abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18695418
LEFKOSA - United Nations (U.N.) Secretary General Kofi Annan`s Special Envoy to Cyprus Alvaro de Soto will close his office in Cyprus mid-May, a U.N. official said on Monday.
A U.N. official told A.A correspondent that the U.N. office in Cyprus would be closed mid-May and U.N. personnel would gradually depart
De Soto said on Saturday that he would leave the island this week in order to present his report to Annan, adding that he would pay farewell visits in Cyprus within this week.
U.N. Secretary General Annan`s Special Envoy to Cyprus de Soto will pay farewell visits to Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC) Prime Minister Mehmet Ali Talat and TRNC Foreign Minister and Deputy Prime Minister Serdar Denktas later on Monday.
  maandag 26 april 2004 @ 15:43:45 #177
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18695461
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. De Turken hadden destijds niet naar Amerika moeten luisteren en gewoon dwars door heel Cyprus moeten walsen. Dan hadden we nu dit gejengel van de grieken niet gehad. Maar goed, wat gebeurd is is gebeurd.
En dat hadden de Amerikanen en andere buitenlandse mogendheden geaccepteerd?

Die Turks-Cyprioten zitten daar nog bij de gratie van de VS. Als de Grieks-Cyprioten hen destijds die Amerikaanse basis hadden toegestaan waren ze allang weggeweest. Maar zij wilden geen Amerikaanse invloed, de Turken wel schijnbaar.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_18695487
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:43 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Die Turks-Cyprioten zitten daar nog bij de gratie van de VS. Als de Grieks-Cyprioten hen destijds die Amerikaanse basis hadden toegestaan waren ze allang weggeweest. Maar zij wilden geen Amerikaanse invloed, de Turken wel schijnbaar.
helemaal correct..
pi_18695545
Mooi. Die zogenaamde groene zone verdwijnt dus. Dat betekent dat de grens van de EU daar nu komt en de Turkse Republiek van Noord-Cyprus wordt een feit. KKTC haalt Zuid-Cyprus hierdoor binnen 10 jaar in en laat het ver achter zich. De enige inkomsten van Zuid-Cyprus zijn afkomstig van het toerisme. Het is algemeen bekend dat de natuur en de stranden van KKTC verreweg de betere zijn. Toeristen zullen het zuidelijk deel de rug toekeren en het noorden zal opbloeien.

Dít is de feitelijke reden dat de Grieken dit voorstel niet accepteren. Niet omdat er een troepenmacht is. De grieken hebben de een groot deel van de EU achter zich, dus zullen ze niet echt wakker liggen van die troepenmacht.
  maandag 26 april 2004 @ 15:47:04 #180
89816 172pk
Vroeeeem!
pi_18695557
Turkije heeft lak aan de VS, net zoals ze dat hadden bij de oorlogen tegen irak.
* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Ölmekten Degil, Seni Yalniz Birakmaktan Korkarim Türkiyem..
* Istanbul Since 1453..
pi_18695601
quote:

[..]

Klopt, de Grieken verkozen de Russen boven de Amerikanen. Nu nog steeds overigens. Zie de laatste veto van Rusland van de week en de steun aan Servië, net als destijds Rusland. Nog steeds zijn het 2 handen op 1 buik.

De Turken kozen de kant van Amerika en terecht.
pi_18695618
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:47 schreef 172pk het volgende:
Turkije heeft lak aan de VS, net zoals ze dat hadden bij de oorlogen tegen irak.
helemaal correct
  maandag 26 april 2004 @ 15:50:32 #183
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18695669
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Klopt, de Grieken verkozen de Russen boven de Amerikanen. Nu nog steeds overigens. Zie de laatste veto van Rusland van de week en de steun aan Servië, net als destijds Rusland. Nog steeds zijn het 2 handen op 1 buik.

De Turken kozen de kant van Amerika en terecht.
Dit moet je me even uitleggen.
pi_18695700
LUXEMBURG - Staatssecretaris Nicolaï (Europese Zaken) wil het noordelijke, Turkse deel van Cyprus toch de EU-steun van 259 miljoen euro geven die daarvoor is uitgetrokken. Volgens Nicolaï mag de Europese Unie de Turkse Cyprioten " niet de dupe laten worden, nu zij wel hun verantwoordelijkheid hebben opgenomen ".

Dus die Turken moeten niet janken.....
  maandag 26 april 2004 @ 15:52:09 #185
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18695713
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:47 schreef 172pk het volgende:
Hoe verklaar je dan dat zij wel voor Amerikaanse troepen op het eiland waren itt tot de Grieken?
Precies, omdat ze anders geen vriendjes waren met de VS en ze gewoon op zouden moeten zouten van Cyprus.
  maandag 26 april 2004 @ 15:53:01 #186
89816 172pk
Vroeeeem!
pi_18695737
Heb je hem weer.
De Turken janken helemaal niet en dat stukje tekst bewijst dat Turkije het helemaal niet slecht heeft gespeeld
* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Istanbul Since 1453..
pi_18695763
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:53 schreef 172pk het volgende:
Heb je hem weer.
De Turken janken helemaal niet en dat stukje tekst bewijst dat Turkije het helemaal niet slecht heeft gespeeld
Heeft de Armeense genocide nou wel of niet plaatsgevonden?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  maandag 26 april 2004 @ 15:54:11 #188
89816 172pk
Vroeeeem!
pi_18695774
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:52 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat zij wel voor Amerikaanse troepen op het eiland waren itt tot de Grieken?
Precies, omdat ze anders geen vriendjes waren met de VS en ze gewoon op zouden moeten zouten van Cyprus.
En toch nog onpartijdig zijn tijdens de oorlog in irak. Slim toch.
* Istanbul Since 1453..
pi_18695800
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:51 schreef Koos Voos het volgende:
LUXEMBURG - Staatssecretaris Nicolaï (Europese Zaken) wil het noordelijke, Turkse deel van Cyprus toch de EU-steun van 259 miljoen euro geven die daarvoor is uitgetrokken. Volgens Nicolaï mag de Europese Unie de Turkse Cyprioten " niet de dupe laten worden, nu zij wel hun verantwoordelijkheid hebben opgenomen ".

Dus die Turken moeten niet janken.....
Integendeel. Er heerst momenteel een zeer opgewekte stemming onder de Turken.
  maandag 26 april 2004 @ 15:55:19 #190
89816 172pk
Vroeeeem!
pi_18695812
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Oh jeetje, ze weten niet meer met welk onderwerp ze Turkije moeten aanvallen
* Istanbul Since 1453..
pi_18695861
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, er zijn gewoon veel armeense slachtoffers gevallen tijdens de verdrijving van de armeniërs uit Turks gebied dat op dat moment bezet werd door de armeniërs, welke zij deel van Groot-Armenië noemden, met behulp van Rusland. Dat zij de veel zwakkeren waren en hierdoor meer slachtoffers maakten is hierbij beslissend.
  maandag 26 april 2004 @ 15:58:50 #192
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18695906
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:54 schreef 172pk het volgende:

[..]

En toch nog onpartijdig zijn tijdens de oorlog in irak. Slim toch.
Je lult er overheen. Ik gaf die Amerikaanse invloed slechts aan als reden waarom die Turken uberhaupt nog op Cyprus zitten, maar je wil zonodig weer over andere zaken beginnen. Prima. Is voor mij niet relevant.
  maandag 26 april 2004 @ 16:10:43 #193
89816 172pk
Vroeeeem!
pi_18696213
Nee, je doet haast alsof Turkije bestaat dankzij Amerika. Dat probeerde ik je uit te leggen.
* Istanbul Since 1453..
  maandag 26 april 2004 @ 16:19:24 #194
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18696433
quote:
Op maandag 26 april 2004 16:10 schreef 172pk het volgende:
Nee, je doet haast alsof Turkije bestaat dankzij Amerika. Dat probeerde ik je uit te leggen.
quote:
Die Turks-Cyprioten zitten daar nog bij de gratie van de VS.
Lijkt me heel wat anders. Dat Turkije bestaat dankzij Amerika heb ik nooit geschreven.
pi_18701832
Naar aanleiding van de grieks-cyprioten die massaal tegen samenvoeging stemden en het overduidelijke doel van turkije om zsm in de eu te kunnen aanschuiven ging ik zoeken,
quote:
De Grieks-Cyprioten hebben alle reden om tegen de hereniging met het Turkse deel te stemmen, gezien het recente verleden. Het Turkse leger heeft tijdens haar invasie van Cyprus in 1974 ruim meer dan 100.000 Grieks-Cyprioten met geweld verdreven van huis en haard, en meer dan duizend Grieks-Cyprioten blijven tot op vandaag vermist. Ondanks vele VN resoluties weigeren de Turken informatie te geven over deze vermisten. De bevolkingsverhoudingen in het (huidig) Turkse deel van het eiland zijn verder verstoord door de komst van vele tienduizenden kolonisten uit Anatolië naar het eiland, en er verblijft nog steeds een bezettingsmacht van 40.000 Turkse soldaten op het eiland.
Bron: http://www.turkijenee.nl

Dit en andere zaken die ik las over turkije die nog actueel zijn geven mij de grootste vraagtekens in hoeverre turkije bij de eu past.

94% van turkije ligt op het ziatische continent
turkije is de 2e sterkste macht binnen de navo (na amerika)
binnen een aantal jaar wonen er 100 miljoen turken in turkije, en 100 miljoen in europa
wat het op 200miljoen brengt. Waarvan 98% moslim. Meerderheid van de bevolking heeft geen onderwijs gehad.. Door het enorme aantal mensen zullen ze veel te zeggen krijgen in de eu, maar ook veel geld naar zich toe trekken. De regering krijgt met ongeschoold volk veel macht en die regering is al zo lekker stabiel
quote:
de minaretten zijn onze bajonetten, de koepls onze helmen de moskeeen onze kazernes en de gelovigen onze soldaten
Tayyip Ergodan, leider AKP ---> meerderheid in het parlement
pi_18702241
UNESCO: wetten vaak strijdig met kinderrechten
quote:
......................44 landen met een minimumleeftijd mogen meisjes eerder trouwen dan jongens, zoals in Turkije, waar voor meisjes de leeftijd geldt van 14 en voor jongens die van 15 jaar. Uit het onderzoek bleek dat er een sterk verband bestaat tussen een lage minimumhuwelijksleeftijd en voortijdig schoolverlaten.............................
Ok, en dat samen met uithuwelijking, geweldig! moeten we in heel europa doen
pi_18702847
Turkije heeft niks te zoeken in EU, er zijn betere dingen die Turkije kan doen (bijv Turan oprichten; een unie voor alle Turks pratende landen). EU speelt al 30/40 jaar met Turkije.

AKP en Turkse premier Erdogan kunnen van mij de pot op.

Turkije zal EU nooit toetreden ...
pi_18703017
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:01 schreef WieWatWaarom het volgende:
UNESCO: wetten vaak strijdig met kinderrechten
......................44 landen met een minimumleeftijd mogen meisjes eerder trouwen dan jongens, zoals in Turkije, waar voor meisjes de leeftijd geldt van 14 en voor jongens die van 15 jaar. Uit het onderzoek bleek dat er een sterk verband bestaat tussen een lage minimumhuwelijksleeftijd en voortijdig schoolverlaten.............................
Dit klopt dus niet, het is wel zo dat meisjes eerder 'mogen' trouwen met een mimumleeftijd 17 en bij jongens is dat 18. Ik heb het dus over officieël trouwen, volgens de Islam (dus o.a. in Turkije niet officieël) mag het misschien eerder, dat zal ik niet weten maar officieel is het dus echt geen 14/15.
  maandag 26 april 2004 @ 20:23:13 #199
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18703073
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:17 schreef devil-j het volgende:
Turkije heeft niks te zoeken in EU, er zijn betere dingen die Turkije kan doen (bijv Turan oprichten; een unie voor alle Turks pratende landen).
Welke landen had je zoal in gedachten?
pi_18703915
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:23 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Welke landen had je zoal in gedachten?
Azerbaidjaan, Kazakhstan, Oezbekistan, Turkmenistan, Daghestan, Kyrgystan etc. etc. of je gaat naar de volgende site: www.turkicrepublics.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')