Ja dat deed ik ook altijdquote:Op donderdag 22 april 2004 16:46 schreef Italo het volgende:
Als je wat ouder wordt verandert dat wel (hoop ik voor je)
Anders jezelf goed volgooien
Iedereen kijkt welquote:Op donderdag 22 april 2004 16:45 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik denk/heb het gevoel dat iedereen naar me kijkt, terwijl ik eigenlijk wel weet dat dit onzin is. Maar toch durf ik het dan niet.
SSSSSTTTTTquote:Op donderdag 22 april 2004 16:50 schreef Najra het volgende:
Ja dat deed ik ook altijd
nu heb ik een dikke vette bierbuik.:'(
(zucht)
Ik heb precies hetzelfde. Ik denk ook altijd als ik in een discotheek sta dat iedereen naar me kijkt en me vervolgens uitlacht ofzo.quote:Op donderdag 22 april 2004 18:06 schreef Ingrid19 het volgende:
Een laag zelfbeeld dat klopt wel. Altijd negatief denken.
Maar dat van de disco is maar een voorbeeld, ik heb met nog wel meer dingen last. En ben ook een beetje faalangsterig.
Terwijl ik wel een leuke man heb gevonden en een baan in een winkel heb( die niks aan is, maar ja, je moet toch wat)
Precies, hij heb gelijk.quote:Op donderdag 22 april 2004 17:04 schreef hawaii het volgende:
[..]
Iedereen kijkt wel. Dat is gewoon zo, hoe dichter je bij het podium/midden staat, des te meer ogen zijn er op je gericht. Maar je moet het anders benaderen.
voorbeeld: 'Iedereen kijkt, maar IK dans. Niet voor hen, maar voor mezelf. Omdat IK hou van dansen, zeker op dit nummer. En ALS mensen vinden dat ik niet goed dans, dan is dat HUN probleem.'
* EggsTC sooo loves the- smiley
Nieuwste move op break- dance gebied.quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:09 schreef kastanova het volgende:
Omarm je eigen ik, leer van jezelf te houden en heb het kind in jezelf lief!
Verloochen jezelf niet, maar draai die knop om, stroop de mouwen op, tandje erbij, tandjes op elkaar en ga in foetushouding op de dansvloer liggen!
Inderdaad, als je de schoonheid van je innerlijk zelf maar inziet, dan straal je dat ook uit.quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:13 schreef Xennia het volgende:
Ga naakt voor de spiegel staan en zeg hardop: ik ben mooi, ik ben goed, ik houd van mezelf! Hoe vaker je dat zult herhalen hoe sneller je het zult gaan geloven! En dat zelfvertrouwen straal je daarna natuurlijk weer uit. Trouwens: als je van binnen maar mooi bent, is het toch goed?
Dansen Steijn, dansen! Gooi de schaamte die je belet in je hele doen en laten van je schouders en dans alsof je leven er van afhangt!quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:15 schreef Steijn het volgende:
Dansen doe ik sowieso niet, bier drinken is al gezellig genoeg.
Zweefteef. Kom, ik haal je wel naar beneden.quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:17 schreef kastanova het volgende:
[..]
Inderdaad, als je de schoonheid van je innerlijk zelf maar inziet, dan straal je dat ook uit.
Uit je openingspost kon ik al opmaken dat je in je jeugd veel verwaarloosd bent en dus op zoek bent naar liefde, maar die liefde kan alleen jij jezelf geven.
Accepteer jezelf, zie de kracht van je karakter en sla de critici daar mee om de oren.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een zak over je hoofd doen
Ja dank je nog, daar heb ik ook veel aan gehad, dus ik kan wel even een voorbeeldje geven over mijn woensdag:quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:21 schreef Xennia het volgende:
houd een dagboekje bij waarin je iedere dag 3 dingen in schrijft waar je trots op bent, bijvoorbeeld dat je gedanst hebt in de disco. Als je dit stelselmatig doet dan zul je op termijn veel positiever tegen jezelf aan leren kijken. Bedenk wel: je moet eerst van jezelf kunnen houden, pas dan is het mogelijk om van anderen te houden.
Jeetje wat een ontwikkeling heb jij doorgemaakt. Het staat mij nog helder voor de geest wat voor een onzeker kneusje jij ooit was. Je mag heeel heeel trots op jezelf zijn. Je hebt een lange weg afgelegd. Ik hoop dat je vanavond tegen je spiegelbeeld kan zeggen: ja ik ben trots op mezelf en op alles wat ik heb bereikt!!!quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:27 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ja dank je nog, daar heb ik ook veel aan gehad, dus ik kan wel even een voorbeeldje geven over mijn woensdag:
1. Dansen in de woonkamer met mama
2. Alleen naar de winkel lopen om een brood kopen
3. Mijn konijn voeren zonder te niezen
En ik kan wel zeggen, ik voel me een stuk beter en zelfverzekerder, waarschijnlijk ga ik binnenkort ook naar de disco!
Maar ja, ik houd dan ook al een aantal jaar zo'n dagboek bij.
Iedere morgen sta ik nu vrolijk op om direct voor de spiegel te gaan staan en een goed gesprek te voeren en soms, maar dat kan ik me verbeelden, is het net alsof mijn spiegelbeeld een knipoog geeft.quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:35 schreef Xennia het volgende:
Ik hoop dat je vanavond tegen je spiegelbeeld kan zeggen: ja ik ben trots op mezelf en op alles wat ik heb bereikt!!!
Doe eens gek.quote:Op vrijdag 23 april 2004 10:34 schreef HeaRt_woRm het volgende:
TS,gewoon niet zoveel nadenken wat anderen van je vinden![]()
En gewoon doen waar je zin in hebt![]()
Gebodypaint op een drukke zaterdag V&D binnenwandelenquote:Op vrijdag 23 april 2004 11:56 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
Doe eens gek.
Bijvoorbeeld: Over straat lopen op een druk punt en dan reageren op flarden van gesprekken van anderen (je hoeft niet die mensen aan te spreken, maar zeg bijvoorbeeld gewoon "nee, volgens mij niet" recht voor je uit, als je iemand een vraag hoort stellen)
Of loop op straat en maak ineens zomaar een cirkel. (pirouette voor mijn part)
Of zwaai alsof je iemand herkend, terwijl er niemand te zien is.
Durf in het openbaar "vreemd" te doen (steeds een beetje meer) en je zelfvertrouwen zal groeien.
Wat voor jou een beetje vreemd is, dat moet je (leren durven) doen.
(mischien vind je het wel vreemd om met je handen langs je lijf ipv in je zakken te lopen... begin daar dan mee)
Hoezo verwaarloosd?quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:17 schreef kastanova het volgende:
[..]
Inderdaad, als je de schoonheid van je innerlijk zelf maar inziet, dan straal je dat ook uit.
Uit je openingspost kon ik al opmaken dat je in je jeugd veel verwaarloosd bent en dus op zoek bent naar liefde, maar die liefde kan alleen jij jezelf geven.
Accepteer jezelf, zie de kracht van je karakter en sla de critici daar mee om de oren.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een zak over je hoofd doen
Empirisme.quote:Op donderdag 22 april 2004 16:45 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Hoe kan ik mijn zelfvertrouwen opkrikken?
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens!!quote:Op vrijdag 23 april 2004 01:16 schreef travelwoman het volgende:
Om zelfvertrouwen te winnen moet je van jezelf houden denk ik. Op het moment dat je van jezelf houdt dan is alles mogelijk naar mijn weten !!
Succes ermee.
zelfvertrouwen komt niet helemaal vanzelf. om zelfvertrouwen te winnen moet je eerst proberen initiatief te kweken. dus uit jezelf iets doen, wat je misschien (net) niet durft. wanneer je dit initiatief neemt, heb je het in ieder geval al aangedurfd. als daarna ook blijkt dat het positief wordt ontvangen, heb je een klein stapje vooruit gemaakt. als je op die manier doorgaat, zul je uiteindelijk merken dat je verzekerder bent van jezelf, en ook als het een keer allemaal niet zo loopt als je wilt, dat je inziet dat het niet per se aan jezelf hoeft te liggenquote:Op donderdag 22 april 2004 16:45 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb weinig zelfvertrouwen, ben soms verlegen. Hoe kan ik mijn zelfvertrouwen opkrikken?
Een voorbeeld; in een disco staat er een leuk nummer op, ik wil wel dansen, maar ik durf niet. Ik denk/heb het gevoel dat iedereen naar me kijkt, terwijl ik eigenlijk wel weet dat dit onzin is. Maar toch durf ik het dan niet.
Herkent iemand dit?
Tips zijn meer dan welkom.
Om verlegenheid of gebrek aan zelfvertrouwen van anderen lafheid te noemen vind ik wel wat ver gaan (ik vind het pas lafheid als iemand zijn mond anders wel groot genoeg is).quote:Op maandag 26 april 2004 00:47 schreef OrganicIron het volgende:
Het heeft te lang geduurt voor ik er achter kwam, maar het was echt een eye opener!
Ik put gewoon kracht uit de lafheid van anderen en geniet er met volle teugen van! Als je eenmaal de groove hebt... the sky is the limit!
quote:Op zondag 25 april 2004 20:42 schreef Alicey het volgende:
zelfvertrouwen komt niet helemaal vanzelf. om zelfvertrouwen te winnen moet je eerst proberen initiatief te kweken. dus uit jezelf iets doen, wat je misschien (net) niet durft. wanneer je dit initiatief neemt, heb je het in ieder geval al aangedurfd. als daarna ook blijkt dat het positief wordt ontvangen, heb je een klein stapje vooruit gemaakt. als je op die manier doorgaat, zul je uiteindelijk merken dat je verzekerder bent van jezelf, en ook als het een keer allemaal niet zo loopt als je wilt, dat je inziet dat het niet per se aan jezelf hoeft te liggen
(...)
probeer vooral in kleine stapjes jezelf te bevestigen. niet te hard gaan, maar wel iniatief nemen! succes!
ik ben het niet helemaal eens met het hele stukje.. maar dit is wel de absolute waarheid!!!quote:Op maandag 26 april 2004 00:47 schreef OrganicIron het volgende:
Als je eenmaal de groove hebt... the sky is the limit!
is natuurlijk niet helemaal waar, ik zing ook veel en hard mee, maar ik pas er toch echt voor om dit in openbare gelegenheden te doenquote:Op dinsdag 27 april 2004 11:59 schreef Salem het volgende:
Thuis op tafel dansen als er niemand kijkt, en KEIHARD meezingen met je favoriete nummers![]()
hoe vaker je dit doet, hoe normaler het voor je wordt, en voor je het weet vind je het retenormaal.. ga je op elke dansvloer uit je dak, zit je als een zombie met de radio hard mee te zingen op de fiets.. en geloof me dan vindt iedereen het zo leuk om bij je in de buurt te zijn dat je daar vanzelf wel zelfvertrouwen van krijgt.![]()
![]()
Hoi Pluis, wanneer gaan we weer op de tafel dansen??![]()
Maar je doet het.. en het voelt lekker.. doe het ook eens in een park.. als er bijna niemand is.. en als je toch iemand tegenkomt.. kijk ze eens glimlachen.. ze worden echt wel blij van jou uitgelatenheid hoor!!quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:02 schreef Alicey het volgende:
is natuurlijk niet helemaal waar, ik zing ook veel en hard mee, maar ik pas er toch echt voor om dit in openbare gelegenheden te doen![]()
van mij meestal niet, maar ik kan erg slecht zingenquote:Op dinsdag 27 april 2004 12:05 schreef Salem het volgende:
[..]
Maar je doet het.. en het voelt lekker.. doe het ook eens in een park.. als er bijna niemand is.. en als je toch iemand tegenkomt.. kijk ze eens glimlachen.. ze worden echt wel blij van jou uitgelatenheid hoor!!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |