quote:kwam ook meteen in me op.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:16 schreef poep het volgende:
ervaring?
Mijn ex ging vreemd, alleen hoorde ik dat achter af pas, toen het al uit was tussen ons.
dat vind ik werkelijk ziek, die teef moet boeten voor haar daden, en zijn gezicht moet er af worden gescheurd.
quote:zo ja:
Op donderdag 02 augustus 2001 13:16 schreef poep het volgende:
ervaring?
edit: je poste tegelijk met mij. Je hebt dus geen ervaring. Maar wel zie je het bij iemand anders. Vreemdgaan is niet leuk. Maar het hangt er wel vaaf op welke manier het gaat natuurlijk... vandaar mijn vraag of je genoeg ervaring zou hebben om het te kunnen weten.
[Dit bericht is gewijzigd door Svart Rose op 02-08-2001 13:22]
quote:als je dit echt meent ben jij nog zieker
Op donderdag 02 augustus 2001 13:20 schreef Tri-face het volgende:dat vind ik werkelijk ziek, die teef moet boeten voor haar daden, en zijn gezicht moet er af worden gescheurd.
Maar mensen daarvoor straffen vind ik tever gaan. Buitenstaanders hebben daar gewoon geen reet mee te maken.
quote:psies ! Helemaal met je eens.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:23 schreef Merel het volgende:[..]
als je dit echt meent ben jij nog zieker
quote:Dat denk ik ook! ik ben er (nog) niet uit wat ik er van moet vinden....
Op donderdag 02 augustus 2001 13:21 schreef Svart Rose het volgende:[..]
Maar het hangt er wel vaaf op welke manier het gaat natuurlijk... vandaar mijn vraag of je genoeg ervaring zou hebben om het te kunnen weten.
Dus niet! In alle 5 serieuze relaties die ik in mijn 23 jarige bestaan heb gehad is er 100% nooit vreemd gegaan! Zowel ik niet als zij, het kan dus ook anders
Jojogirl. En al helemaal niet mijn huidige vriendin, die pleegt nog liever op gruwelijke wijze zelfmoord dan als ze vreemd zou ga gaan.
quote:Koran-txt ?
Op donderdag 02 augustus 2001 13:20 schreef Tri-face het volgende:dat vind ik werkelijk ziek, die teef moet boeten voor haar daden, en zijn gezicht moet er af worden gescheurd.
quote:ken jij die situatie van die vrouw? weet jij wat haar man allemaal uitspookt, wat voor relatie ze hebben?
Op donderdag 02 augustus 2001 13:27 schreef Tri-face het volgende:
Ik vind het zielig voor die kinderen dat ze moeten leven met een moeder die een smerige slet is die haar lusten verkiest boven haar man en kinderen, die zichzelf niet in de hand kan houden en het bed deelt met een knul van 21.
Ik vind het zielig voor haar kinderen omdat die hier het slachtoffer van worden, onschuldig.
oordeel niet zo snel. je kent nooit het hele verhaal.
quote:Boelshit, als je niet wil gebeurd het je niet. Gebeurd het wel dan stond je er voor open, en dan is je huidige relatie kennelijk niet genoeg waard geweest.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:25 schreef Jojogirl het volgende:
Overspel is gewoon iets dat kan gebeuren
Met Vreemdgaan/overspel doe je iemand waar je van houdt bewust veel pijn , in mijn ogen heeft dat niks met liefde of houden van te maken en dus is je huidige relatie dan gebaseerd op leugens.
Ben een echte bikkel en maak het eerst uit voordat je vreemdgaat
quote:Voor mij is de enige oplossing dan, einde relatie
niet leuk is en mensen samen moeten oplossen.
quote:mee eens, iedereen moet zelf weten wat ze er mee doen. Maar als ik weet dat een vriend(in) van mijn wordt bedonderd zonder dat hij/zij het weet dan zal ik dat best vertellen
Maar mensen daarvoor straffen vind ik tever gaan. Buitenstaanders hebben daar gewoon geen reet mee te maken.
quote:tsja....mannen doen zulke dingen niet...
Op donderdag 02 augustus 2001 13:35 schreef ZineGeneZidane het volgende:
Ik Haat B!tches Die Overspel Plegen!!!!!!!!!!!
Zelfs al zou haar man vreemdgaan, wat ik net zo walgelijk zou vinden, dan betekent dat niet dat zij ook vreemd moet gaan. Maar jullie je zin, ik vraag mij alleen af wat jullie er van zouden vinden als jullie erachter kwamen dat jullie moeder vreemdging met iemand die veel jonger is.
Of dat je partner vreemdgaat terwijl jullie toch samen twee kinderen opvoeden.
Boeten zeg ik, omdat ze moet leren dat ze dit gedrag niet kan veroorloven, ze zorgt eerst maar voor een scheiding en dan mag ze van bil gaan, maar tot die tijd zit ze in een huwelijk met twee kinderen. Hoort ze trouw te zijn aan haar man en aan haar kinderen.
Vreemdgaan hoort daar niet bij.
quote:Tsja Mannen Doen Het Wel,
Op donderdag 02 augustus 2001 13:36 schreef SweetPumpkin het volgende:[..]
tsja....mannen doen zulke dingen niet...
Maar Ik Niet.........!!!
quote:jaja...zeggen ze allemaal...maar ondertussen...
Op donderdag 02 augustus 2001 13:38 schreef ZineGeneZidane het volgende:[..]
Tsja Mannen Doen Het Wel,
Maar Ik Niet.........!!!
quote:Ze doen het, maar ik hoor het alleen maar van vrouwen de laatste tijd...
Op donderdag 02 augustus 2001 13:36 schreef SweetPumpkin het volgende:[..]
tsja....mannen doen zulke dingen niet...
quote:precies, en dat vind ik al ingrijpen en het straffen van de persoon die vreemdgaat. Maar ik zweer het je als mijn vrouw vreemd zou gaan terwijl we samen kinderen hadden dan weet ik wel heel zeker dat als ik erachter kom zij verschrikkelijk moet op gaan passen.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:34 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:mee eens, iedereen moet zelf weten wat ze er mee doen. Maar als ik weet dat een vriend(in) van mijn wordt bedonderd zonder dat hij/zij het weet dan zal ik dat best vertellen
Vreemdgaan is met een egoistische actie, je weet dat je er iemand anders, of zelfs meerderen, enorm veel leed mee berokkent.
op dat punt is het voor mij bijna hetzelfde als moord. Het moedwillig vernielen van iets speciaals. Het met opzet pijn doen van een ander en in dit geval het leven van kinderen beinvloeden op een manier die niet goed kan zijn.
Ik vind dat je dat nog mag accepteren en nooit mag goedpraten of bagataliseren. Ik vind dat het moet worden afgestraft.
quote:oh ja? Apart.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:40 schreef Aneurism het volgende:[..]
Ze doen het, maar ik hoor het alleen maar van vrouwen de laatste tijd...
Ik zou nooit vreemd gaan. Zou dat simpelweg niet kunnen. Als iemand vreemd gaat, dan zit er gewoon iets totaal niet goed in de relatie.
quote:Het kan ook zo zijn dat je pas doordat je vreemd gaat bedenkt; de relatie waarin ik zat/zit deugt kennelijk niet, anders was ik nu niet veemd gegaan.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:34 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:Boelshit, als je niet wil gebeurd het je niet. Gebeurd het wel dan stond je er voor open, en dan is je huidige relatie kennelijk niet genoeg waard geweest.
Met Vreemdgaan/overspel doe je iemand waar je van houdt bewust veel pijn
, in mijn ogen heeft dat niks met liefde of houden van te maken en dus is je huidige relatie dan gebaseerd op leugens.
Ik geef toe, het is misschien naief, maar kan wel gebeuren.
quote:Ik walg van zowel man als vrouw die vreemdgaat, ongeacht welke omstandigheden. Er is maar 1 mogelijk excuus wat mij betreft en dat is een afspraak met je partner verder is het om te
Op donderdag 02 augustus 2001 13:40 schreef Aneurism het volgende:[..]
Ze doen het, maar ik hoor het alleen maar van vrouwen de laatste tijd...
Waarom zijn zoveel mensen tegenwoordig toch zo ongeloofelijk egoistisch en achterbaks, ikke en de rest kan stikke
quote:Dat is wel de meest domme beredenering die je kan maken, als je iemand gaat zoenen, dan ben ik vent genoeg, en ik hoop dat er vrouwen zijn die vrouw genoeg zijn... Die zeggen :" Ho wacht effe, ik heb een relatie, dat moet ik eerst oplossen voordat ik met je ga zoenen of het bed in duik..."
Op donderdag 02 augustus 2001 13:44 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Het kan ook zo zijn dat je pas doordat je vreemd gaat bedenkt; de relatie waarin ik zat/zit deugt kennelijk niet, anders was ik nu niet veemd gegaan.
Anders is idd je relatie een leugen.
quote:Helemaal mee eens, respect en moeilijke situaties is geen plaats meer voor, Het MOET LEUK ZIJN! DAT GAAT VOOR!
Op donderdag 02 augustus 2001 13:45 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
Ik walg van zowel man als vrouw die vreemdgaat, ongeacht welke omstandigheden. Er is maar 1 mogelijk excuus wat mij betreft en dat is een afspraak met je partner verder is het om te
Waarom zijn zoveel mensen tegenwoordig toch zo ongeloofelijk egoistisch en achterbaks, ikke en de rest kan stikke
-edit- oops de vergeten, want mensen die zo denken zijn niet meer dan om van te kotsen...
[Dit bericht is gewijzigd door Aneurism op 02-08-2001 13:47]
quote:zoals ik al zei: heb dan eerst het lef om te scheiden en dan pas verder gaan met een relatie. Ga niet binnen je huwelijk op zoek naar seksueel genot achter de rug om van je partner.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:41 schreef poep het volgende:
Is het niet zo dat in een goede relatie geen overspel voorkomt, maar dat zoiets voorkomt wanneer de relatie minder goed is? dat je er op zo'n moment pas achter komt? Volgens mij is het zo dat je wanneer je dus een goede relatie hebt je geen gevoelens voor anderen kunt krijgen! (ik heb hier erg weinig ervaring in maar ik denk dat het zo gaat!)
En dat wanneer het wel gebeurt je niet alleen de overspel pleger fout is maar dat het een combinatie van factoren is? In een goed huwlijk valt niet te stoken....
Vreemdgaan is niet te rechtvaardigen
quote:Er is altijd een moment dat je er aan toegeeft, als je dat dan wil moet je stoppen en je idd afvragen of je huidige relatie goed genoeg is. Zo niet dan eerst je huidige relatie beindigen, ipv misselijkmakend, sneaky vreemdgaan. Daarna ga je je gang maar.
Het kan ook zo zijn dat je pas doordat je vreemd gaat bedenkt; de relatie waarin ik zat/zit deugt kennelijk niet, anders was ik nu niet veemd gegaan.
gelukkig heeft Smoeldriaan geen ervaring met dit soort situaties en hij hoopt er ook nooit ervaring mee te krijgen
quote:Boeten gaat tever.
Boeten zeg ik, omdat ze moet leren dat ze dit gedrag niet kan veroorloven, ze zorgt eerst maar voor een scheiding en dan mag ze van bil gaan, maar tot die tijd zit ze in een huwelijk met twee kinderen. Hoort ze trouw te zijn aan haar man en aan haar kinderen.
quote:Tja de wereld is helaas geen roze wolk en sommige relaties eindigen helaas in een leugen, terwijl ze ooit toch echt mooi en goed begonnen.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:46 schreef Aneurism het volgende:[..]
Dat is wel de meest domme beredenering die je kan maken, als je iemand gaat zoenen, dan ben ik vent genoeg, en ik hoop dat er vrouwen zijn die vrouw genoeg zijn... Die zeggen :" Ho wacht effe, ik heb een relatie, dat moet ik eerst oplossen voordat ik met je ga zoenen of het bed in duik..."
Anders is idd je relatie een leugen.
quote:Ik probeer het niet te rechtvaardigen, maar ik vond dat er wat kort door de bocht geredeneerd werd en dat er misschien meerdere invalshoeken zijn.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:47 schreef Tri-face het volgende:[..]
Vreemdgaan is niet te rechtvaardigen
quote:* Jojogirl heeft hier helaas wel ervaring mee, ging vreemd tijdens een vakantie en heeft het zodra ze terug was opgebiecht en haar relatie be-eindigd.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:49 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
Er is altijd een moment dat je er aan toegeeft, als je dat dan wil moet je stoppen en je idd afvragen of je huidige relatie goed genoeg is. Zo niet dan eerst je huidige relatie beindigen, ipv misselijkmakend, sneaky vreemdgaan. Daarna ga je je gang maar.
gelukkig heeft Smoeldriaan geen ervaring met dit soort situaties en hij hoopt er ook nooit ervaring mee te krijgen
quote:NEE! je maakt door zo'n actie alles kapot, ook die goede dingen, want als die echt een waarde hadden gehad dan zou je vreemdgaan nooit iemand aandoen.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:52 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Tja de wereld is helaas geen roze wolk en sommige relaties eindigen helaas in een leugen, terwijl ze ooit toch echt mooi en goed begonnen.
quote:Tja das de brute werkelijkheid, het is alleen jammer dat er bij velen dan ook gelijk alle stoppen doorslaan en al het respect voor de ander is verdwenen en de liefde voor de ander is vervangen door egoisme, haat en domheid.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:52 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Tja de wereld is helaas geen roze wolk en sommige relaties eindigen helaas in een leugen, terwijl ze ooit toch echt mooi en goed begonnen.
Misschien iets te zeggen voor de stelling,
mensen die vreemdgaan zonder afspraak zijn niet te vertrouwen, egoïstisch en eigenlijk geen nieuwe relatie meer waard
quote:Klopt deels.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:59 schreef Tri-face het volgende:
een relatie is inderdaad iets van twee mensen maar zodra een van die twee een derde erbij betrekt zonder het aan de partner te vragen en daarmee moedwillig mensen (kinderen) die er niets mee te maken hebben, op emotioneel vlak schaadt, dan vind ik dat het niet langer meer iets is tussen twee personen.
quote:Ik wil het proberen te begrijpen al wordt dat lastig maar
Op donderdag 02 augustus 2001 13:55 schreef Jojogirl het volgende:[..]
* Jojogirl heeft hier helaas wel ervaring mee, ging vreemd tijdens een vakantie en heeft het zodra ze terug was opgebiecht en haar relatie be-eindigd.
waarom vreemdgegaan?
waarom niet gewacht totdat de huidige relatie over was
quote:
Dus niet! In alle 5 serieuze relaties die ik in mijn 23 jarige bestaan heb gehad is er 100% nooit vreemd gegaan! Zowel ik niet als zij, het kan dus ook anders
quote:
Boelshit, als je niet wil gebeurd het je niet. Gebeurd het wel dan stond je er voor open, en dan is je huidige relatie kennelijk niet genoeg waard geweest.
Met Vreemdgaan/overspel doe je iemand waar je van houdt bewust veel pijn , in mijn ogen heeft dat niks met liefde of houden van te maken en dus is je huidige relatie dan gebaseerd op leugens.Ben een echte bikkel en maak het eerst uit voordat je vreemdgaat
quote:
Voor mij is de enige oplossing dan, einde relatie
quote:Mee eens, mee eens en mee eens.
Vreemdgaan is met een egoistische actie, je weet dat je er iemand anders, of zelfs meerderen, enorm veel leed mee berokkent.
quote:Nee het gezeik en zelfmedelijden van het slachtoffer maken alles kapot.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:56 schreef Aneurism het volgende:[..]
NEE! je maakt door zo'n actie alles kapot, ook die goede dingen, want als die echt een waarde hadden gehad dan zou je vreemdgaan nooit iemand aandoen.
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 14:06 schreef KingShakur het volgende:
Iedereen gaat hier een beetje kortzichtig met oordelen gaan slingeren...
Elke situatie is anders...
[..]Nee het gezeik en zelfmedelijden van het slachtoffer maken alles kapot.
Jij ziet het slachtoffer nu als schuldige
quote:mee eens.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:09 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:sorry hoor maar dit is wel veruit de meest botte reactie die ik hier tot nu toe heb gelezen.
quote:* Jojogirl is heel blij dat er mensen zijn die het niet eens zijn met deze stelling.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:59 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
Tja das de brute werkelijkheid, het is alleen jammer dat er bij velen dan ook gelijk alle stoppen doorslaan en al het respect voor de ander is verdwenen en de liefde voor de ander is vervangen door egoisme, haat en domheid.
Misschien iets te zeggen voor de stelling,
mensen die vreemdgaan zonder afspraak zijn niet te vertrouwen, egoïstisch en eigenlijk geen nieuwe relatie meer waard
Anders was ik een relatie die nu al 5 jaar duurt misgelopen en dat zou ik doodzonde vinden omdat ik hem echt nooit meer kwijt wil.
quote:Omdat ik zo jong en naief was dat me pas op het moment dat ik vreemdging duidelijk was dat die relatie niet klopte.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:02 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
Ik wil het proberen te begrijpen al wordt dat lastig maar
waarom vreemdgegaan?
waarom niet gewacht totdat de huidige relatie over was
Heel stom ik weet het, maar wel waar.
quote:hieruit begrijp ik dat je wel enorm geleerd hebt (op de een of andere manier) van je vreemdgaan?
Op donderdag 02 augustus 2001 14:13 schreef Jojogirl het volgende:
Anders was ik een relatie die nu al 5 jaar duurt misgelopen en dat zou ik doodzonde vinden omdat ik hem echt nooit meer kwijt wil.
quote:Tuuuuurlijk weet je wanneer we elkaar weer eens zien hebben we het er nog wel eens over...
Op donderdag 02 augustus 2001 14:06 schreef KingShakur het volgende:
Iedereen gaat hier een beetje kortzichtig met oordelen gaan slingeren...
Elke situatie is anders...
[..]Nee het gezeik en zelfmedelijden van het slachtoffer maken alles kapot.
Moge zij allen uit hun lijden verlost worden
Er zijn teveel mensen met te weinig ruggegraat en te weinig verantwoordelijkheidsbesef op deze wereld.
Er is geen excuus voor vreemdgaan, het is gewoon het laagste wat je kan doen. Het is nooit de drank, de avond, je eigen relatie, jij bent het. Als je je niet happy voelt in je relatie, DOE ER WAT AAN, mensen.
En zoniet, maak er dan een eind aan!
*haat vreemdgangers en duldt ze ook niet in zijn omgeving*
Als je een vriend vamme bent en vreemdgaat ( om welke reden dan ook) DOEI! Ik hoef dat soort mensen niet in mijn omgeving
En kom niet aanzetten dat het een keer kan gebeuren, je laat het gebeuren. Wees dan zo fatsoenlijk en verantwoordelijk om de relatie met je partner te verbreken, ongeacht de consequenties.
quote:Je moet niet zo selectief lezen...
Op donderdag 02 augustus 2001 14:09 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
sorry hoor maar dit is wel veruit de meest botte reactie die ik hier tot nu toe heb gelezen.
quote:* Jojogirl weet het eigenlijk niet.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:15 schreef JoeNNie het volgende:[..]
hieruit begrijp ik dat je wel enorm geleerd hebt (op de een of andere manier) van je vreemdgaan?
mag ik vragen op welke manier (no offence, puur informatief)
Ik denk dat ik nu gewoon echt toe ben aan een vaste relatie, terwijl ik dat toen wel dacht maar niet was.
Kan het heel slecht uitleggen, maar ik weet zeker dat het nu niet zal gebeuren.
quote:Ik zou heel boos en verdrietig zijn, precies willen weten hoe wat waarom enz. en daarna een beslissing nemen over het lot van onze relatie.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:15 schreef Tri-face het volgende:
wat zou jij doen als hij vreemdgaat JojoGirl?
quote:Je hebt echt kompleet gelijk, en weet je die mensen veranderen nooit, ze leren er wel van, dat is zeker. Maar als ze nooit nooit zeggen, geloof ze niet. Dit soort mensen denken alleen aan zichzelf, en dan zullen ze het niet meer doen, vreemdgaan dan. Maar mensen die vreemdgaan zijn zeer egoistisch ingesteld, en dat kan je in principe geen vreemdgaan noemen, maar het bedriegen van een relatie is het wel. Een relatie is het om elkaar denken en respecteren toch?
Op donderdag 02 augustus 2001 14:18 schreef Tranceptor het volgende:
Ik walg van vreemdgangers,Moge zij allen uit hun lijden verlost worden
Er zijn teveel mensen met te weinig ruggegraat en te weinig verantwoordelijkheidsbesef op deze wereld.
Er is geen excuus voor vreemdgaan, het is gewoon het laagste wat je kan doen. Het is nooit de drank, de avond, je eigen relatie, jij bent het. Als je je niet happy voelt in je relatie, DOE ER WAT AAN, mensen.
En zoniet, maak er dan een eind aan!*haat vreemdgangers en duldt ze ook niet in zijn omgeving*
Als je een vriend vamme bent en vreemdgaat ( om welke reden dan ook) DOEI! Ik hoef dat soort mensen niet in mijn omgeving
En kom niet aanzetten dat het een keer kan gebeuren, je laat het gebeuren. Wees dan zo fatsoenlijk en verantwoordelijk om de relatie met je partner te verbreken, ongeacht de consequenties.
![]()
quote:OK, ben blij dat je er iets van geleerd lijkt te hebben maar toch nog wat vragen....
Op donderdag 02 augustus 2001 14:15 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Omdat ik zo jong en naief was dat me pas op het moment dat ik vreemdging duidelijk was dat die relatie niet klopte.
Heel stom ik weet het, maar wel waar.
Dit is mijn visie op het geheel.
1. Je begint met iemand een relatie, met goede bedoelingen. Iemand die dat niet doet is is geen discussie waard. Je houdt van elkaar en wilt graag samen het leven door.
2. Een relatie kan goed of fout lopen. Loopt ie fout dan maakt 1 van de 2 of beiden een einde aan de relatie. Dat is vervelend maar zo is het leven.
3. Op het moment dat de een dreigt vreemd te gaan, weet hij/zij dat er iets fout zit.
4. Aangezien je een relatie hebt, heb je verantwoordelijkheden en heb je dus gekozen voor 1 iemand! Niet voor 2, niet voor 3 maar voor die ene speciale
5. Je hebt op het moment dat je een leukere tegenkomt (waarmee je wilt vreemdgaan) dus gewoon pech want je moet het eerst uitmaken met je huidige vriend/vriendin/man/vrouw.
6. Als je dat niet kunt opbrengen ben je asociaal bezig en ben je onbetrouwbaar.
Zeker van volwassen mensen mag je toch wel iets verwachten.
kun je je hierin vinden Jojogirl of vind je dit onzin. Uit je verhaal neem ik aan dat je nu zo'n actie nooit meer zult uithalen.
quote:Welke ervaringen, ooit eens in het pakket gezeten dat iemand je bedroog, in wat voor een vorm dan ook? En waar berust je dat zelfmedelijden op, ik kots alleen op mensen die bedriegen en natuurlijk zelfmedelijden lijkt me gepast. Er zijn zo veel mensen, en juist degene waar je wat mee hebt haalt het in zijn kop om vreemd te gaan, ik zou mezelf behoorlijk zielig vinden als iemand dat flikt omdat je zo veel beter kan krijgen. Ik denk wel dat je een aantal situaties door de war haalt.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:19 schreef KingShakur het volgende:[..]
Je moet niet zo selectief lezen...
Aneurism stelde dat vreemdgaan alles kapot maakte, ook de goede herinneringen. Ik stelde er tegenover dat goede herinneringen stuk worden gemaakt door het zelfmedelijden van het slachtoffer. Daar blijf ik bij, en daar is niks bot aan, het berust alleen op ervaringen die ik rondom me heen heel vaak zie.
quote:Dat zelfmedelijden (wat niets oplost) komt wel voort uit het feit dat meneer of mevrouw de partner zo nodig vreemd moest gaan zonder voor een andere oplossing te kiezen. Uiteindelijk ligt de schuld dus NOOIT bij het slachtoffer
Op donderdag 02 augustus 2001 14:19 schreef KingShakur het volgende:[..]
Je moet niet zo selectief lezen...
Aneurism stelde dat vreemdgaan alles kapot maakte, ook de goede herinneringen. Ik stelde er tegenover dat goede herinneringen stuk worden gemaakt door het zelfmedelijden van het slachtoffer. Daar blijf ik bij, en daar is niks bot aan, het berust alleen op ervaringen die ik rondom me heen heel vaak zie.
quote:Ik kan me hier grotendeels in vinden. Alleen denk ik dat het zo kan zijn dat iemand denkt dat een relatie goed is terwijl dat niet zo is simpelweg omdat de relatie niks tegenkomt dat de relatie test.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:26 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
OK, ben blij dat je er iets van geleerd lijkt te hebben maar toch nog wat vragen....
Dit is mijn visie op het geheel.
1. Je begint met iemand een relatie, met goede bedoelingen. Iemand die dat niet doet is is geen discussie waard. Je houdt van elkaar en wilt graag samen het leven door.
2. Een relatie kan goed of fout lopen. Loopt ie fout dan maakt 1 van de 2 of beiden een einde aan de relatie. Dat is vervelend maar zo is het leven.
3. Op het moment dat de een dreigt vreemd te gaan, weet hij/zij dat er iets fout zit.
4. Aangezien je een relatie hebt, heb je verantwoordelijkheden en heb je dus gekozen voor 1 iemand! Niet voor 2, niet voor 3 maar voor die ene speciale
5. Je hebt op het moment dat je een leukere tegenkomt (waarmee je wilt vreemdgaan) dus gewoon pech want je moet het eerst uitmaken met je huidige vriend/vriendin/man/vrouw.
6. Als je dat niet kunt opbrengen ben je asociaal bezig en ben je onbetrouwbaar.
Zeker van volwassen mensen mag je toch wel iets verwachten.
kun je je hierin vinden Jojogirl of vind je dit onzin. Uit je verhaal neem ik aan dat je nu zo'n actie nooit meer zult uithalen.
Verder is het idd netter om het eerst uit te maken, maar de omstandigheden zijn daar niet altijd naar.
quote:OK ik sta open voor discussie, maar geef dan wat grijze voorbeelden want die lees ik hier niet en nogmaals ik heb daar ook geen ervaringen mee, misschien dat ik dan ook de andere kant kan begrijpen.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:30 schreef poep het volgende:
wel een beetje zwart wit allemaal!
quote:OK dat kan altijd gebeuren, niets is zeker maar je bent wel een relatie aangegaan en dus heb je (als je geen afspraken maakt over het toestaan van scharrels) verplichtingen naar elkaar toe.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:31 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Ik kan me hier grotendeels in vinden. Alleen denk ik dat het zo kan zijn dat iemand denkt dat een relatie goed is terwijl dat niet zo is simpelweg omdat de relatie niks tegenkomt dat de relatie test.
quote:Hier treed dan punt 5 in werking, je hebt gewoonweg pech omdat je eerst je huidige verplichting moet beeindigen.
Verder is het idd netter om het eerst uit te maken, maar de omstandigheden zijn daar niet altijd naar.
quote:Precies, walgelijk is het vreemdgaan. Een chronisch gebrek aan respect voor een ander en voor jezelf.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:26 schreef Aneurism het volgende:[..]
Je hebt echt kompleet gelijk, en weet je die mensen veranderen nooit, ze leren er wel van, dat is zeker. Maar als ze nooit nooit zeggen, geloof ze niet. Dit soort mensen denken alleen aan zichzelf, en dan zullen ze het niet meer doen, vreemdgaan dan. Maar mensen die vreemdgaan zijn zeer egoistisch ingesteld, en dat kan je in principe geen vreemdgaan noemen, maar het bedriegen van een relatie is het wel. Een relatie is het om elkaar denken en respecteren toch?
Emotionele kleuters bedoel ik dan!
quote:Als je vreemd gaat doe je toch iemand pijn, wat valt daar goed aan te praten?
Op donderdag 02 augustus 2001 14:30 schreef poep het volgende:
wel een beetje zwart wit allemaal!
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 13:14 schreef Tri-face het volgende:
Vreemdgaan vind ik misselijk makend.
quote:Is dit om je gevoelens voor of tegen dit onderwerp te uiten, duidelijkheid! dat is waar het hier om gaat
Op donderdag 02 augustus 2001 14:45 schreef RB-tje het volgende:[..]
quote:niets, misschien alleen het feit dat de relatie niet goed genoeg was en dat degene die vreemd ging daar te laat achter was?
Op donderdag 02 augustus 2001 14:43 schreef Aneurism het volgende:[..]
Als je vreemd gaat doe je toch iemand pijn, wat valt daar goed aan te praten?
quote:Precies, maar weinig sympathie voor de zaak hebben is iets totaal anders dan je er bewust mee te gaan bemoeien en de benadeelde persoon informatie gaan verstrekken.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:35 schreef JoeNNie het volgende:
ik zit er momenteel middenin (niet ikzelf, en gelukkig ook niet mijn relatie...maar wel een relatie in mijn vriendenkring) en kan momenteel niet veel sympathie opbrengen voor degene die vreemdgaat. je maakt inderdaad EEN HELEBOEL kapot. in eenkeer gaan relaties er anders uitzien, worden uitspraken en bindingen (verlovingen?) ERG betrekkelijk enzo.....
weinig sympathie van mijn kant dus!
quote:Dat is echt onzin, je vergeet niet dat je wat met iemand hebt wanneer je gaat flirten met een ander, dat kan niet... Het schort gewoon aan de moed en eerlijkheid van een ander om het even uit te stellen.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:52 schreef poep het volgende:[..]
niets, misschien alleen het feit dat de relatie niet goed genoeg was en dat degene die vreemd ging daar te laat achter was?
Gevoel is iets wat zich niet laat dwingen! en op zo'n moment denk je (denk ik) heel egoistisch en denk je niet aan het gevoel van de ander.
Ik kan me voorstellen dat iemand die vreemd gaat denkt "shit waar ben ik mee bezig" en dan is het al te laat! Dat bedoel ik met gevoel laat zich niet dwingen.
verstand en gevoel dat zijn 2 dingen die meestal loodrecht tegen over elkaar staan en niet met elkaar kunnen samen werken.
quote:nogmaals geef dan voorbeelden want ik begrijp het niet, ik zie die grijze gebieden niet dus maak duidelijk wat je bedoeld ........... zodat ik (heel misschien
Op donderdag 02 augustus 2001 14:52 schreef Merel het volgende:
Vroeger dacht ik er ook heel zwart-wit over, vreemdgaan was slecht, punt. Maar ik ben er inmiddels wel achtergekomen dat er inderdaad grijze gebieden zijn. Je kunt niet zomaar alle mensen die ooit vreemd zijn gegaan over 1 kam scheren.
quote:Sorry, maar ik ga hier niet iemand anders' vuile was buiten hangen.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:56 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
nogmaals geef dan voorbeelden want ik begrijp het niet, ik zie die grijze gebieden niet dus maak duidelijk wat je bedoeld ........... zodat ik (heel misschien
) mijn mening aan kan passen
quote:je was toch niet van plan namen te noemen
Op donderdag 02 augustus 2001 14:57 schreef Merel het volgende:[..]
Sorry, maar ik ga hier niet iemand anders' vuile was buiten hangen.
anders beschrijf je het globaal, maar ik snap nog steeds niet dat mensen kunnen vreemd gaan
quote:Hoe bedoel je dit?
Op donderdag 02 augustus 2001 14:52 schreef HighLander het volgende:
Precies, maar weinig sympathie voor de zaak hebben is iets totaal anders dan je er bewust mee te gaan bemoeien en de benadeelde persoon informatie gaan verstrekken.
quote:Hmm..ik heb het hele topic eens doorgelezen en ik kan me "gek" genoeg aardig vinden in de stellingen van Merel en Poep. Jij kent iemand die een relatie met een vrouw met relatie.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:20 schreef Tri-face het volgende:
geen ervaring maar ik ken iemand die op dit moment iemand kent die een relatie heeft met een getrouwde vrouw die kinderen heeft.dat vind ik werkelijk ziek, die teef moet boeten voor haar daden, en zijn gezicht moet er af worden gescheurd.
Echter zie ik nergens een woord of zin WAARVAN je ze kent. Ik neem aan dat jij die jongen van 21 kent (of ben je het zelf?) die de vrouw versiert? Wie zegt dat zij vreemd gaat? Mag dan wel voor die kinderen raar zijn maar wat als zij met d'r man een sexueel vrije relatie heeft en dus mag/kan doen wat ze wil? (En geloof me: Die vrouwen en ook mannen zijn er!! Ik ken ze persoonlijk en die hebben ook een kind!!)
Dus ik vind niet dat je alles inderdaad over 1 kam moet scheren. Voor elke relatie en individu is vreemdgaan een apart begrip. Leg anders eerst eens uit hoe die relatie tussen die getrouwde vrouw en man zit. Als je dat niet weet...so be it...
quote:Waar staat dat? Daar heb ik onze grote vriend niets over zien schrijven?
Op donderdag 02 augustus 2001 15:03 schreef Aneurism het volgende:
We hebben het niet over sexueel open relaties, dat is iets wat een ander weet, waar we het over hebben is iemand bedriegen en niets zeggen terwijl de ander denkt dat die monogaam is.
quote:Dat is jouw mening, maar dat is nog steeds niet wat hier bedoelt word met er mee bemoeien.
Op donderdag 02 augustus 2001 15:00 schreef JoeNNie het volgende:[..]
Hoe bedoel je dit?
Stel: ik heb een goede vriend waarvan ik weet dat z'n vriendin/verloofde/anders vreemdgaat, dan denk ik dat ik eerst naar die vriendin/verloofde/anders ga om te zeggen dat IK heb weet, en dat ik het op prijs stel dat zij dit OOK aan die vriend van mij verteld (als ze dat nog niet gedaan heeft dus). Dit is namelijk het minste wat zij kan doen. Als dit niet gebeurt dan zeg ik het (eventueel tussen neus en lippen) aan die vriend. Vreemdgaan is al lang genoeg, maar als het niet verteld wordt, dan vind ik het ECHT NIET KUNNEN!
quote:Dat klopt dat heb ik hem ook niet zien schrijven maar de discussie wordt ook wel iets breder gevoerd dan dit ene voorval.
Op donderdag 02 augustus 2001 15:09 schreef Frutsel het volgende:[..]
Waar staat dat? Daar heb ik onze grote vriend niets over zien schrijven?
quote:En zo heb ik nog een aantal maal aangegeven dat dit idd uitzonderingen zijn waarbij ik vreemdgaan accepteer. Maar nog steeds heb ik geen enkele andere situatie gelezen, gezien of gehoord waarin ik vreemdgaan kan goedkeuren of er iig begrip voor kan opbrengen, dus bring it on.......
Op donderdag 02 augustus 2001 13:45 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
Ik walg van zowel man als vrouw die vreemdgaat, ongeacht welke omstandigheden. Er is maar 1 mogelijk excuus wat mij betreft en dat is een afspraak met je partner verder is het om te
quote:Dan is het mij even onduidelijk.
Op donderdag 02 augustus 2001 15:12 schreef HighLander het volgende:
Dat is jouw mening, maar dat is nog steeds niet wat hier bedoelt word met er mee bemoeien.
quote:Je ziet mij ook niet schrijven dat ik het er mee eens of oneens ben. Ik zeg alleen dat er niet te snel moet worden geoordeeld als je de achtergrond niet weet. Ik ben het dus ook met jou eens...
Op donderdag 02 augustus 2001 15:15 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
Dat klopt dat heb ik hem ook niet zien schrijven maar de discussie wordt ook wel iets breder gevoerd dan dit ene voorval.
[..]En zo heb ik nog een aantal maal aangegeven dat dit idd uitzonderingen zijn waarbij ik vreemdgaan accepteer. Maar nog steeds heb ik geen enkele andere situatie gelezen, gezien of gehoord waarin ik vreemdgaan kan goedkeuren of er iig begrip voor kan opbrengen, dus bring it on.......
voor de rest, als ik het over sexueel open relaties had, dan zou ik dat wel zeggen... het gaat over overspel en vreemdgaan en dat is dus niet hetzelfde als een seksueel open relatie.
en ja ik weet zeker dat er in dit geval sprake is van vreemdgaan.
quote:ik ben het niet met je eens.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:55 schreef Aneurism het volgende:[..]
Dat is echt onzin, je vergeet niet dat je wat met iemand hebt wanneer je gaat flirten met een ander, dat kan niet... Het schort gewoon aan de moed en eerlijkheid van een ander om het even uit te stellen.
Stel je gaat volgende week zonder je relatie op vakantie, nu heb je deze week, wat eigenlijk een soort afscheidsweek had moeten worden, vreselijke ruzie met je relatie gehad, je gaat dus met een enorm kut gevoel op vakantie. Aangekomen op je vakantie adres, groot feest, iedereen is in een opperbeste stemming, jij ook want daar wordt je door aangestoken. Je vergeet even de ruzie met je vriendin thuis. Er komt een leuk en lekker persoontje naar je toe, zo eentje waar je al jaren van droomt, mister of missis Perfect, en begint je te versieren, jij bent verwart op dat moment maar beseft wel dat je een relatie hebt maar jullie hadden voor je weg ging knallende ruzie en dit persoontje is dus een hele verademing voor je.
In bovenstaande situatie is de kans errug groot dat je vreemd gaat!
quote:NEE!
Op donderdag 02 augustus 2001 15:21 schreef poep het volgende:
ik ben het niet met je eens.
ik ga een voorbeeld noemen waar ik me van kan voorstellen dat je in zo'n situatie vreemd kan gaan.Stel je gaat volgende week zonder je relatie op vakantie, nu heb je deze week, wat eigenlijk een soort afscheidsweek had moeten worden, vreselijke ruzie met je relatie gehad, je gaat dus met een enorm kut gevoel op vakantie. Aangekomen op je vakantie adres, groot feest, iedereen is in een opperbeste stemming, jij ook want daar wordt je door aangestoken. Je vergeet even de ruzie met je vriendin thuis. Er komt een leuk en lekker persoontje naar je toe, zo eentje waar je al jaren van droomt, mister of missis Perfect, en begint je te versieren, jij bent verwart op dat moment maar beseft wel dat je een relatie hebt maar jullie hadden voor je weg ging knallende ruzie en dit persoontje is dus een hele verademing voor je.
Nee ik zou niet vreemd gaan..
quote:Dat ik hier nu niet op kom!
Op donderdag 02 augustus 2001 15:28 schreef KingShakur het volgende:
Hehe..
Sommigen hebben echt oogkleppen op en 'willen'het maar van 1 kant zien..
Die grijze gebieden zijn er echt, allen zullen sommige jongeren vooral met te weinig levenservaring het niet zien...
En van bepaalde mensen hier krijg ik het gevoel dat ze met hun pisnijdige houding toch maar steeds blijven zwelgen in zelf medelijden. Sommige zaken verwerk je blijkbaar niet snel, maar ook niet door die oogkleppen op te houden, alles alleen naar je zelf toe te trekken en te weigeren de andere kant van het verhaal te zien...
Zo bedoel ik het nu ook!
quote:Eindelijk iemand die durft en probeert mij te overtuigen
Op donderdag 02 augustus 2001 15:21 schreef poep het volgende:[..]
ik ga een voorbeeld noemen waar ik me van kan voorstellen dat je in zo'n situatie vreemd kan gaan.Stel je gaat volgende week zonder je relatie op vakantie, nu heb je deze week, wat eigenlijk een soort afscheidsweek had moeten worden, vreselijke ruzie met je relatie gehad, je gaat dus met een enorm kut gevoel op vakantie. Aangekomen op je vakantie adres, groot feest, iedereen is in een opperbeste stemming, jij ook want daar wordt je door aangestoken. Je vergeet even de ruzie met je vriendin thuis. Er komt een leuk en lekker persoontje naar je toe, zo eentje waar je al jaren van droomt, mister of missis Perfect, en begint je te versieren, jij bent verwart op dat moment maar beseft wel dat je een relatie hebt maar jullie hadden voor je weg ging knallende ruzie en dit persoontje is dus een hele verademing voor je.
Nu mijn antwoord op bovenstaande
Je bent of hebt dan een zwakke persoonlijkheid en geen respect voor diegene die thuis zit. Ik zou best in de verleiding kunnen komen maar ik zou het niet doen voordat mijn huidige relatie over was.
Kortom wederom puntje 5. ik heb pech want ik heb nog een relatie en die moet ik eerst beeindigen, anders had ik die relatie maar voordat ik op vakantie ging moeten stoppen of er nooit aan moeten beginnen.
Dit voorbeeld geeft mij geen reden om mijn visie bij te stellen maar toch bedankt voor de poging
quote:vertel ons dan eens wat zich in dat groze grijze gebied bevind?
Hehe..
Die grijze gebieden zijn er echt, allen zullen sommige jongeren vooral met te weinig levenservaring het niet zien...
En van bepaalde mensen hier krijg ik het gevoel dat ze met hun pisnijdige houding toch maar steeds blijven zwelgen in zelf medelijden. Sommige zaken verwerk je blijkbaar niet snel, maar ook niet door die oogkleppen op te houden, alles alleen naar je zelf toe te trekken en te weigeren de andere kant van het verhaal te zien...
quote:Ja die zien dat iemand die braaf thuis zit te wachten zijn vertrouwen word beschaamd en pijn gedaan.
Hehe..
quote:er stond ook dat de kans groot is dat je in zo'n situatie vreemd zou gaan! bij jou blijkbaar dus niet.
Op donderdag 02 augustus 2001 15:30 schreef Aneurism het volgende:
nee, dat is het niet, omdat ik denk aan de tijden die we gehad hebben en ik VERPLICHT aan die persoon ben om het op een nette manier te laten eindigen. Het is immers niet uit, en je bent dus weg gegaan en hebt die persoon achtergelaten met het idee dat er nog een relatie is. Hoe slecht deze relatie is, ik zou het respectvol laten eindigen, dit uit respect voor de in het verleden gedeelde momenten...Nee ik zou niet vreemd gaan..
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet of ik op zo'n moment wel verstandig kan denken! Ik denk dat in zo'n geval mijn lichaam teveel verteld..... en dat mijn gevoel het overneemt, en dat mijn verstand op zo'n moment op een zijspoor komt te staan....
quote:Blablabla, kom nou eens met voorbeelden dan ipv anderen te lopen afkatten.
Hehe..
Die grijze gebieden zijn er echt
quote:
allen zullen sommige jongeren vooral met te weinig levenservaring het niet zien...
quote:Nogmaals ik heb er geen ervaring mee, ben dus niet pisnijdig heb geen zelfmedelijden en ben dolgelukkig met mijn super meissie. Daarnaast heb ik duidelijk aangegeven ook de andere kant van het verhaal te willen horen.
Ik zou het dus zeer op prijs stellen King als je niet generaliseert en desnoods mensen dmv quote aanspreekt ipv met sommige
Ja die zien dat iemand die braaf thuis zit te wachten zijn vertrouwen word beschaamd en pijn gedaan.
--------------------------------------------------------------------------------
Of ik begrijp de tekst van KingShakur niet of jij begrijpt hem niet.....
[Dit bericht is gewijzigd door poep op 02-08-2001 15:37]
quote:Vertel er dan meteen ook bij dat je die vrouw helemaal niet kent.
Op donderdag 02 augustus 2001 15:20 schreef Tri-face het volgende:
hij bedoelt dat ik die "vrouw" ga confronteren met haar misselijkmakende gedrag. Omdat het me dwars zit, omdat ik het niet kan accepteren dat die "vrouw" dit haar gezin aandoet.voor de rest, als ik het over sexueel open relaties had, dan zou ik dat wel zeggen... het gaat over overspel en vreemdgaan en dat is dus niet hetzelfde als een seksueel open relatie.
en ja ik weet zeker dat er in dit geval sprake is van vreemdgaan.
quote:Ligt duidelijk aan je character, want ik heb genoeg kansen gekregen in mijn korte onervaren leventje om vreemd te gaan, maar zelfs in een trip, zelfs dronken, zelfs met verdriet of dat ik ontevreden was in een relatie ging ik niet vreemd. En weet je, ik ben er verdomde trots op dat ik dat niet heb gedaan.
Op donderdag 02 augustus 2001 15:34 schreef poep het volgende:[..]
er stond ook dat de kans groot is dat je in zo'n situatie vreemd zou gaan! bij jou blijkbaar dus niet.
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet of ik op zo'n moment wel verstandig kan denken! Ik denk dat in zo'n geval mijn lichaam teveel verteld..... en dat mijn gevoel het overneemt, en dat mijn verstand op zo'n moment op een zijspoor komt te staan....
quote:hier worden de jongens onderscheiden van de mannen
Op donderdag 02 augustus 2001 15:37 schreef Aneurism het volgende:[..]
Ligt duidelijk aan je character, want ik heb genoeg kansen gekregen in mijn korte onervaren leventje om vreemd te gaan, maar zelfs in een trip, zelfs dronken, zelfs met verdriet of dat ik ontevreden was in een relatie ging ik niet vreemd. En weet je, ik ben er verdomde trots op dat ik dat niet heb gedaan.
quote:Je kunt je verstand er bij houden, knap!
Op donderdag 02 augustus 2001 15:37 schreef Aneurism het volgende:[..]
Ligt duidelijk aan je character, want ik heb genoeg kansen gekregen in mijn korte onervaren leventje om vreemd te gaan, maar zelfs in een trip, zelfs dronken, zelfs met verdriet of dat ik ontevreden was in een relatie ging ik niet vreemd. En weet je, ik ben er verdomde trots op dat ik dat niet heb gedaan.
quote:Leuk voorbeeld...zal ik mijn verhaal erbij doen Poep? Ik neem aan dat je daar beetje op doelt?
Stel je gaat volgende week zonder je relatie op vakantie, nu heb je deze week, wat eigenlijk een soort afscheidsweek had moeten worden, vreselijke ruzie met je relatie gehad, je gaat dus met een enorm kut gevoel op vakantie. Aangekomen op je vakantie adres, groot feest, iedereen is in een opperbeste stemming, jij ook want daar wordt je door aangestoken. Je vergeet even de ruzie met je vriendin thuis. Er komt een leuk en lekker persoontje naar je toe, zo eentje waar je al jaren van droomt, mister of missis Perfect, en begint je te versieren, jij bent verwart op dat moment maar beseft wel dat je een relatie hebt maar jullie hadden voor je weg ging knallende ruzie en dit persoontje is dus een hele verademing voor je.
Stel dat die meid inderdaad heel erg leuk is...maar je belt je thuisfront op...en daar blijkt dat je eigen vriendin tijd heeft doorgebracht met een jongen, waar je juist zo'n ruzie om gemaakt heeft en ze dus TOCH gedaan heeft wat jij nou liever niet had gewild. Nee ze heeft nix met hem gehad. Maar als je vraagt;" Hou je nog van me?" En ze zegt door de telefoon.." dat weet ik niet meer"...
Dan geloof me..ga je echt wel ff door de grond...
en op dat moment gingen die oogkleppen na 2 dagen echt wel af zoals Highlander dat bedoeld...en heb ik dat leuke meisje maar versierd... Is dat vreemd gaan?
jammer dan...
Blijf er bij: Hangt van de totale situatie af... je kan er niet over oordelen als je neit alles weet. En als TriFace zegt dat ie het weet...naja, dan weet je het...
quote:Niet, maar daar hebben we te veel "oogkleppen" voor op, want wat wij alleen maar kunnen zien is iemand die pijn word gedaan, en niet degene die het leuk heeft, 2 geslachtsdelen kan neuken etc...
Op donderdag 02 augustus 2001 15:39 schreef JoeNNie het volgende:
Misschien ben ik nog te jong () om de 'grijze gebieden' te begrijpen. Ik geef een (waargebeurd) voorbeeld, en dan mag iemand aan mij de grijze gebieden ofzo gaan uitleggen.
Ik was 17 jaar oud en had verkering met een meid van ook ongeveer 16/17. De verkering begon ongeveer in april. Rond half juli ging in met m'n ouders, m'n beste vriend en m'n broertje en zusje naar Kroatie op vakantie (ga nou 'ns geen flauwe grappen maken, de oorlog was toen al 2 jaar voorbij!)
Voordat ik wegging geen problemen, etc. Ik lekker feesten (vakantie duurde 3,5 weken) maar ik bleef vasthouden aan trouw aan je vriendin, blablabla.
