abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18580386
excuus voor het crappy knip en plak werk aan het begin
"Impossible is not a fact, it's an opinion"
pi_18581184
quote:
Koerdische parlementariërs moeten oorspronkelijke straf uitzitten 21-04-2004

Een Turkse rechtbank die een proces tegen vier gedetineerde Koerdische parlementsleden heeft overgedaan, heeft de vier wederom schuldig verklaard aan illegale contacten met Koerdische rebellen en bepaald dat zij de rest van hun oorspronkelijke straf moeten uitzitten.

Leyla Zana, Hatip Dicle, Orhan Dogan en Selim Sadak hebben al tien jaar van hun straf van vijftien jaar uitgezeten. Met aftrek voor goed gedrag zouden zij over vijftien maanden kunnen vrijkomen. Een familielid zei dat zij tegen hun nieuwe veroordeling in beroep gaan.

Het nieuwe proces werd gehouden nadat het Europese Hof voor de Mensenrechten in 2001 had bepaald dat de vier in 1994 geen eerlijk proces hebben gehad.

Europese parlementariërs die het tweede proces het afgelopen jaar hebben gevolgd zeggen dat het hof vooringenomen was en de rechten van de verdachten heeft geschonden. De verdediging kreeg naar eigen zeggen geen kans getuigen van het openbaar ministerie behoorlijk te ondervragen. De rechtbank wees herhaalde verzoeken om de verdachten voor de duur van het proces op vrije voeten te stellen zonder opgaaf van redenen af en de rechters spraken nu en dan ten onrechte over hen als veroordeelden. De verdachten geloofden al niet meer in een eerlijk proces en besloten vorige maand de zittingen niet langer bij te wonen. De uitspraak van woensdag werd verwacht. Het hof heeft ons vandaag niet verrast, zei advocaat Yusuf Alatas.

Europarlementariër Luigi Vinci, die de zitting van woensdag bijwoonde, toonde zich kwaad en teleurgesteld. Het is een schande. Dit is een belediging voor de Europese Unie, die Turkije vraagt democratischer te zijn, zei hij. Dit is een belediging voor het Europese Hof voor de Mensenrechten.

De in Zwitserland gevestigde Internationale Commissie van Juristen zei dat het fundamentele recht op een eerlijk proces niet is gerespecteerd en veroordeelde de uitspraak. Die kan een besluit van de Europese Unie om al dan niet met Turkije over toetreding te gaan onderhandelen, negatief beïnvloeden.

Toen de 43-jarige Zana, die als advocaat vooral Koerdische zaken behandelde, in 1991 de parlementaire eed aflegde droeg zij een haarband in de traditionele Koerdische kleuren geel, groen en rood, die ook werden gebruikt door de rebellen die in het zuidoosten van Turkije tegen het leger vochten. Ook sprak zij Koerdisch, wat bij wet verboden is bij officiële gelegenheden. Andere parlementsleden beschuldigden haar daarop van collaboratie met de PKK, de Koerdische rebellenorganisatie. Zana's pro-Koerdische Democratiepartij werd later verboden. Sinds Zana's arrestatie heeft Turkije een wet aangenomen die onderwijs en uitzendingen in het Koerdisch toestaat. Die is echter nog steeds niet volledig doorgevoerd.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
www.nieuws.nl
pi_18582453
quote:
Op woensdag 21 april 2004 10:46 schreef Qsilver het volgende:

Bij een stemming zou ik zeker overwegen om op de GP te stemmen idd
Je hebt het over de partij van de man die Nokia voor miljard om de tuin heeft geleid. Je hebt het over de man die Amerika voor miljarden om de tuin heeft geleid. En dan heb ik het over dollar miljarden, niet Lira miljarden. Je hebt het over de meeste corrupte man in Turkije, waar zelfs Berlusconi jaloers op zou zijn. Misschien ben je jong en naïef, maar ik zou nogmaals denken over wat ik met mijn stem zou doen. Ik hoop niet dat je blind bent voor wat de AKP tot nu toe heeft gedaan voor Turkije.

Het gaat niet om angst tegenover de Islam, daar zul je mij dan ook niet over horen klagen.
"Ik heb oneindig respect voor het geloof in welke vorm dan ook, het probleem ligt vaak bij de gelovigen" als ik een groot man als Yasar Nuri Ozturk mag citeren.
Yasar Nuri Ozturk praat heel liberaal en zijn mening kan vele 'liberale' moslims best goed in de oren klinken. Overigens kan ik je Fethullah Gülen beter aanraden.

Je zegt dat mensen die bang zijn voor de Islam politieke partijen steunen alsof ze voetbalteams steunen:
1- Dit is mijn hele punt, ik vind dat ik de AKP niet moet steunen juist OMDAT ze geloof en staat niet uit elkaar houden, dus bedankt voor deze bevestiging
Ze zijn net anderhalf jaar aan de macht en hebben nu al meer gedaan dan alle partijen in de laatste pakweg 50/60 jaar. Mensen stemmen AKP enkel en alleen omdat ze zien hoe goed ze bezig zijn. Ik zou ook voor een winnend team zijn. Niet voor een degradatiekandidaat.
2- De partijen die je noemt zijn allemaal centrum-linkse tot linkse partijen, dus je beweert hier dat alle linkse, sociaal-linkse, sociaal-democratische gedachten bestempeld kunnen worden als voetbal fanatisisme.
Even voor de goede orde: CHP is links, ANAP is centrum-rechts, DSP is links en DYP is rechts. AKP is geen echte links-rechts partij. Je kunt ze beschouwen als sociaal-liberaal.
3- Het is idd gemakkelijk om een analfabetische boer uit anatolie duidelijk te maken dat de AKP zijn best doet voor hem...simpel door het feit dat hij/zij analfabeet is.
Wil je hiermee zeggen dat 60 procent van Turkije een analfabete boer uit Anatolië is? De enigen die geen AKP stemmen zijn vooral linkse stemmers die niet zoveel met religie te maken hebben en onterecht bang zijn voor de AKP en rechtse mensen die er nog steeds niet bij kunnen dat 'hun' partij niet meer van de partij is en zal zijn. Ik verwacht dat de laatste groep wel zal bijtrekken.
4- Ik vind het belachelijk dat ik hier als landverrader wordt neergezet slechts omdat ik andersdenkend ben...feit is dat ik van Turkije hou en hoop over een paar jaar permanent terug kan.
Dat laat je dan op een aparte manier zien. Als Cem Uzan van GP aan de macht zou komen, zou hij Turkije direct verkopen aan de hoogste bieder. Dat is welhaast een gezegde geworden in Turkije. De mensen daar weten heel goed wat voor man dat is. De manier waarop hij mensen lokte naar zijn toespraken spreekt boekdelen. Gratis lahmacun (turkse pizza) en döner of een geldbedrag voor iedereen die aanwezig was. Vergeet natuurlijk niet de beroemde artiesten die hun mini-optredens deden vlak voor een toespraak.
Mooi vind ik trouwens dat dit precies de politiek van de AKP is, zodra een van de mensen ervan verbaal in het nauw worden gedreven (wat de politiek betreft dan) gaan ze rare sprongen maken kijk maar naar naar m'n volgende quote
Wat bedoel je hier precies mee? Tot zover heb ik nog een misstappen van de AKP meegemaakt.
5-Helaas heb ik tijdens de gemeenteraadsverkiezingen moeten betreuren dat de AKP veel heeft gewonnen, mede door grote fouten van de oppositie, maar gelukkig zullen zij zich weten te herstellen en hoop ik dat de AKP niet eens 1 decennia weten te regeren
Dat is jouw mening, dat mag. Ik denk eerder andersom, eerlijk gezegd. Ik denk dat de AKP bij de volgende algemene en gemeenteraadsverkiezingen een nog grotere winst zal laten zien. Ik ben ervan overtuigd dat zelfs jij dit zult inzien en AKP gaat stemmen.

Tot slot rest mij nog iets over de "oogkleppen"-kwestie
Dat de AKP veel heeft gedaan heb ik nooit ontkend, maar mijn "oogkleppen" staan nog net wijd genoeg om te zien wat ze nog meer aan het doen zijn, of proberen te doen.
Deze "progressie ten koste van veel meer regressie"-politiek van de AKP bevalt mij, en velen met mij niet
Wat bedoel je met de "progressie ten koste van veel meer regressie"-politiek? Ben je bang dat er weer een islamitische staat komt? Dan zou ik dat "velen met mij" maar weghalen. Deze mening is namelijk ver in de minderheid. Overigens zou ik het niet zien als een bedreiging, maar als een goede zet om het land te profileren als hét voorbeeld van hoe het wel moet en dat het niet zo hoeft te zijn als in SA of in Iran.
[..]

Turkije is lange tijd bezet geweest door Engeland, Griekenland, en Frankrijk
Vergeet je niet ook de Italianen en Armeniërs te vermelden in dit rijtje?

Politieke zaken en religie moeten en mogen in deze tijd niet meer met elkaar in verband worden gebracht.
In deze tijd? Wat is er met deze tijd? Ik ben ervan overtuigd dat dit prima kan, met het behoud van respect voor niet-gelovigen en anders-gelovigen.
pi_18582477
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:24 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

www.nieuws.nl
Sinds wanneer worden terroristen weer gesteund door de EU?
pi_18582578
quote:
Op woensdag 21 april 2004 12:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sinds wanneer worden terroristen weer gesteund door de EU?
waar heb je het over
pi_18582900
Iedereen die op een partij van misdadigers wil stemmen diskwalificeert zich sowieso al in ee politiek debat. Maar je bewering dat Turkije 'lange tijd bezet' door andere landen is wel de echte uitsmijter. Turkije is alles bij elkaar misschien een paar maanden bezet geweest door buitenlandse legers, en dan vooral nog het Aegaeische gebied en Constrantinopel. Om te beweren dat er culturele uitwisseling is tussen de landen van Europa en juist door die bezetting is wel een heel rare verwringing van de Turkse geschiedenis.

Daarnaast is het verschil in taal niet 'even groot als tussen Romaanse talen en Germaanse talen', maar oneindig veel groter. Turks heeft nagenoeg niks overeenkomstig met Europese talen, behalve dan met dat andere buitenbeentje Fins.
pi_18582982
quote:
Op woensdag 21 april 2004 12:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]
Ik ken zelfs een aantal christenen die op de AKP stemmen.
pi_18583637
quote:
Op woensdag 21 april 2004 00:54 schreef motown het volgende:

[..]

Het gaat er juist om dat Turkije met Europese steun zich dusdanig ontwikkelt, dat de mensen daar dan niet meer zullen hoeven of willen emigreren.
boeiend. We laten ze gewoon niet binnen. Heel simpel.
pi_18583847
KirmiziBeyaz, ik zei dat ik de GP binnen mijn rijtje van overwegingen zou zitten, dit houdt niet meteen in dat ik er ook op zou stemmen. Cem Uzan is ook niet mijn favo kandidaat wat dat betreft!

Dat jij "ook zou stemmen op een winnende partij" is je goed recht, ik ben wat dat betreft minder meegaand in het al dan niet winnen/verliezen. Ik ben blijkbaar wat idealistischer ingesteld.
Een kritische kijk op de politiek en dit idealisme zorgen er bij mij dan ook voor dat ik NOOIT maar dan ook NOOIT een partij als de AKP zal steunen

Ik zeg niet dat 60% analfabeet is, ik zeg dat je een analfabeet sommige dingen relatief gemakkelijker duidelijk kan maken. 60% is overigens een vertekend getal ik heb in een voorgaande post ook al gemeld dat de meerderheid van ruim 60% die de AKP in het parlement heeft behaald is door bijna 35 % van het totaal van de stemmen.

"AKP: sociaal-liberaal....sorry dan mag je mij jong en naief noemen maar deze stelling vind ik een toppunt in naieviteit! zowel John Locke als Marx/Engels zouden zich omdraaien in hun graf.
Deze twee richtingen zijn per definitie al zogoed als tegenpolen.

Voor een aantal misstappen van de AKP wil ik je verwijzen naar mijn voorgaande posts

met "progressie ten koste van regressie" bedoel ik inderdaad dat ik "bang" ben voor een islamitische staat, in mijn ogen is de politiek van de AKP erop gericht om dit te bewerkstelligen, dit vind ik een enorme achteruitgang voor een land als Turkije.

Mijn rijtje was niet compleet, dit neemt de inhoudelijke boodschap echter niet weg. Ik bedoelde alleen maar dat er cultureel gezien minder verschillen zijn tussen "Europa" en "Turkije" dan men op het eerste oog zou denken.
pi_18584298
Hiz:

lees wat meer over de misdadige activiteiten van de personen die je aanhangt.
Dit heeft geen betrekking op de heer Uzan, maar robin hood was ook een misdadiger, ik vind het erg respectloos om mensen te "diskwalificeren" om hun stem (lees: mening) uit te brengen

Turkije is flink wat langer dan een paar maanden bezet geweest, de hele campagne van het leger om zich te ontdoen van deze bezetting heeft al veel langer dan een paar maanden geduurd (bron: geschiedenis).

constantinopel en het aegeische gebied zijn inderdaad bezet geweest, vergeet alleen niet dat Giresun (halverwege het land in het noorden) komt van Kerassunde uit het Frans goh hoe zou dat nou komen?? Vergeet ook niet dat Antakya(grens Syrie) door de Fransen bezet was...dit om maar ff 2 voorbeelden te noemen.

Als je dan al gaat citeren doe het dan goed: ik zei niet dat het verschil even groot was maar dat het niet groter was....dit is niet hetzelfde.
Begrijp me niet verkeerd ik wil niet opschepperig uit de hoek komen: mijn Turks is goed, net zo goed als mijn Nederlands en mijn Engels, verder spreek ik Duits en Frans en heb ik lange tijd (5 jaar Latijn en Grieks gevolgd) hierop berustte mijn uitspraak dan ook. Er zijn in het Turks veel woorden die hun wortels in het Grieks en het Latijn hebben, natuurlijk heb je ook de invloeden uit het Engels, maar dat heeft iedere taal. Deze invloeden zorgen ervoor dat de verschillen niet zo enorm groot zijn. Dit was alleen maar om duidelijk te maken dat Turkije helemaal niet zo ver van Europa staat.

Dus HiZ, wees voortaan even wat minder HiZli (snel) met het plaatsen van je reactie en probeer eerst te begrijpen wat er bedoeld wordt. Door zo te reageren op dat stuk van mijn reactie speel je alleen maar mensen die Turkije door culturele verschillen niet in de EU willen in de kaart. Culturele verschillen zijn geen legitieme redenen om een land al dan niet toe te laten. Zo wel, dan is het belangrijk om duidelijk te maken dat bepaalde verschillen niet zo groot zijn als dat ze lijken.
pi_18584348
En wij als Turken zouden dan onze politieke voorkeur naast ons neer moeten leggen, maar samen bepaalde dingen duidelijk moeten proberen te maken aan de rest
pi_18584774
quote:
Op woensdag 21 april 2004 13:40 schreef Qsilver het volgende:

...
Begrijp me niet verkeerd ik wil niet opschepperig uit de hoek komen: mijn Turks is goed, net zo goed als mijn Nederlands en mijn Engels, verder spreek ik Duits en Frans en heb ik lange tijd (5 jaar Latijn en Grieks gevolgd) hierop berustte mijn uitspraak dan ook. Er zijn in het Turks veel woorden die hun wortels in het Grieks en het Latijn hebben, natuurlijk heb je ook de invloeden uit het Engels, maar dat heeft iedere taal. Deze invloeden zorgen ervoor dat de verschillen niet zo enorm groot zijn. Dit was alleen maar om duidelijk te maken dat Turkije helemaal niet zo ver van Europa staat.
....
En toch kom je wel zo uit de hoek. De relevantie met je betoog is dan ook ver te zoeken. Ik heb ook gym gedaan, maar daar schep ik niet over op. Daarbij is de taalinvloed van grieks bijzonder klein geweest voor Turkije. Latijn des te meer. Ook frans heeft een grote rol gespeeld. Cultuur heeft voor de rest weinig met cultuur te maken imo. Ik ben dan ook van mening dat de cultuur van Turkije wel degelijk verschilt met die van veel landen in de EU. Ik zou de discussie omtrent het toetreden dan ook niet op cultuur gooien. De discussie dient te gaan om punten zoals die zijn aangegeven in de criteria. Daar horen cultuur en geloof niet bij. Daar is men in principe vrij in, zolang deze natuurlijk niet botsen met de geldende wetten.
pi_18584858
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:31 schreef accelerator het volgende:
nee jij hebt een nuttige inbreng
Ik open tenminste geen topics waarin ik liberalisme in het woordenboek heb opgezocht waar dan staat dat liberalisme bijvoorbeeld volledige vrijheid wil zonder een overheid dus geen overheid. En dan vraag of VVD en D66 dat ook willen.
lollig
pi_18585309
quote:
Op woensdag 21 april 2004 13:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En toch kom je wel zo uit de hoek. De relevantie met je betoog is dan ook ver te zoeken. Ik heb ook gym gedaan, maar daar schep ik niet over op. Daarbij is de taalinvloed van grieks bijzonder klein geweest voor Turkije. Latijn des te meer. Ook frans heeft een grote rol gespeeld. Cultuur heeft voor de rest weinig met cultuur te maken imo. Ik ben dan ook van mening dat de cultuur van Turkije wel degelijk verschilt met die van veel landen in de EU. Ik zou de discussie omtrent het toetreden dan ook niet op cultuur gooien. De discussie dient te gaan om punten zoals die zijn aangegeven in de criteria. Daar horen cultuur en geloof niet bij. Daar is men in principe vrij in, zolang deze natuurlijk niet botsen met de geldende wetten.
Hoezee! hier kan ik me helemaal in vinden!!!!

De relevantie is het volgende: ik reageerde op een post waarin staat dat Turkije door een verschil in taal, cultuur en godsdienst niet toegelaten mag worden dus probeerde ik duidelijk te maken dat de taalverschillen zo groot nog niet zijn. Door dit uit zijn verband te rukken en te beweren dat de Turkse cultuur wel degelijk verschilt (gelukkig wel zeg!) van veel EU landen kan de relevantie idd ver te zoeken zijn.
  woensdag 21 april 2004 @ 15:00:16 #65
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18586421
quote:
Op woensdag 21 april 2004 00:54 schreef motown het volgende:

[..]

Het gaat er juist om dat Turkije met Europese steun zich dusdanig ontwikkelt, dat de mensen daar dan niet meer zullen hoeven of willen emigreren.
Sorry, maar de EU is geen ontwikkelingshulpinstantie. 14 miljard per jaar en tientallen jaren eerst een hoop gezeik met massa-immigratie, nou nee dank je .
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_18590217
quote:
Op woensdag 21 april 2004 15:00 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Sorry, maar de EU is geen ontwikkelingshulpinstantie. 14 miljard per jaar en tientallen jaren eerst een hoop gezeik met massa-immigratie, nou nee dank je .
Nee, en die structuurfondsen die zijn er ook alleen maar om ambtenaren van de straat te houden he?
pi_18593925
' Het is de plicht van iedere moslim die onder de invloed van een ongelovige vandaan wil komen, om een vrome leider te kiezen", aldus een van de boekjes, dat waarschijnlijk verwijst naar de in het Westen levende moslims. "Daarna kan hij de strijd aangaan, met alle middelen, van woorden tot wapens", meldt de Nederlandstalige serie 'De weg van de moslim'. Het boekje zou met name onder Marokkanen gretig aftrek vinden. '

Oei ... geld dat ook voor Turken ?
  woensdag 21 april 2004 @ 20:23:24 #68
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18594016
quote:
Op woensdag 21 april 2004 20:19 schreef Koos Voos het volgende:

Het geldt voor fundamentalisten. Is dit een argument om Turkije niet tot de EU te laten?

Dan kan ik ook wel wat dubieuze extreem-links of extreem-rechtse groeperingen noemen waardoor we niet bij de EU horen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_18595228
quote:
Op woensdag 21 april 2004 20:19 schreef Koos Voos het volgende:
' Het is de plicht van iedere moslim die onder de invloed van een ongelovige vandaan wil komen, om een vrome leider te kiezen", aldus een van de boekjes, dat waarschijnlijk verwijst naar de in het Westen levende moslims. "Daarna kan hij de strijd aangaan, met alle middelen, van woorden tot wapens", meldt de Nederlandstalige serie 'De weg van de moslim'. Het boekje zou met name onder Marokkanen gretig aftrek vinden. '

Is het jouw beroep om elk stukje nieuws over de islam in verband te brengen met de mogelijke toedreding van Turkije in de eu???

Ik volg nu al een jaar alle topics m.b.t de mogelijke toedreding van Turkije in de eu, maar niemand kan met goede redenen komen waarom Turkije nou niet de eu in mag. Met andere woorden, wat de bobo's bij de eu al doen, gaat hier op fok gewoon verder. Beetje treiteren en komen met vage redenen en telkens maar het geloof erbij halen. De meeste denken dat ze god zijn omdat hun wel in de eu zitten en Turkije niet. Turkije kan ook gewoon zonder de eu hoor. pfff

Koos Voos kan met zijn super argumenten en indrukwekkende "onderzoeken" direct een baan krijgen bij de eu.
* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Ölmekten Degil, Seni Yalniz Birakmaktan Korkarim Türkiyem..
* Istanbul Since 1453..
  woensdag 21 april 2004 @ 21:30:11 #70
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18595474
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:19 schreef 172pk het volgende:

[..]
Ik volg nu al een jaar alle topics m.b.t de mogelijke toedreding van Turkije in de eu, maar niemand kan met goede redenen komen waarom Turkije nou niet de eu in mag.
1. Kost veels te veel geld.
2. Probleem met massaimmigratie van voornamelijk onopgeleide Koerden.
3. Probleem door binnenhalen islamitisch land. Botst met overig Christelijk Europa.
4. Probleem van mensenrechten, je haalt een groot militair conflict binnen de EU.
5. Probleem met oncontroleerbare grens met schimmige landen zoals Syrie, Irak, etc.
6. Probleem met megainflatie plus op landbouw gebaseerde economie.
7. Probleem met massawerkeloosheid.
8. Probleem met politieke instabiliteit.
9. Probleem met te machtig leger.
10. Het ligt niet in Europa.
Etc etc etc

Een goede reden om Turkije WEL toe te laten behalve 'ja ehhh... het ligt voor 3% op Europees grondgebied hoor' heb ik nog niet gehoord.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  woensdag 21 april 2004 @ 21:31:33 #71
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18595501
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:19 schreef 172pk het volgende:

[..]

Turkije kan ook gewoon zonder de eu hoor. pfff
Prima. Europa moet Turkije niet, Turkije ons niet dus laat ieder zijn eigen weg gaan.
pi_18595576
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:31 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Prima. Europa moet Turkije niet, Turkije ons niet dus laat ieder zijn eigen weg gaan.
Europa moet Turkije niet? Heb je een bron waar duidelijk NEE wordt gezegd voor mij?
* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Istanbul Since 1453..
  woensdag 21 april 2004 @ 21:36:20 #73
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18595618
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:34 schreef 172pk het volgende:

[..]

Europa moet Turkije niet? Heb je een bron waar duidelijk NEE wordt gezegd voor mij?
Die komt zeer binnenkort als er verteld wordt dat er geen datum gesteld wordt.

Maar geef me nou eens 1 goed argument om ze WEL toe te laten? Want op m'n andere post reageer je wijselijk niet.

En Turkije had de EU toch niet nodig? Nou dan wat zeur je dan?
pi_18595990
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:30 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

1. Kost veels te veel geld.
2. Probleem met massaimmigratie van voornamelijk onopgeleide Koerden.
3. Probleem door binnenhalen islamitisch land. Botst met overig Christelijk Europa.
4. Probleem van mensenrechten, je haalt een groot militair conflict binnen de EU.
5. Probleem met oncontroleerbare grens met schimmige landen zoals Syrie, Irak, etc.
6. Probleem met megainflatie plus op landbouw gebaseerde economie.
7. Probleem met massawerkeloosheid.
8. Probleem met politieke instabiliteit.
9. Probleem met te machtig leger.
10. Het ligt niet in Europa.
Etc etc etc
Dat bedoel ik nou. Die 10 dingen roep jij nou al 10 jaar lang geloof ik terwijl de helft complete onzin is.
Alsof het nu allemaal niets kost en er alleen in Turkije onopgeleide mensen rondlopen.

De eu schijt gewoon in z'n broek voor Turkije, dat is misschien wel het GROOTSTE probleem. Misschien krijg je dalijk ineens het 2e Osmaanse rijk als Turkije de eu in mag
Het Osmaanse rijk zit in ieder geval nog in het achterhoofd van alle bobo's bij de eu.
De schrik zit er nog steeds, zoals tijdens het Osmaanse rijk ook al was, duidelijk in. Je moet alleen maar blij zijn als je zo'n machtig leger achter je krijgt.
* Istanbul Since 1453..
pi_18596012
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:36 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

En Turkije had de EU toch niet nodig? Nou dan wat zeur je dan?
Ik zeur helemaal niet eikel, als je nou eens volgt wat ik zo nu en dan schrijf dan had je kunnen weten dat Turkije gewoon duidelijkheid wilt. punt! En voordelen van een eventuele toetreding zijn al 10.000 keer langsgeweest. Blader alle topic's maar eens door zou ik zeggen.
* Istanbul Since 1453..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')