abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19451343
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:58 schreef STORMSEEKER het volgende:

Ja, kan wel zijn, maar zij zien hem niet als de zoon van God ('slechts' als profeet) en geloven al helemaaal niet dat hij (via heilige geest) uit een mensenvrouw is geboren.
belachelijk dat ze dat niet geloven
quote:
Verder achten ze mohammed belangrijker, terwijl de bijbel daar totaal geen erkenning aan verschaft. (Er werd een begin gemaakt met de koran toen de bijbel al lang af was.
dan is het ook niet zo vreemd dat mohammed niet genoemd wordt in de bijbel
quote:
Zij erkennen het nieuwe testament niet, hebben zelf regels toegevoed en veranderd en snappen niet dat de wetten van Mozes niet meer gelden!)
de joden begrijpen dat ook al niet. wat een ellende.
quote:
Dat was een beetje een overbodige reactie.
popidool, Allah, God, Jezus...niet overbodig lijkt me. veel mensen willen graag iets onbereikbaars aanbidden of vereren.
quote:
Moslims zeggen wel meer. Ik geloof niet in de koran.
Matthéüs 3:17:
17 Zie! Ook kwam er een stem uit de hemelen, die zei: „Dit is mijn Zoon, de geliefde, die ik heb goedgekeurd.
En er zijn nog veel meer plaatsen waar Jezus als Gods zoon wordt aangeduid. Uit bijbels oogpunt bestaat hierover geen twijfel.
zover ik begrijp wordt Jezus in Marcus, Matteus en Lucas als de zoon van god geportretteerd dmv ontmoetingen en gebeurtenissen. Johannes spreekt zelf over Jezus als de zoon van God. De waarheid etc...
quote:
Door mensen opgetekend, door God geinspireerd. Wanneer God (die er altijd zelf bij was en alles perfect kan verwoorden) dit deed maakt niet uit. (Er zijn ook dingen van te voren voorzegt, watgeen mens kan). De authenticiteit van de bijbel is weer een hoofdstuk apart, maar er zijn zeker bewijzen dat de bijbel geen verzinsel is.
o jee, de voorspellingen in de bijbel. Doel je hiermee op de ballingschap van Israel en een toekomstig groot israel ?
quote:
Inderdaad, dit is mijn, op de bijbel gebaseerde, visie.
zoals er zo vele visies zijn gebaseerd op de bijbel. waarom is jouw visie de juiste en die van de moslims niet ? omdat jouw visie op een ouder boek gebaseerd is ? waarom baseer je je visie dan niet op nog oudere babylonische teksten als Enuma Elish ? dat hebben de joden immers wel gedaan door hun scheppingsverhaal erop te baseren omdat het zo'n leuk ritueel was tijdens de ballingschap
fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')