abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2004 @ 10:28:51 #176
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_18688265
Bedankt voor het opzoeken....Maar nu ga ik me natuurlijk weer afvragen; waarom verkopen ze die dekentjes dan onder de naam 'babydekentjes' ?
  maandag 26 april 2004 @ 10:31:12 #177
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_18688307
Sug, relax meid! Je hebt tijd zat. Zeg nou maar gewoon dat je blij bent dat je een legitiem excuus hebt om een gat in je portemonnee te slaan.

Luchtbel, ik heb de dekentjes van de Hema. Die zijn 100 % katoen en zijn fris gekleurd.

En het was loos alarm, kaboutertje vindt het volgens mij prima dat ie zo ligt. En ziet er geloof ik geen heil in om eens gezellig te gaan draaien.
Waarom moet het ook een kind van ons zijn? Lees, waarom moet ie net zo eigenwijs zijn als zijn ouders?

nog heeeel even offtopic: Rewimo Gij heldin!!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_18688530
sugar: wij moeten ook nog beginnen hoor (en nou weet ik dat ik makkelijk praten heb heb er nog een rondlopen dus overal ligt wel wat en het is dat we deze week het reiswiegje opgehaald hebben bij jessicaa want anders had het nog nergens kunnen slapen. Zelfs het autostoeltje en andere shit van de wagen liggen door heel het land verspreid en de kamer waar ze op komeen (alicia en de uk) staat nog ingericht als rommelkamer (alicia slaapt tussen de dozen, bouwafval en nog meer dozen en dat moet aaaaaaaaallemaal nog gedaan worden incl breekwerk) En echt er is nog tijd zat we hebben zo'n beetje dezelfde tijdspanne nu nog en als je de grootste dingen maar betsteld en geregeld hebt kwa lever en wachttijden kun je de rest superrustig aan doen en zelfs in de laatste maand eventueel pas doen.

niet stressen.
pi_18688554
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:01 schreef Sugar het volgende:

Verder heb ik op dit moment stress....
Moet nog zoveel in huis halen, zoveel kopen, lenen.... Kleertjes (hoeveel van wat, in welke maat?), dekentjes en lakentjes voor bedje en voor kinderwagen (hoeveel lakentjes moet je daarvoor hebben?), vloertje moet nog beter gelegd worden, badstandaard zoeken, lamp vinden en ophangen, doeken, spenen, flessen, kruiken, luiers, OPVANG, geboortekaartjes, werkregelingen....
Aaaargh! Ik wil overzicht en afstreeplijsten! En geen stress!
In de gratis Prenatalgids zit achterin een lekkere afstreeplijst. Die kan je uitscheuren en fijn de hokjes aanstrepen met wat je al hebt. Alhoewel ik ze er wel van verdenk dat er ietsiepietsie teveel opstaat Leuk voor hun winst!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 26 april 2004 @ 10:52:33 #180
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_18688686
Over de praktische dingen: ik kreeg van de kraamzorg bij inschrijving een heel handig boekjes met een afstreeplijst. Die was een stuk minder uitgebreid dan degenen die je wel eens in bladen ziet staan. Er stonden precies de dingen op die de kraamzorg altijd gebruikte, en waarvan zij uit hun ervaring wisten dat je het nodig ging hebben.

Die ben ik gewoon netjes af gaan werken
Misschien hebben andere kraamzorg instellingen dit ook? Of vraag het eens aan de verloskundige, die heeft misschien ook van die lijstjes.

Verder heb ik voor het ledikantje een Vellux deken, heb er wat testresultaten over gelezen, en die waren wel ok (ze waren de eerste die aan veiligheidseisen die pas volgend jaar ingaan voldoen geloof ik), maar voor het wiegje ga ik misschien een katoenen dekentje gebruiken. Zolang het maar geen dekbed is, is alles wel ok zover ik weet

Dan nog even een update over mezelf:
Ik merk dat ik niet echt lang meer kan zitten, krijg er onherroepelijk bekkenbodempijn van. Dit weekend experiment gedaan door de computer links te laten liggen, en veel op de bank te hangen/liggen, en nu veel minder last. Zal ik dus maar wat vaker gaan doen...

Verder kan ik echt bijna letterlijik niks meer: als ik me maar een beetje inspan, draait alles om me heen, en moet ik heel snel gaan liggen. Knap irritant, gelukkig mag ik morgen naar de VK, misschien heeft die tips. Nou ja...ik heb dat eigenlijk al vanaf het begin, en toen riep ze al dat ik het gewoon rustiger aan moest doen. Misschien moet ik dat dan nu ook inderdaad maar eens gaan doen ofzo
  maandag 26 april 2004 @ 10:53:12 #181
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_18688700
Miss_D, Dutch (hahaha, jij draakje!), Knor (je verhaal helpt!) en Snoopy: dank is groot. Niet stressen dus. Goed. Er is inderdaad nog tijd genoeg.

Alleen die opvang........................................................ Briefjes ophangen? Advertentie in krant? In de buurt huis-aan-huis oproepjes verspreiden? Oh, oh, oh....
Hoe doen jullie dat?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 april 2004 @ 10:54:13 #182
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18688722
Pluisje, heb je lage bloeddruk, dat je zo duizelig bent? Doe maar kalm aan joh. En zet je bed naast de comp
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 26 april 2004 @ 10:56:05 #183
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_18688761
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:54 schreef Rewimo het volgende:
Pluisje, heb je lage bloeddruk, dat je zo duizelig bent? Doe maar kalm aan joh. En zet je bed naast de comp
Nee, redelijk normaal steeds (120/70 meen ik), maar ik heb al van kinds af aan aanleg tot flauwvallen, ze hebben het zelfs een tijdje een hele lichte vorm van epilepsie genoemd.
Volgens mij wordt het nu ook erger als het warm is, en omdat de baby een beetje mijn middenrif omhoogduwt, waardoor ik het snel benauwd heb.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 april 2004 @ 11:07:37 #184
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18689015
Bah Pluis, nou heel rustig aan dan maar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 26 april 2004 @ 11:21:43 #185
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_18689360
Ik heb m'n zwangerschapsgym afgebeld
  maandag 26 april 2004 @ 11:22:03 #186
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_18689368
Pluis, ik herken jouw verhaal wel een beetje. Over dat het erger wordt nu het wat warmer wordt. Ik had het gister in de tuin. Ik zat gewoon te lezen en te genieten van het mooie weer. En ik voelde dat ik hartkloppingen kreeg. Nou ja, hartkloppingen, da's misschien wat te sterk uitgedrukt. Ik voelde mijn hart in mijn keel zitten en het sloeg zo snel dat ik het idee had net een forse inspanning te hebben gedaan. Ik had het ook wat benauwd.
Nu ik dat van jou lees denk ik, dan valt dat van mij best mee en zal het wel normaal zijn.

Sterkte meid en doe rustig aan. Het is goed dat je dingen uitprobeert om te zien of je je klachten kunt verlichten.
  maandag 26 april 2004 @ 11:24:21 #187
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_18689414
quote:
Op zondag 25 april 2004 22:13 schreef Merisse het volgende:
Dutch, tis te hopen zeg dat ie kleine met z'n hoofdje omlaag gedoken is! Wanneer mag je weer naar de vlos?
Sorry Meris, ik had over je berichtje heen gelezen.
Ben vorige week dinsdag geweest en mag 10 mei weer. Daarna controle om de 2 weken.
  maandag 26 april 2004 @ 11:33:10 #188
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_18689660
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:21 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb m'n zwangerschapsgym afgebeld

Dutch, eng is dat he! Het zal er allemaal wel bijhoren...

ik zat me net eigenlijk te bedenken dat het bij mij ook wel eens door het slechte eten zou kunnen komen, of erger zou kunnen worden. Vriendje doet redelijk gezond eten, tegen het lijnen aan, en die eet bijna 3 keer zoveel per dag als ik. Krijg het gewoon niet weg, zo irritant
Ik leg nu al overal van die mueslirepen enzo neer, dat ik steeds een hapje kan nemen.
  maandag 26 april 2004 @ 11:37:39 #189
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_18689780
Pluisje, waarom probeer je het niet eens met een combinatie van drinkontbijt (voor het 'fruit) en Brinta-wake-up (moet je mixen met melk). Dan krijg je al aardig wat voedingsstoffen / vezels / vitaminen binnen zonder echt te hoeven eten.
Sterkte i.i.g.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 26 april 2004 @ 11:40:29 #190
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_18689833
Luchtbel, als je een beetje internet-surft bij baby / ouders pagina's, kom je legio sites tegen waarbij je je kan opgeven voor gratis pakketten, maar ook voor proefnummers van tijdschriften voor (a.s.) ouders. Voor je het weet word je overstelpt met informatie ! Zit natuurlijk wel reclame tussen, maar ook veel nuttige info! Kraamzorg en ziekenhuis leveren ook gratis veel info (boekjes etc.).
Heerlijk om in de zon te zitten lezen (en om jezelf lekkere "zwanger-zijn-tijd" te gunnen
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 26 april 2004 @ 11:46:14 #191
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_18689968
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:33 schreef pluisje het volgende:

[..]

Ja ik weet het, ik ben een mietje

En Phlupy ik weet het bedankt ook
Helaas heb ik geen tijd om in de tuin te zitten, 'ben net aan m'n afstudeerscriptie begonnen, maar er is s nachts nog genoeg tijd om lekker te lezen
pi_18690087
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:56 schreef Anitra het volgende:
hahaha piglet ook naar de dierentuin geweest? Wij waren in amersfoort en daar zag ik een heleboel dikkebuiken
wij waren naar Blijdorp in R'dam. Ik heb ook aardig wat buikjes gezien, maar vooral zeeën van kinderwagens
Was het in Amersfoort ook zo belachelijk druk?
  maandag 26 april 2004 @ 11:51:34 #193
62233 Jelief
ikke lief!
pi_18690108
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:53 schreef Sugar het volgende:
Miss_D, Dutch (hahaha, jij draakje!), Knor (je verhaal helpt!) en Snoopy: dank is groot. Niet stressen dus. Goed. Er is inderdaad nog tijd genoeg.

Alleen die opvang........................................................ Briefjes ophangen? Advertentie in krant? In de buurt huis-aan-huis oproepjes verspreiden? Oh, oh, oh....
Hoe doen jullie dat?
Sugar uit je post begrijp ik dat je je baby niet naar een kdv wil doen?
Voor opvang aan huis of bij een opvang thuis kun je het beste in je omgeving veel vragen, andere moeders weten vaak wel iemand die opvang doet of kennen weer iemand die die iemand kent die wil opvangen. Heb je nog lieve dames van middelbare leeftijd in de buurt?
Wat je ook doet zorg dat je iemand krijgt waar je goede referenties van hebt!

met al dat opvangen krijg ik zo'n beeld van baby's die van de een naar de ander gegooid worden.... vliegende baby's!!!!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 26 april 2004 @ 11:52:54 #194
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_18690153
Luchtbel, geef mij nou eens 1 hele goede reden waarom je gym hebt afgezegd?
Ga nou gewoon, je leert er zoveel van. Je leert je voorbereiden op iets wat je totaal onbekend is. En wat maakt het nou in godsnaam wie er bij zijn?
Ik doe zwangerschapsyoga en ik kom er niet vanwege de gezelligheid, maar om wat te leren.
Waarom maak je het jezelf zo moeilijk?
  maandag 26 april 2004 @ 11:56:47 #195
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_18690240
Er is geen goede reden voor, maar ik lig al weken wakker s nachts omdat ik er heen moet gaan en ik kon er serieus gewoon wel om huilen en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Ik durf er gewoon echt niet heen en als ik me daarom de komende tijd alleen maar rot ga voelen dan bereid ik me wel op een andere manier voor. Niet zo heldhaftig maar ik durf het gewoon niet.
pi_18690252
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:50 schreef piglet het volgende:

[..]

wij waren naar Blijdorp in R'dam. Ik heb ook aardig wat buikjes gezien, maar vooral zeeën van kinderwagens
Was het in Amersfoort ook zo belachelijk druk?
Ja het was heel erg druk, maar wel vrolijk druk omdat de mensen blij waren dat ze weer naar buiten konden volgens mij. In de zomer heb je altijd zeikerig druk want iedereen vind het dan te warm en wil toch wat met de kids doen. Hahaha jah kinderwagens in overvloed gezien.
  maandag 26 april 2004 @ 12:05:28 #197
62233 Jelief
ikke lief!
pi_18690406
zeg meiden, mikmau heeft zich al een paar dagen niet gemeld... ????
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Licht Ontvlambaar maandag 26 april 2004 @ 12:07:50 #198
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_18690457
Sjeen is terug van de verloskundige en meldt. Bloeddruk was prima (145/65, terwijl ik net van de fiets sprong), in vier weken tijd ongeveer drie kilo aangekomen... Maar daar kijken ze niet naar, alleen als iemand extreem veel aankomt of veel vocht vast houdt.
Het bloedverlies was logisch te verklaren en onschuldig. Als het nog eens gebeurt en het zou dan langere aanhouden, moet ik bellen.
Pukkie trapte in eerste instantie de doppler weg, maar daarna toch nog even hartje geluisterd

Knuffels
Sjeen
25 weken en 3 dagen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 26 april 2004 @ 12:17:56 #199
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_18690655
Luchtbel, maar waarom zie je er zo tegenop? Wat is er nou eng aan?
Het zijn allemaal meiden in dezelfde situatie en er is niemand die iets van je moet ofzo hoor.
Ik kan me voorstellen als je er het nut niet van inziet, je dan niet gaat. Het is immers geen verplichting, laat dat voorop staan. Maar ik krijg het gevoel dat je tegen de groep op ziet. En dan vind ik het gewoon jammer. Je kunt je natuurlijk op andere manieren voorbereiden, maar het is toch wel prettig om je vragen te kunnen stellen. Vooral ook als je merkt dat je bijval krijgt. Want iedereen zit met dezelfde vragen als jij. En dat maakt het juist makkelijker om het erover te hebben.
Geloof me, ik zag het eerst ook niet zitten.
Allemaal zwangere mutsen bij elkaar en iedereen had natuurlijk allerlei klachtjes en de goorste verhalen zouden je om de oren gesmeten worden, maar dat blijkt dus absoluut niet waar. We zitten allemaal met dezelfde onzekerheden en die worden vanaf nu elke week aangepakt.
Ondanks mijn sceptiek in het begin, ga ik er steeds meer waarde aan hechten.
Je leert ook iedereen wat beter kennen en dan blijken het echt niet allemaal zwangere mutsen te zijn. Maar gewone werkende meiden die ook niet weten wat hun te wachten staat.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Ga nou maar gewoon en probeer je over je angst heen te zetten.
Misschien helpt dit nog: Een bevalling is erger!

*even voor de vrolijke noot zorgt*
En nu niemand mij even storen, want ik ga proberen mijn slingback-schoenen aan te krijgen en dat riempje zit op zo'n k-plek waar ik met die ballon van mij nog nauwelijks bij kan.
Dus ik moet me even concentreren.
  maandag 26 april 2004 @ 12:23:34 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_18690773
Fijn, Sjeen, alles goed!

Pluisje en Dutchie: jullie zijn zwanger en al ver ook. Rustig aan doen dus!

Mikmau, inderdaad!
Bezig? Dan heel veel sterkte en succes! Maar eigenlijk: kom jij je eens netjes melden hier!!!!!!!

Jelief, ik wil idd een oppasmoeder zien te vinden, bij wie ons kindje twee dagen per week opgevangen wordt. In de krant tot nu toe geen advertenties gezien, wel een op marktplaats, maar ik twijfel een beetje aan die dame. Ze is vrij jong en rookt (natuurlijk niet bij kiddies, maar toch).
Ik vind het wel een idee om zelf een ad te plaatsen, briefjes op te hangen en in de buurt te vragen. Inderdaad: via-via is ook een goeie, alleen kennen we hier niet zoveel mensen met kids!
Enige echte vraagstuk is: wanneer zetten we die advertentie, hangen we die briefjes op en doen we blaadjes in brievenbussen? Nu? Pas in november (ongeveer) hebben we echt iemand nodig... Lastig vind ik!
Dat van die referenties is een goeie en was ik al van plan! Dank voor de tip!

Luchtbel: ik ken je gevoel van opzien tegen iets en er heel bang voor worden! Maar meis, mijn ervaring is ook: het valt altijd mee! Echt! Tuurlijk is het aan jou of je wel of geen gym wilt doen, dat wel! Mag je helemaal zelf weten. Maar bedenk wel dat een bevalling misschien ook eng is, als je niet zo goed weet wat je zou kunnen doen om jezelf er doorheen te slaan? Zo zie ik het: liever toch die bagage van het wel-weten (ook al doe ik er op dat moment misschien niets mee), dan "helemaal niks" weten en misschien daardoor in paniek raken. Gym kun je afzeggen, maar de bevalling niet.
Je onzekerheid is begrijpelijk, maar NIEMAND zit daar om jou te keuren, te testen, te ondervragen of te veroordelen. Niemand. Je bent volgens mij een schat van een meid die heel goed čn gezond bezig is met het aanstaande moederschap. Waar ben je bang voor?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')