abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18565964
'VS gehater dan ooit in Midden-Oosten'

De bevolking van de Arabische wereld is anti-Amerikaanser dan ooit, door de oorlog in Irak en de steun van de Verenigde Staten aan Israël. Dat heeft de Egyptische president Hosni Mubarak dinsdag gezegd tijdens een bezoek aan Parijs.

Vandaag de dag bestaat er een ongeëvenaarde haat, zei Mubarak. Dat is niet zozeer het gevolg van de aanval op Irak zelf, als wel van de fouten die de Amerikanen in Irak hebben gemaakt. Ze zeiden: de stichting van een islamitische staat zullen we niet toestaan. Gevolg: mensen vinden het idee van religie nog belangrijker.

www.nieuws.nl

En volkomen terecht. En niet alleen in het Midden-oosten. Bush is de mislukste president ooit, als ik de titel vrij vertaal.
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:17:04 #2
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18566005
Gelukkig is Moebarak zelf heel populair onder zijn eigen kudde dus hij kan het weten.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18567467
Als er ooit een 3e wereldoorlog komt dan zal het gaan tussen het westen en de Arabische wereld.
pi_18567864
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:26 schreef -R-Style het volgende:
Als er ooit een 3e wereldoorlog komt dan zal het gaan tussen het westen en de Arabische wereld.
Schrap de Arabische wereld en maak er maar de Islamitische wereld van. Dan heb je pas fun!
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:48:27 #6
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_18568074
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Schrap de Arabische wereld en maak er maar de Islamitische wereld van. Dan heb je pas fun!
Potje duck hunt.. daar heb ik altijd wel zin in
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_18568138
Wie er 'fun' bij oorlog hebben? De terroristenleiders zoals Osama en Arafat, die zelf buiten schot vallen, die hebben misschien 'fun', maar dat zijn dan ook de enige.

Ach, als elk westers land Israel een paar miljard doneert, lossen zij het probleem voor ons op, zij hebben al jarenlang ervaring met vechten tegen dit soort 'mensen'
  Moderator dinsdag 20 april 2004 @ 19:51:38 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18568180
dat is even waarschijnlijk als een oorlog tussen de VS en de EU ... ten eerste zijn de landjes het behalve dat ze joden (en Amerikanen) haten het nooit ergens over eens, dan zullen ze nu ineens besluiten om met zijn allen de VS aan te vallen, ik zie ze niet eens meer met zijn allen besluiten Israel aan te vallen. Bovendien is een oorlog voor de VS en partners snel voorbij als alle olieproducerende landen aan de andere kant staan ... tenzij ze zonnenpanelen aan de bradleys gaan hangen natuurlijk

ik zie china als een waarschijnlijkere kandidaat.

storm in een glas water dit, dat ze de Amerikanen haten vanwege Israel is oud nieuws, Mubarak wil ook gewoon weer is in het nieuws zijn ... laat hem die Amerikaanse ontwikkelingshulp en wapenleveranties maar stopzeggen dan en Europeesche waeren koopen, wij hebben nog hele goede bijna nooit gebruikten flakpanzers staan die weg moeten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_18568307
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:50 schreef Keessie het volgende:
Wie er 'fun' bij oorlog hebben? De terroristenleiders zoals Osama en Arafat, die zelf buiten schot vallen, die hebben misschien 'fun', maar dat zijn dan ook de enige.

Ach, als elk westers land Israel een paar miljard doneert, lossen zij het probleem voor ons op, zij hebben al jarenlang ervaring met vechten tegen dit soort 'mensen'
Hmm, wie is er 'fundamentalistischer': Bin Laden, die alle westerlingen als even slecht ziet en ons allemaal dood wil hebben, of Fok! users die alle Moslims als even slecht zien en ze allemaal dood willen hebben.
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:00:05 #10
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_18568429
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:55 schreef Skyclad het volgende:

[..]

Hmm, wie is er 'fundamentalistischer': Bin Laden, die alle westerlingen als even slecht ziet en ons allemaal dood wil hebben, of Fok! users die alle Moslims als even slecht zien en ze allemaal dood willen hebben.
Volgende aanslag van Bin Laden: Het Fok! serverpark
Ik help Bin Laden er graag mee
Era Vulgaris
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:03:44 #11
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18568555
Ach ja, ik moet dat doodshoofdaapje wat nu de VS leid (lijd) ook niet. Maarja, het zijn toch wel voor een groot deel nazaten van ons Europeanen. Wellicht kunnen we ze nog gebruiken als de frontlinie van WO III zich begint te vormen.
I mean no harm
pi_18569854
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:55 schreef Skyclad het volgende:

[..]

Ok, er had een zinnetje voorgemoeten: als het zover dreigt te komen, dan...
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:18:23 #13
572 Sniper
Gull Catcher
pi_18570838
quote:
'VS gehater dan ooit in Midden-Oosten'
Mooi toch? Volgens mij moet je je juist ernstig zorgen maken als je geliefd bent in het MO, voornamelijk bestaand uit godsdienstwaanzinnige, destructieve zeloten.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:18:59 #14
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18570856
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:26 schreef -R-Style het volgende:
Ik denk het niet. Als ik de media zo goed volg de laatste jaren ben ik geneigd te zeggen dat de oorlog eerder zou ontstaan dankzij bepaalde conspiracy's uit het Vaticaan. Ik verwacht nl. dat na de dood van de Paus er een strijd zal onstaan over wie hem zal opvolgen, naar mijn idee zou deze strijd op wereldniveau worden uitgevochten.

Het is een theorie, zeker weten we het nooit

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_18570893
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:18 schreef Sniper het volgende:
Mooi toch? Volgens mij moet je je juist ernstig zorgen maken als je geliefd bent in het MO, voornamelijk bestaand uit godsdienstwaanzinnige, destructieve zeloten.
Idd, al vraag ik me af wanneer er een fatwa over mij word uitgesproken. Dat zou kunnen leiden tot een boeiend leven met veel onderduiken tegen geloofsfanatici enzo.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:27:07 #16
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_18571134
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:03 schreef pomtiedom het volgende:
Ach ja, ik moet dat doodshoofdaapje wat nu de VS leid (lijd) ook niet. Maarja, het zijn toch wel voor een groot deel nazaten van ons Europeanen. Wellicht kunnen we ze nog gebruiken als de frontlinie van WO III zich begint te vormen.
Vooral veel religieuze fanatici die we hier niet meer dulden gingen massaal naar Amerika, blegh
Era Vulgaris
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:29:28 #17
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_18571211
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Als ik de media zo goed volg de laatste jaren ben ik geneigd te zeggen dat de oorlog eerder zou ontstaan dankzij bepaalde conspiracy's uit het Vaticaan. Ik verwacht nl. dat na de dood van de Paus er een strijd zal onstaan over wie hem zal opvolgen, naar mijn idee zou deze strijd op wereldniveau worden uitgevochten.

Het is een theorie, zeker weten we het nooit

DAt denk ik niet, het Katholicisme heeft niet zoveel invloed meer
Ik denk eerder een oorlog tussen VS en China
Era Vulgaris
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:34:58 #18
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_18571394
Dit heeft meneer Bush en consorten toch in de hand gewerkt..
Arabieren vergeten niet en hebben geduld. Vergelijk het met een Duitsland dat ons wel even van onzuivere normen en waarden zou komen 'bevrijden'...
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_18571663
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:34 schreef Harry_Sack het volgende:
Vergelijk het met een Duitsland dat ons wel even van onzuivere normen en waarden zou komen 'bevrijden'...
Hitler heeft ons bezet tijdens een veroverings-oorlog. Gewoon landje-pik. Had niets met hulpbronnen of iets degelijks te maken.
  dinsdag 20 april 2004 @ 21:48:40 #20
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_18571823
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:43 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Hitler heeft ons bezet tijdens een veroverings-oorlog. Gewoon landje-pik. Had niets met hulpbronnen of iets degelijks te maken.
elke oorlog heeft een excuus nodig.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_18571988
Niet verbazingwekkend natuurlijk, nu ze zijn ingestemd met het annexatieplan van Sharon. Daarnaast is het ook wel heel toevallig dat die Rantisi werd vermoord daags na een bezoek van de Israëlische premier.

Maar goed, de Arabieren kunnen beter boos zijn op de dictatoriale regimes die hen klein houden, land bezetten en minderheden discrimineren. Ze leven in de onvrijste landen ter wereld en de vrijste landen in die regio op dit moment zijn Israël en Irak, dus een beetje introspectie kan geen kwaad, maar die is er helaas al vijftig jaar niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 april 2004 @ 21:59:12 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18572090
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:51 schreef sp3c het volgende:
Bovendien is een oorlog voor de VS en partners snel voorbij als alle olieproducerende landen aan de andere kant staan ... tenzij ze zonnenpanelen aan de bradleys gaan hangen natuurlijk
Er zijn andere olie reserves zat hoor. Kost alleen wat meer om het boven de grond te krijgen.
pi_18572139
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:15 schreef Ylias het volgende:
Vandaag de dag bestaat er een ongeëvenaarde haat, zei Mubarak. Dat is niet zozeer het gevolg van de aanval op Irak zelf, als wel van de fouten die de Amerikanen in Irak hebben gemaakt. Ze zeiden: de stichting van een islamitische staat zullen we niet toestaan. Gevolg: mensen vinden het idee van religie nog belangrijker.
Hier heeft Mubarak gelijk in. Amerika wil per se hun Westerse democratie doordrukken in een gebied waar niemand er om vraagt, dat wekt wel woede op.
pi_18572171
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:55 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, de Arabieren kunnen beter boos zijn op de dictatoriale regimes die hen klein houden, land bezetten en minderheden discrimineren. Ze leven in de onvrijste landen ter wereld en de vrijste landen in die regio op dit moment zijn Israël en Irak, dus een beetje introspectie kan geen kwaad, maar die is er helaas al vijftig jaar niet.
Een grondbeginsel van propaganda is de aandacht vestigen op een externe vijand. Daarmee wil ik maar zeggen dat je gelijk hebt maar dat bijvoorbeeld Amerika en Israel meer dan voldoende gelegenheden bieden om dicatoriale regimes te laten zeggen: kijk! en straks zijn wij aan de beurt. En dát overschaduwt introspectie.
pi_18572263
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:48 schreef Harry_Sack het volgende:
elke oorlog heeft een excuus nodig.
Ken je geschiedenis. Hitler wou enkel de schade van Versallies uitwissen door Frankrijk en Engeland te vernietigen en Rusland als Lebensraum over te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')