Zo, ik moest even terugzoeken zeg .. hoi trouwens all
![]()
quote:
Van RC dus, schreef: Cool! Ja.. hm.. goh.. ow... Op die manier Ik begrijp dat je 'm in eerste instantie niet gepost had . Wie weet hebben veel mensen iets aan je advies .
Ja, wie weet ..
![]()
quote:
Een knuffel! Ja, ik heb ooit wel es een training gehad waarbij we ook, hm, moesten zeggen wat we van elkaar dachten op het eerste gezicht... en na 5 sessies moesten zeggen wat we dàn van elkaar vonden. Wel confronterend en zo en ... Een knuffel is wel een leuk idee . Lijkt me idd ontzettend interessant... Geldt trouwens hier op Fok! ook... al die opvattingen, overtuigingen, meningen, geloven... Persoonlijk vind ik het zeer interessant mijn eigen ideeën eens te staven of andere ideeën te overwegen.
Oei, ja, dat kan confrontrerend zijn..ook weer leerzaam wat dat betreft. Wij moesten weleens voor bepaalde (eind)opdrachten elkaar punten geven voor elkaars eigenschappen. Best moeilijk is dat nog, zowel om ze te geven, als ze te krijgen..maar je leert er van en over jezelf nadenken ook weer. Yep! Erg interessant idd ook al die verschillende visies van verschillende mensen op fok!
quote:
Jomanda . Ok. In het kort: je hebt water en wat moet je er mee . Iets uitgebreider: wij in Nederland hebben een traditie van indijken en afpolderen, kanaliseren en afdammen. Nu komen we er achter dat we dijken best nog heel wat kunnen verhogen, maar dat op een bepaald moment ook financieel en technisch daar een eind aan zit. Dus kijken we nu naar innovatieve oplossingen om het water niet weg te pompen maar het ruimte te geven in het landschap. Zodat je het kunt opslaan als er teveel is en weer kunt gebruiken als er te weinig is. Zodat je ecologie, drinkwaterverschaffing, recreatie en waterkwantiteit en -kwaliteit kunt combineren. Meer ruimte voor water, zeg maar. Vandaar dat we nu bijvoorbeeld innundatiepolders kennen, die we laten onderlopen op het moment dat er een te hoge waterstand is, om zodoende de druk wat van de waterkeringen te doen afnemen. Nou dat was dus mijn opleiding, voor een deel . Op mijn werk ben ik momenteel meer bezig met oeverbescherming van vaarwegen...
Interesting, interesting! Erg innovatief klinkt het allemaal, wat kennelijk ook wel (hoog)nodig is met al dat water
![]()
, vooral in den lage Nederlanden. En je zit wat dat betreft boven op de soms dagelijkse actualiteit, mocht het bijv. weer eens zwaar regenen en sowieso dat alles natuurlijk op orde moet blijven en je het niet links kan laten liggen. Ik bedoel om de vaarwegen als voorbeeld te nemen, daar varen dagelijks een tig aantal boten overheen, toch gevaarlijk mocht er wat mis (kunnen) gaan. Vooruitblijven denken lijkt mij hierbij (in het vak wat je doet) een essentiele eigenschap.
quote:
Cooooool!! . Ik had vorig jaar zo'n moment, dat alles op z'n plaats valt en ineens... Leuk hè? Dit soort momenten zijn zo belangrijk... Hogepriesteres: "Je moet proberen om oplossingen voor je problemen intuïtief aan te voelen, in plaats van te rationaliseren. Er breekt een contemplatieve periode aan die je leven kan verrijken, omdat het sluierende in je een kans krijgt om te ontwaken." en bij Archetype "De Maagd Maria, de ongrijpbare en mystieke aspecten van het vrouwzijn." . Mooie kaart Ben trouwens wel benieuwd naar je stageplek maar dat komt op IRC wel een keertje .
Thanx
![]()
en jaja, das zekers apart! Leuk dat jij vorig jaar zo'n (verhelderend) moment had. Al blijf ik totaal niet weten waar mijn wegen naar toe zullen leiden. Jullie hadden het net over tijd las ik en ik heb zelf zwaar het gevoel dat ik tijd te kort kom. Zaten er maar 36 uur in een dag, dan kon ik alle dingen een beetje doen die ik leuk vind en zou ik ook nog 8 uur per dag kunnen slapen
![]()
.
yep.. 'k ga er weer vantussen.. (fr)essen..
[ Bericht 0% gewijzigd door sweetgirly op 21-04-2004 18:11:38 ]