Die beste vriend van mij gaat natuurlijk grandioos z'n gang, en elke keer als ik straal-lazerus m'n 3 prs. tent binnenkom, ligt hij weer met een ander bezig te wezen. ik kom ook de tent binnen, ga in m'n slaapzak liggen, en ben vrij snel weg. In die 3,5 weken heeft men mij een paar keer geprobeerd te versieren, maar ik geef niet toe natuurlijk. Kom ik thuis en blijkt (merk ik 3 maanden later) dat die vriendin WEL vreemd gegaan is.De eerste verhalen daaromheen merk/hoor ik pas rond halverwege september. Ik natuurlijk navraag doen naar die verhalen bij m'n vriendin. maar zij zegt dat ze NIET vreemdgegaan is. prima!
Ik heb zelfs met die beste vriend van mij ENORME ruzies (tot mepperij aantoe) gehad omdat hij zei dat ze WEL vreemdgegaan is, en hij kon ook degene noemen met wie ze gegaan was. in de herfstvakantie geeft ze het eindelijk toe dat ze in de ZOMERVAKANTIE vreemdgegaan is.
Nu voel ik me natuulijk grandioos verneukt, en niet zo'n klein beetje ook! had ik op vakantie kunnen gaan met EEN HELEBOEL meiden, heeft het me een ruzie of 10 gekost met m'n beste vriend en het ergste van allemaal: IEMAND DIE IK VOLLEDIG VERTROUWDE VERNEUKT ME ENORM. Ik was natuurlijk boos en heb GELIJK de relatie stopgezet (zij had dat nog niet eens gedaan...moet je voorstellen..)
Kan iemand mij hier nu dan vertellen welke grijze gebieden er zijn?
quote:KLOPT
Op donderdag 02 augustus 2001 15:39 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
hier worden de jongens onderscheiden van de mannen
quote:Ik weet dat als ik het zou willen ik het ook zou kunnen doen, maar ik wil het niet en daarom ben ik er bewuster mee bezig.
Op donderdag 02 augustus 2001 15:41 schreef poep het volgende:[..]
Je kunt je verstand er bij houden, knap!
ik weet alleen niet of dat met karakter te maken heeft. Mijn verstand en mijn gevoel die liggen soms in de clinch. Wat niet wil zeggen dat ik vreemd ga! Tot nu toe heb ik het nog nooit gedaan maar ik zal niet zeggen dat het nooit zal gebeuren! Klinkt misschien allemaal wel krom maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!
quote:Is gewoon een kutstreek. Ken ook meiden die het pas na een jaar toegeven hoor. Maar als je een jaar verder bent...is je relatie een stuk sterker? of juist niet? Maak je het dan nog uit? Is het vertrouwen dan weg omdat ze het niet verteld heeft? Zit een grijs gebied...maar niet in wat jij verteld...
Op donderdag 02 augustus 2001 15:39 schreef JoeNNie het volgende:
Misschien ben ik nog te jong () om de 'grijze gebieden' te begrijpen. Ik geef een (waargebeurd) voorbeeld, en dan mag iemand aan mij de grijze gebieden ofzo gaan uitleggen.
Ik was 17 jaar oud en had verkering met een meid van ook ongeveer 16/17. De verkering begon ongeveer in april. Rond half juli ging in met m'n ouders, m'n beste vriend en m'n broertje en zusje naar Kroatie op vakantie (ga nou 'ns geen flauwe grappen maken, de oorlog was toen al 2 jaar voorbij!)
Voordat ik wegging geen problemen, etc. Ik lekker feesten (vakantie duurde 3,5 weken) maar ik bleef vasthouden aan trouw aan je vriendin, blablabla.
Die beste vriend van mij gaat natuurlijk grandioos z'n gang, en elke keer als ik straal-lazerus m'n 3 prs. tent binnenkom, ligt hij weer met een ander bezig te wezen. ik kom ook de tent binnen, ga in m'n slaapzak liggen, en ben vrij snel weg. In die 3,5 weken heeft men mij een paar keer geprobeerd te versieren, maar ik geef niet toe natuurlijk. Kom ik thuis en blijkt (merk ik 3 maanden later) dat die vriendin WEL vreemd gegaan is.De eerste verhalen daaromheen merk/hoor ik pas rond halverwege september. Ik natuurlijk navraag doen naar die verhalen bij m'n vriendin. maar zij zegt dat ze NIET vreemdgegaan is. prima!
Ik heb zelfs met die beste vriend van mij ENORME ruzies (tot mepperij aantoe) gehad omdat hij zei dat ze WEL vreemdgegaan is, en hij kon ook degene noemen met wie ze gegaan was. in de herfstvakantie geeft ze het eindelijk toe dat ze in de ZOMERVAKANTIE vreemdgegaan is.
Nu voel ik me natuulijk grandioos verneukt, en niet zo'n klein beetje ook! had ik op vakantie kunnen gaan met EEN HELEBOEL meiden, heeft het me een ruzie of 10 gekost met m'n beste vriend en het ergste van allemaal: IEMAND DIE IK VOLLEDIG VERTROUWDE VERNEUKT ME ENORM. Ik was natuurlijk boos en heb GELIJK de relatie stopgezet (zij had dat nog niet eens gedaan...moet je voorstellen..)
Kan iemand mij hier nu dan vertellen welke grijze gebieden er zijn?
quote:Ik doelde nergens op lieverd!
Op donderdag 02 augustus 2001 15:41 schreef Frutsel het volgende:[..]
Leuk voorbeeld...zal ik mijn verhaal erbij doen Poep? Ik neem aan dat je daar beetje op doelt?
quote:NEE! dit is net zo'n erge kutstreek. hierbij is namelijk dat jaar 'langere' relatie gebaseerd op 'lucht' , op helemaal nix dan leugens. dus denk ik dat het vertrouwen hier ook HELEMAAL weg is.
Op donderdag 02 augustus 2001 15:45 schreef Frutsel het volgende:
Maar als je een jaar verder bent...is je relatie een stuk sterker? of juist niet? Maak je het dan nog uit? Is het vertrouwen dan weg omdat ze het niet verteld heeft? Zit een grijs gebied...maar niet in wat jij verteld...
quote:gelukkig weer iemand die het aandurft mij te overtuigen
Leuk voorbeeld...zal ik mijn verhaal erbij doen Poep? Ik neem aan dat je daar beetje op doelt?
Stel dat die meid inderdaad heel erg leuk is...maar je belt je thuisfront op...en daar blijkt dat je eigen vriendin tijd heeft doorgebracht met een jongen, waar je juist zo'n ruzie om gemaakt heeft en ze dus TOCH gedaan heeft wat jij nou liever niet had gewild. Nee ze heeft nix met hem gehad. Maar als je vraagt;" Hou je nog van me?" En ze zegt door de telefoon.." dat weet ik niet meer"...
en op dat moment gingen die oogkleppen na 2 dagen echt wel af zoals Highlander dat bedoeld...en heb ik dat leuke meisje maar versierd... Is dat vreemd gaan?
jammer dan...
Ik kan je verhaal begrijpen en ook het feit dat je door de grond zakte. Maar waarom maak je het dan niet uit aan de telefoon met je vriendin die je net een naaistreek heeft geleverd? Daarna kun je dat lekkere ding op vakantie versieren.
Maar als je dan niet het lef hebt om te breken of bij thuiskomst nog wil proberen het goed te maken of de huidige relatie wilt redden dan lijkt het me niet bijster slim om dat lekkere ding op vakantie aan de haak te slaan.
Ook in dit geval keur ik jou actie niet goed, maar als je haar toen aan de telefoon had gedumpt omdat zij met die kerel liep te flirten dan geef ik je groot gelijk
quote:Partner ruil is iets waar beide aan doen, dus beide hebben schuld. Het ergste van vreemdgaan is gewoon iemand die wel trouw blijft en ongelovelijk word bedrogen.
Op donderdag 02 augustus 2001 15:49 schreef JoeNNie het volgende:[..]
NEE! dit is net zo'n erge kutstreek. hierbij is namelijk dat jaar 'langere' relatie gebaseerd op 'lucht' , op helemaal nix dan leugens. dus denk ik dat het vertrouwen hier ook HELEMAAL weg is.
zelfs bij 'partnerruil' is er niet veel vertrouwen denk ik. hier is er namelijk sprake van een (onderbewust??) verlangen naar 'ander vlees'! VREEMDGAAN ZUIGT GEWOON!
quote:PARTNERRUIL = geoorloofd vreemdgaan!
Op donderdag 02 augustus 2001 15:53 schreef Aneurism het volgende:
Partner ruil is iets waar beide aan doen, dus beide hebben schuld. Het ergste van vreemdgaan is gewoon iemand die wel trouw blijft en ongelovelijk word bedrogen.
quote:En daarom is het ook geoorloofd, maar waar ik geen respect voor heb zijn de mensen die anderen pijn doen in hun tocht naar geluk, dit in de vorm van vreemdgaan.
Op donderdag 02 augustus 2001 15:55 schreef JoeNNie het volgende:[..]
PARTNERRUIL = geoorloofd vreemdgaan!
dat is misschien voor de partners te begrijpen, voor de buitenstaanders niet helemaal denk ik zo.
maar je hebt gelijk dat het machteloze gevoel van de vertrouwensbreuk bij vreemdgaan NIET KEWL is. je wordt dan verneukt waar je bijstaat!
quote:ehm.... dat je je "pik achter na loopt" wil zeggen dat je je verstand niet gebruikt hebt mbt je relatie. Er loopt iets niet goed, maar ipv je energie te steken in je relatie, steek je je energie -letterlijk- in iets of iemand anders. Het grijze gebied kan je ms stellen dat de 'vreemdgaande' persoon zelf niet door heeft dat er iets schort in de relatie.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:52 schreef poep het volgende:[..]
niets, misschien alleen het feit dat de relatie niet goed genoeg was en dat degene die vreemd ging daar te laat achter was?
Gevoel is iets wat zich niet laat dwingen! en op zo'n moment denk je (denk ik) heel egoistisch en denk je niet aan het gevoel van de ander.
Ik kan me voorstellen dat iemand die vreemd gaat denkt "shit waar ben ik mee bezig" en dan is het al te laat! Dat bedoel ik met gevoel laat zich niet dwingen.
verstand en gevoel dat zijn 2 dingen die meestal loodrecht tegen over elkaar staan en niet met elkaar kunnen samen werken.
quote:Waarom niet? Mag toch proberen je te overtuigen?
Op donderdag 02 augustus 2001 15:51 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
gelukkig weer iemand die het aandurft mij te overtuigen
Ik kan je verhaal begrijpen en ook het feit dat je door de grond zakte. Maar waarom maak je het dan niet uit aan de telefoon met je vriendin die je net een naaistreek heeft geleverd? Daarna kun je dat lekkere ding
op vakantie versieren.
Maar als je dan niet het lef hebt om te breken of bij thuiskomst nog wil proberen het goed te maken of de huidige relatie wilt redden dan lijkt het me niet bijster slim om dat lekkere ding op vakantie aan de haak te slaan.
Ook in dit geval keur ik jou actie niet goed, maar als je haar toen aan de telefoon had gedumpt omdat zij met die kerel liep te flirten dan geef ik je groot gelijk
Uitmaken had ik misschien moeten doen..maar ik wilde op dat moment naar huis... 2 dagen lang heb ik dat lopen denken en wilde via oostenrijk, duitsland met de trein naar huis. Enkele klasgenoten hebben me overtuigd te blijven...en ik was kwaad...razend kwaad...
Het was immers niet de 1e keer dat die gast roet in het eten gooide en zij onze relatie (die toch al bijna 2 jaar duurde) onzekerheid in blies... En toen ik dus thuiskwam...heb ik d'r direct een punt achter gezet en ook verteld wat er gebeurd was. Heb d'r ook geen moment spijt van gehad. Trouwens...telefonisch uitmaken of per e-mail/brief vind ik zeer triest... Ik was standvastig het uit te maken bij terug komst in Nederland... en waarom zou ik een leuke meid die dan voor je open staat (lag ) dan afwijzen?
quote:Kan kloppen, maar achteraf besft hij of zij wel van "shit wat heb ik nu gedaan!"
Op donderdag 02 augustus 2001 15:57 schreef fokje het volgende:[..]
ehm.... dat je je "pik achter na loopt" wil zeggen dat je je verstand niet gebruikt hebt mbt je relatie. Er loopt iets niet goed, maar ipv je energie te steken in je relatie, steek je je energie -letterlijk- in iets of iemand anders. Het grijze gebied kan je ms stellen dat de 'vreemdgaande' persoon zelf niet door heeft dat er iets schort in de relatie.
hier kunnen we verder volgens iemand die onze discussie meeleest maar niet reageert..
quote:Tja, wie zou dat nu kunnen zijn?
Op donderdag 02 augustus 2001 16:01 schreef Frutsel het volgende:
overspel houdt je relatie frishier kunnen we verder volgens iemand die onze discussie meeleest maar niet reageert..
quote:Situaties zijn verschillend, natuurlijk, maar vreemdgaan is vreemdgaan. Jij bent gewoon meegegaan in de grote stroom van 'er is een grijs gebied, we zijn nog jong, het kan gebeuren'.
Vroeger dacht ik er ook heel zwart-wit over, vreemdgaan was slecht, punt. Maar ik ben er inmiddels wel achtergekomen dat er inderdaad grijze gebieden zijn. Je kunt niet zomaar alle mensen die ooit vreemd zijn gegaan over 1 kam scheren.
Ik wil niet mezelf als referentie aanhalen, maar je kunt van mij aannemen dat ik zat kansen heb om vreemd te gaan, zelfs zonder dat mijn partner ervan weet ( die is op vakantie). Ik heb het zelfrespect en de ruggegraat om het niet te doen. Waarom?
Omdat ik graag aan mijn eigen relatie met haar werk en dat hoort voor iedereen op nummer 1 te staan.
De enige mogelijkheid waarop ik zou kunnen voorstellen dat je overspel zou plegen is als je partner verlamd is of in een rolstoel zit.
*blijft walgen van mensen die vreemdgaan, er zijn geen schemergebieden. Men creert schemergebieden om het ged te praten en de hele maatschappij doet er aan mee.
Men moet eens terug naar de basis, dan zou minstens de helft van Nederland door zijn ruggegraat knakken*
quote:graag zelfs, ik sta open voor elke discussie
Op donderdag 02 augustus 2001 15:58 schreef Frutsel het volgende:[..]
Waarom niet? Mag toch proberen je te overtuigen?
quote:Tuurlijk was je kwaad en terecht
Uitmaken had ik misschien moeten doen..maar ik wilde op dat moment naar huis... 2 dagen lang heb ik dat lopen denken en wilde via oostenrijk, duitsland met de trein naar huis. Enkele klasgenoten hebben me overtuigd te blijven...en ik was kwaad...razend kwaad...
quote:In deze situatie kun je misschien zeggen dat zij eigenlijk vreemdging en dat de relatie wat dat betreft al verbroken was voordat jij dat meissie verwende
Het was immers niet de 1e keer dat die gast roet in het eten gooide en zij onze relatie (die toch al bijna 2 jaar duurde) onzekerheid in blies... En toen ik dus thuiskwam...heb ik d'r direct een punt achter gezet en ook verteld wat er gebeurd was. Heb d'r ook geen moment spijt van gehad.
quote:Als er geen andere mogelijkheden zijn heb ik hier meer respect voor dan voor vreemdgaan maar idd persoonlijk in een gesprek geniet toch wel de voorkeur.
Trouwens...telefonisch uitmaken of per e-mail/brief vind ik zeer triest...
quote:Het blijft de verkeerde volgorde maar in dit geval was jou vriendin diegene die vnl fout zat, dus ik zal het deze keer door de vingers zien
Ik was standvastig het uit te maken bij terug komst in Nederland... en waarom zou ik een leuke meid die dan voor je open staat (lag) dan afwijzen?
quote:Dank je, dit is precies wat ik bedoel en aneurism ook denk ik
Het gaat hier over monogame relaties
quote:zie je die
Op donderdag 02 augustus 2001 16:08 schreef Aneurism het volgende:erhm ik bedoel juist dat ik op zo'n moment mijn pik niet achterna loop...
die geldt voor het hele verhaal daarboven
quote:En daar is weer een goedprater
jammer dan...Blijf er bij: Hangt van de totale situatie af... je kan er niet over oordelen als je neit alles weet. En als TriFace zegt dat ie het weet...naja, dan weet je het...
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 16:12 schreef Tranceptor het volgende:
En daar is weer een goedprater. Een hoop van jullie zijn niet emotioneel capabel om een monogame relatie te hebben lijkt wel. Doe dat dan niet!
1 op de 3/4 mannen gaat vreemd, zorg dat jij er niet 1 van bent!
quote:Relax tex zolang je maar trots op jezelf kunt zijn.
Op donderdag 02 augustus 2001 16:17 schreef Tranceptor het volgende:
Ik ga even ophouden met posten hier, voor ik echt pissig word op mensen....1 op de 3/4 mannen gaat vreemd, zorg dat jij er niet 1 van bent!
Verbeter de wereld begin bij jezelf
quote:en dit kan niet hard en vaak genoeg gezegd worden!!!
Op donderdag 02 augustus 2001 13:34 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
quote:naief? DOM!!!
sorry Jojogirl, maar hoe krom kan je denken...
quote:niet de mensen wel de daden(?)
quote:Tja...maar als je het eerst uitmaakt ga je niet meer vreemd... Dus eerst uitmaken en dan vreemd gaan?
Op donderdag 02 augustus 2001 16:33 schreef dalai-incognito het volgende:[..]
en dit kan niet hard en vaak genoeg gezegd worden!!!
(geintje hoor...)
voordat Tranceptor helemaal gestoord wordt...
quote:krom? eerder realistisch
Op donderdag 02 augustus 2001 16:37 schreef dalai-incognito het volgende:[..]
naief? DOM!!!
quote:Waarom begin je dan wel een relatie op basis van niets eigenlijk? dat begrijp ik niet of je moet er genot in scheppen anderen bewust geestelijk pijn te doen
Op vrijdag 03 augustus 2001 04:45 schreef SittingDuck het volgende:
Ben gewoon van mening dat mensen die vreemd gaan hoe zat ze ook zijn het bewust doen omdat ze niet genoeg om hun vriend/vriendin geven en ik ben er 1 van ...
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 13:42 schreef Tri-face het volgende:
op dat punt is het voor mij bijna hetzelfde als moord. Het moedwillig vernielen van iets speciaals. Het met opzet pijn doen van een ander en in dit geval het leven van kinderen beinvloeden op een manier die niet goed kan zijn.Ik vind dat je dat nog mag accepteren en nooit mag goedpraten of bagataliseren. Ik vind dat het moet worden afgestraft.
Stel je aub niet zo aan man
Het is heel vervelend ja, maar jij doet net alsof het een misdaad is.
Misschien kan je maar beter in Afghanistan gaan wonen....
quote:Als je jong bent en in 1 van je eerste relaties zit vind ik het niet zo vreemd dat je pas op zo'n moment ziet dat het eigenlijk niet goed maar gaat. Sommige relaties komen weinig dingen tegen die de relatie op de proef stellen en dan kan het zijn dat zoiets gebeurd.
Op donderdag 02 augustus 2001 16:37 schreef dalai-incognito het volgende:[..]
naief? DOM!!!
quote:True, maar.... door schade en schande ben ik erachter gekomen dat je toch echt zelf voor je eigen geluk moet zorgen. Niemand anders doet het. Dat daarbij soms zaken gebeuren die anderen kwetsen is niet netjes en heel vervelend, maar vaak een noodzakelijk kwaad.
Op donderdag 02 augustus 2001 15:57 schreef Aneurism het volgende:[..]
En daarom is het ook geoorloofd, maar waar ik geen respect voor heb zijn de mensen die anderen pijn doen in hun tocht naar geluk, dit in de vorm van vreemdgaan.
Ik spreek uit ervaring......
quote:Dit is tenminste realistisch!
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:09 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Als je jong bent en in 1 van je eerste relaties zit vind ik het niet zo vreemd dat je pas op zo'n moment ziet dat het eigenlijk niet goed maar gaat. Sommige relaties komen weinig dingen tegen die de relatie op de proef stellen en dan kan het zijn dat zoiets gebeurd.
quote:Ik ben meegegaan in de grote stroom? Hoe dan? Ik ben nog nooit vreemdgegaan!!
Op donderdag 02 augustus 2001 16:03 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Situaties zijn verschillend, natuurlijk, maar vreemdgaan is vreemdgaan. Jij bent gewoon meegegaan in de grote stroom van 'er is een grijs gebied, we zijn nog jong, het kan gebeuren'.
quote:Je kan het ook overdrijven.
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:20 schreef Aneurism het volgende:
Je kan het wel leuk gaan goedpraten, maar iemand pijn doen kan je ook doen met uitmaken, wanneer je vreemdgaat verneder je iemand en daarnaast ook jezelf. Jij laat zien aan die ander dat jij niet voldoende respect hebt voor deze persoon om gewoon even netjes te wachten en het te beindigen, en zelf verlaag je je op een niveau wat alleen maar egoisme en dierlijke verlangens kent.
PS. De opmerking dat je iemand vernedert en er geen respect voor hebt slaat nergens op en komt direct uit de Jenny Jones-show. Ik ben wel eens vreemd gegaan, maar ik vernederede de dame met wie ik was ABSOLUUT niet, en heb ZEKER wel respect voor haar. Het feit dat ik op een bepaald moment viel voor een ander en daarmee rommelde alvorens het uit te maken, doet daar niks aan af.
Soms moet je eerst dingen meemaken voordat je erover kan praten
quote:Zo is het helemaal ja..
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:13 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
True, maar.... door schade en schande ben ik erachter gekomen dat je toch echt zelf voor je eigen geluk moet zorgen. Niemand anders doet het. Dat daarbij soms zaken gebeuren die anderen kwetsen is niet netjes en heel vervelend, maar vaak een noodzakelijk kwaad.
quote:Ik ga niet iemand bedriegen om vervolgens mijn acties goed te gaan praten, zo'n lul ben ik nou ook weer niet. Hoe weet jij wat zij gevoeld heeft, jij mag het niet zien als vernedering maar misschien dat zij er anders over dacht?
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:31 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Je kan het ook overdrijven.
Er zijn situaties waarin alles niet zo zwart/wit is.
Je bent en blijft een mens. Je maakt fouten en doet domme dingen. Daar leer je van en het is een onderdeel van het mens zijn.
Relaties zijn 1 v/d moeilijkste maar ook 1 v/d leukste dingen in het leven. Maar simpel en zwart-wit zijn ze absoluut niet. Vroeger (maw toen ik een jaar of 19 was) dacht ik ook zo zwart-wit, maar ondertussen weet ik wel beter.PS. De opmerking dat je iemand vernedert en er geen respect voor hebt slaat nergens op en komt direct uit de Jenny Jones-show. Ik ben wel eens vreemd gegaan, maar ik vernederede de dame met wie ik was ABSOLUUT niet, en heb ZEKER wel respect voor haar. Het feit dat ik op een bepaald moment viel voor een ander en daarmee rommelde alvorens het uit te maken, doet daar niks aan af.
quote:Vreemdgaan heeft toch niks met leeftijd te maken?
Op donderdag 02 augustus 2001 16:03 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Situaties zijn verschillend, natuurlijk, maar vreemdgaan is vreemdgaan. Jij bent gewoon meegegaan in de grote stroom van 'er is een grijs gebied, zijn nog jong, het kan gebeuren'.
Al moet ik zeggen dat bij alles wat ik tot nu toe hier geschreven heb, ik het wel had over volwassen relaties, niet de relatie van twee 15-jarigen die verliefd zijn geworden op elkaars nieuwe merkschoenen.
Jongens zeg, het lijkt hier wel de zwarte kousen kerk! Ten eerste: natuurlijk is vreemdgaan niet netjes, in sommige relaties zelf dodelijk en heel erg pijnlijk. Maar ik kan me toch wel voorstellen dat het gebeurt.
Wat is er aan de hand als je vreemdgaat? dan is er iets vreselijk mis met je huidige relatie! Dat staat voor mij wel vast, ik heb het dus over vreemdgaan als in volkomen verliefd worden op een ander terwijl je een relatie hebt, niet voor de sex met een ander het bed in duiken terwijl je een relatie hebt.
Dat tweede kan ik me nml totaal níet voorstellen.
Wat ik me wel voor kan stellen is dat je een relatie hebt, en dat gaat niet goed. Het zeurt door, het doet pijn, het is allemaal niet duidelijk, en dan kom je iemand tegen.
BOEM, liefde. Vonken, flitsen, alles erop en eraan. Dat kan je kans zijn, je liefde-voor-het-leven-kans, en met een hoofd vol vlinders redeneert niemand logisch.
Natuurlijk kan je zeggen dat je dan eerst je huidige relatie moet verbreken, maar het gaat om de gevoelens. Kwa gevoel ga je eik al vreemd op het moment dat je gevoelens hebt voor een ander, die je eigenlijk zou moeten hebben voor je partner.
Geloof me, die partner gaat het ook niet leuk vinden als jij hem/haar komt vertellen dat je het uitmaakt omdat je verliefd bent op een ander.
Waarom is het dan zo heel veel vreselijker als je hebt toegegeven aan die verliefdheid?
En dan bedoel ik niet dat je iemand al maanden bedriegt, maar dat je er voor jezelf dus ook net achter bent.
Wat ik me ook voor kan stellen (andere situatie) is dat je vreemd gaat omdat je niet weg kan van je partner. Want, weet ik veel, je hebt kinderen ofzo. Natuurlijk is het een stuk netter om dan je probleemgevoelend met je partner te bespreken, maar er zijn mensen die absoluut nooit over polygamie kunnen nadenken, laat staan er dagelijks mee te maken hebben.
Dus misschien doe je dan je partner wel minder pijn door het niet te vertellen?
(disclaimer achteraf; dit zijn geen eigen ervaringen, en ook geen dingen die ik totaal goed keur, maar ik zoek die andere kant dus)
quote:in ieder geval zul je haar hiermee pijn gedaan hebben en dat heb je bewust gedaan door te kiezen om eerst vreemd te gaan en het daarna pas uit te maken. Dat vind ik persoonlijk respectloos t.o.v. diegene waarmee je een afspraak (lees relatie) hebt.
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:31 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
PS. De opmerking dat je iemand vernedert en er geen respect voor hebt slaat nergens op en komt direct uit de Jenny Jones-show. Ik ben wel eens vreemd gegaan, maar ik vernederede de dame met wie ik was ABSOLUUT niet, en heb ZEKER wel respect voor haar. Het feit dat ik op een bepaald moment viel voor een ander en daarmee rommelde alvorens het uit te maken, doet daar niks aan af.
quote:Het is nutteloos dit te zeggen.. ze zullen nooit begrijpen wat je iemand kan aandoen.
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:48 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
in ieder geval zul je haar hiermee pijn gedaan hebben en dat heb je bewust gedaan door te kiezen om eerst vreemd te gaan en het daarna pas uit te maken. Dat vind ik persoonlijk respectloos t.o.v. diegene waarmee je een afspraak (lees relatie) hebt.
quote:Dat is absoluut niet waar.
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:53 schreef Aneurism het volgende:[..]
Het is nutteloos dit te zeggen.. ze zullen nooit begrijpen wat je iemand kan aandoen.
Echter, later kom je erachter dat je soms gewoon voor jezelf moet kiezen.
Anders ga je er zelf aan onderdoor.
Dat doe ik dus nu ook. Begrijp me niet verkeerd, het deed mij nog steeds enorm pijn om de andere partij te kwetsen, maar op een gegeven moment moet je gewoon aan jezelf gaan denken. Anders trek je het op de lange termijn niet.
quote:Ja, maar je begrijpt het niet helemaal.
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:48 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
in ieder geval zul je haar hiermee pijn gedaan hebben en dat heb je bewust gedaan door te kiezen om eerst vreemd te gaan en het daarna pas uit te maken. Dat vind ik persoonlijk respectloos t.o.v. diegene waarmee je een afspraak (lees relatie) hebt.
Later baal je... je hebt je vriendin belazerd.
Maar je krijgt die ander maar niet uit je hoofd.
Als je bij de eene bent wil je de ander, en andersom.
Moet je het uitmaken? Durf je dat aan? Een veilige relatie weggooien met alle drama's van dien (samen huis, gezamelijke vrienden etc.) om in het diepe te springen met een ander wat misschien helemaal niet lukt?
Je wilt alles behalve de ander pijn doen....... maar je kan er zelf ook niet mee doorgaan zo.....
Je ziet die ander weer: en je raakt elkaar vaker aan, het voelt goed.
Maar als je weg bent baal je weer.
Totdat je op een gegeven moment de knoop doorhakt...en je relatie alsnog enorm pijn doet...
Ik vertel dan ook niet van de ander.... dat doet maar onnodig extra pijn.
Je voelt je tijdenlang klote, maar dat mag je je niet voelen: jij hebt het immers zelf gedaan... maar je voelt je enorm schuldig tegenover je ex... etc
Het ligt allemaal niet zo zwart wit als jullie denken....
quote:Hoe kan jij nou voor geluk zorgen? Ron Jeremy is een porno acteur
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:13 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
True, maar.... door schade en schande ben ik erachter gekomen dat je toch echt zelf voor je eigen geluk moet zorgen. Niemand anders doet het. Dat daarbij soms zaken gebeuren die anderen kwetsen is niet netjes en heel vervelend, maar vaak een noodzakelijk kwaad.
quote:Inderdaad.
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:06 schreef poep het volgende:
Je kunt niet leven zonder een ander pijn te doen!
Je kunt rekening met elkaar houden maar iedereen wordt wel eens gekwetst!
hard maar That's Life!
Face it mensen: je GAAT gekwetst worden....en zult anderen MOETEN kwesten om geluk en innerlijke rust te vinden....dat is gewoon een zekerheid. Leer er daarom mee om te gaan (met de pijn) zodat het je niet sloopt.
quote:LOL
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:08 schreef Frutsel het volgende:[..]
Hoe kan jij nou voor geluk zorgen? Ron Jeremy is een porno acteur
quote:idd als een relatie niet werkt, de liefde over is of wat dan ook, dan moet je stoppen en dat is ook niet leuk maar wel het beste voor beide, je kiest op dat moment ook voor jezelf maar waarom niet wachten met een ander totdat het uit is met de huidige gewoon puur uit respect en waardering voor alle mooie, fijne en leuke momenten
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:04 schreef Aneurism het volgende:
Ik zeg niet dat het fout is iemand te dumpen, maar wel de manier waarop, en nu ga ik etenJummie shoarma van bep de kantine juf
quote:Het gaat niet om een heilig boontje zijn, maar ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik iemand zoiets zou kunnen aandoen... Ethische aspecten kleven er voor mij aan vast...
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:17 schreef poep het volgende:
ik ben geen heilig boontje zoals de meesten van jullie en ik zal ook nooit een heilig boontje worden....
quote:Etistiek en realteit liggen mijlenver uit elkaar.
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:26 schreef Aneurism het volgende:[..]
Het gaat niet om een heilig boontje zijn, maar ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik iemand zoiets zou kunnen aandoen... Ethische aspecten kleven er voor mij aan vast...
Ik vraag me erg af of je wel eens zo'n situatie hebt meegemaakt.
quote:eerder een geilig boontje
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:17 schreef poep het volgende:
ik ben geen heilig boontje zoals de meesten van jullie en ik zal ook nooit een heilig boontje worden....
quote:zoals ik al zei, ik heb genoeg situaties meegemaakt ja. Ik heb genoeg verleidingen gehad, dat terwijl ik me op dat moment afvroeg of ik die verleidingen wel ooit weer gebruik van zou maken. Daarnaast heb ik mijn moeder zien bedrogen worden door mijn vader, de persoon die ze ervoor was was een stuk menselijker geloof me. Hij heeft haar maar ook zijn kinderen kapot gemaakt.
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:28 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Etistiek en realteit liggen mijlenver uit elkaar.
Ik vraag me erg af of je wel eens zo'n situatie hebt meegemaakt.
quote:Zeer vervelend voor je.
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:41 schreef Aneurism het volgende:[..]
zoals ik al zei, ik heb genoeg situaties meegemaakt ja. Ik heb genoeg verleidingen gehad, dat terwijl ik me op dat moment afvroeg of ik die verleidingen wel ooit weer gebruik van zou maken. Daarnaast heb ik mijn moeder zien bedrogen worden door mijn vader, de persoon die ze ervoor was was een stuk menselijker geloof me. Hij heeft haar maar ook zijn kinderen kapot gemaakt.
Verder is er ook een groot verschil wat betreft vreemdgaan als je getrouwd/samenwoont/kinderen hebt dan dat je vreemdgaat als je gewoon "verkering" hebt.
Voor de duidelijkheid: ik heb GEEN kids, woon niet samen etc.
quote:Ik heb mezelf al verbeterd, nu de rest nog....
Op donderdag 02 augustus 2001 16:21 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
Relax tex zolang je maar trots op jezelf kunt zijn.
Verbeter de wereld begin bij jezelf
Nu tranceptor met extra schroefdop
quote:Tri-face -> attack !
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:05 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Zullen we er maar kampen voor inrichten?Stel je aub niet zo aan man
Het is heel vervelend ja, maar jij doet net alsof het een misdaad is.
Misschien kan je maar beter in Afghanistan gaan wonen....
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:38 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
eerder een geilig boontje
quote:lol
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:32 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Tri-face -> attack !
Let's get it on
quote:on what?
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:36 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
lol
Let's get it on
quote:Nee nee
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:38 schreef Frutsel het volgende:[..]
on what?
Chasey Lane ??
Sylvia Saint ??
Vreemdgaan is moreel onjuist handelen, in theorie en in de praktijk.
Net als Aneurism heb ik veel verleidingen moeten weerstaan, zelfs eergister nog.
Mijn ex-vriendin probeerde me te zoenen en dat gaat je niet in je koude kleren zitten als je zolang ( 2,5 jaar) een goede relatie hebt gehad. Nou had ik het kunnen doen, mijn principes opzij zettend. Wat was ik er mee opgeschoten?
Ik doe mijn ex pijn omdat ik niet bij haar kan zijn op dit moment en dat ook niet wil....
Ik doe mijn nieuwe vriendin pijn met het vreemdgaan..
Ik dook dus weg, het is gewoon fout om uberhaupt vreemd te gaan, je richt er alleen maar schade mee aan.
Iedereen komt altijd aan met:
'je bent zo'n heilig boontje'
Nee dat ben ik niet, maar misschien wel het heiligste boontje hier. Eentje die doet wat ie zegt in ieder geval. Eentje die ergens voor staat en zich niet laat voortslepen door 'lang leve de lol' en strax met een vrouw zit op zijn 40ste waar ie nix meer voor voelt.
En een vrouw die net als hij vreemdgaat en niets meer dan een vriendschapsrelatie heeft in wezen ( zoals zoveel stellen).
Zeg maar dat ik oogkleppen opheb en dat de realiteit echt anders is, maar de werkelijkheid is wat JIJ ervan maakt en niemands anders. Ik hoop dat de mensen hier die het anders zien, het ook zo gaan zien. ZO niet, dan wens ik ze veel plezier in de rest van hun leven en hoop ik dat ze op een andere manier als mij heel gelukkig gaan worden 0+
[Dit bericht is gewijzigd door Merel op 03-08-2001 13:44]
quote:Egoisme roeleert, toch?
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:01 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Dat is absoluut niet waar.
Ik ben ook tot tweemaal toe keihard aan de kant gezet/belazerd door dames van wie ik veel hield.
En ja het deed enorm pijn.Echter, later kom je erachter dat je soms gewoon voor jezelf moet kiezen.
Anders ga je er zelf aan onderdoor.
Dat doe ik dus nu ook. Begrijp me niet verkeerd, het deed mij nog steeds enorm pijn om de andere partij te kwetsen, maar op een gegeven moment moet je gewoon aan jezelf gaan denken. Anders trek je het op de lange termijn niet.
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:39 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Nee nee
Raylene!
Kylie Ireland!
Jenna!![]()
![]()
![]()
quote:idd.....
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:42 schreef Merel het volgende:
lamaar
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:43 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Egoisme roeleert, toch?
Altijd bezig met zorgen dat je er zelf het beste vanaf komt!
Kan je niet lezen of zo?
Moet je soms bij iemand blijven terwijl je gevoelens voor anderen hebt?
Tsk....
Oh...ik zie het al: 09 september 1980
Tis de leeftijd maar.
Spreek je over 10 jaar wel, als je 10 jaar meer levenservaring en ervaring met relaties hebt.
Kan je wat realistischer praten.
quote:Soms hebben veel jongere mensen meer levenservaring en kennis dan ouderen dus wil leeftijd niet altijd wat zeggen.
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:52 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Oh...ik zie het al: 09 september 1980Tis de leeftijd maar.
Spreek je over 10 jaar wel, als je 10 jaar meer levenservaring en ervaring met relaties hebt.
quote:Ik ben het geheel met je eens.
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:42 schreef Tranceptor het volgende:
Ik wil even mensen tot de orde roepen die het over realiteit hebben. In de realiteit,de werkelijkheid dus, maak JIJ de beslissingen. Wij zitten hier geen theorieen te vertellen over vreemdgaan en waarom we het wel of niet zouden doen op grond van welke argumenten. Het is hier meerdere malen door de mensen die mijn standpunt steunen in de realiteit geplaatst en sommige mensen hier zien dat geloof ik niet.Vreemdgaan is moreel onjuist handelen, in theorie en in de praktijk.
Net als Aneurism heb ik veel verleidingen moeten weerstaan, zelfs eergister nog.
Mijn ex-vriendin probeerde me te zoenen en dat gaat je niet in je koude kleren zitten als je zolang ( 2,5 jaar) een goede relatie hebt gehad. Nou had ik het kunnen doen, mijn principes opzij zettend. Wat was ik er mee opgeschoten?
Ik doe mijn ex pijn omdat ik niet bij haar kan zijn op dit moment en dat ook niet wil....
Ik doe mijn nieuwe vriendin pijn met het vreemdgaan..Ik dook dus weg, het is gewoon fout om uberhaupt vreemd te gaan, je richt er alleen maar schade mee aan.
Iedereen komt altijd aan met:
'je bent zo'n heilig boontje'
Nee dat ben ik niet, maar misschien wel het heiligste boontje hier. Eentje die doet wat ie zegt in ieder geval. Eentje die ergens voor staat en zich niet laat voortslepen door 'lang leve de lol' en strax met een vrouw zit op zijn 40ste waar ie nix meer voor voelt.
En een vrouw die net als hij vreemdgaat en niets meer dan een vriendschapsrelatie heeft in wezen ( zoals zoveel stellen).
Zeg maar dat ik oogkleppen opheb en dat de realiteit echt anders is, maar de werkelijkheid is wat JIJ ervan maakt en niemands anders. Ik hoop dat de mensen hier die het anders zien, het ook zo gaan zien. ZO niet, dan wens ik ze veel plezier in de rest van hun leven en hoop ik dat ze op een andere manier als mij heel gelukkig gaan worden 0+
quote:lama's zijn best leuke beesten, ze spugen alleen zo verdomd vaak....
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:51 schreef poep het volgende:[..]
idd.....
quote:Daar issie weer, de levenservaring. Ik zal niet gaan zeggen hoe een leeg begrip dat is, maar goed.
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:52 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Kan je niet lezen of zo?
Moet je soms bij iemand blijven terwijl je gevoelens voor anderen hebt?Tsk....
Oh...ik zie het al: 09 september 1980Tis de leeftijd maar.
Ik zeg helemaal niet dat je bij een iemand moet blijven terwijl je gevoelens voor een ander hebt.
Je moet er dan een eind aan maken en met degene gaan die je gelukkig maakt. Ik denk dat bepaalde 'levenservaringen' je niet bepaald positief hebben gevormd.....
Egoisme is NIET de manier in ieder geval
quote:Spreek ik je alweer tegen! Op mijn 20ste dacht ik er namelijk net zo over als jou! En nu......
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:25 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Daar issie weer, de levenservaring. Ik zal niet gaan zeggen hoe een leeg begrip dat is, maar goed.
Dit heeft NIETS maar dan ook NIETS met leeftijd te maken.
quote:Precies. Bij vele discussies valt me het zwart-wit denken op. De meeste 20-jarigen denken dat ze alles al weten en heel wat levenservaring hebben (dacht ik ook), maar dat valt vies tegen. Als je wat ouder bent, dan zie je dat alles meestal niet zo eenvoudig ligt. Het is erg makkelijk om natuurlijk gelijk met je oordeel klaar te staan.
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:57 schreef poep het volgende:[..]
Spreek ik je alweer tegen! Op mijn 20ste dacht ik er namelijk net zo over als jou! En nu......
Vul maar in!
Ik was zelfs zo fel dat als mijn relatie vreemd zou gauw er geen argument op de wereld was om het te bespreken! Iemand die vreemd ging werd zonder pardon de deur uit gezet!
quote:Ik heb mijn ex-vriendin teruggenomen nadat ze was vreemdgegaan, dus helaas klopt dit niet voor mij.
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:57 schreef poep het volgende:[..]
Spreek ik je alweer tegen! Op mijn 20ste dacht ik er namelijk net zo over als jou! En nu......
Vul maar in!
Ik was zelfs zo fel dat als mijn relatie vreemd zou gauw er geen argument op de wereld was om het te bespreken! Iemand die vreemd ging werd zonder pardon de deur uit gezet!
Het gaat erom dat je afzwakt in wat je denkt blijkbaar, hoe ouder je wordt. Omdat iedereen het doet, is het nog niet goed te praten.
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:08 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Het gaat erom dat je afzwakt in wat je denkt blijkbaar, hoe ouder je wordt.
quote:Het is helemaal niet makkelijk en ik sta ook niet met een oordeel klaar, behalve dat vreemdgaan fout is en daar verander ik over honderd jaar nog niet mijn mening over.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:04 schreef Halinalle het volgende:[..]
Precies. Bij vele discussies valt me het zwart-wit denken op. De meeste 20-jarigen denken dat ze alles al weten en heel wat levenservaring hebben (dacht ik ook), maar dat valt vies tegen. Als je wat ouder bent, dan zie je dat alles meestal niet zo eenvoudig ligt. Het is erg makkelijk om natuurlijk gelijk met je oordeel klaar te staan.
Ik denk niet dat ik levenservaring heb en eerlijk gezegd is dat ook niet iets wat er toe doet. Levenservaring zoals men graag gebruikt om het leven zin te geven is niet relevant en voor iedereen verschillend ( denk er eens over na, over het begrip, het houdt gewoon geen stand). 'Levenservaring' zoals ik het zie heeft zowel positieve en negatieve werkingen. Positief:je kan dingen misschien beter inschatten en waarderen omdat je de situatie eerder hebt meegemaakt
Negatief: je stapt van je principes af en er blijft geestelijk niet veel van je over. Zie psychiaters en identiteitscrisis.
Je kunt mij over 5/10 jaar gerust aanpreken en ik zal er nog het precies hetzelfde over denken. Ik weet dat dat leeg klinkt, maar ik heb nog nooit anders over vreemdgaan gedacht en dat zou ik ook niet willen...
Dan was ik simpelweg mezelf niet meer.
Heef toch geen zin, ik was er toen ook helemaal van overtuigt dat ik er nooit anders over zou gaan denken....
quote:Deze kwestie is helemaal niet zwart-wit en zeker niet van mijn kant. Vreemdgaan is begrijpelijk en ik snap dat er bepaalde situaties zijn waarin de stap makkelijker is ( en dat snap ik heel goed), maar dat praat het nog niet goed dat je niet de ballen hebt om de relatie waar je eerst inzit te beeindigen.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:12 schreef poep het volgende:[..]
ik ben wijzer geworden, wijzer met betrekking tot dingen zwart wit zien, ik weet dat nu dat er een heel grijs gebied zit, een gebied wat niet goed maar ook niet fout is.
In een bepaald opzicht is het hele vreemdgaan zwart-wit, het is namelijk moreel gezien onjuist.
je kunt voor jezelf grijze gebieden creeren waarin verzachtende omstandigheden zijn, waarin het niet gek zou zijn, maar het blijft FOUT.
Het hele woord vreemdgaan heeft een bijklank die zegt:
NEE!
Dan kun je beginnen over levenservaring, zwart-wit kijken, schemergebieden en weet ik veel wat nog meer, maar het blijft fout!
Bovendien is jouw situatie ( ik dacht er vroeger zo over maar nu niet meer) geen enkele indicatie over hoe IK er over ga denken over 10 jaar.
Ik sta niet in deze wereld te denken dat ik met mijn 20 jaar alles weet, maar het lijkt alsof ik iets heb meegekregen ( weet niet wat).... en daar moet ik iets mee doen. Ik vind het jammer dat mensen excusen blijven zoeken om dit soort dingen goed te praten.
'Vreemdgaan is fout, maar er zijn situaties waarin het begrijpelijk is dat men zulk gedrag vertoont'
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:21 schreef Tranceptor het volgende:
in een bepaald opzicht zijn wij het wel eens eigenlijk'Vreemdgaan is fout, maar er zijn situaties waarin het begrijpelijk is dat men zulk gedrag vertoont'
quote:ur brainwashed dude
in een bepaald opzicht zijn wij het wel eens eigenlijk'Vreemdgaan is fout, maar er zijn situaties waarin het begrijpelijk is dat men zulk gedrag vertoont'
quote:Er is een bepaalde verhouding tussen het leven en jijzelf
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:17 schreef poep het volgende:
Bewaar zelf bovenstaande tekst van je en lees het over 4à5jaar nog eens! ik zou er bijna een weddenschap op los willen laten....Heef toch geen zin, ik was er toen ook helemaal van overtuigt dat ik er nooit anders over zou gaan denken....
Meeste mensen slaan door :
Willen zelf het leven bepalen of laten het leven hun karakter bepalen.
Vind een balans waarmee jij gelukkig wordt. Ik ben heel tevreden met hoe ik ben en ik denk dat een hoop mensen van mij leeftijd daar echt niet zijn.
Hoeveel wedden we?
quote:Zullen we een topic openen over "Wat is voor jouw vreemgaan?"
quote:hehe nee hoor, het blijft fout en moreel onjuist. Ik snap alleen waarom mensen het doen, dat snap jij toch ook wel. Wij wijten dat aan een gebrek aan ruggegraat en daar zit het addertje
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:23 schreef Aneurism het volgende:[..]
ur brainwashed dude
quote:Ik vind dit altijd rete-interessant, omdat niemand mij een echt goede reden geeft om vreemd te gaan.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:24 schreef poep het volgende:[..]
Zullen we een topic openen over "Wat is voor jouw vreemgaan?"
Kun je ook lekker over discussieren!
Ach wat geeft nu die kinderen die thuis zitten, wat doet die man of vrouw er nu toe die je belooft hebt na je huwelijk trouw te zullen zijn en lief te zullen hebben, die je hebt belooft te respecteren.
Want als voor jou de liefde voorbij is en je zo nodig je eigen geluk achterna wil streven, en daarbij je kinderen en partner nog lekker aan het lijntje houdend en doen alsof er niets mis is, dan moet dat natuurlijk mogen.
Wat zijn hun gevoelens nu voor jou? Als jij maar plezier hebt in het leven, als jij je boontjes maar gedopt hebt en profijt haalt uit je situatie wat is er dan mis?
Wat geeft het dat je anderen ontzettend kwetst en schade berokkent, wie geeft daar nu om. De belangrijkste in het verhaal is natuurlijk jijzelf. Ach en verberg je maar achter "je zult eens worden gekwetst" want met die instelling maak je het jezelf alleen nog maar makkelijker om anderen te kwetsen. Je praat je gedrag goed, bagataliseert je daad en houd jezelf voor dat het resultaat van je daden, de pijn, onvermijdelijk is, was en zal zijn.
Ik ben verliefd op iemand anders, maar thuis is er iemand die denkt dat ik van die persoon houdt, iemand die mij vertrouwt en respecteert.
Maar wat heb ik aan dat vertrouwen en respect? Het doet mij niets en ik moet uiteindelijk mijn gevoelens volgen in de schaduwen, telkens weer liegen tegen degene die ik achterlaat als ik op avontuur en geluk vindt in de schoot van een ander, zolang ik mijn gevoelens maar volg.
Want zeg nu zelf, Egoisme is toch uiteindelijk de basis van al je relaties geweest, die centreren toch maar rondom 1 persoon jijzelf. De schijn ophouden is alleen maar gunstig want dat geeft je de kans om van twee walletjes te eten.
maar die levenservaring heb ik nog niet. Ik heb oogkleppen op. Ach wat een dwaas ben ik toch om te geven om iemand met wie ik een relatie deel, wat een dwaze gedachte om vast te houden aan respect en vertrouwen, wat een domme instelling om te denken dat er een band is tussen twee mensen. Wie ben ik toch om te denken dat anderen ook emoties hebben!
Walgelijk.
