quote:Evisu
Some people love them, others think they are overpriced and worn by fashion victims and posers. Whatever your personal opinion, there's no doubt that these are the connoisseurs' choice.
Evisu is the brainchild of Japanese jean junkie Yamane who came up with in the 1980s Evisu after examining his own extensive collection of vintage jeans. Using reconditioned machines, he attempted to make new jeans with old methods, combing the Japanese handicraft traditions with vintage jeans. Each pair of Evisu's is made from 100% Japanese indigo dyed denim and features 23 details which make them unique. Yamane wanted a distinctive logo for Evisu - something as recognisable as Macdonalds' golden arches and so created the winged logo by which the brand is now instantly identified.
Evisu jeans are expensive and collected worldwide. In 2000 Yamane issued 100 pairs of jeans with 22kt gold embroidered logos all of which were signed by the designer and cost £1200. Evisu makes a wide range of accessories including shoes (Noel Gallagher snapped up two pairs when they hit London) and bags and for autumn 2001 there is a new luxury range, Evisu Deluxe, which focuses on tailored pieces.
Niet voor niks staat het op de "butt"quote:Op dinsdag 20 april 2004 20:13 schreef Ace1 het volgende:
Dat teken is butt ugly.
Hoe zie jij het verschil dan tussen mensen die patserig lopen te doen met een evisu broek en mensen dragen omdat ze het ''leuk'' vinden? Lopen die extra breed ofzo?quote:Op woensdag 21 april 2004 13:14 schreef super-muffin het volgende:
Ik zie veel mensen met Evisu broeken lopen tegenwoordig.. lopen ze patserig mee te doen..
wel een beetje jammer als je daar mee moet patsen, je draag kleren omdat je ze leuk vind..
Als ik vragen mag, welke delen van Nederland? Ik begeef me tussen R'dam-Leiden-A'dam en ik zie er wel eens 'n paar Evisu's voorbij komen. Diesel en G-Star worden *veel* gedragen. Altijd relatief he hoeveelheden...quote:Op woensdag 21 april 2004 13:14 schreef super-muffin het volgende:
Ik zie veel mensen met Evisu broeken lopen tegenwoordig.. lopen ze patserig mee te doen..
wel een beetje jammer als je daar mee moet patsen, je draag kleren omdat je ze leuk vind..
quote:Op woensdag 21 april 2004 01:23 schreef Haanibal het volgende:
waarschijnlijk de pure productie zo goedkoop mogelijk, grote fabrieken in india (inclusief arme rammelende hongernegertjes)
De prijskaartjes waarschijnlijk in Europa
-Edit-quote:Op woensdag 21 april 2004 17:16 schreef SEX het volgende:
In Mongolië.
Frank White The Desperado.quote:Op woensdag 21 april 2004 20:51 schreef pimpin het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |