de locatie vrij snel vinden
![]()
Als mijn kaartlezer in eerste instantie op mij had vertrouwd hadden we het nóg eerder kunnen vinden, maar dan hadden we wel de sightseeingtour door Garderen gemist
![]()
Eenmaal aangeland bij de parkeerplaats van Drie was het even wachten op het team G-art - RC
![]()
Toen zij aan kwamen racen door het bos, volgden wij hun maar over een pad dat eigenlijk afgesloten was.... Dit pad ging dieper het bos in en we reden tussen statige hoge bomen, wat een prachtig gezicht was... Na wat gehobbel over de onverharde paden kwamen we aan bij de parkeerplaats van het Solse Gat. Heimelijk hoopte ik dat we er al waren (had ook iets met mijn behoefte aan santaire voorzieningen te maken waarvan mij de aanwezigheid beloofd was bij het Solse Gat zelf
![]()
) Het was echter nog een flink eind lopen door een toch wel errug donker bos als ik vergeet de zaklamp mee te nemen
![]()
Maar met de fietslampen van Q ging het toch wel goed, zo'n donkere nacht was het ook niet gelukkig.. Onze gids RC wist ons goed te leiden en na een flinke wandeling waren we dan toch gearriveerd bij dat veelbesproken Solse Gat...
Mijn reisgenoten wilden lekker dichtbij het gat gaan zitten dus moesten we een steile helling af, hetgeen ik wel errug avontuurlijk vond (Je zou maar in dat Gat vallen zeg
![]()
) Maar goed we namen plaats en lieten de sfeer op ons inwerken. Alhoewel het gesprek nog redelijk licht was, -mede door de jonge energie die we bij ons hadden en die ons verhinderde om aldaar astraal te gaan reizen...- was het toch wel bijzonder om daar zo te zitten in the open, met drie mensen die je nog niet eerder hebt gezien... Het was windstil en het weer was heerlijk voor een lentenacht
![]()
De avonturiers onder ons (iedereen behalve ik
![]()
) gingen een rondje of twee rond het gat lopen. Ondertussen begon de licht bewolkte hemel op te klaren hetgeen prachtige sterren liet zien
![]()
Na een tijdje bemerkten de drie avonturiers dat ze alledrie een andersoortig energie hadden waargenomen in een hoek van het bos a/d andere kant van het gat.. Daar moesten we dus heen (dat was natuurlijk niet mijn redenering geweest, maar ik volgde maar braafjes
![]()
ook omdat me beloofd was dat daar toch echt een wc-achtige gebeurtenis te vinden zou zijn
![]()
) We namen plaats in het bebladerde solse landschap, alleen nu dus in de hoek die bepaalde mensen het gevoel gaf dat ze werden aangekeken... Ineens kwam er ook een lichte bries opzetten die ook nog eens vanuit een andere kant kwam en we voelden duidelijk dat het kouder was dan waar we eerst zaten. Q zag toen een lichtverschijnsel en hij en RC gingen kijken of ze het konden volgen... Heel wat later kwamen ze weer terug met de mededeling dat het licht hun steeds voorbleef.. Dichterbij was zo'n zelfde soort lichtverschijning waar te nemen, zelfs voor mij... Ondertussen was ik redelijk duizelig geworden en had een psychedelisch zicht van mij bezit genomen hetgeen al dit een extra dimensie gaf
![]()
G-art en ik voelden ons beiden niet op ons gemak daar om het zacht te zeggen en aangezien onze jonge energie ook genoeg kreeg van de hele uitstap, gingen we maar weer op pad naar onze auto's... Het was inmiddels wel ietsjes donkerder geworden en ikzelf zag nagenoeg niets meer... Gelukkig leidde RC ook nu ons weer goed terug (ditmaal werd er wijselijk niet naar mij geluisterd
![]()
). Een geluid dat we eerder op die avond hadden gehoord op de heenweg, was nu een stuk vaker te horen... Een hoog gehuil dat door RC werd afgedaan als een (volgens mij gemuteerde) uil en door Q werd geduid als valk... We weten het nog niet, G-art en ik vermoedden een jaloerse thuisblijver die onze bewegingen op slowchat had gevolgd en die ons wilde pesten daaro in het bos
![]()
De auto's werden zonder problemen gevonden en de terugreis verliep voorspoedig
Bedankt ReCreative, G-art en Qu63
![]()
Het was echt fantastisch dat jullie zomaar ingingen op dit impulsieve voorstel! Respect
![]()
Een superherinnering!