abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2004 @ 14:14:50 #76
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20618863
Ik weet dat ik, als apie in stuit blijft liggen, sowieso in het ziekenhuis beval, hoor!
Dat vind ik dus juist ook jammer. Wel fijn dat jij uiteindelijk! snel weer mocht gaan, Angel!

Maar hoe lang moet je blijven na een (geplande) keizersnee, Dutch?
En blijft de baby er dan ook altijd? En hoe vaak mag de vader langskomen?
En krijg je dan daarna nog kraamzorg? Hoe zit dat in godsnaam allemaal?

Zou er eigenlijk nog niet mee bezig moeten zijn, maar denk toch steeds al wel aan de vervolgstap, dus die van beslissen of ik stuitbevalling wil of ks... Moet me proberen alleen of vooral bezig te houden met het draaien!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 14 juli 2004 @ 15:12:49 #77
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20620099
De secretaresse is vergeten te bellen.
Nu belde ik zelf, en zij zou nu zsm proberen de afspraak te maken. Belt ze terug om te zeggen dat de mensen in het zh nu niet precies weten hoe het spreekuur voor draaien maandag is. Of ik zelf morgen terug wil bellen...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 14 juli 2004 @ 15:18:16 #78
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_20620211
Sugar, volgens mij moet je een dag of 4/5 in het zh blijven na een keizersnede. Naar mijn weten blijft de baby dan ook altijd en mag paps de hele dag blijven.. (Zo ging het iig bij mijn schoonzusje)
De dagen in het ziekenhuis worden van het aantal dagen dat je recht hebt op kraamzorg afgetrokken. Tenminste, zo is dat mij verteld.

Lieve Sugar: een knuffel voor jou
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juli 2004 @ 15:21:14 #79
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20620260
Wat LadyS vertelt klopte in mijn geval ook. En omdat Frank er niet de hele week was, mocht mijn moeder lekker vaak binnenlopen als stand-in Christan is donderdagavond laat geboren, en op maandag kwamen ze vertellen dat ik dinsdag of woensdag naar huis mocht, ik mocht zelf kiezen. Dat was niet echt moeilijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 juli 2004 @ 15:39:04 #80
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20620614
Oke, LadyS en Rewimo, dat klopt dus met wat ik dacht!

Heb net zelf gebeld naar ziekenhuis. Wilde het snel doen, omdat er meermalen door vlos en secretaresse was gezegd dat er maar 3 mensen terecht kunnen op zo'n dag. En ze draaien dus in principe alleen op maandag.
Belde dus alvast naar ziekenhuis-afdeling en kreeg te horen dat ik echt morgen terug moet bellen, want "het is heel vol, dus er moet overlegd worden met de gyn over wat er nu nog kan...".
Nou, toen knapte ik een beetje... :'(
  woensdag 14 juli 2004 @ 15:50:04 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_20620860
Niet knappen, hoor Sugar. Ik heb begrepen dat ze het liefst pas gaan draaien als je 37 weken bent (omdat dan de kans het kleinst is dat het kind nog terugdraait). Ze hebben Katja ook pas proberen te draaien bij 37 weken. Je hebt dus nog wel even de tijd als het deze maandag niet mocht lukken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juli 2004 @ 15:50:20 #82
13151 crew  Rewimo
pi_20620870
Hè Sugar, wat akelig is dat nou weer Ik ga voor je duimen dat je toch terecht kunt maandag, als ze Apie inderdaad willen draaien.

Soms zou je die lui in die ziekenhuizen toch... Zo om te gaan met mensen, vooral met zwangere hormoonbommen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 juli 2004 @ 15:58:09 #83
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20621043
Livelink, dat verschilt per ziekenhuis. Hier draaien ze normaal met 35 weken het liefst. (Ik ben maandag 35 weken en 5 dagen, dus bijna 36 weken).
Maar verder heb je zeker gelijk; ik moet niet knappen!
  woensdag 14 juli 2004 @ 16:19:23 #84
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_20621439
Suikertje, ik hoop dat Apie nog net zoveel gaat draaien als je usericoontje, en dat ie op het juiste moment tot stilstand komt
Niet knappen hoor, moed houden!
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 14 juli 2004 @ 20:09:56 #85
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20625464
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 14:14 schreef Sugar het volgende:
Maar hoe lang moet je blijven na een (geplande) keizersnee, Dutch?
En blijft de baby er dan ook altijd? En hoe vaak mag de vader langskomen?
En krijg je dan daarna nog kraamzorg? Hoe zit dat in godsnaam allemaal?
De dag van de operatie meegerekend 5 dagen, maar het scheelt idd per zh.
De baby mocht bij mij dag en nacht blijven. Was echt heerlijk.
De vader mag komen en gaan wanneer hij wil, bij ons was het mannetje niet gebonden aan bezoekuren.
Wat de kraamzorg betreft, ik kreeg uitgestelde kraamzorg. Dat was 2 dagen extra. Normaal heb je dus 8 dagen, maar nu had ik 10 dagen. Neem even contact op met je verzekering om te zien of dat ook binnen jouw pakket valt.

En het is heel goed om verder te denken dan alleen het draaien. Want bij mij was het zo dat toen we er uit waren dat we niet gingen draaien er ook gelijk een afspraak werd gemaakt voor de ks. Mocht je daartoe alsnog besluiten natuurlijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best lekker vond om bij te komen in het ziekenhuis. Wilde wel graag naar huis hoor, maar ik was heel erg tevreden over het reilen en zeilen in het ziekenhuis. Het verpleegteam was helemaal top en ik voelde me daar ook enorm ontspannen bij.
En je hebt zo'n mooie rode knop voor 's nachts als je het even niet meer weet met de kleine. Die heb je thuis niet.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_20625914
Sugar wat balen zeg dat je morgen pas kan bellen. Ik hoop dat je toch maandag gewoon terecht kan

Mijn beebje blijkt trouwens ook al zo'n eigenwijsje en ligt momenteel nog gezellig de verkeerde kant op
Ben benieuwd of ie nog van plan is te draaien, maar dat merken we wel. Ik ga proberen me er nog niet druk om te maken, maar lees intussen wel met nog meer interesse hier mee
  donderdag 15 juli 2004 @ 11:18:16 #87
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20637448

Ik belde vanochtend vanaf werk naar ziekenhuis voor die afspraak voor het draaien (maandag hopelijk) en kreeg te horen dat het ècht vol zit dan.
Hoe ver ik dan was? Toen ik zei: 35 weken en 1 dag, zei ze: Dan kun je ook vandaag komen!!!!! (Anders is het te laat, vinden zij in dat ziekenhuis, ze draaien het liefst vanaf 34 weken).
Dus ik ben net thuis, na meteen in trein en op fiets te zijn gestapt vanaf werk en ga zo met vriendje naar ziekenhuis!

Duim voor ons!
* Sugar vindt het heel spannend!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juli 2004 @ 11:19:24 #88
13151 crew  Rewimo
pi_20637479
Sugar, wat spannend! Nu maar hopen dat Apie zich braaf laat draaien. En zo niet, dan heb je er in elk geval alles aan gedaan. Succes!!!
  donderdag 15 juli 2004 @ 11:19:43 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20637485
Spannend Sugar! Jeetje, wel schrikken zo ineens.
Succes!
  donderdag 15 juli 2004 @ 12:05:57 #90
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20638656
Sjoegie succes!!! Hoop dat ze je geen pijn doen en dat apie niet zo eigenwijs is als het kaboutertje was.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:21:13 #91
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20644537
Het is helaas niet gelukt. En het deed wel pijn!
Maar apie's hartslag werd zwakker en dat is duidelijk een teken dat hij het niet oké vindt en op die manier weerstand biedt. Na 5 tot 10 minuten zo houden (wat een kracht durven ze daarvoor te gebruiken!) hebben ze hem dus losgelaten en gezegd dat het niet verstandig is het nog eens te proberen. Een op de tien kindjes krijgt een zwakkere hartslag tijdens draaien en dat is gewoon een teken om te stoppen en niet te forceren.

Jammer, wel teleurgesteld, maar het zij zo.
Nu nadenken over de beslissing: stuitbevalling of keizersnee. Pffff.
  † In Memoriam † donderdag 15 juli 2004 @ 16:25:23 #92
43556 miss_dynastie
pi_20644643
Jammer sugar
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:31:40 #93
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_20644787
Oh Sugar wat jammer ! Nu maar hopen op een wondertje en dat Apie nog zelf draait. En anders wens ik je heel veel succes met het maken van je keuze
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:41:00 #94
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_20645005
Sugar, wat jammer dat Apie jouw buik niet ondersteboven wil bekijken.
Moeilijke beslissing moet je nemen nu. Heel veel succes met het maken van die keuze.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:54:19 #95
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20645338
Sugar ik vind het echt rot voor je Hoop dat je straks rust kan vinden in de beslissing die je moet nemen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juli 2004 @ 17:08:07 #96
13151 crew  Rewimo
pi_20645641
Sugar, volg je gevoel, je hebt er alles aan gedaan, misschien bedenkt Apie zich nog...
  Jubileum moderator donderdag 15 juli 2004 @ 20:31:37 #97
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_20649662
sugar wat vervelend dat het draaien niet gelukt is. Heb je informatie gehad over de voors en tegens van de keuzes die je kan maken? Heb je een idee welke van de 2 jij zou willen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 15 juli 2004 @ 20:52:21 #98
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20650113
Ik heb steeds gezegd dat ik een stuitbevalling wil doen, als de gyn dat niet "onverantwoord" vindt. Ze gaf aan dat het allebei kan en dat ze het ook allebei gewoon kunnen doen. Er zijn wat haar betreft geen echte adviezen in te geven.
Al snel na vanmiddag hadden vriendje en ik het er dus over dat het "gewoon" bevallen zou worden, helaas natuurlijk wel in het ziekenhuis. Ik wil namelijk liever niet kiezen voor een langere herstelperiode voor mij, als het ook via de natuurlijke weg goed kan. Die dagen in het ziekenhuis lijken me rot, het feit dat vriendje dan maar af en toe mag komen (schijnt in dit zh zo te zijn!) en natuurlijk de zware fysieke aanslag die een ks sowieso is.

Maar ja, twijfel is er, nu het allemaal echt wordt, al meteen! Want ja, de risico's voor de baby schijnen toch echt iets groter te zijn bij een stuitbevalling dan bij een ks. En je wilt toch het beste voor je kindje? Ook als dat betekent dat je als mama wat langer herstellen moet?

Zo reageerde ook mijn moeder toen ik haar vroeg wat zij ervan vindt. Haar (ex-)collega's van de kraamafdeling en afdeling gynaecologie riepen bijna allemaal dat "het dat wel een ks zou worden" en dat "een ks toch wel het beste en veiligste is". Ik hecht best behoorlijk waarde aan de mening van mijn moeder. Gevoelsmatig, maar ook omdat ze jaaaaren hoofd van een kraamafdeling was en dus ook veel weet en gezien heeft.

Lois , jij hebt een ks gehad, hè? Volgens mij heb jij het ook heel zwaar gehad. Wat vind jij het meest wezenlijke, waardoor het zo zwaar was? Welke dingen moet ik niet te licht inschatten en welke misschien juist niet te zwaar?
Dutch , ook voor jou: als je me hiermee op weg kunt helpen, heel graag! Ik ben heel benieuwd hoe het precies in zijn werk ging, hoe je je voelde, hoe je met je kindje kon omgaan daar, alles, alles, alles! Dank alvast!!!!
  FOK!fossiel donderdag 15 juli 2004 @ 21:10:38 #99
2628 Karin
pi_20650503
Sugar wat jammer zeg dat het keren niet ging

Misschien heb je wat aan dit topic: Keizersnee-ervaringen
pi_20650600
Ik ben met m'n reet eerst eruitgekomen.

Krijg dat nog vaak te horen van m'n ma.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo