abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18579304
Ik heb over 3 uur mijn mondeling Nederlands (literatuur) , ik heb van de 12 boeken er 3 niet gelezen, puur wegens foute inschatting van tijd e.d. dus niet vanuit een lui standpunt. Maar goed dat terzijde. wat ik me afvroeg is, hebben mensen wel eens hoge cijfers / goede cijfers voor hun mondeling gehaald zonder alle boeken te lezen ? wat zijn overigens je (algemene) tips voor een mondeling ?

alvast bedankt

1e flauwe tip zeg ik zelf: lees alle boeken
pi_18579375
Gewoon zelf over een boek beginnen en van daaruit naar een ander boek verwijzen, ze vragen echt niet iets over alle 12 boeken als jij vol vuur aan het vertellen bent over twee of drie boeken vinden ze het meestal wel goed, vooral als je ook nog details kunt onthouden zoals de plaats waar een foto stond in het verhaal oid.
Watch me drijving!
pi_18579415
bidden? Ze behandelen nooit alle boeken, dus theoretisch heb je een kans...
aibohphobia ;The fear of palindromes
pi_18579433
Het duurt 20 minuten, dat is toch goed te doen ? de boeken die ik gelezen heb, daar weet ik alles wel 150 % van..maar ja..als ze een complete theorie wil over een boek die ik niet gelezen heb..ik scan nu ALLE uittreksels van die boeken..
pi_18579460
Ik neem aan dat je van de boeken die je niet hebt gelezen flink wat uittreksels hebt gelezen?
Maak je dan vooral geen zorgen, zo heb ik het ook gehaald, en ik had geeneen boek opengeslagen.
pi_18579493
quote:
Op woensdag 21 april 2004 09:47 schreef Stranger het volgende:
Ik neem aan dat je van de boeken die je niet hebt gelezen flink wat uittreksels hebt gelezen?
Maak je dan vooral geen zorgen, zo heb ik het ook gehaald, en ik had geeneen boek opengeslagen.
haha geweldig, precies dat ben ik dus ook aan het doen, elke uittreksel die er op internetcollege staat van een boek die lees ik nu, het zijn maar 3 boeken, dus het moet goed te doen zijn. Ik heb 5 voor 1 pas mijn mondeling. Ik post vanmiddag wel hoe het gegaan is..
  woensdag 21 april 2004 @ 11:25:36 #7
3542 Gia
User under construction
pi_18581203
Ik had destijds voor Frans één boekje niet gelezen, omdat het nogal populair was. 't Was er gewoon steeds niet in de bibliotheek. Dit moest ik in het Frans uitleggen! Ging dus niet zo goed, had een 4.

Stond dan ook een 4 gemiddeld voor het CS. Maar daar haalde ik een 9 voor. Alsnog een 7 op mijn eindlijst.
pi_18581234
12 boeken voor je mondeling, sjezus zo veel.
pi_18581309
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:27 schreef Nouk het volgende:
tja.. dit valt trouwens ook niet te herkansen en als je hier een onvoldoende voor haalt dan mag je geen eindexamen doen dus maw ==> gezakt..
pi_18583233
quote:
VEEL????
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_18584764
12 boeken

Wij hadden 7 boeken

En ik had er geen 1 helemaal utigelezen, maar met uitreksels van internet kom je echt al heel ver hoor
pi_18584791
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:31 schreef fokaapje het volgende:

[..]

tja.. dit valt trouwens ook niet te herkansen en als je hier een onvoldoende voor haalt dan mag je geen eindexamen doen dus maw ==> gezakt..
Dat is wel heel streng, bij ons mocht je het ook niet herkansen, maar dan stond je gewoon 1 vijf ( bijvoorbeeld) in je algemeen deel, en daarin mag je er 2 hebben, dus als je hiervoor een onvoldoende haalde, was je niet gelijk al gezakt
pi_18584798
Gewoon lekker slap lullen over de boeken die je wél gelezen hebt, probeer het zelf een beetje te sturen
pi_18584812
Je kunt ook uittreksels op internet zoeken en die doorlezen... 3 lesuur is tijd genoeg...
hmm waarschijnlijk te laat nu
pi_18584916
quote:
Veel???
Ik moest 4 jaar geleden op het VWO(oude stijl dus) 44 boeken lezen;
24 voor nederlands
10 voor engels
10 voor duits

sommige mensen die ook nog frans hadden moesten er daar dan ook nog eens 10 bij dus dan kwam je uit op 54 boeken!!

Zoals je begrijpt heb ik me er dus ook door moeten slaan met uitreksels; voor nederlands had ik iets van 15 boeken gelezen, engels 3 en duits een boekje, en nog voor allemaal voldoendes gehaald
pi_18586012
quote:
Op woensdag 21 april 2004 14:01 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Veel???
24 voor nederlands
10 voor engels
10 voor duits

sommige mensen die ook nog frans hadden moesten er daar dan ook nog eens 10 bij dus dan kwam je uit op 54 boeken!!

Zoals je begrijpt heb ik me er dus ook door moeten slaan met uitreksels; voor nederlands had ik iets van 15 boeken gelezen, engels 3 en duits een boekje, en nog voor allemaal voldoendes gehaald

Dat vind ik wel ontzettend veel zeg

ik moest er:

7 voor Nederlands
3 voor Duits
3 voor Frans
2 voor Engels

en dat in 2 jaar, dus totaal heb ik maar 15 boeken hoeven te lezen in de tweede fase
pi_18587864
quote:

[..]

Veel???
24 voor nederlands
10 voor engels
10 voor duits

jaren geleden was het bij mij:

nederlands: 25
engels: 15
duits: 15
(en voor de mensen met frans ook 15)
pi_18597114
quote:

[..]

