Ff een copy paste, volgende week een langer verhaaltje
![]()
Hoi lieve mensen,
Eindelijk weer een mailtje, het heeft even geduurd, sorry!
Inmiddels ben ik alweer een behoorlijke tijd werkzaam voor ... en ik heb ontzettend veel gezien en voornamelijk geleerd. Vooral Italie heb ik erg goed leren kennen, in steden als Rome, Pisa, Venetie, Florence en Luzern, Lugano, Munchen, Innsbruck, Monaco, Cannes, Parijs en Nice ken ik de weg nu met mijn ogen dicht.
Ik heb met veel verschillende chauffeurs moeten samenwerken, de ene leuker dan de andere, veel Italianen, ik spreek zelfs redelijk Italiaans nu! Op dit moment ben ik een back-to back reis aan het doen, een korte, 8 daagse. Ik ben met mijn 2e back to back bezig (dat zijn reizen die je achter elkaar doet zonder vrije dagen ertussen) en hierna ben ik lekker 9 dagen vrij. Daarna ga ik een 16 daagse doen naar Capri en Sorrento. Tegen de lange reizen ben ik eerlijk gezegd een beetje op gaan zien, omdat de laatste 18 daagse reis die ik gedaan heb zo'n enorm fiasco was.
Werkelijk alles ging mis op die reis, ik had een veel te grote groep, 49 mensen met een paar enorme eikels ertussen die me de hele tijd corrigeerden omdat in hun Lonely Planet iets anders stond. Verder zaten er een paar met hun voeten op de stoelen en vertikten ze het om normaal te gaan zitten, en een paar schreeuwden iedere 10 minuten PHOTOSTOP!! Of: Maaike, where are we now? Entertain us!! Een trut uit Amerika, 21 was ze, heeft me het leven erg zuur gemaakt, door haar moneybelt te laten liggen ergens in een weg restaurant in Duitsland. Alls zat er in, paspoort, credit cards, travelers checques, cash dollars twv 700, rijbewijs, noem maar op. Ik heb het wegrestaurant opgebeld en ja hoor, ze hadden hem terug gevonden! De cash dollars waren er natuurlijk uit maar de rest zat er nog in. Ik ben 3 volle dagen bezig geweest om voor dat kreng de papieren terug te krijgen, samen met mijn area manager.
Maar wat doet dat kind?? In plaats van dankbaar te zijn dat ik haar help en nota bene Zwitserland binnensmokkel (paspoort controle, dus heb haar op het toilet verstopt), belt ze naar het hoofdkantoor om te zeggen wat voor een slechte gids ik wel niet ben omdat ik niets voor haar doe. Zo ging het de hele reis door en aan het einde zei ze tegen me dat ze me wilde vervolgen! Evenals een paar anderen trouwens. Ja, en je moet professioneel blijven he! Soms denk ik bij mezelf, het is maar goed dat ik geen pistool bij me heb anders had ik hem/haar allang neergeknald. En dan mijn chauffeur, wat een lul! De hele dag moest ik kaartlezen in de bus omdat hij de weg zogenaamd niet kende (jaja, hij was pas 20 jaar chauffeur, dan ken je de weg ook niet!). Toen ik vertikte om hem verder te helpen omdat hij mijn hulp toch niet accepteerde, probeerde hij me te slaan! Hij viel me gewoon aan en ik heb direct actie ondernomen. Gelukkig was dat de eerste en de laatste tour die hij voor deze tour operator deed.
Ik heb veel over Amerikanen geleerd. Er zijn 3 dingen waar ze niet zonder kunnen en als ze het niet krijgen dan flippen ze helemaal. 1) Credit card 2) Airco 3) goed eten. Ik heb werkelijk nog NOOIT een Amerikaan ontmoet zonder credit card! Amerikanen zijn ook meesters in overdrijven en o wee als er iets mis is in hun kamer. Ik had vorige reis een vrouw, en de douchekop zat los in haar badkamer. IT IS RIDICULOUS!! riep ze in de receptie. I AM GOING TO SUE YOU! zei ze tegen het hotel.
Ook Indiers zijn een slag apart. Ze nemen hele maaltijden mee vanuit India, zijn allemaal vegetarisch, dragen de meest vreemde gewaden en eten alleen maar yoghurt en rijst. Ze komen altijd te laat (ja mensen, raar maar waar, ik heb een afschuwelijke hekel gekregen aan laatkomers en ik kom zelf NOOIT meer te laat!), en het enige waar ze in geinteresseerd zijn zijn markten.
Ik ben inmiddels gewend aan 5 uur slaap per nacht en weet precies hoe ik met Indiers, Pakistani, Jamaicanen, Hong Kong, Australiers, NZ, Canadezen en Amerikanen om moet springen. Ik heb veel na zitten denken over wat ik deze winter wil doen, omdat ik eigenlijk nog graag een seizoen ver weg wilde richting Azie of Latijns Amerika, maar het is te druk in mijn hoofd, ik ben aan rust toe, een seizoen bij dit bedrijf put je lichamelijk en geestelijk uit. Ik heb de knoop dus doorgehakt en besloten dat ik bij deze werkgever blijf tot 1 december maar in tussentijd wel op zoek ga naar mijn eigen appartementje en evt een baan in Tilburg, Breda en omstreken. Zodra ik die gevonden heb is deze baan einde verhaal. Maar tot dan toe blijf ik nog lekker een paar tourtjes doen.
Ik moet gaan, het is tijd om met mijn groep naar Duitsland te vertrekken, morgen een Rijncruise en dan naar Zwitserland om naar een geweldige jodel-avond te gaan, JOEHOE!!