abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18753130
Koerden zijn banger voor de Turken dan voor Saddam
pi_18753164
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:46 schreef HiZ het volgende:
En wat hebben de burgers van het moderne Turkije gemeen met Turken uit Centraal-Azie behalve dan dat hun talen wat op elkaar lijken? Krijgen de mensen dan nooit genoeg van dat sprookje dat de Turken uit Turkije hun wortels in Centraal Azië hebben?
Turkije heeft niet meer gemeen met europa dan met azie.
In de geschiedenis zien we alleen oorlogen tussen europa en turkije.
pi_18757617
quote:
Op woensdag 28 april 2004 19:54 schreef WieWatWaarom het volgende:
wat een goed argument, omdat er mooie plaatjes zijn van een mooie stad moet turkije bij de eu komen. Zal ik dan wat plaatjes tonen van de sharia in uitvoering? Van de moslim wetten, moslims, 99% van de turken.
Sharia? Moslimwetten? Waar leef jij?
Volgens mij verwar je Turkije met Iran ofzoo?
Turkije is een seculiere democratische rechtsstaat (net als Nederland).
Dat de inwoners van Turkije moslim zijn zegt niets. Ze zijn moslim 'op naam'.
De islam in Turkije heeft niets met de islam in de achtergestelde Arabische landen te maken.
pi_18757688
quote:
wat een goed argument, omdat er mooie plaatjes zijn van een mooie stad moet turkije bij de eu komen. Zal ik dan wat plaatjes tonen van de sharia in uitvoering? Van de moslim wetten, moslims, 99% van de turken.
Er is geen Sharia in de Turkse wetgeving. Dat er in sommige plattelandsdorpjes soms achterlijke dingen gebeuren, dat dient inderdaad te worden bestreden, maar dat mag geen afspiegeling zijn van het hele land!
Ars longa, vita brevis
pi_18757762
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:01 schreef WieWatWaarom het volgende:

[..]
In de geschiedenis zien we alleen oorlogen tussen europa en turkije.
Ja, en tussen Duitsland en Frankrijk.
pi_18760192
quote:
20% van de Turken woont overigens in die stad. En door met de sharia aan te komen in combinatie met Turkije geef je wel heel erg duidelijk aan dat je totaal niet weet waarover je praat.
pi_18760225
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:19 schreef Koos Voos het volgende:
Ik ben benieuwd of er werkelijk 'harder' wordt opgetreden tegen eerwraak in Turkije, het blijft een achterlijk verschijnsel en iets wat beslist niet wenselijk is in de EU.
Ik ben het voor de verandering eens met je eens. Nederland moet ook harder optreden tegen deze wandaden overigens.
pi_18760720
en voor de mensen die de gok willen wagen en nu nog relatief goedkoop een huis willen kopen :

Op het ogenblik bezitten meer dan 50.000 Europeanen een eigen woning in Turkije. De plaats Alanya aan de Middellandse Zee is het meest in trek bij hen, intussen wonen er daar al meer dan 6200.
Geen wonder, Alanya ligt op een rotsachtig schiereiland dat wordt omringd door stranden en de zon schijnt er bijna altijd. De stranden en de zee lijken te zijn gemaakt voor die welbekende foto's in reisgidsen en zijn werkelijk een lust voor het oog.

Betaalbaar:

De prijzen van de woningen in Turkije zijn (nog) betaalbaar. De gemiddelde prijs bedraagt voor een:

Appartement met twee slaapkamers (85 m2): vanaf 35.000 euro,
Appartement met twee slaapkamers (90 m2): vanaf 40.000 euro,
Rijtjeshuis met terras (120 m2): vanaf 55.000 euro,
Rijtjeshuis met tuin en zwembad (150 m2): vanaf 65.000 euro,
Villa met drie slaapkamers en tuin (120 m2): vanaf 75.000 euro,
Villa met drie slaapkamers, tuin en zwembad euro (150 m2): vanaf 115.000 euro

Een hypotheek regelen voor een huis in Turkije is niet mogelijk. U moet dat doen met uw eigen middelen. Het opnemen van de overwaarde van uw huis in Nederland is een oplossing. Vergeet alleen niet dat de hypotheekrente over dit bedrag niet fiscaal aftrekbaar is, maar het bedrag kan wel als schuld in box 3 worden opgegeven aan de Belastingdienst.

Regels en kosten:

Uit mijn gesprek met de Turkse makelaar blijkt dat het kopen van een huis in Turkije vrij gemakkelijk gaat. De wetgeving, rechten en taal zijn natuurlijk wel een obstakel. Neem een tolk, het is niet verstandig om op eigen houtje een huis te kopen. Iedere eigendomsoverdracht wordt kadastraal geregistreerd. De koper ontvangt na eigendomsoverdracht de tapu.
Dit is een bewijs van inschrijving bij het kadaster. Voordat dit wordt afgegeven, moeten u en de verkoper persoonlijk op het tapu-kantoor verschijnen. Een geldig identiteitsbewijs en een beëdigde tolk zijn een vereiste. Let op, een advocaat, notaris of iemand anders kan nooit een tapu afgeven en het document is alleen rechtsgeldig in Turkije.
De kosten voor aankoop van een huis in Turkije zijn:

Overdrachtsbelasting,
Kosten documenten tapu,
Kosten tolk.

De overdrachtsbelasting is geen vast percentage zoals in Nederland, maar is afhankelijk van de waarde en de ligging van de woning. Deze belasting wordt betaald aan de staatsbank (Ziraat). In Turkije zitten bovengenoemde kosten vaak in de prijs van de woning. Veel aannemers/verkopers van huizen werken met pakketten van diensten.

Alles is mogelijk, als u maar betaalt. Een opsomming van wat allemaal mogelijk is:

Overdrachtsbelasting: tussen de 100 en 250 euro,
Kosten inschrijving kadaster: 25 euro,
Tolk: gemiddeld 50 euro,
Jaarlijkse reinigingsrechten: 12 euro,
Aanmelden elektriciteit 100 euro,
Jaarlijkse overdrachtsbelasting: 0,1% van de aankoopprijs,
Aanmelden water: 65 euro.

Voor nieuwbouwwoningen bestaat een apart traject. In overleg met de aannemer besluit u hoe u uw huis indeelt. Hierna kan de bouw beginnen waarbij de betalingen als volgt verlopen:

15% van de koopprijs bij aankoop van het huis en de grond,
15% bij voltooiing van de ruwbouw,
20% bij voltooiing van ramen, deuren, water en elektriciteit,
50% bij inschrijving van de woning.

Terughoudend:

Als u langer dan drie maanden in Turkije wilt blijven, is verlenging mogelijk voor nogmaals drie maanden. Uw standaard toeristenvisum wordt dan verlengd. Voor een langere periode dan zes maanden moet uw visum in Nederland zijn aangevraagd bij het Turkse consulaat. De bevestiging wordt gegeven door de lokale politie in Turkije.
Deze verblijfsvergunning (Ikamet) is één jaar geldig en kan eventueel verlengd worden voor een periode van drie of vijf jaar. Mocht u zelfs een onderneming willen beginnen, dan hebt u een startkapitaal nodig van minimaal 50.000 dollar. Dit bedrag wordt als onderpand gegeven aan de Turkse staat.

Al met al concludeer ik dat het kopen van een huis in Turkije aantrekkelijk kan zijn. Het klimaat is aangenaam en u kunt voor een redelijke prijs een grote woning kopen. Aannemers in Turkije doen alles voor u om het u naar uw zin te maken. Alle dagelijkse werkzaamheden kunnen voor een zacht prijsje worden gedaan.

Bouwkundig rapport:

Een paar maanden geleden kwam uit Turkije het bericht over het spontaan instorten van een flat. Is hier sprake van eenmalige fout of van structureel slecht bouwen in dit aardbevingsgevoelige land? Wie het weet mag het zeggen, maar vergeet niet dat ook in Nederland wel eens wat balkons naar beneden komen.

Kortom, het is en blijft raadzaam om bij het kopen van een huis een bouwkundig rapport te laten maken - of het nou Turkije, Nederland, of willekeurig welk land is. Om kopers meer zekerheid te kunnen geven, moet de invoering van bouwkundig rapport verplicht worden gesteld. Dit leidt tot minder slapeloze nachten en nachtmerries die werkelijkheid worden.

bron: iex.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Koos Voos op 29-04-2004 00:19:12 (tiepoh) ]
pi_18760928
Ik denk dat het kopen van een huis in Turkije nu het juiste moment is. Als Turkije eenmaal in de EU komt, zullen de prijzen van deze huizen explosief stijgen en kan je het met een lekkere winst verkopen. Alleen in Antalya al willen ca. 2.000 Russen een huis kopen. Laat staan het aantal Duitsers, Nederlanders, Engelsen, etc. En reken maar dat de huizenverkoop na de entree in de EU explosief zal stijgen (net als in Spanje en Griekenland destijds).

Helaas heb ik geen eigen vermogen, anders wist ik het wel
pi_18761129
quote:
Op donderdag 29 april 2004 00:28 schreef Proxima het volgende:
Ik denk dat het kopen van een huis in Turkije nu het juiste moment is. Als Turkije eenmaal in de EU komt, zullen de prijzen van deze huizen explosief stijgen en kan je het met een lekkere winst verkopen. Alleen in Antalya al willen ca. 2.000 Russen een huis kopen. Laat staan het aantal Duitsers, Nederlanders, Engelsen, etc. En reken maar dat de huizenverkoop na de entree in de EU explosief zal stijgen (net als in Spanje en Griekenland destijds).

Helaas heb ik geen eigen vermogen, anders wist ik het wel
Dat van Antalya klopt wel, vooral drugsgeld (veel aanwezig in Turkije) wordt geinvesteerd in de toeristengebieden.
Russen kopen momenteel ook erg veel in Spanje en Frankrijk overigens.
  donderdag 29 april 2004 @ 01:30:49 #236
89816 172pk
Vroeeeem!
pi_18761942
ATHENS, Cyprus (CNN) -- In an effort to quell criticism after rejecting a plan to unite the divided island of Cyprus, the Greek Cypriot president has vowed not to stand in the way of Turkey's bid to join the European Union after Cyprus becomes part of the EU on May 1.

* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Ölmekten Degil, Seni Yalniz Birakmaktan Korkarim Türkiyem..
* Istanbul Since 1453..
  donderdag 29 april 2004 @ 07:21:39 #237
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18763432
quote:
Op woensdag 28 april 2004 10:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[afbeelding]

Het is toch moeilijk voor te stellen dat er meer dan 15 miljoen mensen wonen in deze stad.
Idd. Er wonen er dan ook 8 miljoen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 29 april 2004 @ 07:55:17 #238
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18763543
quote:
Op donderdag 29 april 2004 07:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18764200
quote:

[..]

Sinds je schoolboeken van 20 jaar geleden is er heel wat veranderd, RJ.
  donderdag 29 april 2004 @ 09:21:24 #240
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18764282
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sinds je schoolboeken van 20 jaar geleden is er heel wat veranderd, RJ.
Ja en sinds de koran van 1500 jaar geleden is er ook heel wat veranderd KB.

Toch denk ik niet dat er sinds gisteren opeens 7 miljoen inwoners in Istanbul bij zijn gekomen.
quote:
Istanbul has a population of between 7 and 8 million people and is the largest city in the Turkish Republic. It used to be the capital of the Ottoman Empire, and before that is was the capital of the Eastern Roman and Byzantine Empires under the name of Constantinople. Istanbul lies at the strait of the Bosphorus, which links the Black Sea with the Sea of Marmara and the Mediterranean. In the Bosphorus ends the so-called "Golden Horn". This is a 7 km long estuary of several rivers that lie more inland. The estuary received this name because of the mirroring golden sunlight on its waters. It is considered one of the most beautiful bays in the world. It also separates the old part of the city (Stanbul) south of the bay from the newer part "Beyoglu", north of the bay. Two bridges, the Galata bridge and the Atatürk bridge, link both parts of the city.
http://www.hotels-europe.(...)m
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_18764555
Volgens officiële cijfers misschien. (Overigens spreken officiele cijfers al van 10 miljoen, maar dat terzijde). Zo zijn er wel meer zaken die officieus een stuk hoger liggen in Turkije. Als 'Turkije-kenner' had je dit moeten weten.
  donderdag 29 april 2004 @ 09:40:07 #242
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18764582
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Volgens officiële cijfers misschien. (Overigens spreken officiele cijfers al van 10 miljoen, maar dat terzijde). Zo zijn er wel meer zaken die officieus een stuk hoger liggen in Turkije. Als 'Turkije-kenner' had je dit moeten weten.
Ah, dus eigenlijk heb je geen cijfers maar DENK je dat het er 15 miljoen zijn? Knap hoor, om 7 miljoen man 'ergens' te laten in Istanbul. Heel knap.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 29 april 2004 @ 09:41:31 #243
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18764609
De KB redenatie: Volgens officiële cijfers zijn misschien slechts een handjevol Nle moslims fundamentalistisch, maar officieus zijn ze het bijna allemaal. Er zijn wel meer zaken die officieus een stuk hoger liggen in Nederland. Als 'Nederlander' had je dit moeten weten.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 29 april 2004 @ 09:45:32 #244
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18764675
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ah, dus eigenlijk heb je geen cijfers maar DENK je dat het er 15 miljoen zijn? Knap hoor, om 7 miljoen man 'ergens' te laten in Istanbul. Heel knap.
Dat zullen wel vrouwen zijn die niet naar buiten mogen, dan vallen ze niet zo op

In ISTB heb je ook een erg eng stukje, een vriend van mij noemde het "klein Iran" en daar zie je echt alleen maar van die wandelende tapijten, als ze al naar buiten mogen

Zoveel onderdrukking nabij je eigen lijf en leden gaat je niet in de koude kleren zitten, de verleiding om die vrouw een minirokje en een ladyshave te geven was bijna niet te onderdrukken
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18766153
quote:

[..]

LOL ...
pi_18766527
9,4 miljoen in 2003 staat hier (weet niet welk Istanbul dat is, groot genomen of kleiner)
http://www.countrywatch.com/cw_country.asp?vcountry=176

12,5 miljoen in 2015 volgens deze ietwat verouderde bron:
http://www4.gvsu.edu/coler/GPY355/Readings/Population%20ME.htm
pi_18766630
Weet je wat, ik ben de slechtste niet, om de discussie niet te laten verzanden in gesteggel over het inwonertal zal ik toegeven dat de officiele cijfers voor Istanbul tegen de 10 miljoen aan liggen. Iedereen tevreden? Kunnen we weer ontopic?
pi_18766751
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Weet je wat, ik ben de slechtste niet, om de discussie niet te laten verzanden in gesteggel over het inwonertal zal ik toegeven dat de officiele cijfers voor Istanbul tegen de 10 miljoen aan liggen. Iedereen tevreden? Kunnen we weer ontopic?
Jazeker, meer Turkije info : http://tinyurl.com/242zb
pi_18774745
quote:
Op donderdag 29 april 2004 00:38 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Dat van Antalya klopt wel, vooral drugsgeld (veel aanwezig in Turkije) wordt geinvesteerd in de toeristengebieden.
Russen kopen momenteel ook erg veel in Spanje en Frankrijk overigens.
De vraag is of dat het type russen is dat je in je land eigen bezit wil laten kopen. Dat is allemaal maffia.
Ach die moeten uiteraard ook eens met vakantie
FROM ALL THE THINGS I HAVE LOST I MISS MY MIND THE MOST
pi_18776221
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Beste X-Ray, het is in Turkije uitermate gebruikelijk om niet te wonen op het adres waar je officiëel ingeschreven staat. Dat officiële adres is vaak in de stad of dorp van herkomst. Ook de Turkse overheid erkent dat het nagenoeg onmogelijk is om te bepalen hoeveel mensen er in de stad wonen.

Echter, wat de Turkse overheid wel precies weet is hoeveel auto's er in de stad zijn geregistreerd. En dat zijn er ruim 5 miljoen. Een aantal wat een feitelijk inwonertal van 7 a 8 miljoen volstrekt onmogelijk maakt. Want ik kan je garanderen, niet ieder gezin in Istanbul heeft een auto. En er zijn er maar heel weinig met meer dan één auto.

Het bestuur van de provincie Istanbul gaat ervanuit dat er 10 miljoen inwoners zijn in de stad

bron

[ Bericht 2% gewijzigd door HiZ op 29-04-2004 18:24:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')