Veel???
24 voor nederlands
10 voor engels
10 voor duits

Ja, bij ons ging het met Nederlands met punten. En je moest iets van 80 punten hebben. Een dun boek was 2 punten, normaal 3, dik 4 en bijv. de Ontdekking vd Hemel 5 punten.

Voor Engels moesten we geloof ik iets van 12 boeken, een aantal gedichten en korte verhalen en een toneelstuk, van Shakespeare ofzo.

Voor Duits moesten we geloof ik 4 boeken, en nog een aantal korte verhalen en een heleboel gedichten die altijd allemaal over de oorlog gingen...

Frans weet ik niet, want dat heb ik niet gedaan, maar ik weet wel dat het veel was.

Dusss...
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 22 april 2004 @ 01:26:32 #19
38684 miereneuker
klein maar fijn
pi_18600664
quote:
Op woensdag 21 april 2004 09:50 schreef fokaapje het volgende:

[..]

haha geweldig, precies dat ben ik dus ook aan het doen, elke uittreksel die er op internetcollege staat van een boek die lees ik nu, het zijn maar 3 boeken, dus het moet goed te doen zijn. Ik heb 5 voor 1 pas mijn mondeling. Ik post vanmiddag wel hoe het gegaan is..
nou vertel!

niet gehaald en ruzie met ouders: mag niet meer op internet

wel gehaald en aan het vieren met vrienden in de kroeg: komt morgenavond pas weer op internet

ik zal wat geduld hebben
daaaaaaaaaaaaaaag
pi_18605174
ja, ik ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is
pi_18608419
JONGENS...ik heb geluld alsof ik die boeken zelf geschreven had, ze vroeg me heeel veel shit over 4 boeken waarvan ik er 3 niet gelezen had (en boeken van 900 pagina's....)...maarre vandaag cijfer gehad.... A C H T (8)

thanks voor de tips iedereen!
pi_18610813
Zie je wel.....
Vrijwillig gebanned
pi_18611202
Ik had 8 van de 22 boeken gelezen, en het resultaat was er dan ook naar. Ik kreeg een 4 (staat ook leuk op je diploma ). Het enige advies dat ik kan geven is de leiding in het mondeling over te nemen zodat ze niet aan de boeken toekomen die je niet gelezen hebt of er tenminste niet al te diep op ingaan.

Wat ook wil helpen bij een hoger cijfer is boeken lezen van de schrijvers die de docent Nederlands ook leuk vindt. Zo niet moeten uitmaken imo maar mijn ervaring is dat het wel het geval is.
pi_18611280
quote:
Op woensdag 21 april 2004 14:44 schreef Sylvana het volgende:
Dat vind ik wel ontzettend veel zeg
Jij doet dan ook havo.
pi_18611325
Ik heb VWO (nieuwe stijl) gedaan en ik had iig geen 24 boeken voor NL
Hoeveel het er wel waren weet ik niet meer precies. Waar ze over gingen weet ik al helemaaaaaal niet meer
Literatuur
Vrijwillig gebanned
pi_18611473
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:42 schreef MartinusMagnus het volgende:
Ik heb VWO (nieuwe stijl) gedaan en ik had iig geen 24 boeken voor NL
De alle eerste 2e fase klanten moesten 20 tot 24 boeken lezen. En ik kan je vertellen dat dat echt teveel is als je literatuur het meest grote horrorvak vindt van het curiculum.
pi_18611495
quote:
Op donderdag 22 april 2004 13:49 schreef fokaapje het volgende:
JONGENS...ik heb geluld alsof ik die boeken zelf geschreven had, ze vroeg me heeel veel shit over 4 boeken waarvan ik er 3 niet gelezen had (en boeken van 900 pagina's....)...maarre vandaag cijfer gehad.... A C H T (8)
Djeez, wat een cijfer.
pi_18611726
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:48 schreef Steijn het volgende:

[..]

De alle eerste 2e fase klanten moesten 20 tot 24 boeken lezen. En ik kan je vertellen dat dat echt teveel is als je literatuur het meest grote horrorvak vindt van het curiculum.
Misschien waren het er ook wel 24.... geen idee eigenlijk. Ik was de allereerste lichting, heb in 2001 VWO examen gedaan....
Voor literatuur had ik uiteindelijk een 6. Achteraf jammer, een 4 was wel een mooi statement geweest
Vrijwillig gebanned
pi_18613197
bedankt iedereen echt bedankt, ik moet wel zeggen, dat ik zowat kon/moest overgeven gisterochtend, ik had mijn mondeling van 12:55 tot 13:15 en vanaf 's ochtendsvroeg tot 12:55 was ik echt misselijk en mijn maag ging me toch eens tekeer, heb op straat met alle uittreksels in mijn handen gelopen en botste zowat tegen elke paal op, 5 minuten van te voren weggelegd, ff verwerkt en toen ik eenmaal daar zat en het begon ging het hartstikke goed, tijd was ook zo voorbij. Ik hoopte echt op een voldoende gewoon, dit had ik niet durven dromen. Ik zat hier zooo tegenop hahah...nogmaals , iedereen bedankt voor de tips!
pi_18613218
quote:
Op woensdag 21 april 2004 13:55 schreef Sylvana het volgende:
12 boeken

Wij hadden 7 boeken

En ik had er geen 1 helemaal utigelezen, maar met uitreksels van internet kom je echt al heel ver hoor
7 is toch havo ?
  donderdag 22 april 2004 @ 16:59:25 #31
32196 SjacoBaco
Are we there yet?
pi_18613323
Gefeliciteerd??? wat was je cijfer nou?
if > 5.5 then gefeliciteerd!!
pi_18613647
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:55 schreef fokaapje het volgende:

[..]

7 is toch havo ?