Als je het afscheuren van een gezicht walgelijk vind als een straf, dan wil je niet weten wat ik in de eerste instantie van plan was te doen.
Maar ja, we mogen allemaal andere mensen kwetsen, want hey, who cares!? Als ik maar blij ben, niet waar?
quote:Ik bedoel meer: Is voor jou vreemdgaan: zoenen, met iemand naar bed, cybersex etc.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:26 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik vind dit altijd rete-interessant, omdat niemand mij een echt goede reden geeft om vreemd te gaan.
quote:Dank U
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:28 schreef Tri-face het volgende:
.maar die levenservaring heb ik nog niet. Ik heb oogkleppen op. Ach wat een dwaas ben ik toch om te geven om iemand met wie ik een relatie deel, wat een dwaze gedachte om vast te houden aan respect en vertrouwen, wat een domme instelling om te denken dat er een band is tussen twee mensen. Wie ben ik toch om te denken dat anderen ook emoties hebben!
Walgelijk.
Als je het afscheuren van een gezicht walgelijk vind als een straf, dan wil je niet weten wat ik in de eerste instantie van plan was te doen.
Maar ja, we mogen allemaal andere mensen kwetsen, want hey, who cares!? Als ik maar blij ben, niet waar?
quote:Het leven is egoistisch! Je leeft hoe het jou het beste uitkomt, jij doet wat jij wil! Tuurlijk doe je weleens wat voor anderen, omdat jij een goed mens wil zijn!
blablabla
quote:Hmmm cybersex vink de moeilijkste, is gewoon veredelde vorm van mooie vrouw zien en rukken, toch?
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:29 schreef poep het volgende:[..]
Ik bedoel meer: Is voor jou vreemdgaan: zoenen, met iemand naar bed, cybersex etc.
Hoe ligt de grens?
Verder is alles wat tegen het vertrouwen van je partner indruist vreemdgaan IMHO. Als je partner het goedkeurt dat je met iemand anders zoent...is het geen vreemdgaan. Mijn partner zou dat NOOIT goedkeuren en ik van haar ook NOOIT.
Vreemdgaan in de vorm van sex is ook nooit een verbetering voor haar, dus ach, mag ze hem houden ook!
Vreemdgaan is je partner besodemieteren en haar vertrouwen beschadigen............ op welke wijze dan ook met een ander.
quote:Als je het zo zegt, ok, ik kan het begrijpen maaaaar... goedkeuren doe ik niet.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:25 schreef Tranceptor het volgende:[..]
hehe nee hoor, het blijft fout en moreel onjuist. Ik snap alleen waarom mensen het doen, dat snap jij toch ook wel. Wij wijten dat aan een gebrek aan ruggegraat en daar zit het addertje
quote:Het leven is niet egoistisch, de mensen maken het egoistisch en das heel jammer!
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:34 schreef poep het volgende:[..]
Het leven is egoistisch! Je leeft hoe het jou het beste uitkomt, jij doet wat jij wil! Tuurlijk doe je weleens wat voor anderen, omdat jij een goed mens wil zijn!
Hier is geloof ik al een topic over!
quote:'Even een relatie beeindigen'
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:19 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Deze kwestie is helemaal niet zwart-wit en zeker niet van mijn kant. Vreemdgaan is begrijpelijk en ik snap dat er bepaalde situaties zijn waarin de stap makkelijker is ( en dat snap ik heel goed), maar dat praat het nog niet goed dat je niet de ballen hebt om de relatie waar je eerst inzit te beeindigen.
zou je dan pas wat met een ander mogen beginnen als de feitelijke scheiding is uitgesproken? (wat in sommige gevallen wel een half jaar of langer kan duren)Als je niet meer in een huis woont? Als door beide partijen is uitgesproken dat 't niet meer gaat. Vaak wordt 't niet eens zo duidelijk uitgesproken, maar is het een wederzijds gevoel wat de een eerder accepteert dan de ander.
Dus wanneer zou je dan een nieuwe relatie mogen beginnen?
En op bovenstaand verhaal zijn natuurlijk meerdere variaties mogelijk. De vrouw die geestelijk/lichamelijk wordt mishandeld door de partner. Niet weg durft te gaan. En dan uiteindelijk de stap voor zichzelf heeft gezet, en stiekem (uit angst voor nog meer slaag of nog erger) op zoek gaat naar een huis en dan met de noorderzon vertrekt. Als zij dan iemand leert kennen vlak voordat ze weggaat, diegene helpt haar met huis opknappen..
en zo kan ik nog wel even doorgaan...
-edit- typo
[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 03-08-2001 15:43]
quote:Exact.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:04 schreef Halinalle het volgende:[..]
Precies. Bij vele discussies valt me het zwart-wit denken op. De meeste 20-jarigen denken dat ze alles al weten en heel wat levenservaring hebben (dacht ik ook), maar dat valt vies tegen. Als je wat ouder bent, dan zie je dat alles meestal niet zo eenvoudig ligt. Het is erg makkelijk om natuurlijk gelijk met je oordeel klaar te staan.
(Maar ja, toen ik 20 was dacht ik ook de waarheid in pacht te hebben dus )
quote:En wat ben jij?
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:38 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Het leven is niet egoistisch, de mensen maken het egoistisch en das heel jammer!
quote:Ik zeg ook helemaal niet dat het goed is, maar ik zeg wel dat het niet zo rampzalig en afschuwelijk is als jij soms doet voorkomen met "straffen voor vreemdgaan" en "gelijk aan moord" etc.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:08 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik heb mijn ex-vriendin teruggenomen nadat ze was vreemdgegaan, dus helaas klopt dit niet voor mij.
We hebben daarna nog een hele mooie 2 jaar gehad.Het gaat erom dat je afzwakt in wat je denkt blijkbaar, hoe ouder je wordt. Omdat iedereen het doet, is het nog niet goed te praten.
Tussen 2 haakjes, denk jij nu ECHT dat de mensen, bv jouw en mijn ouders, die al bv 20-30 jaar getrouwd zijn en veelal met de 1e lover getrouwd zijn, hun HELE leven trouw zijn geweest?
Kijk de cijfers er maar op na: 80% v/d mensen (man+vrouw) gaat wel eens vreemd in lange relaties. Over alle relaties genomen is dat dus bijna 100% waar wel eens de een of de ander een slippertje heeft gehad.
En dat hoeft ook helemaal niet zo erg te zijn. Het zit in de mens.
Zolang het maar beperkt blijft.
quote:Jij bent gek.
wat een onzin die zogenaamde "levenservaring" die mensen het licht heeft laten zien. Die levenservaring*Ongelofelijk dom geblaat van een puber die waarschijnlijk nog nooit meer dan 1 relatie heeft gehad, daar gedumpt is en daar verbitterd door is*
Walgelijk.
quote:En daarom je ontrouwe partner maar het gezicht afscheuren? Zodat JIJ weer blij bent? Want vreemdgaan is inderdaad veeeeel minder erg dan iemand lichamelijk verminken niet?
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:54 schreef Tri-face het volgende:
dus als ik jouw geslachtsdelen eraf schroei omdat ik dat leuk vind en ik daar plezier aan beleef mag dat gewoon?
Zie laatste zin hierboven
/ignore
quote:Niet egoistisch in ieder geval
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:47 schreef poep het volgende:[..]
En wat ben jij?
quote:dus geen mens
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:10 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Niet egoistisch in ieder geval
quote:Zelfbehoud is een vorm van egoisme. Ik geloof dat je ook een aantal van mijn posts door de war hebt gehaald met die van anderen. Mensen vermoorden voor vreemdgaan , nee absoluut niet.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:50 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat het goed is, maar ik zeg wel dat het niet zo rampzalig en afschuwelijk is als jij soms doet voorkomen met "straffen voor vreemdgaan" en "gelijk aan moord" etc.
En jouw manier van denken getuigt niet van een volwassen en realitische kijk op relatisch. Dat geeft niet. Je bent pas 20.
Maar ik garandeer je dat je er nog achter komt. Ik dacht eens ook zo als jouw: nooit! onmogelijk! Teringlijers etc.!
Vooral toen mijn vriendin na 6 jaar vreemdging was ik heeeeel fel.
Maar een aantal jaren en relaties later, leer je gewoon meer en leer je te relativeren en aan jezelf te denken. Dat is geen egoisme, dat is zelfbehoud. Ik dacht eerst alleen maar aan anderen, maar niemand aan mij, en keer op keer wordt je dan genaaid.
Daar trap ik nu dus niet meer in. En ja, dan doe ik wat IK moet doen voor MIJN geluk. Anders lukt dat nooit.Tussen 2 haakjes, denk jij nu ECHT dat de mensen, bv jouw en mijn ouders, die al bv 20-30 jaar getrouwd zijn en veelal met de 1e lover getrouwd zijn, hun HELE leven trouw zijn geweest?
Kijk de cijfers er maar op na: 80% v/d mensen (man+vrouw) gaat wel eens vreemd in lange relaties. Over alle relaties genomen is dat dus bijna 100% waar wel eens de een of de ander een slippertje heeft gehad.
En dat hoeft ook helemaal niet zo erg te zijn. Het zit in de mens.Zolang het maar beperkt blijft.
Ik de waarheid in pacht, nee dank je, ik ben hier om te leren.
Ik denk helemaal niet dat mensen die een lange relatie hebben nooit vreemdgaan. Het is heel jammer dat ze het blijkbaar nodig hebben en dat niet hebben binnen hun relatie. Dat vind ik alleen maar heel jammer.
Ik denk altijd aan anderen, er wordt altijd over mij heengelopen, gedumpt, vreemdgegaan..... weet ik veel, maar ik blijf trouw aan hoe ik erover denk en dat neemt niemand me af, omdat ik zo ben.
Ik denk dat de kijk die ik heb volwassener is dan de kijk die jij erop hebt. Jongens en meisjes van 14/15 denken er precies zo over als jij.
Ik ben blij dat er hier mensen zijn vol onbegrip, vol vooroordelen tegen mij omdat ik pas 20 ben. Ik begrijp helemaal niet de hele wereld, ik ben hier om een deel te begrijpen en ik veroordeel niet de mensen die een ander deel van de waarheid denken te begrijpen.
Ik wil alleen geen vriendin die vreemdgaat en ook geen vrienden die dat doen. Dat is mijn persoonlijk keuze, voor de rest moet iedereen zelf lekker doen wat hij wil.
quote:Ik zeg niet dat het makkelijk is om een einde aan die relatie te maken. Ik zeg niet dat de principes ophouden die ik heb, niet zwaar is. Het is loodzwaar, maar het voelt goed! Iedereen moet zelf weten wat hij doet met een partner die vreemdgaat, maar in mijn hart is er geen plaats meer voor!
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:40 schreef E.T. het volgende:[..]
'Even een relatie beeindigen'
als je al een aantal jaar samenwoont/getrouwd bent, is een relatie beeindigen niet hetzelfde als je verkering uitmaken.
je zit een hele tijd in weer zo'n grijs gebied. Is de relatie/huwelijk over? Wie blijft er in het huis, waar gaat de ander naartoe. Je woont nog in een huis.. Als alles in overeenstemming gaat, en je geen ruzie hebt ziet de buitenwereld nog een 'relatie' die er in feite al een tijd niet meer was.en zo kan ik nog wel even doorgaan...
-edit- typo
quote:Wel mens. niet egoistisch.
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:11 schreef poep het volgende:[..]
dus geen mens
![]()
![]()
![]()
Pas op voor kortsluiting in je hersens
quote:Dat deed ik dus ook. Maar inderdaad: men loopt dan over je heen, gaat vreemd etc.
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:15 schreef Tranceptor het volgende:
Ik denk altijd aan anderen, er wordt altijd over mij heengelopen, gedumpt, vreemdgegaan..... weet ik veel, maar ik blijf trouw aan hoe ik erover denk en dat neemt niemand me af, omdat ik zo ben.
quote:Integendeel, toen ik 15 was dacht ik zoals jij nu dacht, op me 20e nog, maar nu, jaren later, is die blik een stuk breder geworden.
Ik denk dat de kijk die ik heb volwassener is dan de kijk die jij erop hebt. Jongens en meisjes van 14/15 denken er precies zo over als jij.
quote:Jij veroordeelt wel, lees je posts hier maar eens door
Ik ben blij dat er hier mensen zijn vol onbegrip, vol vooroordelen tegen mij omdat ik pas 20 ben. Ik begrijp helemaal niet de hele wereld, ik ben hier om een deel te begrijpen en ik veroordeel niet de mensen die een ander deel van de waarheid denken te begrijpen.
quote:Goh, fijne vriend ben jij
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:15 schreef Tranceptor het volgende:
die vreemdgaat en ook geen vrienden die dat doen. Dat is mijn persoonlijk keuze, voor de rest moet iedereen zelf lekker doen wat hij wil.
Mijn vriendschap met iemand is echt wel belangrijker dan het feit dat hij buiten ze relatie om rommelt hoor
Buiten dan garandeer ik je dat je op je 40e dan heeeeeeeeeeeeel weinig vrienden over hebt
quote:als je goed leest zie je dat ik het niet heb over makkelijk.
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:18 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik zeg niet dat het makkelijk is om een einde aan die relatie te maken. Ik zeg niet dat de principes ophouden die ik heb, niet zwaar is. Het is loodzwaar, maar het voelt goed! Iedereen moet zelf weten wat hij doet met een partner die vreemdgaat, maar in mijn hart is er geen plaats meer voor!
quote:[/quote]
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:20 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Dat deed ik dus ook. Maar inderdaad: men loopt dan over je heen, gaat vreemd etc.
Dat trek je op een gegeven moment niet meer.
Nu ben ik degene die voor mijn eigen geluk zorgt. Niemand anders doet dat namelijk voor je.
En hee, opeens lopen mensen niet meer over je heen, ze gaan niet meer vreemd. Omdat ze nu weten dat je dat niet pikt.
[..]Integendeel, toen ik 15 was dacht ik zoals jij nu dacht, op me 20e nog, maar nu, jaren later, is die blik een stuk breder geworden.
[..]Jij veroordeelt wel, lees je posts hier maar eens door
Ik wil alleen geen vriendin die vreemdgaat en ook geen vrienden die dat doen. Dat is mijn persoonlijk keuze, voor de rest moet iedereen zelf lekker doen wat hij wil.
Ik veroordeel niemand! Zou toch iets beter lezen . Ik zeg dat vreemdgaan fout is en per definitie laag en dat is een feit, geen mening. Je schaadt andermans vertrouwen en dat is fout. Als mensen het voor zichzelf kunnen verantwoorden zie ik dat als een gebrek in hun emotionele staat, maar daarom veroordeel ik ze niet . 9/10 kunnen ze er ook nix aan doen.
Over dat 14/15 jaar, jij misschien niet, maar een hoop mensen denken 'lang leve de lol' als IK maar plezier heb. Helaas leven we in de eeuw van het grenzeloos egoisme.
ik vind mezelf niet zo belangrijk, voor mij staat het geluk van mijn partner voorop. Ben ik daar dan gek in?
Om dat te geloven?....
Hmmm ik blijf ervoor gaan. Toen Wight zei dat ie kon vliegen geloofde ook niemand hem.
Ik wil geen vriendin die vreemgaat en geen vriendin die dat doen, ik veroordeel toch niemand daarmee???
Weet je wat veroordelen is...?
quote:Hmmm sorry, komt door het snelposten hier....
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:25 schreef E.T. het volgende:[..]
als je goed leest zie je dat ik het niet heb over makkelijk.
Maar 't ging mij erom: WANNEER zijn die relaties nu over?? WANNEER is er 't punt waarop je wel met een ander zou mogen??
Bij verkering is dat uit elkaar gaan, huwelijk is dat scheiden of ontbinding vh samenlevingscontract.
Wanneer het in ieder geval voor beide partijen duidelijk is dat ze niet meer met elkaar doorwillen.
Ik vraag me ook af in hoeverre je hier nog van overspel/vreemdgaan kan spreken....
Een moeilijke vraag, dat geef ik toe
quote:Tja, dat moet dan maar he. Ik denk dat ik hier een nuance aan moet brengen.
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:22 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Goh, fijne vriend ben jij
Mijn vriendschap met iemand is echt wel belangrijker dan het feit dat hij buiten ze relatie om rommelt hoor
Buiten dan garandeer ik je dat je op je 40e dan heeeeeeeeeeeeel weinig vrienden over hebt
ik zal, denk ik, anders reageren op iemand die voor de lol vreemdgaat dan op iemand anders die al 2 jaar problemen heeft met zijn vriendin. In beide gevallen zal ik het afkeuren, maar misschien ben ik in het tweede geval coulanter.
Ik heb alleen geen vrienden die bij mijn weten vreemdgaan voorlopig. Ik wil mensen ook kunnen vertrouwen met mijn meissie ( ik weet dat mensen die vreemdgaan niet zomaar met iedereen gaan...). Ik bedoel hier vooral lollige types.......die erop kicken om mijn vriendin te hebben. Ik noem geen namen!
quote:*bijt op zijn tong*
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:33 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Is goed!
Mn minnares komt nu ook langs dus ik ben effe aan het vreemdgaan
quote:bij sommigen duurt 't een aardig tijdje voordat 't besef er is. En dat is niet alleen bij stalkers..
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:29 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Het punt is er wanneer de relatie ten einde is en beide kanten dat weten en over eens zijn. Wanneer men volledig losgekoppeld is van de partner. ( ja stalkers zijn een uitzondering)
quote:
Bij verkering is dat uit elkaar gaan, huwelijk is dat scheiden of ontbinding vh samenlevingscontract.Wanneer het in ieder geval voor beide partijen duidelijk is dat ze niet meer met elkaar doorwillen.
quote:Het huwelijk bestaat nog, er is geen echtscheiding nog uitgesproken. DUS is 't vreemdgaan.
Ik vraag me ook af in hoeverre je hier nog van overspel/vreemdgaan kan spreken....Een moeilijke vraag, dat geef ik toe
dat kan jaaaaaaaaaren duren hoor zo'n scheiding..(trust me, ik spreek uit ervaring)
En tja, ik heb 't idd allemaal zelf ondergaan. De grens tussen oude relatie en begin nieuwe relatie ligt bij mij ook in zo'n grijs ietwat overlappend gebied.
Was de oude relatie toen al wel of niet over? Ik (en mijn ex ook) weten dat nog steeds zelf niet.
quote:Je begrijpt wel dat jouw geval enigzins een uitzonderingsgeval is, toch?
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:40 schreef E.T. het volgende:[..]
bij sommigen duurt 't een aardig tijdje voordat 't besef er is. En dat is niet alleen bij stalkers..
[..]
vaak wil de een nog wel door, terwijl de ander de hoop allang heeft opgegeven.
[..]Het huwelijk bestaat nog, er is geen echtscheiding nog uitgesproken. DUS is 't vreemdgaan.
dat kan jaaaaaaaaaren duren hoor zo'n scheiding..(trust me, ik spreek uit ervaring)
En tja, ik heb 't idd allemaal zelf ondergaan. De grens tussen oude relatie en begin nieuwe relatie ligt bij mij ook in zo'n grijs ietwat overlappend gebied.
Was de oude relatie toen al wel of niet over? Ik (en mijn ex ook) weten dat nog steeds zelf niet.
Moreel gezien blijft vreemdgaan en dus onjuist handelen. Vandaar dat ik er tegen ben....
but
'this a hard nut to crack'
Wat zou je doen als je partner je zou vertellen dat hij of zij in een vroegere relatie wel eens is vreemdgegaan?
Is het dan meteen een slecht mens waar je geen relatie meer mee wilt maar het gezicht vanaf wilt scheuren?
quote:Hoezo is het een uitzondering? Al die miljoenen mensen die wel een vreemd zijn gegaan hebben hun eigen verhaal, en zolang jij die verhalen niet kent kun je niet oordelen.
Op vrijdag 03 augustus 2001 17:08 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Je begrijpt wel dat jouw geval enigzins een uitzonderingsgeval is, toch?
(Dit bedoel ik trouwens niet om ET aan te vallen of te zeggen dat haar situatie niet vervelend en rot was, alleen om een punt aan Trabceptor duidelijk te maken.)
quote:Ik denk dat je even terug moet lezen en dan reageren, anders kom je nogal dommig over. Het is een uitzondering in het geval waar wij het over hebben.
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:12 schreef Merel het volgende:[..]
Hoezo is het een uitzondering? Al die miljoenen mensen die wel een vreemd zijn gegaan hebben hun eigen verhaal, en zolang jij die verhalen niet kent kun je niet oordelen.
(Dit bedoel ik trouwens niet om ET aan te vallen of te zeggen dat haar situatie niet vervelend en rot was, alleen om een punt aan Trabceptor duidelijk te maken.)
hehe
Tranceptor trouwens..
En nee, je punt komt niet over. Alle situaties zijn anders, maar dat wil niet zeggen dat je geen vergelijkingen mag trekken.
quote:Geloof me, dit is GEEN uitzonderingsgeval. Er zijn genoeg mensen die dit overkomen na een jarenlange relatie of huwelijk...
Moreel gezien blijft vreemdgaan en dus onjuist handelen. Vandaar dat ik er tegen ben....
but
quote:je komt nog wel
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:18 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik zeg niet dat het makkelijk is om een einde aan die relatie te maken. Ik zeg niet dat de principes ophouden die ik heb, niet zwaar is. Het is loodzwaar, maar het voelt goed! Iedereen moet zelf weten wat hij doet met een partner die vreemdgaat, maar in mijn hart is er geen plaats meer voor!
quote:Uitzonderingsgeval?
but
hmz...
wel eens van Amish gehoord?
quote:Man ik lees en praat al vanaf het begin van dit topic mee, lees zelf eens even terug. Dat jij mijn punt nou niet snapt ligt klaarblijk aan jou; zowel ET als Swets onderstrepen mijn punt en dat zijn de mensen die zelf in zo'n situatie zitten.
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:53 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik denk dat je even terug moet lezen en dan reageren, anders kom je nogal dommig over. Het is een uitzondering in het geval waar wij het over hebben.
Als je de discussie niet actief volgt en meedoet, onthou je dan even van mening, lees alles en kom er op terug AUB. Kost mij weer typwerk terwijl ik verrek van de honger en eigenlijk moet staan kokenhehe
Tranceptor trouwens..
En nee, je punt komt niet over. Alle situaties zijn anders, maar dat wil niet zeggen dat je geen vergelijkingen mag trekken.
quote:En ook hier een "uitzonderingsgeval"
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Uitzonderingsgeval?
99% van 'vreemdgaan' zoals jij het noemt ontstaat op deze manier.
Zij is nog steeds niet gescheiden, maar woont al wel 6 maanden met mij samen, en we hebben 8 maanden een relatie.
Dus als ik jou goed begrijp gaat E.T. nu al 8 maanden vreemd volgens jou normen en waarden stelsel.hmz...
Ondertussen gescheiden en gelukkig in de nieuwe relatie. Maar het heeft voor mij NOOIT als vreemdgaan gevoeld.
Voor mij is een relatie over als mijn gevoel over is voor die ander. En daar kan geen papiertje verandering in brengen !
Geeft dikke aan Swets en E.T
quote:Dat ligt niet aan mij, dit word steeds grappiger.
Op vrijdag 03 augustus 2001 21:07 schreef Merel het volgende:[..]
Man ik lees en praat al vanaf het begin van dit topic mee, lees zelf eens even terug. Dat jij mijn punt nou niet snapt ligt klaarblijk aan jou; zowel ET als Swets onderstrepen mijn punt en dat zijn de mensen die zelf in zo'n situatie zitten.
Of het nu een uitzonderingsgeval is of niet, het blijft moreel onjuist handelen, wat jullie ook zeggen.
quote:99% van de mensen heeft een slechte relatie, dus werk daar eens aan. Dan hoeven we ons ook niet druk te maken over vreemdgaan.
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Uitzonderingsgeval?
99% van 'vreemdgaan' zoals jij het noemt ontstaat op deze manier.
Zij is nog steeds niet gescheiden, maar woont al wel 6 maanden met mij samen, en we hebben 8 maanden een relatie.
Dus als ik jou goed begrijp gaat E.T. nu al 8 maanden vreemd volgens jou normen en waarden stelsel.hmz...
quote:Was je gevoel helemaal over in een keer, wat moet jij een kutrelatie hebben gehad...!!
Op vrijdag 03 augustus 2001 21:09 schreef defender het volgende:[..]
En ook hier een "uitzonderingsgeval"
Vergelijkbare "uitzonderlijke ?" situatie.Ondertussen gescheiden en gelukkig in de nieuwe relatie. Maar het heeft voor mij NOOIT als vreemdgaan gevoeld.
Voor mij is een relatie over als mijn gevoel over is voor die ander. En daar kan geen papiertje verandering in brengen !Geeft dikke
aan Swets en E.T
Anyway, ik stop hier in dit topic met posten, het is één tegen 40 geworden geloof ik en daar heb ik geen zin in. Jullie noemen MIJ star maar nemen zelf ook nix aan, met al jullie 'wijsheid'.
Communiceer met je partner en zorg goed voor hem/haar dan hoef je later niet vreemd te gaan.
Veel geluk en begrip voor jullie allen. Enkelen van jullie gaan het echt nodig hebben
quote:Uhuh, die twee uitspraken spreken elkaar toch niet tegen?
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:21 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Eerst zeg je nog dat alle situaties anders zijn en dan stel je zo'n punt dat het geen uitzonderingsgeval is.
quote:Slaap er eens een nachtje over..... en denk er eens goed over!
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:25 schreef Merel het volgende:[..]
Uhuh, die twee uitspraken spreken elkaar toch niet tegen?
Uitzonderingsgeval wil zeggen dat de rest hetzelfde is ........ .... en nou jij
Jezus hoe leg je dat uit aan iemand die niet wil luisteren?
Euh...
1. Er zijn zoveel relaties waarbij het niet helemaal duidelijk is wanneer de relatie precies is afgelopen. De genoemde relatie vormt daar geen uitzondering op. Of relaties die via andere stappen verlopen, maar qua grote lijn overeenkomen met een hele hoop andere relaties.
2. Toch is elke relatie verschillend, en om te kunnen oordelen moet je naar alle factoren kijken, hoe klein ook, en die verschillen natuurlijk per situatie.
Maar nu wijken we helemaal af van de oorspronkelijke discussie omdat jij me wilt pakken op een taalkundig elementje, of een verschil in opvatting over de betekenis van het woordje "uitzondering". Beetje flauw, vind je niet?
Aan de andere kant, als je relatie wat minder 'goed' is kan ik me voorstellen dat je (onder de juiste omstandigheden) gevoelens krijgt voor een ander. Wat je daar mee doet is je eigen zaak. Veelal zullen hier (als je nog realistisch kunt nadenken) andere zaken in meespelen zoals kinderen of wat je samen hebt meegemaakt of wat dan ook.
Op zich keur ik 'overspel' af en vind dat als er problemen in een relatie zijn je daar (misschien tot in den treure) over moet praten alvorens je overweegt of daadwerkelijk 'overspel' wilt plegen. Openheid en vertrouwen binnen een relatie is het belangrijkst. Vertel hem/haar wat je dwarszit,...als je dat al niet kunt is je relatie niet zoals het zou moeten zijn.
quote:Mijn gevoel was niet ineens over. Waarop baseer je dat ? Zou een scheiding niet betekenen dat je er al aan gewerkt heb en uiteindelijk besluit om er mee te stoppen. Ik had het hier over een relatie van meer dan 8 jaar.
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:25 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Was je gevoel helemaal over in een keer, wat moet jij een kutrelatie hebben gehad...!!
.......
Communiceer met je partner en zorg goed voor hem/haar dan hoef je later niet vreemd te gaan.Veel geluk en begrip voor jullie allen. Enkelen van jullie gaan het echt nodig hebben
Ik communiceerde met mijn partner EN zorgde goed voor hem. Wees maar niet bang. Maar zoiets moet van 2 kanten komen toch ?
Ik heb toen eindelijk in mijn leven eens voor mezelf gekozen, en dat heeft me erg goed gedaan. Oordeel niet over mijn (ex)relaties als je er niet alles over weet.
Meer heb ik hier niet meer over te zeggen.....
quote:Nogmaals...je komt wel.
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:22 schreef Tranceptor het volgende:[..]
99% van de mensen heeft een slechte relatie, dus werk daar eens aan. Dan hoeven we ons ook niet druk te maken over vreemdgaan.
Daar stop je niet zomaar mee, en ga je ook niet 'zomaar' vreemd.
Met iemand anders naar bed gaan, dit zien als een eyeopener (hee, ik heb dusdanige sterke gevoelens voor een ander dat ik 'vreemd kan gaan'), en vervolgens een punt achter je oude relatie zet (welke al een jaar in het slop zat en er deze keer NIET meer uit te trekken was) is in mijn opinie geen vreemd gaan.
Een relatie in stand houden kost veel energie.
Iedereen die een serieuze relatie heeft zal zeker bereid zijn deze energie erin te steken.
Maar wanneer (vaak op jonge leeftijd) een relatie is begonnen met, achteraf, de verkeerde persoon, kan je er energie in BLIJVEN steken zonder het gewenste resultaat (hier komt altijd een regel van blöf in mij op: "Dit huis beschermt niet meer").
Maar dan komt het punt: "Hoe stop ik dit???"
Je woont al jaren samen in een huis, en hoewel de romatische liefde weg is, zal je TEN ALLE TIJDEN een familieachtige liefde houden voor die persoon (als een broer of zus).
Zo'n band verbreek je niet zomaar
je twijfelt
je wikt
je weegt
"Is deze relatie wel zo slecht?"
vertwijfeling, hartzeer etc.
En dan....
Dan kom je opeens iemand tegen
'boem'
van het een komt het ander, en je beseft: "JA!! mijn huidige relatie IS zo slecht als ik dacht"
Je beseft dat je je huidige relatie niet blijvend wilt schaden, en dan NA deze uiteindelijke eyeopener weet je dat het over is, en zet je een punt achter die relatie...breekt af (en voelt je daar ONDANKS dat je weet dat het de enige juiste beslissing is KUT bij) en begint opnieuw...
In bovenstaande situatie is er niet voldoende aan de vorige relatie gewerkt?
In bovenstaande situatie is er technisch gesproken van vreemdgaan, maar moreel ook?
Geloof me...10 jaar geleden zag ik het net zo zwart/wit als jij.
En ik denk dat je, net als mij, ergens in de komende 10 a 15 jaar dit nuanceverschil zal inzien.
Vreemdgaan is niet correct, maar in veel gevallen is de letterlijke zin van vreemdgaan niet dezelfde als de morele zin van vreemdgaan.
Iedereen die ooit in deze situatie heeft gezeten (en vreemd genoeg zijn dat heel veel dertigers) zal dit direct met mij eens zijn en beamen.
(overigens ging mijn EX 'vreemd'...niet ik, dus dit is een post van degene die 'bedrogen' werd)
quote:oe! vreemdgaan?
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:28 schreef Qarinx het volgende:
overspel is ziek jah..en is een bewijs van gebrek aan respect en liefde voor je partner..
wat een gezeik hier zeg, overspel pleeg je bewust klaar! so you are wrong!
quote:Vreemdgaan is fout, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen begrip voor heb in bepaalde situaties.
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:34 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Nogmaals...je komt wel.
Ik: relatie van 10 jaar
ET: relatie van 12½ jaar.Daar stop je niet zomaar mee, en ga je ook niet 'zomaar' vreemd.
Geloof me...10 jaar geleden zag ik het net zo zwart/wit als jij.
En ik denk dat je, net als mij, ergens in de komende 10 a 15 jaar dit nuanceverschil zal inzien.Vreemdgaan is niet correct, maar in veel gevallen is de letterlijke zin van vreemdgaan niet dezelfde als de morele zin van vreemdgaan.
Iedereen die ooit in deze situatie heeft gezeten (en vreemd genoeg zijn dat heel veel dertigers) zal dit direct met mij eens zijn en beamen.(overigens ging mijn EX 'vreemd'...niet ik, dus dit is een post van degene die 'bedrogen' werd)
'Maybe too many people take too much for granted and when they finally look at it, it's nothing more than dust'
Er zit bij mij allang een nuanceverschil, maar de daad an sich is fout en moreel onjuist. Daar gaat het mij om. Dat iedereen wel een reden kan verzinnen en dat die af en toe best begrijpelijk is, is wat anders
quote:Nee Ron, je weet altijd dr voornaam toch?
Op woensdag 05 september 2001 14:57 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Ik ga nooit vreemd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |