Nee, ik post hier gewoon relevant nieuws en feiten mbt de standpunten van verschillende partijen.quote:Op woensdag 21 april 2004 21:19 schreef 172pk het volgende:
[..]
Is het jouw beroep om elk stukje nieuws over de islam in verband te brengen met de mogelijke toedreding van Turkije in de eu???
Koos Voos kan met zijn super argumenten en indrukwekkende "onderzoeken" direct een baan krijgen bij de eu.
Jij wordt weer behoorlijk persoonlijk omdat bepaalde standpunten jou niet bevallen.. tijd voor een mod ingreepje.quote:Op woensdag 21 april 2004 21:51 schreef 172pk het volgende:
[..]
Ik zeur helemaal niet eikel, als je nou eens volgt wat ik zo nu en dan schrijf dan had je kunnen weten dat Turkije gewoon duidelijkheid wilt. punt! En voordelen van een eventuele toetreding zijn al 10.000 keer langsgeweest. Blader alle topic's maar eens door zou ik zeggen.
Wij Boslims hebben idd een luie reet en parasiteren op de samenleving en daar zijn wij goed in..quote:Op woensdag 21 april 2004 22:42 schreef 172pk het volgende:
Als dat laatste stukje dat je hier neerplakte, ook maar iets te maken heeft met de toetreding van Turkije tot de eu, weet ik het ook niet meer.
Je zeikt over werkloosheid als Turkije de eu in komt, maar zelf zit je ook op je luie reet blijkbaar.
Koos Hopeloos zou een betere nick zijn in jouw geval.
. . . we hoeven ze gewoon nietquote:Op woensdag 21 april 2004 22:50 schreef Koos Voos het volgende:
en weeeerrrrrrr on topic svp :
Het zangduo Reunion gaat in Istanbul meedoen aan het Eurovisie songfestival, met het liedje Without you. Symbolischer vallen de betrekkingen tussen Turkije en de Europese Unie nauwelijks samen te vatten. Turkije organiseert het Eurovisie songfestival, omdat de Turkse zangeres Sertab Erener vorig jaar won. Nederland presenteert zich in Istanbul met de oproep 'Zonder jou'.
Over de toetreding van Turkije tot de Europese Unie wordt beweerd dat 80 procent van de Turken er voorstander van is en 80 procent van de Europeanen tegenstander. Duitsland speelt een sleutelrol. Bondskanselier Schröder (SPD) had zijn herverkiezing in 2002 te danken aan de stem van de Duits-Turkse gemeenschap.
Een Turks EU-lidmaatschap compliceert ook de beteugeling van de huwelijksmigratie. Nederland de VVD voorop - wil de bruidenimport van de tweede en derde generatie immigranten aanpakken. Maar de strenge eisen die op het ogenblik worden voorgesteld, kunnen weer van tafel als Turkije in 2015 lid wordt van de EU.
bron en hele column : http://www.roeljanssen.nl/columns/040226.htm
En die schijnt Turkije ook te hebben, maar dan een graad of 10 erger.quote:Op woensdag 21 april 2004 20:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het geldt voor fundamentalisten. Is dit een argument om Turkije niet tot de EU te laten?
Dan kan ik ook wel wat dubieuze extreem-links of extreem-rechtse groeperingen noemen waardoor we niet bij de EU horen.
Ja vastquote:Op woensdag 21 april 2004 21:50 schreef 172pk het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou. Die 10 dingen roep jij nou al 10 jaar lang geloof ik terwijl de helft complete onzin is.
Alsof het nu allemaal niets kost en er alleen in Turkije onopgeleide mensen rondlopen.
De eu schijt gewoon in z'n broek voor Turkije, dat is misschien wel het GROOTSTE probleem. Misschien krijg je dalijk ineens het 2e Osmaanse rijk als Turkije de eu in mag![]()
Het Osmaanse rijk zit in ieder geval nog in het achterhoofd van alle bobo's bij de eu.
De schrik zit er nog steeds, zoals tijdens het Osmaanse rijk ook al was, duidelijk in. Je moet alleen maar blij zijn als je zo'n machtig leger achter je krijgt.
Euh...een tweede Ottomaans rijk zal er nooit komen, net als het "4e rijk trouwens"quote:Op donderdag 22 april 2004 00:27 schreef SLASH het volgende:
[..]
Ja vast![]()
![]()
Ik zie de militaire kopstukken van pakweg een Groot Brittanie of een Frankrijk zich druk maken over het Turkse leger of een tweede Ottemaans rijk.![]()
Zal best zijn, maar de Fransen hun leger is een van de modernste ter wereld. Die vegen die massa's Turken zo van de kaart. Maar dat gaat het niet om, als zij zo'n groot leger hebben kunnen ze mooi helpen met bepaalde missies.quote:Op donderdag 22 april 2004 10:03 schreef Qsilver het volgende:
[..]
Euh...een tweede Ottomaans rijk zal er nooit komen, net als het "4e rijk trouwens"
Maar het Turkse leger is wel groter dan het Engels en Franse bij elkaar
Het is een investering, korte-termijn-denker.quote:Op woensdag 21 april 2004 15:00 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Sorry, maar de EU is geen ontwikkelingshulpinstantie. 14 miljard per jaar en tientallen jaren eerst een hoop gezeik met massa-immigratie, nou nee dank je .
Niet elke investering is rendabel, deurmat.quote:Op donderdag 22 april 2004 14:00 schreef motown het volgende:
Het is een investering, korte-termijn-denker.
Zoals in de historie al zo vaak is voorgekomen zekerquote:Op donderdag 22 april 2004 12:48 schreef Steeven het volgende:
[..]
Zal best zijn, maar de Fransen hun leger is een van de modernste ter wereld. Die vegen die massa's Turken zo van de kaart.
Zeg nou eerlijk: Turkije omhoog trekken naar Europees niveau wat betreft welvaart, mensenrechten en democratie, is dat niet op z'n allerminst "rendabel" te noemen?quote:Op donderdag 22 april 2004 14:23 schreef Lithion het volgende:
[..]
Niet elke investering is rendabel, deurmat.
Bron? Link? URL?quote:Turkije bij de EU
Idd, samen met o.a. de legers van de VS, Israel en die van Turkije!quote:Op donderdag 22 april 2004 12:48 schreef Steeven het volgende:
[..]
Zal best zijn, maar de Fransen hun leger is een van de modernste ter wereld. Die vegen die massa's Turken zo van de kaart. Maar dat gaat het niet om, als zij zo'n groot leger hebben kunnen ze mooi helpen met bepaalde missies.
Ik pik ff alleen deze eruitquote:Op woensdag 21 april 2004 21:30 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
9. Probleem met te machtig leger.
Nou, dan lees je niet al te goed.quote:Een goede reden om Turkije WEL toe te laten behalve 'ja ehhh... het ligt voor 3% op Europees grondgebied hoor' heb ik nog niet gehoord.
Grootte boeit niet meer op militair gebied tegenwoordig. Het Fransen/Britse leger valt niet qua materieel en technische snufjes te vergelijken met het Turkse leger. Dat zijn gewoon aparte klassenquote:Op donderdag 22 april 2004 10:03 schreef Qsilver het volgende:
[..]
Euh...een tweede Ottomaans rijk zal er nooit komen, net als het "4e rijk trouwens"
Maar het Turkse leger is wel groter dan het Engels en Franse bij elkaar
Dat ligt eraan wat voor offers daarvoor gebracht moeten worden en of het uberhaupt al haalbaar is.quote:Op donderdag 22 april 2004 15:36 schreef motown het volgende:
Zeg nou eerlijk: Turkije omhoog trekken naar Europees niveau wat betreft welvaart, mensenrechten en democratie, is dat niet op z'n allerminst "rendabel" te noemen?
Er bestaan dan ook grote verschillen tussen die landen en Turkije, die kun je dus niet een op een vergelijken.quote:Het risico dat de investeringen niet "rendabel" zouden zijn namen we destijds ook met de EU-landen die ik net noemde.
Nou, aangezien de Turken erg graag bij de EU willen, lijkt me dat niet zo'n probleem. Het bemoeien met voormalige kolonies is een ander verhaal, want het gaat nu over de EU.quote:Op donderdag 22 april 2004 17:10 schreef Koos Voos het volgende:
' Ik vind vooral het actief bemoeien met de Turkse politiek het grootste voordeel. ' .....
Wat een non-argument, alsof de Turken dat ooit zouden toestaan, overigens gaat dat ' bemoeien 'Nederland slecht af, kijk bv eens naar onze voormalige kolonieen.
En met zulke non-argumenten kunnen we de EU uit blijven breiden... wat dacht je van de Palestijnse gebieden, daar ' bemoeien ' we ons ook zo erg graag mee...![]()
Bovendien zit Turkije al in de NAVO.quote:Op donderdag 22 april 2004 16:17 schreef Sidekick het volgende:
Is een machtig leger als bondgenoot niet veel beter dan als vijand?
JIJ vind dat een goed argument.. wat betreft de Turken, die balen er nu al van :quote:Op donderdag 22 april 2004 17:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou, aangezien de Turken erg graag bij de EU willen, lijkt me dat niet zo'n probleem. Het bemoeien met voormalige kolonies is een ander verhaal, want het gaat nu over de EU.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |