abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juni 2004 @ 08:37:54 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19803790
84 man!

Held!

Had ik wel willen zien trouwens...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_19931961
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 06:30 schreef NIels25 het volgende:
Waar kan ik boeken Vogue, wil het wel is in real live meemaken, niet dat ik een groepsreis europa me leuk lijkt, maar jouw aan de slag zien lijkt me heel leuk!
Hahaha, je wil niet boeken, de prijzen zijn belachelijk Als je me aan de slag wil zien kan je beter een dagje meerijden als zogenaamd mijn collega zijnde Ik moet mensen bijvoorbeeld de Eiffel Tower en Seine Cruise verkopen voor 43 dollar, terwijl een kaartje voor de boot 3,50 euro kost en een kaartje voor de eerste verdieping van de Eiffeltoren 4 euro. Ik verkoop het met pijn in mijn hart

Ik ben net weg uit Rome en ben nu in Firenze ofwel Florence. Gisteravond had ik een tuscan dinner in een villa op een heuvel en iedereen was dronken! En ik was heen en weer aan het rennen tussen mijn gasten en de TV in een achterkamertje, want ik wilde natuurlijk wel voetbal kijken. Daar zat ik dan, tussen allemaal Italianen die me moed in zaten te praten (Nederland is veel beter, het gaat 2-1 worden, bla bla).

Rome was gaaf, superstad! Wel erg vies, ze moeten de gebouwen eens wat beter schoonmaken. Wat betreft Italie ben ik nog steeds het meest gecharmeerd van Venetie. Florence is ok, maar niet super. Wel leuke winkels!

Morgen ga ik naar Cannes en morgenavond moet ik Monte Carlo by night gaan doen, terwijl ik er nog nooit ben geweest. Maar een collegaatje heeft me 2 plattegrondjes getekend dus dat moet gaan lukken! Overmorgen ga ik naar St Paul de Vence en de dag erna naar Lyon. Ik heb net mijn groep gedropt in de stad bij een local guide en ben vrij tot half 5! Heerlijk!!!
  vrijdag 18 juni 2004 @ 06:26:45 #53
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_19983452
Best ga ik een keer mee, doe jij de tour ga ik proberen die reisjes over de seine en de beklimming van de eifeltoren te verkopen voor een dollar of 65, delen we de winst
pi_20021123
Bonsoir de Lyon!

Ben bijna aan het einde van deze reis, morgen en overmorgen nog Parijs en daarna basta, lekker een paar daagjes naar huis. Dit was een van de betere reizen, erg leuk publiek, goede chauffeur en niet TE snel

Gisteren zat ik in Cannes en ik moest mijn was doen. Aangezien ik nooit tijd heb om naar een wasserette te gaan heb ik 2 zakken bij de receptie afgegeven, een met bonte en een met witte was. Normaal gesproken is het best prijzig, tot 40 euro, maarja je moet toch wat. Maar.... wat overkwam mij? Ik moest dus gewoon 165 euro betalen. Ik dacht dat ik door de grond ging... Jeetje wat een afzetters!

Naja, mijn kleren zijn nog nooit zo schoon geweest Ik heb stiekem gesolliciteerd op een baan in Midden Amerika. Ik vind dit erg leuk, vooral voor mijn portemonnee, maar het commerciele en het enorme stressen valt me tegen. Zodra er een plekkie vrijkomt, dan pak ik mijn spullen en vertrek ik richting Mexico.

Fijne avond!!
  zondag 20 juni 2004 @ 09:20:20 #55
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20034024
Lekker! Het einde in zicht enzo!
Hoop voor je dat het wat wordt in Mexico! Dan ga ik zeker naar Mexico op vakantie!
Ennuh... 165 euro voor een paar wasjes is wel heeeeeeeeeeeeel erg veel! Nouja, dan maar hopen op een goede fooi!
  maandag 21 juni 2004 @ 06:19:57 #56
10110 NIels25
pi_20057226
quote:
[b]Ik heb stiekem gesolliciteerd op een baan in Midden Amerika. Ik vind dit erg leuk, vooral voor mijn portemonnee, maar het commerciele en het enorme stressen valt me tegen. Zodra er een plekkie vrijkomt, dan pak ik mijn spullen en vertrek ik richting Mexico.
Wat is er stiekem aan als iedereen het online kan lezen
  maandag 21 juni 2004 @ 09:26:24 #57
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20058190
Lyon is leuk!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_20070436
quote:
Op maandag 21 juni 2004 06:19 schreef NIels25 het volgende:

[..]

Wat is er stiekem aan als iedereen het online kan lezen
Ik denk dat dr baas het nog niet weet!
pi_20475314
En hoe gaat het er nu mee Vogue?
Leuke trip op dit moment? Of ben je helemaal gek geworden??
  woensdag 7 juli 2004 @ 23:11:16 #60
10110 NIels25
pi_20478016
Ja vogue we missen je!!!
pi_20501592
En weer een verhaaltje van Vogue Sorry voor het zolang niets van me laten horen, ben vrijwel nooit meer op internet, geen tijd! Daarom ook maar een simpele copy-paste van mijn zojuist gestuurde mailtje aan vrienden en familie Binnenkort weer meer...

Hoi lieve mensen,

Onverwacht ben ik dan toch nog even 2 daagjes thuis.... Ik ben net klaar met een 12 daagse reis en wilde eigenlijk in Calais blijven omdat ik geen zin had om 6 uur te treinen voor 2 dagen, maar ik kon met een collega van me meerijden. Hij was het op en neer gereis zo zat dat hij prompt een auto heeft gekocht (dat kan ook wel met het geld dat je bij dit bedrijf verdient :-). Toevallig was hij op dezelfde dag klaar als ik en hij moet ook de 10e weer beginnen, dus ik kan ook met hem mee terug rijden naar Calais, dat scheelt al gauw 3,5 uur en 3 keer overstappen!

Op 26 juni begon ik met lood in mijn schoenen aan een nieuwe reis, totaal geen zin omdat ik al die tijd van die moeilijke mensen heb gehad. Een groep van 38 mensen met 16 verschillende nationaliteiten stond op de kade op me te wachten en ik begon mijn praatje weer. Geen eten en drinken in de bus, geen WC in de bus, bla bla. Ook heb ik het tegenwoordig altijd over fooi, in het begin durfde ik het niet te vragen maar nu doe ik het al op dag één. Ik heb enveloppes met mijn naam erop geprint en die leg ik voorin de bus aan het einde van de reis, en ik zeg dan dat ze tussen de 2 en 5 dollar per persoon per dag moeten geven. Natuurlijk zijn er altijd die minder of niets geven, maar er zijn er ook die meer geven. We reden naar Brussel waar we 's avonds een optionele excursie hadden, Brussels by night. De gids spoorde niet en vertelde allerlei bullshit, maar daardoor werd het wel weer erg grappig. De volgende dag in één ruk door naar Luzern via Luxemburg, 700 kilometer. Daarna 's avonds naar een Swiss Folklore evening. Soms denk ik wel eens, de mensen thuis zouden me eens moeten zien, zit ik daar tussen de koebellen, alpenhorns en het gejodel :-) Vreselijker kan niet, maar ze hebben een erg lekkere kaas fondue met gruyere-kaas.

De groep bleek fantastisch te zijn, zelfs de Indiers en Pakistani waren leuk! Ik had 6 Indiers en een familie van 5 Pakistani, allemaal even aardig en ze hebben me warempel allemaal een goede fooi gegeven, 100 dollar zelfs van de Pakistani, dat is extreem veel want normaal gesproken krijg je niets van die mensen. Ook had ik een familie van 3 Zuid Afrikanen in mijn groep en een paar vreselijk standaard Amerikanen, die Hawaii blouses droegen en mij er een op gaan sturen omdat ik zei dat ik het zo mooi vond (je moet toch iets zeggen...). Een Amerikaanse vrouw omhelsde me iedere ochtend en zei tegen me dat ze zo veel van me hield. Ook zaten er een paar normale Amerikanen tussen, erg leuke mensen, lekker nuchter, en wat Maleisiers, Canadezen, Australiers en Singaporezen.

Tijdens de reis zijn de Hawaii-Amerikanen bestolen van hun portemonnee in Rome, er zijn mensen ziek geworden en ik ben in Monaco een passagier van 80 kwijtgeraakt die ik met behulp van de politie terug heb gevonden, maar het was mijn leukste reis tot nu toe. Ik heb gedichten gekregen, bloemen, wijn, mega fooi en staande ovaties. Er is voor me gezongen en ik heb voor ze gejodeld toen ik in Toscane wat te veel wijntjes op had (daar zaten ze al daaaaaagen om te zeuren). Elke dag om 6 uur op en om half 8 weg, doodvermoeiend, maar gelukkig had ik leuke mensen.

En nu begin ik zaterdag weer aan een nieuwe trip.... De 18 daagse weer en daar zie ik wel een beetje tegenop, omdat de vorige zo moeizaam is verlopen (2 Australiers wilden me voor de rechter slepen omdat ik in hun ogen de meest slechte reisleidster ooit was). Maar gelukkig ken ik de plaatsen nu en kan ik zelfs een Rome by night tour geven. Ik heb 49 passagiers en dat vind ik toch wel erg extreem. Er passen er 51 in een bus en 49 mensen zijn vreselijk moeilijk om in de hand te houden. Ik moet dus denk ik de bitch gaan uithangen, helaas, maar dat is soms hard nodig.

Je zou me soms eens moeten zien, als er weer eens iemand te laat is of als er iemand niet betaald heeft oid, dan spreek ik de hele groep toe als een stel kleine kleuters. Dan kan je een speld horen vallen en dan zeg ik: Ladies and gentlemen, this is the last time that this happened. I am very tolerant, but there are a few things that I don't like at all. Is that clear for you? Meestal word er wat gemompeld en dan herhaal ik weer: IS THAT CLEAR??? Iedereen zegt dan braaf in koor YES en dan ben ik pas tevreden. Hahaha ;-)

De Mexico onderhandelingen lopen nog vaag door, maar voorlopig blijf ik nog even bij dit bedrijf, in ieder geval totdat mijn studieschuld is afbetaald. Maar als ik net zoveel blijf verdienen als dat ik nu doe, dan gaat dat niet gek lang meer duren. Nu maar hopen dat mijn volgende groep een klein beetje leuk is, want zo leuk als mijn laatste groep kunnen ze nooit zijn.

Ik ga slapen en wens iedereen een fije nacht/dag/week!

Liefs, Maaike

[ Bericht 0% gewijzigd door Vogue op 09-07-2004 00:32:37 (edit, naam van bedrijf weggehaald ;)) ]
pi_20501786
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 21:44 schreef Liejannuh het volgende:
En hoe gaat het er nu mee Vogue?
Leuke trip op dit moment? Of ben je helemaal gek geworden??
Gek was ik al
  vrijdag 9 juli 2004 @ 06:13:43 #63
10110 NIels25
pi_20504299
hehe, lijkt me wel een top job, (voor een kortere tijd dan natuurlijk, denk dat je doordraait als je dit een paar jaar doet) Have fun anyway met je volgende 18 dagen, en post zo af en toe een mailtje hier vind het vaak hylarisch om te lezen
pi_20532498
Als je het niet meer ziet zitten mag je ons altijd lastig vallen hoor!
Succes met de volgende trip! En als je het in Rome niet meer ziet zitten, dan ga je gewoon ijsjes eten bij de Trevi Fontein!
pi_20696494
Ik heb de meest afschuwelijke trip ooit. 49 mensen waarvan ongeveer 10 eikels die zich gedragen als honden, geen enkel respect hebben en alles wat ik uitleg publiekelijk af lopen te zeiken of me aan lopen te vullen met hun informatie uit de Lonely Planet. Ze gaan discussies met me aan in een bus vol met mensen, schreeuwen elke 10 minuten voor een 'photostop', raden iedereen aan om de excursies te cancellen omdat alles veel beter en goedkoper kan, bellen met het hoofdkantoor (hoe komen ze in godsnaam aan dat nummer??) om te zeggen wat voor een slechte gids ik wel niet ben waardoor ik weer op mijn kop krijg van het hoofdkantoor... Ben momenteel in staat om groep te verlaten en ermee te kappen, maar nee, dat willen ze op kantoor nou ook weer niet. Ik heb mensen er tussen zitten die de excursies voor andere groepen verstoren doordat ze weigeren om te zitten (bijv. bij een show of voorstelling) waardoor niemand achter ze wat ziet.

Na heel veel bellen heb ik de autorisatie gekregen om mensen uit de groep te kicken, gewoon door hun koffer op straat te zetten en hun er naast, maar zo ver kan ik natuurlijk ook niet gaan. Je weet hoe Amerikanen zijn, voor ik het weet heb ik 4 rechtzaken aan mijn broek hangen. Ik heb er vanavond eentje gewaarschuwd, een misselijke trut van 22 die me het leven zuur probeert te maken, dat als ze me nog een keer iets flikt, dat ze er uit ligt, ben benieuwd hoe dat gaat lopen morgen.

Ik slaap er niet meer van en heb me in geen jaren zo slecht gevoeld. De suggestie van mijn kant is om een andere Tour Director op deze tour te zetten om het zo voor iedereen beter te maken, maar daar wil het hoofdkantoor niets van weten. Tsja, dan maak ik hem maar af. En ik ben nog niet eens op de helft... Nog 9 slapeloze nachten te gaan. Bovendien heb ik ook nog eens een vreselijke chauffeur die geprobeerd heeft me aan te vallen, ik kon hem net ontwijken. Hij kent de weg niet en ik zit dus de hele dag gefrustreerd kaart te lezen, omdat ik de weg ook niet ken. Alles heb ik geprobeerd. Vriendelijk zijn, niet vriendelijk zijn, discussieren, voorstellen om 's avonds evt. samen de kaart te lezen en de wegnummers op te schrijven, maar hij vertikt het gewoon. Dan zegt ie in zijn Napolitaanse engels: That I not know way, not my problem. Is you problem. Ik ren mijn benen onder mijn lijf vandaan, probeer diplomatiek te blijven, iedereen het naar zijn zin te maken, maar nee hoor, NIETS is goed.

Nou, sorry voor mijn deprimerende verhaal maar ik heb het ZOOOOO gehad met die £$&" Amerikanen en %&/ Indiers... Volgende keer ben ik vast positiever maar ik zit er even helemaal doorheen.

Weltrusten
  zondag 18 juli 2004 @ 01:47:14 #66
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_20697862
Nou lekker dan, wat een eikels zeg.

Probeer je niet gek te laten maken, al zal dat moeilijk zijn als je duizend dingen tegelijk moet doen, maar nog even doorzetten en dan wordt het vast beter!

Laat die onnozele Amerikanen voor wat ze zijn,en morgen hoef je weer een dag minder met ze.

Veel succes.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_20699294
Hè getver. Je zou zeggen dat die mensen ook een leuke vakantie willen hebben, maar leuke vakantie bestaat er kennelijk in dat ze zeiken. Kun je nagaan wat voor een eikels het de rest van het jaar zijn.

Sterkte
  zondag 18 juli 2004 @ 11:47:28 #68
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20700621
Achteraf kun je hier natuurlijk best om lachen. Eikels die zo lopen te zeiken dat ze helemaal geen leuke vakantie hebben en dat doen ze zich zelf aan!!
Maar natuurlijk wel superirritant!! Wel raar trouwens van de organisatie dat ze geen andere guide op de tour zetten! Ach, je bent al over de helft en er zitten toch ook wel leuke mensen in de groep???

Succes iig en je mag altijd klagen hier hoor!
  zondag 18 juli 2004 @ 13:23:56 #69
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20700827
Wat een vreselijke reis! Over een tijdje is het vast leuk om erover te vertellen, maar als je er in zit is het een ramp. Sterkte!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 19 juli 2004 @ 07:24:01 #70
10110 NIels25
pi_20715407
Ach ze kunnen je toch niet "sewen" als je niet in de USA bent, dus gewoon ff zeggen tegen die Amerikanen

en lekker laten staan bij een benzine pomp.

Suc6
pi_20766686
Hola,

Dankje voor jullie lieve reacties Er is in tussentijd veel veranderd en gebeurd en het is allemaal wat rustiger geworden. De avond dat ik het laatste berichtje schreef heb ik een rapport geschreven van 15 bladzijdes en direct doorgefaxt naar het hoofdkantoor.

En de volgende ochtend ben ik met mijn allerliefste glimlach in de bus gaan staan, al mijn 49 schatjes recht aankijkend. Ik zei tegen ze dat ik wist wat er gaande was, dat ik niemand tegen zijn zin op deze tour wilde hebben en dat ze vooral de tour moeten verlaten als ze wat te zeiken hebben. Het enige wat ze hoeven te doen is een tour termination report tekenen en ze zijn zo vrij als een vogeltje. Van sommigen kreeg ik applaus na mijn speech. Ik heb gezegd dat ze binnen 5 minuten moesten besluiten wat ze wilden en ik ben koppel per koppel langsgegaan. Uiteindelijk zijn ze allemaal gebleven. Ook heb ik alle cancellations verwerkt die ochtend en verder geen tijd gehad om informatie te geven.

En ja hoor, daar ging het weer: Maaike, give us some information! Were are we, we want to be entertained! Maaike, entertain us!

Ik heb besloten om deze reis maar uit te zitten, gelukkig heb ik een stuk of 10 mensen er tussen zitten die wel erg leuk zijn en ik vind het zielig voor ze dat ze zulke reisgenoten hebben. Nu het me niet meer interesseert is iedereen een stukje rustiger geworden. Nu willen er een paar hun cancellations weer intrekken omdat ze inzien dat het toch wel erg moeilijk is om sommige dingen zelf te doen. Maar ja, dat is hun probleem, ik blijf niet bezig natuurlijk. Gelukkig kopen ze wel veel dingen in de recommended shops dus tijdens deze reis moet ik het van mijn commissie hebben, fooien zal ik toch wel niet krijgen. Ik had zelfs 150 euro in de glasblaasfabriek in Venetie, lang niet gek.

Gisteren in Rome heb ik mijn enkel verzwikt dus ik hinkel nu ook nog rond met rekverband en ik ben geloof ik ergens door mijn rug gegaan dus alle ellende die ik in geen jaren gehad heb komt er geloof ik deze reis uit. Ik ben 6 dagen vrij na deze en daarna ga ik twee keer een 8 daagse doen, een klein rondje Brussel, Ams, Rijnland, Luzern, Parijs, da°s wel leuk. En daarna 9 dagen vrij, heerlijk, en als laatste een 16 daagse tot aan Capri, Pompeii en Sorrento. En dan is het 12 september en dan moet ik van mezelf serieus plannen geen maken voor het winterseizoen.
Van mijn moeder moet ik verplicht naar haar huis komen als ik met deze tour klaar ben en dan gaat ze me naar de fysio sturen, voor me koken en mijn kleren wassen Heerlijk, ik heb er zin in. Nog ff 7 daagjes doorbijten en dan ben ik er van af!

Liefs uit een bloedheet Florence, het is hier bijna niet uit te houden buiten!
  woensdag 21 juli 2004 @ 16:07:41 #72
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_20768073
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 15:17 schreef Vogue het volgende:
En de volgende ochtend ben ik met mijn allerliefste glimlach in de bus gaan staan, al mijn 49 schatjes recht aankijkend.
Wat ik me afvraag: is er geen maximum aantal mensen, dat je als gids mag begeleiden in verband met de verzekering en zo

*je verhalen trouwens erg grappig vindt!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  donderdag 22 juli 2004 @ 06:52:58 #73
10110 NIels25
pi_20781510
Ben blij voor je dat het allemaal weer wat beter is...... Lekker ff naar het relaxte holland terug voor paar daagjes.. by the way ga je zelf nog op vakantie, je haalt bakken met geld binnen Dus een leuk reisje kan er wel af.

Ik weet een leuke organisatie die hele intressante tourtjes door europa regelt, mail me maar even als je er wat over weten wilt ndekker@gmail.com
pi_21269034
Ff een copy paste, volgende week een langer verhaaltje

Hoi lieve mensen,

Eindelijk weer een mailtje, het heeft even geduurd, sorry!
Inmiddels ben ik alweer een behoorlijke tijd werkzaam voor ... en ik heb ontzettend veel gezien en voornamelijk geleerd. Vooral Italie heb ik erg goed leren kennen, in steden als Rome, Pisa, Venetie, Florence en Luzern, Lugano, Munchen, Innsbruck, Monaco, Cannes, Parijs en Nice ken ik de weg nu met mijn ogen dicht.

Ik heb met veel verschillende chauffeurs moeten samenwerken, de ene leuker dan de andere, veel Italianen, ik spreek zelfs redelijk Italiaans nu! Op dit moment ben ik een back-to back reis aan het doen, een korte, 8 daagse. Ik ben met mijn 2e back to back bezig (dat zijn reizen die je achter elkaar doet zonder vrije dagen ertussen) en hierna ben ik lekker 9 dagen vrij. Daarna ga ik een 16 daagse doen naar Capri en Sorrento. Tegen de lange reizen ben ik eerlijk gezegd een beetje op gaan zien, omdat de laatste 18 daagse reis die ik gedaan heb zo'n enorm fiasco was.

Werkelijk alles ging mis op die reis, ik had een veel te grote groep, 49 mensen met een paar enorme eikels ertussen die me de hele tijd corrigeerden omdat in hun Lonely Planet iets anders stond. Verder zaten er een paar met hun voeten op de stoelen en vertikten ze het om normaal te gaan zitten, en een paar schreeuwden iedere 10 minuten PHOTOSTOP!! Of: Maaike, where are we now? Entertain us!! Een trut uit Amerika, 21 was ze, heeft me het leven erg zuur gemaakt, door haar moneybelt te laten liggen ergens in een weg restaurant in Duitsland. Alls zat er in, paspoort, credit cards, travelers checques, cash dollars twv 700, rijbewijs, noem maar op. Ik heb het wegrestaurant opgebeld en ja hoor, ze hadden hem terug gevonden! De cash dollars waren er natuurlijk uit maar de rest zat er nog in. Ik ben 3 volle dagen bezig geweest om voor dat kreng de papieren terug te krijgen, samen met mijn area manager.

Maar wat doet dat kind?? In plaats van dankbaar te zijn dat ik haar help en nota bene Zwitserland binnensmokkel (paspoort controle, dus heb haar op het toilet verstopt), belt ze naar het hoofdkantoor om te zeggen wat voor een slechte gids ik wel niet ben omdat ik niets voor haar doe. Zo ging het de hele reis door en aan het einde zei ze tegen me dat ze me wilde vervolgen! Evenals een paar anderen trouwens. Ja, en je moet professioneel blijven he! Soms denk ik bij mezelf, het is maar goed dat ik geen pistool bij me heb anders had ik hem/haar allang neergeknald. En dan mijn chauffeur, wat een lul! De hele dag moest ik kaartlezen in de bus omdat hij de weg zogenaamd niet kende (jaja, hij was pas 20 jaar chauffeur, dan ken je de weg ook niet!). Toen ik vertikte om hem verder te helpen omdat hij mijn hulp toch niet accepteerde, probeerde hij me te slaan! Hij viel me gewoon aan en ik heb direct actie ondernomen. Gelukkig was dat de eerste en de laatste tour die hij voor deze tour operator deed.

Ik heb veel over Amerikanen geleerd. Er zijn 3 dingen waar ze niet zonder kunnen en als ze het niet krijgen dan flippen ze helemaal. 1) Credit card 2) Airco 3) goed eten. Ik heb werkelijk nog NOOIT een Amerikaan ontmoet zonder credit card! Amerikanen zijn ook meesters in overdrijven en o wee als er iets mis is in hun kamer. Ik had vorige reis een vrouw, en de douchekop zat los in haar badkamer. IT IS RIDICULOUS!! riep ze in de receptie. I AM GOING TO SUE YOU! zei ze tegen het hotel.

Ook Indiers zijn een slag apart. Ze nemen hele maaltijden mee vanuit India, zijn allemaal vegetarisch, dragen de meest vreemde gewaden en eten alleen maar yoghurt en rijst. Ze komen altijd te laat (ja mensen, raar maar waar, ik heb een afschuwelijke hekel gekregen aan laatkomers en ik kom zelf NOOIT meer te laat!), en het enige waar ze in geinteresseerd zijn zijn markten.

Ik ben inmiddels gewend aan 5 uur slaap per nacht en weet precies hoe ik met Indiers, Pakistani, Jamaicanen, Hong Kong, Australiers, NZ, Canadezen en Amerikanen om moet springen. Ik heb veel na zitten denken over wat ik deze winter wil doen, omdat ik eigenlijk nog graag een seizoen ver weg wilde richting Azie of Latijns Amerika, maar het is te druk in mijn hoofd, ik ben aan rust toe, een seizoen bij dit bedrijf put je lichamelijk en geestelijk uit. Ik heb de knoop dus doorgehakt en besloten dat ik bij deze werkgever blijf tot 1 december maar in tussentijd wel op zoek ga naar mijn eigen appartementje en evt een baan in Tilburg, Breda en omstreken. Zodra ik die gevonden heb is deze baan einde verhaal. Maar tot dan toe blijf ik nog lekker een paar tourtjes doen.

Ik moet gaan, het is tijd om met mijn groep naar Duitsland te vertrekken, morgen een Rijncruise en dan naar Zwitserland om naar een geweldige jodel-avond te gaan, JOEHOE!!
pi_21279076
Jodel ze! Arm hoofd
Een Rijncruise is zo gek nog niet. Er valt misschien wel per ongeluk één van je 'gasten' overboord....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')