Zwaardvorm? Hoorde ik zwaard?quote:Op dinsdag 20 april 2004 11:41 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik doe Tai Chi Chuan voor ongeveer ehm ehm 2 en een half jaar. Ik doe de normale 'Vorm' (60 bewegingen) en ben bezig met de 'zwaardvorm'.
Ik vond het sierlijke eraan wel mooi en het werken met energieen. Je (jullie) zullen ook wel vast warme handen krijg. Omdat je veel op je handen concentreert gaat je energie erheen en krijg je warme handen. Enne je kunt heel veel principes in het dagelijks leven gebruiken bij bijv zwaar tillen.
- Altijd rug recht
- Eerst ontspannen
- En inademen tijdens de til-actie
Heeft iemand er trouwens leuke links over. Voor achtergrondinfo voor onze MUUS en anderen?!?
Omdat je dan een zwaard in je klauwen hebt. Een Tai Chi-zwaard. Een recht meestal flexibel zwaard tenzij je een echte supergave hebt uit China ( kost een paar duizend).quote:Op dinsdag 20 april 2004 13:33 schreef -Trinity- het volgende:
Zwaardvorm? Hoorde ik zwaard?Why heet het zwaard?
In Alkmaar kon je het dacht ik ook doen, zoek eens op Taijchiquan. En A'dam natuurlijk. In Z'dam wordt in het Achmea health Center, Body Combat en Body Balance gegeven en als je daar verzekerd bent, krijg je nog korting ookquote:Op dinsdag 20 april 2004 14:27 schreef Matho het volgende:
ik ben ook al een tijdje op zoek naar een sport zoals deze,
inderdaad wel handig om te weten waar het allemaal gegeven word.
m'n broer doet aan san shou, dit zou ik het liefst doen,, maar het dichtst-bijzijnd is voor mij in Haarlem, en vanuit Alkmaar is dat een flink eind.
dus als iemand iets weet,, graag ! !
Oh, dat! Dat zie je toch vaak in parken in China?quote:Op dinsdag 20 april 2004 14:22 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik heb me weer aangemeld voor de cursus Tai Chi Tao. Wordt bij ons georganiseerd door de studentensportverenigingNu maar hopen dat ik deze keer wel ingeloot word. Allemaal voor me duimen he!
Omschrijving:
T’ai chi tao is een van oudsher overgeleverd systeem van oefeningen, ontstaan in het oude China van duizenden jaren geleden. De bewegingen zijn altijd vloeiend, zacht en harmonieus en worden op een rustige en ontspannende manier uitgevoerd. Hierdoor wordt de ademhaling dieper en verbetert o.a. de bloedsomloop, wat een grotere souplesse en beweeglijkheid van lichaam en geest tot gevolg heeft. Doordat alle bewegingen hun oorsprong vinden in het bekkengebied, glijden stress en spanningen via nek en schouders naar de aarde. Door het beweeglijker worden van het bekken wordt de ruggengraat buigzamer evenals de knieën en de enkels. De balans en het contact met de grond worden zo verbeterd.
Bedoeld voor alle leeftijdenquote:Op dinsdag 20 april 2004 18:18 schreef briana_muirinn het volgende:
allemaal 65+?
zat je in een senioren groep of was dat wel bedoeld voor alle leeftijden?
Zoek bijvoorbeeld maar eens naar filmpjes van O-sensei Morihei Ueshiba, de grondlegger van Aikido. Wat deze man doet is behoorlijk indrukwekkendquote:Op donderdag 22 april 2004 12:33 schreef Nature het volgende:
Tachyon, dat is denk ik het gebruik van je Chi, wat normaal gesproken alleen zal lukken na jarenlange training, het is hetzelfde principe als in Aikido, ik zag in een documentaire dat een grootmeester zijn leerlingen door de lucht liet vliegen m.b.v. Chi.
Gewoon via Google?? Of moet ik die klotenKazaa weer installeren.quote:Op donderdag 22 april 2004 14:57 schreef Vogelbekdier het volgende:
Zoek bijvoorbeeld maar eens naar filmpjes van O-sensei Morihei Ueshiba, de grondlegger van Aikido. Wat deze man doet is behoorlijk indrukwekkenden gaaf om te zien.
Vogelbekdier, Vogelbekdier niet zo snel. We 'quoten' meee!!!!!!quote:Gèèèèèèèèld trùùùùùùùùg!
~Visscher
Ah, mja ik heb zelf wat katana's maar die zijn niet superkwaliteit. Ik wist wel dat er erg rustgevende oefeningen voor bestonden, maar dat maakt dus al veel duidelijkquote:Op dinsdag 20 april 2004 14:57 schreef sir_Tachyon het volgende:
[..]
Omdat je dan een zwaard in je klauwen hebt. Een Tai Chi-zwaard. Een recht meestal flexibel zwaard tenzij je een echte supergave hebt uit China ( kost een paar duizend).
Verder zijn principes van bewegingen hetzelfde alleen je moet opletten dat je je mede-Tai Chi'er niet verwondt. Oftewel je hebt heel wat meer ruimte nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |