abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18612932
Ik heb weinig zelfvertrouwen, ben soms verlegen. Hoe kan ik mijn zelfvertrouwen opkrikken?
Een voorbeeld; in een disco staat er een leuk nummer op, ik wil wel dansen, maar ik durf niet. Ik denk/heb het gevoel dat iedereen naar me kijkt, terwijl ik eigenlijk wel weet dat dit onzin is. Maar toch durf ik het dan niet.

Herkent iemand dit?
Tips zijn meer dan welkom.

Groetjes Ingrid
pi_18612968
Als je wat ouder wordt verandert dat wel (hoop ik voor je )
Anders jezelf goed volgooien
pi_18612996
beetje ballen krijgen

gewoon aan niks denken en doen wat je hart zegt
  donderdag 22 april 2004 @ 16:48:21 #4
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_18613013
Ik herken mezelf hier echt in! Weet alleen niet wat je kunt doen..
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  donderdag 22 april 2004 @ 16:48:33 #5
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_18613022
eeehmm. Dat voorbeeld dat je niet durft te dansen is heel makkelijk: gewoon doen, doe ik ook altijd, en echt waar NIEMAND kijkt naar je, en als ze dat al doen dan moet je je er niks van aantrekken want je kent ze vast toh niet :p

Over het algemeen is het gewoon doen, maarja ik heb makkelijk praten. Ik durf bijvoorbeeld nooit op een willekeurig meisje in de disco af te stappen. Van te voren neem ik me steeds voor het gewoon te doen, maar uiteindelijk komt er nooit iets van terrecht.

Maar wil je echt zelfvertrouwen opbouwen dan is er maar 1 ding wat je kan doen: en dat is niet denken maar doen
pi_18613053
Door o.a. een zelfbeeld te creeeren. En een goed zelfbeeld creeer je door de dingen te doen die je leuk vind en ze te doen voor jezelf. Niet omdat anderen toevallig er iets van vinden of een mening er over hebben.

En ik sluit me aan bij de andere meningen.
  donderdag 22 april 2004 @ 16:50:33 #7
56951 Najra
---------------
pi_18613084
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:46 schreef Italo het volgende:
Als je wat ouder wordt verandert dat wel (hoop ik voor je )
Anders jezelf goed volgooien
Ja dat deed ik ook altijd
nu heb ik een dikke vette bierbuik.

(zucht)
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  donderdag 22 april 2004 @ 16:51:45 #8
76897 ikbendie.ene
dusnietdie.andere
pi_18613117
heb ik ook wel es last van, dat onzekere.

soms doe ik er niks mee en blijf dan zoals in je voorbeeld gewoon een beetje aan de kant staan.

als ik er moeite voor doe om het gevoel weg te duwen zeg maar, dan denk ik gewoon schijt, er zijn ergere dingen en dan stelt de hele situatie niet eens veel voor.
ook denk ik altijd vooruit zo van: strax als ik naar huis ga of weet ik veel wat, dan ga ik spijt krijgen dat ik het niet heb gedaan dus dan doe ik het gewoon.
en wat ook wel es helpt bij mij is dat ik denk: ik ben echt niet de enige die hier last van heeft dus dat maakt het iets minder erg en dan lukt het vaak ook wel.

suc6
pi_18613259
Bier drinken natuurlijk .
  donderdag 22 april 2004 @ 17:04:59 #10
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_18613478
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:45 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik denk/heb het gevoel dat iedereen naar me kijkt, terwijl ik eigenlijk wel weet dat dit onzin is. Maar toch durf ik het dan niet.
Iedereen kijkt wel . Dat is gewoon zo, hoe dichter je bij het podium/midden staat, des te meer ogen zijn er op je gericht. Maar je moet het anders benaderen.

voorbeeld: 'Iedereen kijkt, maar IK dans. Niet voor hen, maar voor mezelf. Omdat IK hou van dansen, zeker op dit nummer. En ALS mensen vinden dat ik niet goed dans, dan is dat HUN probleem.'

* hawaii sooo loves the - smiley
... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
pi_18613546
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:50 schreef Najra het volgende:
Ja dat deed ik ook altijd
nu heb ik een dikke vette bierbuik.

:'(

(zucht)
SSSSSTTTTT
pi_18613972
er wat minder mee bezig zijn wat andere van je vinden, gewoon een beetje schijt hebben dus

en vooral gewoon doen, niet overal zo bij nadenken..
pi_18614466
Of...

Gewoon niet (willen) dansen als het je teveel weerstand opleverd.... Dan valt de druk misschien ook wat weg en dans je na 4 keer uitgaan wel..

snappie??
pi_18614578
Heb het nooit gehad, ben ervoor naar een dokter psycholoog gegaan gedurende 2 jaar en heb nog steeds laag zelfbeeld en mensenvrees.

Valt volgens mij niets aan te doen dus als je het hebt....sterkte
Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
pi_18614795
Een laag zelfbeeld dat klopt wel. Altijd negatief denken.
Maar dat van de disco is maar een voorbeeld, ik heb met nog wel meer dingen last. En ben ook een beetje faalangsterig.
Terwijl ik wel een leuke man heb gevonden en een baan in een winkel heb( die niks aan is, maar ja, je moet toch wat)
  donderdag 22 april 2004 @ 18:34:28 #16
55267 Channie17
Life's what you make it.
pi_18615349
quote:
Op donderdag 22 april 2004 18:06 schreef Ingrid19 het volgende:
Een laag zelfbeeld dat klopt wel. Altijd negatief denken.
Maar dat van de disco is maar een voorbeeld, ik heb met nog wel meer dingen last. En ben ook een beetje faalangsterig.
Terwijl ik wel een leuke man heb gevonden en een baan in een winkel heb( die niks aan is, maar ja, je moet toch wat)
Ik heb precies hetzelfde. Ik denk ook altijd als ik in een discotheek sta dat iedereen naar me kijkt en me vervolgens uitlacht ofzo.
Ik ben ook faalangsterig.
Ben onzeker over mezelf en alles en nog wat, niet meer normaal.
Ik heb ook al anderhalf jaar een vriend maar dat helpt toch helemaal niet
Ik zou niet weten wat ik eraan kan doen. Ik kan me niet anders opstellen dat ik ben
Balen
Never regret anything, because at one time, it was exactly what you wanted..!
pi_18616501
quote:
Op donderdag 22 april 2004 17:04 schreef hawaii het volgende:

[..]

Iedereen kijkt wel . Dat is gewoon zo, hoe dichter je bij het podium/midden staat, des te meer ogen zijn er op je gericht. Maar je moet het anders benaderen.

voorbeeld: 'Iedereen kijkt, maar IK dans. Niet voor hen, maar voor mezelf. Omdat IK hou van dansen, zeker op dit nummer. En ALS mensen vinden dat ik niet goed dans, dan is dat HUN probleem.'

* EggsTC sooo loves the - smiley
Precies, hij heb gelijk.
Ik heb ook schijt, spring iedere week op de biljart tafel
Lambo of Rekt
pi_18617140
Als je het niet met overtuiging doet gaat het dansen er natuurlijk altijd een beetje verneukt uitzien, gewoon beetje plezier uitstralen enzo...

Maarja eigenlijk is dat net je probleem he dat je beetje negativiteit uitstraalt toch?
pi_18622047
Hoe je meer zelfvertrouwen krijgt ?

Dingen doen die je normaal gesproken niet zou doen....!

En verder, je zal never nooit weten wat anderen van je denken, dus waarom zou je je er druk over maken ? Alleen maar nutteloos energie verspillen....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_18624277
Om zelfvertrouwen te winnen moet je van jezelf houden denk ik. Op het moment dat je van jezelf houdt dan is alles mogelijk naar mijn weten !!

Succes ermee.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_18624359
Bij mij duurde het ook best lang voordat ik meer zelfvertrouwen had. Ik houd nu ook heel erg van mezelf en geniet van mijn gedachten enz. Beetje eigendunk mag best. Niet nadenken wat mensen over jou zullen denken. Als jij iets wilt doen dan moet je dat doen. Want dat ben JIJ. Mensen moeten dat maar accepteren en respecteren. Als ze dat niet doen dan is dat hun probleem. Zij missen wat, jij niet. Jij bent een leuk persoon (vind jezelf natuurlijk). Daar moet je eerst eens achter proberen te staan.
Is best lastig, maar als het eenmaal lukt dan kan je er extra van genieten.
Succes!!!
  vrijdag 23 april 2004 @ 03:03:52 #22
87124 S0n1cS_H34T
SuperSonic Surprise
pi_18624938
Heb weinig zelfvertrouwen..

omdat ik nog nooit een relatie heb gehad, in de spiegel zie ik een leuke jongen..maar dan denk ik dat mn spiegelbeeld er heel anders uitziet dan de echte ik :S

(ben zestien jaar)
www.nbaforum.nl.tt: Where NBA fans meet. Registreer en doe mee aan onze exclusieve NBA Toto !
NBA Fan : Seattle SuperSonics
MLB Fan : Oakland Athletics
pi_18624964
Omarm je eigen ik, leer van jezelf te houden en heb het kind in jezelf lief!
Verloochen jezelf niet, maar draai die knop om, stroop de mouwen op, tandje erbij, tandjes op elkaar en ga in foetushouding op de dansvloer liggen!
I was an atheist until I realized I was God
  vrijdag 23 april 2004 @ 03:11:49 #24
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_18624967
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 03:09 schreef kastanova het volgende:
Omarm je eigen ik, leer van jezelf te houden en heb het kind in jezelf lief!
Verloochen jezelf niet, maar draai die knop om, stroop de mouwen op, tandje erbij, tandjes op elkaar en ga in foetushouding op de dansvloer liggen!
Nieuwste move op break- dance gebied.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_18624972
Ga naakt voor de spiegel staan en zeg hardop: ik ben mooi, ik ben goed, ik houd van mezelf! Hoe vaker je dat zult herhalen hoe sneller je het zult gaan geloven! En dat zelfvertrouwen straal je daarna natuurlijk weer uit. Trouwens: als je van binnen maar mooi bent, is het toch goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')