O, dan was het bij mij wel anders. Ik lag in mijn gewone kloffie in een onderzoekskamer, bij een echoapparaat, en een arts-assistent ging proberen te draaien, en een gyn was er bij om te helpen. En daarvoor en daarna moest ik aan de CTG.quote:Op maandag 6 november 2006 12:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat belachelijk![]()
Er zit toch een behoorlijk risico aan een versie..
Toen bij mij de versie werd gedaan moest ik een ziekenhuissetje klaar staan, stond er een heel team klaar.. zijn ze met 4 man bezig geweest.. en dat moet een verlos ff in de eentje doen? en wat als er wat gebeurt? dan heb je nooit alle apparatuur erbij die nodig zijn, want dan voldoen een ctg en een echo apparaat heus niet, wat dacht je van de wee-en remmers , zuurstof etc..
vind het afschuwelijk, dat er verloskundige voor een paar extra centen de mensen en het kindje onnodig risico laat lopen![]()
Ik vul dit even aan met mijn post uit het 'zwangeren' topic. Misschien heeft iemand hier nog wat aan.quote:Op woensdag 21 april 2004 14:48 schreef phileine het volgende:
Merisse je hebt het denk ik over die beroemde verloskundige in het Slotervaartziekenhuis. Die wordt "de keerder van Amsterdam" genoemd. Een ken een aantal meiden die bij haar in de stand-by stonden, die werden dan opeens midden in de nacht bijvoorbeeld opgebeld dat ze even tijd had tijdens haar dienst en dan konden ze komen om het kind te laten draaien. Er wordt beweerd dat als zij het niet kan draaien, het kind gewoon niet gedraaid kan!
DAt is het beste advies wat ik je kan geven: ga niet te veel op onderzoek uit, laat je goed voorlichten door je gyn en vk, en neem zelf een beslissing. Al die onderzoeken zijn erg verwarrend en absoluut niet eenduidig. De versie deed mij trouwens helemaal niet zeerquote:Op woensdag 29 november 2006 08:01 schreef Suzanna het volgende:
Je hebt wel gelijk Sugar! De eerste pagina had alleen maar posts waar ik eigenlijk niet veel aan had, maar toen ik verder las ben ik wel meer te weten gekomen. Maar ik denk dat ik de rest maar aan de gyn ga vragen, voor ik te bevooroordeeld word. Te veel praktijkervaringen kun je ook bangig van worden denk ik.
Poemojn, jij ook bedankt voor je reactie, ik begrijp uit jouw verhaal dat de risico's wel meevallen.
Zo lag mijn Frummel ook in de buik. Men heeft nog wel geprobeerd te draaien en de placenta lag ook over de buikwand heen. Men kon het niet goed voelen en een draaipoging zal daardoor flink afnemen in kans van slagen. ( ziekenhuisboekjes gelezen ). Bij mij wilde ze gaan draaien met 36 weken Ze kwamen erachter met 35 weken pas vanwege die placenta die ervoor zat. Ze vonden het al zo vreemd dat ik nooit harde schoppen voelde.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:43 schreef marlieske het volgende:
hmmmz even ruw weg doorgelezen maar kan het niet vinden.... weet iemand of een gyn uberhaupt een kindje uit de stuit kan/wil draaien als de placenta totaal over de buikwand heen ligt?
Het kindje ligt trouwens in een onvolkomen stuit (beentjes en hoofdje dus omhoog, billen onderin).
Heb vrijdag een afspraak met de gyn.
Heb je grote kans dat het ( weet niet wat het wordt bij jequote:Op maandag 9 juli 2007 21:18 schreef marlieske het volgende:
Tja ik wil vrijdag afwachten of ze uberhaupt kunnen draaien zo, maar als dat geen optie is dan word het zeker een keizersnede. een stuitbevalling zie ik niet zo zitten.
Ze had niets hoorquote:Op maandag 9 juli 2007 21:51 schreef marlieske het volgende:
aaah het ziet er wel eng uit.... bah jullie maken me een beetje bang
Misschioen liggen ze de eerste dagen een beetje dubbel ( bij mijn dochter was het maar een paar uur ) en dan een aantal dagen voetjes recht naar voren. Maar ze hebben wel weer een mooi rond koppie en niet zo'n verfrommelde als met een vaginale bevallingquote:Op maandag 9 juli 2007 22:14 schreef marlieske het volgende:
Nou gelukkig zijn je nichtje (owlet) en je dochter (nikky) gezond ter wereld gekomen maar het ziet er toch een beetje vreemd uit...
Tja we zullen het vrijdag horen of ze een poging gaan doen, vind de gedachte van het draaien alleen al eng *brrrr *
Ja dat ken ik. Maar ze wilden het toch bij mij doen helaasquote:Op maandag 9 juli 2007 22:21 schreef marlieske het volgende:
haha das dan wel weer een voordeel een kreukvrij snoetje![]()
dit lees ik net http://www.stuitlig.nl/robbert.php en dat is dus een gyn in het ziekenhuis waar ik vrijdag naar toe moet.....
ff n quotte:
Daarnaast zijn er nog wat relatieve contra-indicaties (relatieve redenen om het niet te doen), bijvoorbeeld als een zwangere vrouwe weinig vruchtwater heeft, of als de placenta op de voorwand ligt, of als er sprake is van een onvolkomen stuit (de voetjes van de baby liggen naast de oortjes) en tot slot zijn we extra voorzichtig bij vrouwen die eerder een keizersnede hebben gehad in verband met het littekenweefsel.’
Dat vooralquote:Op maandag 9 juli 2007 22:16 schreef nikky het volgende:
[..]
Misschioen liggen ze de eerste dagen een beetje dubbel ( bij mijn dochter was het maar een paar uur ) en dan een aantal dagen voetjes recht naar voren. Maar ze hebben wel weer een mooi rond koppie en niet zo'n verfrommelde als met een vaginale bevalling
Die zit toch in ene luierquote:Op maandag 9 juli 2007 23:07 schreef anne_Chris het volgende:
[..]
Dat vooralmaar de mijne had een blauwe kont, da's ook een rare gewaarwording
![]()
Daar was toen bij mij ook twijfel over. De ene gyneacoloog zei dat dat niet uitmaakte, maar de volgende (die uiteindelijk de versie zou gaan uitvoeren, maar wij inmiddels al van besloten hadden het niet te doen) zei er absoluut niet aan te beginnen. Kans dat de placenta los zou raken.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:43 schreef marlieske het volgende:
hmmmz even ruw weg doorgelezen maar kan het niet vinden.... weet iemand of een gyn uberhaupt een kindje uit de stuit kan/wil draaien als de placenta totaal over de buikwand heen ligt?
Het kindje ligt trouwens in een onvolkomen stuit (beentjes en hoofdje dus omhoog, billen onderin).
Heb vrijdag een afspraak met de gyn.
Nou mijn keuze heb ik zo duidelijk, maar iedereen is tegenwoordig zo voor het draaien enzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:14 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ik weet het is heel lastig om bij dit soort dingen een beslissing te nemen, maar je moet wel echt vertrouwen hebben in degene die zo'n versie uitvoert. En daarnaast, laat je ook eens leiden in je gevoel. Vaak sterkt je dit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |