abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2004 @ 14:04:50 #26
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19391630
Vogue, je verhalen zijn hilarisch!
(Ook als het even niet goed gaat, sorry )

Zat laatst met een Argentijnse te praten die in Duitsland soortgelijke tours heeft begeleid als jij. Volgens mij moet je het niet te lang doen, want dan word je een beetje leip. Zij had geweldige verhalen over hoe je het na vijf jaar nog leuk kon houden voor jezelf: iedere week dezelfde grapjes vertellen en kijken hoeveel mensen je nu weer aan het lachen krijgt!
Anyway, je redt het wel jôh... Die mensen willen waarschijnlijk toch lieven shoppen in Venetië dan een uitgebreide uitleg (zeker als jij ze hebt verteld hoe fan-tas-tisch je er shoppen kunt! ). Maargoed dat je mijn richtingsgevoel niet hebt (dat hoop ik dan): ik zou rustig met die groep 3x hetzelfde rondje lopen zonder het te merken...

Suerte!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 14:34:43 #27
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19392633
Sjee, 44 man, dat lijkt een ramp inderdaad, ik snap überhaupt niet dat mensen met zo'n enorme groep op reis willen!

sterkte en succes ermee in ieder geval! Tip: Je moet voor je ergens weggaat gewoon appèl houden. Dus stel ze op in rotten van vier en roep de namen af en laat ze present terugroepen oid. Je kan ook wat taken delegeren, door een "groepsoudste" aan te wijzen die rapporteert aan jou als leider.

Als er iemand te laat is laat je de groep gewoon in de brandende zon staan, of straf je collectief. Dan keert de groep zich vanzelf tegen de personen die steeds te laat komen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 25 mei 2004 @ 14:41:27 #28
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19392824
Owww... of het "buddy-systeem"... Iedereen moet paren vormen en dan steeds in de bus checken of zijn buddy er is!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 21:58:22 #29
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19405449
Je kunt wel merken dat je een militaire achtergornd hebt BHFH!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:22:04 #30
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19406207
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:58 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt wel merken dat je een militaire achtergornd hebt BHFH!
neuh dat is gewoon wat algemeen "hoe ga ik met groepen om" Volgens mij heb jij bij de scouting daar ook wel wat ervaring mee als voormalig hopvrouw.. Overigens is dat toch ook een organisatie met militaire achtergrond/insteek. Het was (vroeger) immers de bedoeling de jonge welpen op de padvinderij klaar te stomen /lekker te maken voor een opleiding op de KMA

Het valt me ook op trouwens dat veel militairen in hun vrije tijd hopman zijn en de welpen door het bos commanderen. Vooral mensen op functies waar het echte militaire werk geen grote rol meer speelt. (als compensatie?) niet negatief bedoeld verder hoor, ik denk dat de scouting erg belangrijk is voor kinderen en dat dat gestimuleerd zou moeten worden door de overheid. (zoals in de DDR er een mooie cohesie was tussen padvinderij en leger)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:25:10 #31
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19406298
Je hebt idd nogal wat mensen die scouting redelijk militaristisch benaderen. Ik ben daar neit zo'n voorstander van, het moet namelijk vooral leuk zijn!

Over leuk gesproken: hoe zou het zijn in Venetie??
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:29:52 #32
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19406416
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:25 schreef Liejannuh het volgende:
Je hebt idd nogal wat mensen die scouting redelijk militaristisch benaderen. Ik ben daar neit zo'n voorstander van, het moet namelijk vooral leuk zijn!

Over leuk gesproken: hoe zou het zijn in Venetie??
Leuk bruggetje Liejannuh!

Ik ben ook erg benieuwd, Ik hoop dat Vogue de problemen heeft kunnen oplossen daar! Ik zie uit naar de volgende hilarische episode van Vogues belefenissen met die 43 kwelgeesten..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_19413143
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Leuk bruggetje Liejannuh!

Ik ben ook erg benieuwd, Ik hoop dat Vogue de problemen heeft kunnen oplossen daar! Ik zie uit naar de volgende hilarische episode van Vogues belefenissen met die 43 kwelgeesten..
Is ze er al één kwijtgeraakt dan
  woensdag 26 mei 2004 @ 10:36:17 #34
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19414641
Er ging er toch al eentje minder mee?

Venetie lijkt me een ramp om een rondleiding te geven, zeker als je er nooit bent geweest. Al die bruggetjes die op elkaar lijken! En dan met zoveel mensen! Die tel je niet zomaar tussendoor.

Een vriend van me doet soortgelijk werk, maar dan vooral met Amerikanen. Als die in een nieuwe stad komt, gaat hij 's avonds laat en 's nachts alle routes van de volgende dag alvast lopen, zodat hij niet verdwaalt als hij de hele groep bij zich heeft.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_19415669
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 10:36 schreef YPPY het volgende:
Er ging er toch al eentje minder mee?
Ow ja, slecht gelezen.

Die durfde vast niet
  vrijdag 28 mei 2004 @ 06:05:21 #36
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_19464019
Echt de top om alles zo in het forum te gooien! Ik blijf dit topic volgen en die reis india daar heb ik ook wel intresse in
  vrijdag 28 mei 2004 @ 06:33:55 #37
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19464044
Super die verhaaltjes Vogue.

Het lijkt me een erg leuke manier om verschillende culturen te leren kennen en natuurlijk heel wat van Europa te zien. Ik merk dat heel veel Singporezen Nederland (en het liefst de rest van Europa in een week) willen zien.

Veel plezier gewenst!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 12:12:22 #38
10110 NIels25
pi_19491052
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 06:33 schreef Libris het volgende:
Super die verhaaltjes Vogue.

Het lijkt me een erg leuke manier om verschillende culturen te leren kennen en natuurlijk heel wat van Europa te zien. Ik merk dat heel veel Singporezen Nederland (en het liefst de rest van Europa in een week) willen zien.
Is vrij logisch, als werknemer in Azie krijg je maar heel weinig vrij, dus moet je de geheel europa in 7 dagen tour wel nemen! Foto's maken tot je een ons weegt, en thuis is rustig bekijken wat je nu allemaal gezien hebt....
pi_19493329
Venetie was een drama... Ben even aan het kijken hoe ik vanuit mijn mail kan copy pasten van deze PC, dan zal je het wel lezen... Gelukkig kan ik weer om mijn eigen ellende lachen Ook leuk: op mijn volgende tour moet ik naar Rome...
pi_19493751
En hoe is het met je groep Vogue?? Kunnen die er nog om lachen??

Rome is wel leuk trouwens! Nog tips nodig?? Ben er net geweest!
pi_19496034
Goedemiddag iedereen,

Eindelijk een beetje vrije tijd, mijn mensen zijn in het centrum van Parijs en ik moet eigenlijk mijn administratie gaan bijwerken, maar een half uurtje internet kan er nu wel af.

Net voordat ik met mijn nieuwe tour zou beginnen, kreeg ik een telefoontje uit Lugano dat ik een andere tour moest gaan doen vanwege een emergency. Prima, dacht ik, dan verzet ik mijn afspraken en ga ik een dagje eerder naar Calais (de tour zou namelijk een dag eerder beginnen dan degene die ik had moeten doen).

Zo gezegd zo gedaan, ik haalde mijn nieuwe groep vrijdag op, 43 man maar liefst, een aantal Amerikanen, Canadezen, Nieuw Zeelanders, Pakistani, Trinidad, Ukraine, India, Filipino`s, etc. De ellende begon helaas al op dag 2. Iedereen kwam te laat, ik ben een Indisch vrouwtje vergeten langs de snelweg in Duitsland waardoor de een omweg van 100 kilometer moesten maken, iedereen klaagde me de oren van het hoofd, de Sloveense chauffeur was werkelijk een ENORME lul, hij kauwde kauwgom als een koe, zei de hele dag door bullshit en fuck en werd om het minste of geringste kwaad op mij. Hij beweerde 30 jaar voor de concurrent gewerkt te hebben, maar hij kende geeneen hotel en ook de weg kende hij meestal niet waardoor we vertraging opliepen.

De mensen kochten bijna geen excursies waardoor ik weer commentaar kreeg van het kantoor. Toen werd het nog erger; ik moest naar Italie. Nog nooit in mijn leven was ik daar geweest en ik werd gedropt in Venetie, waar ik `s avonds een excursie moest gaan begeleiden, Venice by night. De boot die de lokaal agent had besteld kwam niet opdagen en daardoor begonnen de mensen na 20 minuten weer te klagen. Ik wist niet wat ik moest doen, dus ik deed wat me het beste leek, ik nam de public boat die op elk eiland stopte. Ik wist bij god niet waar ik van die boot afmoest dus ik vroeg bij iedere halte in mijn steenkolen Italiaans of we er al waren, en uiteindelijk waren we eindelijk op de goede plek aangekomen. Aldaar heb ik ze bij een restaurant met live orkest gedumpt en daarna hebben we de boot terug genomen, dit keer was de prive boot er gelukkig wel. Maar ook dat gaf problemen, want de mensen vonden de public boat blijkbaar zo leuk dat ze ook met de public boat terug wilden. Dat heb ik niet gedaan, want de prive boot zou dan zijn comissie mislopen en kwaad op mij worden. Probeer dat eens discreet uit te leggen aan een stelletje veeleisende mensen?

De volgende dag moest ik met 43 man van het ene naar het andere eiland voor de stadsrondleiding. Gelukkig hoefde ik die niet zelf te doen, dat deed een lokale gids. Terwijl de mensen op de excursie waren, moest ik me melden bij de lokaal agent, die ik natuurlijk niet kon vinden. Uiteindelijk gevonden en gelijk weer commentaar dat ik NOOOOOOOOOOIT meet de public boat mag nemen; maar een noodnummer moet bellen. Ja, en dan nog 20 minuten wachten zeker.
Na het bezoek aan de lokaal agent moest ik 16 mensen op de gondola zetten, een optionele excursie die mensen kunnen boeken bij mij. Natuurlijk kon ik die gondola niet vinden, maar net op tijd aangekomen bleek dat ik verkeerd geteld had. Ik had aan de gondoliers doorgegeven dat ik 15 mensen had, maar het bleken er 16 te zijn. De gondeliers begonnen tegen me te schreeuwen in het Italiaans wat ik half niet verstond en iedereen in de straat stond me aan te staren. Toen de 16 mensen weg waren kwamen er 2 anderen uit mijn groep naar me toe met het commentaar dat het toch wel belachelijk was dat men in Europa moet betalen voor toiletten. Toen ging op datzelfde moment mijn tas en zonnebril kapot en belde de lokaal agent dat ik beter mijn mensen moest tellen. Ja en toen had ik het dus niet meer he. Ik stond daar middenin een bloedheet Venetie en barstte in tranen uit, gelukkig niemand van mijn groep in de buurt maar wel de straat helemaal vol mensen. Toen belde mijn beste vriendin me ook nog eens (precies op het juiste moment) en toen veranderde ik helemaal in een waterval. Het was echt dramatisch, ik voelde me zo ellendig, 19 uur per dag werken, alleen maar gezeik aanhoren, niets goed doen, ruzie maken met hotels omdat ze niets aan porterage doen, een KUTchauffeur hebben, de taal niet spreken, jezelf continu verdedigen en ook nog eens de kleuterjuffrouw uithangen voor 43 man die niet op tijd wilden komen en vervolgens klaagden dat ze overal zo weinig tijd hadden....

De volgende dag naar Florence en Pisa en vanaf daar ging het wel weer redelijk, behalve dat de Pakistani die op huwelijksreis waren tegen me begonnen te zeiken dat ik niet genoeg voor ze deed (right, ik gaf ze iedere avond de beste kamer van het hotel indien mogelijk en had al voor 20 euro voor ze gebeld) en dat ik een te hoge exchange rate vroeg, bij het hotel in Munchen kregen ze namelijk 0.74 voor de dollar en ik gaf ze 0.82 volgens mijn papieren. Dus wilden ze een klachtenbrief sturen. Ach, tja, ze doen maar. In Zwitserland werd ik ook nog eens ziek omdat mijn lieve chauffeur de airco niet lager wilde zetten en nu ben ik in Parijs en lach ik om mijn eigen ellende Oh ja, ik ben ook nog eens jarig vandaag, maar zo voel ik me niet haha. Ik heb net stiekem de enquetes gelezen en daarop staat dat ze me toch erg goed vonden, dus daar ben ik al met al erg blij om.

Morgen dump ik mijn chauffeur en groep in Calais en ga ik voor 5 dagen naar Nederland, vriendinnetje heeft me haar kamer tijdelijk afgestaan dus ik ga 5 dagen lang slapen En daarna moet ik een 18 daagse trip gaan doen tot aan Rome en Lyon, maar het publiek schijnt een stuk beter te zijn op die reis, dus ik heb er wel zin in!!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 17:40:20 #42
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19496564
Allereerst gefeliciteerd!! en eind goed al goed dus!, mooi!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_19504650
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 14:55 schreef Liejannuh het volgende:
En hoe is het met je groep Vogue?? Kunnen die er nog om lachen??

Rome is wel leuk trouwens! Nog tips nodig?? Ben er net geweest!
Leuk Liejannuh, wist helemaal niet dat je naar Rome was geweest, ik dacht dat je naar Istanbul ging? Ach ik volg het allemaal niet meer genoeg, ga maandag lekker alle topics bijlezen!

Tips voor Rome kan ik ZEKER gebruiken, heb je toevallig een plattegrond van Rome die je kan inscannen en mailen??
  zondag 30 mei 2004 @ 11:36:48 #44
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19509005
Nog gefeliciteerd! Was het alsnog een beetje leuk op je verjaardag??Hebben al je klagers nog wel wat fooi gegeven?? Als goedmakertje voor de ellende??

Rome was een maandje geleden! Istanbul een weekje geleden!
Rome is leuk, maar chaotisch! Ik werd er helemaal simpel vanwege het feit dat ik dus de weg niet kon vinden, ondanks dat ik 3 kaarten had!

Absolute aanraders in Rome:
- Vaticaanstad: het vaticaanmuseum (en de sixtijnse kapel) en de Sint Pieter. Het vaticaanmuseum is slechts 1 keer per maand op zondag open (laatste zondag van de maand) en toen waren wij er toevallig en het was dus echt bizar druk!! Echt een enorme rij buiten van bijna een uur! Maar wel de moeite waard!
Tip: get there early!
De Sint Pieter is echt fantastisch om te zien. Zo groot en zo mooi! Daar waren we echter wel vrij snel binnen.
- Trevi Fontein! Ontzettend mooi en laat ze een muntje in de fontein gooien vinden ze vast leuk! Vlakbij de trevi fontein zit een onwijs lekker ijszaakje: Blue Ice. Als je met je neus naar de fontein staat is het de straat links (de voorste straat links). Stukje die straat inlopen en geniet daarna van je ijsje bij de fontein!
- Pantheon: fantastisch gebouw, heel fascinerend. Toen wij er waren kwam er net een stel binnen wat daar ging trouwen!
- Collosseum en Palatijn. Het Collosseum is gaaf!!! Groot en indrukwekkend. Zeker een bezoekje waard! Het daarnaast gelegen Palatijn staat vol met oude romeinse ruines. Je kunt er heel veel tijd voor uittrekken, je kunt het ook in een uurtje doen. Wel mooi overigens en heel indrukwekkend!
- Spaanse trappen: Leuk om te zien, maar nou niet het meest fascinerende deel van Rome!
- Villa Borghese. Dit schijnt een van de mooiste musea te zijn, maar je moet er wel voor reserveren.

De toeristische bezienswaardigheden zijn redelijk te vinden, want er staan bordjes vanaf de hoofdstraten richting de trevi fontein en het pantheon enzo.

Hoeveel tijd hebben jullie in Rome eigenlijk??

Kijk ook even op www.romeguide.it je kunt daar ook een kaart vinden. Wil ook wel wat inscannen en mailen, maar dat wordt dan niet eerder dan dinsdag.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 00:32:05 #45
43466 Z.v.C
MG ZR160
pi_19551577
Leest lekker weg Vogue al die verhalen, ga zo door. Zeker wel wat meer stress dan die rondreizen door Mexico.
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:59:19 #46
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19619532
Arme Vogy! Volgende keer niet van die stomme mensen meenemen hoor... laat ze dan maar allemaal langs de snelweg staan!
pi_19797428
En weer een verhaaltje voor het slapengaan, uit Oostenrijk deze keer, Innsbruck

Ik ben op een 18-daagse tour gezet en wonder boven wonder gaat het tot nu toe best ok! Ik heb een groep van 36 mensen, voornamelijk Australiers en Nieuw-Zeelanders en een paar Amerikanen & Canadezen. Ook een vrouwtje met kleindochter uit Costa Rica. De groep is behalve een paar zeikerds die mij maar dom, blond en jong vinden, erg leuk! Superaardige mensen, en ach, zeikerds heb je er altijd tussen zitten. En de grootste eikels zijn juist het domst: Maaike, you are talking RUBBISH, I am sure that this is the Ruhr River and not the lake of Lucerne. Uhuh, de Ruhr stroomt door Luzern

Er zijn al een paar dingen voorgevallen; bus panne en daardoor uuuuren te laat, koffer laten staan en de verkeerde meegenomen, het hotel had namelijk de verkeerde koffers buiten gezet, waardoor ik 400 euro ben verloren (bedrijf: ja, het is jouw probleem, betaal het maar, stuur het maar met DHL). Te laat gearriveerd waardoor ik bezoek aan Neuschwanstein moest verzetten en weer te laat aankwamen bij hotel, koffer die omgewisseld is kan ik pas over 4 dagen oppikken in Rome, noem maar op......

En toen werd er ook nog eens een collega van me ziek waardoor ik gisteren 2 groepen moest doen. Zijn groep van 48 man en de mijne, 36 man. Ben je wel eens met 84 man een 3100 meter hoge berg op geweest om ze uitleg te geven over de Alpen en Gletschers? Ikke wel En het ging nog lekker ook, ik kreeg een daverend applaus! Daarna met 84 man een stadswandeling doen en vervolgens terug naar het hotel. Ieder half uur van bus wisselen natuurlijk

Morgen rijden we naar Venetie en daarna via Rome naar Florence, Cannes, Monaco, Lyon naar Parijs. Ik heb godzijdank een ontzettende leuke, lieve chauffeur, Mauro, een Italiaan uit Milaan, erg aardige vent die me met van alles helpt, hij koopt steeds ijsjes voor me haha.

Mijn tegoed is bijna op en ik ben dood, hoogste tijd om te gaan slapen
pi_19797579
Wow!!! Respect Vogue!
Veel plezier in Rome en de rest van Italie!

Overigens wel bizar hoor, een stadswandeling met 84 man!!! Ik vind het al een drama met 10 man!
pi_19798651

Niks aan toe te voegen...
  vrijdag 11 juni 2004 @ 06:30:36 #50
10110 NIels25
pi_19803292
Waar kan ik boeken Vogue, wil het wel is in real live meemaken, niet dat ik een groepsreis europa me leuk lijkt, maar jouw aan de slag zien lijkt me heel leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')