abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18612322
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:50 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

Gewoon via Google?? Of moet ik die klotenKazaa weer installeren.
[..]

Vogelbekdier, Vogelbekdier niet zo snel. We 'quoten' meee!!!!!!
Ik heb even voor je gezocht, en hier http://www.aikidofaq.com/multimedia.html heb je veel fimpjes van verschillende sensei. Het meeste ervan zijn meer 'studiefilmpjes' van precieze technieken, maar er zitten juweeltjes tussen

Edit: het video'tje van O-sensei Ueshiba moest ik downloaden i.p.v. gewoon openen, anders sloeg Explorer vast...en het is een oud filmpje, dus let niet op de kwaliteit

[ Bericht 14% gewijzigd door Vogelbekdier op 22-04-2004 16:20:35 (Merkte wat op.) ]
"Great spirits have always found violent opposition from mediocrities. The latter cannot understand it when a man does not thoughtlessly submit to hereditary prejudices but honestly and courageously uses his intelligence."
  donderdag 22 april 2004 @ 16:27:19 #27
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_18612509
Hee thnx. Dat ga ik es bekijken. Ik heb wel es gegoogle'd op van dat soort dingen over Tai Chi maar ik kon nooit wat vinden. Er was ook zoiets als de "explosive touch" of "fang shui" (ofzoiets dergelijks). Ik kon alleen basisinfo vinden en al helemaal geen filmpies.
Nogmaals thnx.

Als je (of iemand anders) nog meer vindt post het dan ff. Dan zal ik ook nog ff wat google'en.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_18614689
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:27 schreef sir_Tachyon het volgende:
Hee thnx. Dat ga ik es bekijken. Ik heb wel es gegoogle'd op van dat soort dingen over Tai Chi maar ik kon nooit wat vinden. Er was ook zoiets als de "explosive touch" of "fang shui" (ofzoiets dergelijks). Ik kon alleen basisinfo vinden en al helemaal geen filmpies.
Nogmaals thnx.

Als je (of iemand anders) nog meer vindt post het dan ff. Dan zal ik ook nog ff wat google'en.
Feng Shui is de kunst van je huis inrichten 'exploding touch' klinkt naar mijn oren meer in de richting van Li Kong Jing (of was het nou fa jing?). Ik denk ook niet dat je daar snel veel info over vindt maar je zou kunnen proberen eens op een van die twee termen te zoeken. Volgens mij was 1 van de twee waar jij over sprak, en de ander iets met het mannelijke zaad veel geluk met zoeken
"Great spirits have always found violent opposition from mediocrities. The latter cannot understand it when a man does not thoughtlessly submit to hereditary prejudices but honestly and courageously uses his intelligence."
  vrijdag 23 april 2004 @ 09:50:19 #29
75447 sir_Tachyon
pi_18627189
JJAJAAAAA JA JA Fa Jing. Dat was het. Tja daar vond ik ook weinig info over. Maarja ik denk niet ik iedereen dat wil zien doen, hehe. Maar ik blijf wel zoeken.
pi_19073189
Gister mijn eerste Tai Chi Tao les gehad. Jeetje wat een ervaring Volgens mij is reiki en Tai Chi een hele leuk combi Wat een energie voel je dan zeg!

Ik merk uit de oefeningen dat Tai Chi heel goed is voor mensen met een verkeerde of onevenwichtige lichaamshouding. Of voor mensen zoals ik met een heel slecht balans-gevoel in het lichaam. Spanning ermee kwijtraken is ook ideaal. Na zo'n les is het verschil opmerkelijk. Ik draag altijd een hoop spanning mee en die kan je door deze oefeningen goed kwijtraken.

De beschrijving van Tai Chi als meditatie in beweging is zeker waar. Je ervaart hetzelfde als in een diepe meditatie of trance met het enige verschil dat je gewoon kan blijven staan en dat je de energie beter voelt stromen door de bewegingen.
pi_19074256
Ik heb op Taijiwuxigong gezeten.
Best cool.

2X voelde het alsof ik onder 220 volt stond (echt, zonder overdrijven), maar verder eigenlijk weinig schokkende resultaten mee gehad.
  woensdag 12 mei 2004 @ 15:46:46 #32
75447 sir_Tachyon
pi_19074458
Geartsjuh, je hebt dus al ervaring met Reiki (Ikke niet hoor maar staat wel op de planning). Ik weet niet precies wat je allemaal bij Tai Chi Tao leert. Zijn het afzonderlijke bewegingen?? of een serie van bewegingen??
pi_19075090
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 15:46 schreef sir_Tachyon het volgende:
Geartsjuh, je hebt dus al ervaring met Reiki (Ikke niet hoor maar staat wel op de planning). Ik weet niet precies wat je allemaal bij Tai Chi Tao leert. Zijn het afzonderlijke bewegingen?? of een serie van bewegingen??
Afzonderlijke bewegingen in een serie

We hebben een stuk of drie oefeningen gedaan in het tijdsbestek van 1 uur. Eén zo'n oefening bestaat dan uit een serie verschillende langzame bewegingen. Misschien moesten alle oefeningen ook wel 1 geheel vormen.. dat weet ik niet zeker. Maar op bepaalde punten gingen we even overleggen hoe we ons voelden waarna we vervolgens verder gingen met iets totaal anders. Dus het zullen wel losse delen geweest zijn?

Je noemt ook nog reiki. Dat kan ik je zeker aanraden. Hoewel de Chi uit Tai Chi en de Ki uit ReiKi volgens mij dezelfde soort energie is.. correct me if I'm wrong? Maar dat zou dus een leuke aanvulling zijn op de kennis die je al hebt gekregen bij Tai Chi.
pi_19076627
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 16:12 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]
Je noemt ook nog reiki. Dat kan ik je zeker aanraden. Hoewel de Chi uit Tai Chi en de Ki uit ReiKi volgens mij dezelfde soort energie is.. correct me if I'm wrong? Maar dat zou dus een leuke aanvulling zijn op de kennis die je al hebt gekregen bij Tai Chi.
Chi (ook wel als Qi of Ch'i geschreven) is de Chinese spelling (volgens mij is Qi de wade-giles vertaling ), en Ki is de Japanse spelling.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vogelbekdier op 12-05-2004 17:14:02 (Wat toegevoegd) ]
  vrijdag 14 mei 2004 @ 16:49:38 #35
75447 sir_Tachyon
pi_19128102
Maar Geartsjuh, wat kostte de Reiki-cursus die jij hebt gedaan?? En wie en waar?? En wat zijn je ervaringen. Want ik hoor soms dat sommige het heel duur maken maar dat andere weer voor een redelijkere prijs aanbieden. Is bijvoorbeeld 150 euro veel voor Reiki 1???
pi_19150057
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 16:49 schreef sir_Tachyon het volgende:
Maar Geartsjuh, wat kostte de Reiki-cursus die jij hebt gedaan?? En wie en waar?? En wat zijn je ervaringen. Want ik hoor soms dat sommige het heel duur maken maar dat andere weer voor een redelijkere prijs aanbieden. Is bijvoorbeeld 150 euro veel voor Reiki 1???
Tja mijn reikicursus is denk ik niet echt representabel voor alle reiki-cursussen in het algemeen. Ik had namelijk wel studenten/scholieren korting en nog eens extra korting omdat mijn reikimaster de moeder is van een vriendin van mij Dus ik heb niet echt veel betaald Ik denk dat 150 euro voor reiki 1 wel veel voorkomt ja. Of dat (te) veel is weet ik niet.

Er zijn wel veel topics over reiki hier in Truth. Je kan onder Zoeken en dan "reiki" invoeren wel een hoop topics vinden. Mijn ervaringen ermee zijn in ieder geval erg positief. Als je echt vragen hebt kan je me wel een mailtje sturen want we gaan nu wel behoorlijk offtopic.
  zondag 16 mei 2004 @ 10:22:21 #37
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_19166144
Ik heb een aantal jaar Tai Chi Chuan in een groep gedaan, ik oefen nu nog wel, maar alleen voor mezelf...

`s ochtends wakker worden, opwarmen, 20 minuten Tai Chi, douchen, en ik ben er weer helemaal klaar voor.. Ga hopelijk binnenkort weer met een groep beginnen.

Tai Chi is heerlijk ontspannend, en inspannend tegelijk, physieke inspanning is vooral wanneer je net begint, maar ik geniet er (bijna) elke ochtend van....
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_19179830
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 15:37 schreef ToT het volgende:
Ik heb op Taijiwuxigong gezeten.
Best cool.

2X voelde het alsof ik onder 220 volt stond (echt, zonder overdrijven), maar verder eigenlijk weinig schokkende resultaten mee gehad.
Kun je wat duidelijker zijn? Hoezo 220 volt hoe kwam dat dan?
  dinsdag 18 mei 2004 @ 08:53:50 #39
75447 sir_Tachyon
pi_19210620
Gisteren deed ik bij mijn Tai Chi Chuan (weet niet wat het verschil is met Tao) weer wat Chi Kung oefenen (bepaalde circuliare bewegingen) en het leek meer dat ik wat weerstand had van omringende energie. Net of je aan het zwemmen maar alleen iets soepeler. Zo ging alles in de vorm (reeks van 60 bewegingen = vorm -->Google maar) ook veel soepeler.

Maar wie heeft nog meer ervaringen zoals ToT (220 Volt). En ToT, zou jij es willen beschrijven wat je deed???
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:46:08 #40
75447 sir_Tachyon
pi_19295774
Weet iemand nog een leuke site(s) waar mooie Tai Chi-plaatjes opstaan?? Ik wil eigenlijk een animated gif hebben voor avatars voor op de fora's waar ik veel op zit. De plaatjes die ik met google vind vindt ik nogal matig.

Anyone???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')