Kom maar eens een dagje hier langs, gaat geen week voorbij zonder dat die kansloze figuren hier door de straat dwalenquote:Op maandag 19 april 2004 12:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zie ze nooit meer, ik heb eigenlijk wel zin in een vruchteloze discussie met een van die sukkels.
met een oud wijfquote:Op maandag 19 april 2004 12:18 schreef zero-fuel het volgende:
gewoon met je leuter in de hand open doen en zeggen dat ze daartegen kan praten, zonder geweld natuurlijk
Indd, bij ons komen ze ook niet meerquote:Op maandag 19 april 2004 12:20 schreef Xcalibur het volgende:
moet je vragen of ze je op hun zwarte lijst (oid) zetten.
Dan komen ze niet meer... heeft m'n moeder ook gedaan, en ze komen idd niet meer.. ideaal
lol we komen god brendenquote:Op maandag 19 april 2004 12:26 schreef Sm0keZ het volgende:
die gasten zijn echt lachwekkend
"jamaar meneer wij komen god brengen"
zet maar in de schuur, ben nu ff bezig
gaat niet lukken.. god is groot weet je nogquote:Op maandag 19 april 2004 12:30 schreef martijntie het volgende:
[..]
lol we komen god brenden
mooi heeft u die ook op cdrom kan ik hem als onderzetter gebruiken
nee das allah die groot was he rememberquote:Op maandag 19 april 2004 12:34 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
gaat niet lukken.. god is groot weet je nog
dat wordt op z'n minst een dual layer dvd
oja.. vergetenquote:Op maandag 19 april 2004 12:34 schreef martijntie het volgende:
[..]
nee das allah die groot was he remember
waar heb ik dat vaker gehoordquote:Op maandag 19 april 2004 14:05 schreef Slabberdewatski het volgende:
gheghehehe....
K heb ook eens een jehova geval aan de deur gehad. Begon meteen een heel verhaal vertellen...
Ik : ja uh geen interesse...
hij: bla blaaaaaaaa
Ik denk wtf, ik heb toch niets te doen.
Stoel gepakt, wiet vloei peuken , en ben gaan zitten voor de deur opening.
Hij bleef staan en begon zijn verhaal.
Ik heb echt zo lullig mogelijk gedaan en mezelf helemaal van de wereld geblowd, die gozer heeft ruim 2 uur staan kletsen over... uh... tja.. ehm whatever..
Anyway, ik heb wel respect voor de volhardendheid van die mensen, hij wist dat hij zwaar in de zeik werd genomen, maar bleef dus wel mooi staan. Nog een hele preek over drugs ( gheghehe).
dus, t zijn een stel zuigers, maar wel fanatieke zuigers !
Dan mag jij mij het onderzoek laten zien waar "wetenschappelijk" bewezen wordt dat je ziel ophoudt met bestaan. Daar kan je namelijk geen enkele fatsoenlijke wetenschappelijke studie over doenquote:Op maandag 19 april 2004 15:04 schreef Urukusaki het volgende:
Tegen mij deden ze wel relaxt, alleen veel ideen zijn al een beetje achterhaalt. Zoals Hemel. Je geest houdt gewoon op met bestaan(wetenschappelijk) ookal kan ik het niet begrijpen...
Ja, ze heeft een keer of 5 (heel trots) gezegd dat ze Jehova's getuige was.quote:Op maandag 19 april 2004 15:31 schreef pieter_pontiac het volgende:
Weet je zeker dat ze Jehova was?
Heheheheh.. maar ze kijken niet naar auto's ... dan moet het op mn deur..quote:Op maandag 19 april 2004 15:55 schreef MartinusMagnus het volgende:
[afbeelding]
Deze op je auto plakken
HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op maandag 19 april 2004 15:52 schreef daeri het volgende:
Wehehe, als ze bij ons komen zeggen ze altijd "Wij komen god brengen" en dan zeggen wij "zet hem maar achter in de schuur...."
Ja hier ook dat vond ik niet zo'n ramp ik heb de boekjes netjes aangeboden en ze deden verder niet moeilijk. Ik vind het een beetje kinderachtug worden als met Turken over geweld gaan pratenquote:Op maandag 19 april 2004 12:18 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Hier waren ze laatst ook weer
Ze willen me steeds van die boekjes aansmeren die ik moet lezen..
optiefen
quote:Op maandag 19 april 2004 15:55 schreef MartinusMagnus het volgende:
[afbeelding]
Deze op je auto plakken
zelf gefotosoeptquote:Op maandag 19 april 2004 21:13 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]waar scoor je die stickers?
Speciaal voor jou:quote:Op maandag 19 april 2004 23:05 schreef 8PacK het volgende:
Mensen het is: Jehovah niet jehova.
Nee hij dacht, niet weer zon game nerd die shirts van zn “favo spelletjes” draagt.quote:Op maandag 19 april 2004 15:36 schreef Anahka2309 het volgende:
ik deed open met m'n Diablo 2 shirt aan
Hij had vrij snel door dat ie aan t verkeerde adres was...
Waar kan je die vinden? Die wil ik hebben!quote:Op maandag 19 april 2004 15:55 schreef MartinusMagnus het volgende:
[afbeelding]
Deze op je auto plakken
Doe ff lekker kortzichtig ofzo.quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:49 schreef SailingAce het volgende:
Dus jij hebt een Turkse vriend.
Jehova zijn heeft niks met geloof te maken,dat is meer een gebrek aan verstandquote:Op vrijdag 23 april 2004 15:23 schreef -Cindy18- het volgende:
Hm... er is niet veel respect meer voor geloof, jammer om te zien!
Neem aan dat je ooit goed geluisterd hebt... en alles hebt onderzocht om tot deze conclusie te komen?quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:26 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Jehova zijn heeft niks met geloof te maken,dat is meer een gebrek aan verstand
Ach, het geloof kan ook best irritant zijn als je op die ene vrije dag uit wil slapen en zo'n zendeling belt je wakker.quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:23 schreef -Cindy18- het volgende:
Hm... er is niet veel respect meer voor geloof, jammer om te zien!
misschien waren het ook wel mensen van de plaatselijke kerk, maar m'n pa vertelde toen dat die lui wel degelijk een woordje wilden wisselen over hun geloof, en voor zover ik weet doen alleen jehova's datquote:Op dinsdag 20 april 2004 13:16 schreef AdTheOne het volgende:
dan dnek ik niet dat het jehovah's getuigen zijn, als ze geld willen zien.
Ze staan er om bekend dat ze geen geld vragen.
En wel weer allemaal verhalen waarvan ik sowieso weet dat die niet kloppen.
Maar ja dat blijf je houden.
Is het geloof dan irritant?quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:42 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ach, het geloof kan ook best irritant zijn als je op die ene vrije dag uit wil slapen en zo'n zendeling belt je wakker.
Ze moeten er eigenlijk "Copyright Ome Henk, "Oranje" 1992" bij zetten.quote:Op maandag 19 april 2004 15:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA![]()
![]()
:'( :'( :'(
![]()
![]()
DIE KENDE IK NOG NIET!1! HAHAHAHAH!!!
Echtniet..
Nee hoor maar heb wel is documantaire`s over jehova`s gezien,en ik vind het een doodenge beweging die neigt naar een sekte.quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:38 schreef -Cindy18- het volgende:
[..]
Neem aan dat je ooit goed geluisterd hebt... en alles hebt onderzocht om tot deze conclusie te komen?
Of stap jij achter de lange rij met blaatapen die het stoer vinden om een lullige opmerking te maken?
Nee, het geloof zelf (in het algemeen) is niet irritant. Gelovigen die 's ochtends vroeg aan je deur komen kunnen dat echter wel zijn. Nu heb ik sowieso nooit zo'n probleem met die mensen gehad. Ze proberen immers mijn ziel te redden (heel nobel van ze) en ik heb nog nooit mee gemaakt dat ze bleven hangen nadat ik duidelijk heb gemaakt dat ik geen interesse/tijd/zin had.quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:48 schreef -Cindy18- het volgende:
[..]
Is het geloof dan irritant?
Ik kan me voorstellen dat je het lekker vind om uit te slapen, maar dat maakt lijkt mij niet het geloof opzich dan irritant. Misschien hadden die mensen die aanbellen het ook wel lekker gevonden om uit te slapen, maar vonden ze het zelf zo belangrijk om dat niet te doen...
Bij collectes voor enge ziektes geef ik altijd wel, dat vind ik namelijk goed doelen (in tegenstelling tot het bekeerd worden). Zolang ze me maar niet wakker bellen, dan hebben ze gewoon pech. Ik heb namelijk zelden kleingeld in mijn ochtendjas zitten. Ik vind trouwens wel dat er een behoorlijk verschil zit tussen vrijwillig deuren af gaan om geld in te zamelen voor organisaties die daadwerkelijk levens redden en deuren af gaan om mensen te overtuigen dat zij ook als jij moeten denken.quote:Had het voor jou ook niet irritant geweest als er iemand kwam van de kankerbestrijding, of voor kinderpostzegels? Had dat ook niet je schoonheidsslaapje verstoord?
Waarom zou er persé respect moeten zijn voor geloof? Ik heb respect voor mensen die geloven en daarom zo handelen en leven, dat is iets heel anders. Ik zie niet in waarom ik respect zou moeten hebben voor iets dat zo abstract is en zo onderhevig is aan interpretatie.quote:Misschien even lastig om los te zien... maar dat maakt waarom ik erop inga dat er weinig respect meer is voor geloof...
Nee, hoor. Mormonen doen dat ook en ik heb ook wel eens een "gewone" hervormde aan de deur gehad. Hoewel die laatste gewoon collecteerde voor een reparatie van zijn kerk.quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
misschien waren het ook wel mensen van de plaatselijke kerk, maar m'n pa vertelde toen dat die lui wel degelijk een woordje wilden wisselen over hun geloof, en voor zover ik weet doen alleen jehova's dat
quote:Op vrijdag 23 april 2004 18:22 schreef Tha_Butcha het volgende:
Ach ja als ze niet opzouten, gewoon vriendelijk vragen of ze Marcus 6:11 kennen, houden ze vanzelf wel op
En dan nu de voorspelbare vraag: WTF is Marcus 6:11?quote:Op vrijdag 23 april 2004 21:06 schreef HenkdeV het volgende:
[..]
![]()
Zeer toepasselijk!
Doet er neit toe, maar de jehova's kennen die passage uiteraard niet en denken dan: o hij vraagt ernaar dan zal het wel belangrijk zijn.. sjit en ik kne het nietquote:Op vrijdag 23 april 2004 21:42 schreef Kontiki het volgende:
[..]
En dan nu de voorspelbare vraag: WTF is Marcus 6:11?
(welk citaat?)
H I L A R I S C H... zelf bedacht?quote:Op maandag 19 april 2004 12:26 schreef Sm0keZ het volgende:
En toen?quote:Op zaterdag 24 april 2004 16:42 schreef Natalie het volgende:
Vanmorgen, mijn moeder en ik zaten in de voorkamer naar het huwelijk van Prins Friso en Prinses Mabel te kijken toen er werd aangebeld... Stond er dus een hele delegatie aan de deur die met ons 'een gesprek over het geloof' wilde hebben.
Geen idee welk geloof, maar dat deed er ook niet toe.
Mijn moeder -die niet op haar mondje is gevallen- heeft vakkundig de tuin uitgewerkt met de mededeling dat ze daar niet op zat te wachten.
Ze 'zouden het wel bij de buren proberen' zeiden ze nog.
Ik geloof dat ze de hele straat bij langs zijn gegaan.
We zagen ze een poosje later nog met z'n allen voor het huis langs hobbelen.quote:Op zaterdag 24 april 2004 16:45 schreef Kogando het volgende:
En toen?
Heel simpel, 10 boekjes in de kliko werpen. Mag je alsnog naar de kerk. Lijkt me dus een onzinverhaal dat je niet meer de kerk in mag. En dan nog, zijn ze misschien nog wel blij toequote:Op zaterdag 24 april 2004 16:55 schreef vrouwtje het volgende:
meen wel dat ze op commissie werken, en dat als ze niet meer dan 10 boekjes uitdelen ze een maand niet in de kerk moegen)
dat was dus een grapjequote:Op zaterdag 24 april 2004 16:57 schreef JK het volgende:
[..]
Heel simpel, 10 boekjes in de kliko werpen. Mag je alsnog naar de kerk. Lijkt me dus een onzinverhaal dat je niet meer de kerk in mag. En dan nog, zijn ze misschien nog wel blij toe![]()
Hmmm, dus als je eigenlijk niet zit te wachten op een gesprekje of boekje, dan moet je 'm maar gewoon aannemen om hun een plezier te doen?quote:Op zaterdag 24 april 2004 16:55 schreef vrouwtje het volgende:
neem gewoon netjes het boekje aan, ja ik zal het doorlezen
dan gaan ze tevreden weg
komen ze terug dan zeg je, ik vond het niet interessant
Als je géén geloof hebt, dan is het een ander verhaal. Hoewel ik het feit dat zij geloven respecteer, is mijn ervaring dat het andersom nog wel eens anders kan zijn.quote:ik heb nog nooit meegemaakt dat ze bleven zeuren, als je netjes zegt dat je
al een geloof hebt, dan doen ze niet moeilijk
Snel naar de bovenste verdieping en het dakluik op slot doenquote:Op vrijdag 23 april 2004 21:44 schreef Viking84 het volgende:
ik was eens in omgeving London, stond zo'n wijf op het dak van één of ander gebouw te blèren.
Ik gil terug: shut up bitch, maar t hielp niet
Zoiets zullen ze nooit zeggen, want hun geloven in een liefdevolle god.quote:Op zaterdag 24 april 2004 20:48 schreef GizartFRL het volgende:
Als een brenger van het woord bij je aan de deur komt met de mededeling: God maakt mensen ziek als straf, de week nadat je oma gestorven is aan leukemie, dan is de kans groot dat ik onpasselijk word.
Aldus geschiede.
Wat boeit jou dat nou? Je gelooft toch niet in (hun) God..quote:Op zaterdag 24 april 2004 20:48 schreef GizartFRL het volgende:
Als een brenger van het woord bij je aan de deur komt met de mededeling: God maakt mensen ziek als straf, de week nadat je oma gestorven is aan leukemie, dan is de kans groot dat ik onpasselijk word.
Aldus geschiede.
Nee, maar die mensen aan de deur vinden kennelijk dat je oma het verdiend heeft om doodziek te worden. Dan zou ik ook pissig zijn.quote:Op maandag 26 april 2004 20:49 schreef Kogando het volgende:
[..]
Wat boeit jou dat nou? Je gelooft toch niet in (hun) God..
Misschien niet maar die religek beweert op zo'n moment dat het juist en goed is dat die persoon is gestorven.quote:Op maandag 26 april 2004 20:49 schreef Kogando het volgende:
[..]
Wat boeit jou dat nou? Je gelooft toch niet in (hun) God..
quote:Op maandag 26 april 2004 23:19 schreef DutchBlood het volgende:
Sinds dat hier een Citroën voor de deur staat hebben we geen last meer van jehova's..
* Me_Wesley onthoudtquote:Op woensdag 28 april 2004 16:27 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb een keer, leip als ik soms ben, tegen zo'n toch wel bloedmooi Jehova-mens gezegd dat ik er haar lekker uit vond zien en dat ik haar goddellijke lichaam best wel verschrikkelijk hard zou willen neuken. Ze was erg snel weg.....
Leuk lulverhaal...quote:Op zaterdag 24 april 2004 20:48 schreef GizartFRL het volgende:
Aldus geschiede.
En weer iemand die alleen hoort wat die wilt horen...quote:Op maandag 26 april 2004 21:11 schreef Hilje23 het volgende:
dan heb ik nog wel wat vragen voor ze want ik vind het walgelijk dat sommigen van die gekken hun kinderen liever dood laten bloeden dan ze een bloedtransfusie te geven...
Wederom iemand die niet kan lezen, helaas....quote:Op woensdag 28 april 2004 19:41 schreef Ghostbuster het volgende:
Dat er juist door die houding misschien een heleboel kinderen ziek zijn geworden, dood zijn gegaan aan besmettelijke ziektes enz... dat is dan pech... het was immers nodig
En jij spoort verder wel?
het zal je kind zijn zeg,zeg je dan ook dat is dan pech
als je iemand kan redden door een bloedtransfusie, dan ga je toch geen risico nemen,omdat 1 of ander stomme sekte want zo noem ik het gewoon,het verbied
ja ik snap wel wat je bedoelt,maar zulke onzin leren toch alleen jehova`s, wetenschappelijk basseren ze dat op helemaal niksquote:Op woensdag 28 april 2004 19:46 schreef -Cindy18- het volgende:
[..]
Wederom iemand die niet kan lezen, helaas....
Ik heb het juist over de houding om 'WEL' bloed te geven....
Hierdoor zijn er in de voorgaande jaren veel slechte gevolgen geweest.
Lees het eens goed voordat je ook weer gaat blaten aub!
doe het dan met marrokanenquote:Op maandag 19 april 2004 16:05 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ja hier ook dat vond ik niet zo'n ramp ik heb de boekjes netjes aangeboden en ze deden verder niet moeilijk. Ik vind het een beetje kinderachtug worden als met Turken over geweld gaan praten
quote:Op maandag 19 april 2004 12:26 schreef Sm0keZ het volgende:
Zoals wederom in mijn stuk staat, werk ik zelf bij een ziekenhuis, waar wij graag bloedvrij opereren. Zelf opereer ik niet, maar ik werk wel tussen de mensen in die dat doen, en ik hoor dus de verhalen. Het grootste deel heeft waardering voor het onderzoek en concludeerd dat inderdaad bloedvrij opereren minder kans geeft op problemen.quote:Op woensdag 28 april 2004 19:49 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
ja ik snap wel wat je bedoelt,maar zulke onzin leren toch alleen jehova`s, wetenschappelijk basseren ze dat op helemaal niks
waarom zou iemand anders zn bloed slecht zijn,of heeft god verschillende soorten mensen geschapen.
ik vind het kortzichtig als je blind zulke onzin aanneemt,want je maakt mij niet wijs dat je die onzin van jezelf hebt
Ik geloof wat Cindy zegt is dat er maar een kleine kans is dat er echt een bloedtransfusie nodig is. In de uiterste gevallen zullen ze misschien kiezen om inderdaad geen transfusie te geven, en ik neem aan dat er hier wel bijbelse ondersteuning voor is.quote:Op woensdag 28 april 2004 21:36 schreef Hilje23 het volgende:
Cindy 18...jij hebt anders ook een hoop blabla..
Als je mijn verhaal nou eens niet uit zijn verband rukt en de rest ook even leest...Opa van mijn vriend is Jehova en prima man, maar ik WEET dat er dus wel gekke zijn die hun kind liever dood laten bloeden dan het een bloedtransfusie geven.
Mijn moeder is verpleegkundige en die lui werden gewoon uit de ouderlijke macht gezet om die kids te redden en nee dat is niet iets van 20 jaar geleden, maar nog steeds recent.
Mijn buurbrouw plukt voor jaren terug (toen ze nog in een anderre plaats woonde) een kind van de weg dat bijna plat gereden werd door een busje dat er aan kwam stormen. Het kindje was een jaar of 5 oud. Ze wist waar het kindje woonde en ging dus aan de deur, weet je wat die idioten zeiden?
'je had dat kind moeten laten lopen, want als het overreden was dan was dat Gods wil!"
Nee, een kind van 6 langs een provinciale weg laten hobbelen waar 80 km per uur gereden wordt!
Nou sorry hoor, maar God heeft ons allemaal een verstand gegeven (de 1 wat meer dan de ander) waardoor we wel zelf verantwoordelijk blijven voor onze daden...en je kind van 6 laten hobbelen langs zo'n weg is gewoon onverantwoord. Dat zal God ze straks vast in dank afnemen als ze daarboven zijn! Tuurlijk!
Klopt... dat is mooi... heb helaas geen opa, maar zou het zelf erg waarderen als die er wel was en hij zulke dingen zou doen.quote:Op woensdag 28 april 2004 22:00 schreef Hilje23 het volgende:
die mensen die dat zeiden waren echt jehova, maar goed, de ene jehova is de andere niet...en dat ben ik met je eens Lotte. maar ik reken ze ook niet af.
Ik zie juist het voorbeeld dat er verschillende jehova's zijn want opa is een prima mannetje!
Hij is bijna 87 en komt nog steeds 40 km hierheen rijden, dan 7 trappen omhoog om hier op visite te komen...als dat geen liefde voor je kleinkind is dan zeg het mij maar
Welk gedeelte?quote:Op woensdag 28 april 2004 23:50 schreef Ghostbuster het volgende:
wat een super onzin over die bloedtransfusie`s zeg
Ja sommige zijn net mensenquote:Op donderdag 29 april 2004 00:06 schreef nietzman het volgende:
Ik vond mijn vroegere Rage-against-the-machine luisterende stagebegeleider die toevallig ook getuige van Jehova was eigenlijk wel tof.
Dat vond ik inderdaad ook heel erg beangstigend.quote:Op donderdag 29 april 2004 00:10 schreef Ghostbuster het volgende:
Ja sommige zijn net mensen![]()
Ze zijn ook gehersenspoeld door hun ouders ze weten niet beterquote:Op donderdag 29 april 2004 00:11 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat vond ik inderdaad ook heel erg beangstigend.
heb je bewijs dat ze dingen toevoegen?quote:Op donderdag 29 april 2004 00:01 schreef Ghostbuster het volgende:
nou dit stukje bijvoorbeeld
In de uiterste gevallen zullen ze misschien kiezen om inderdaad geen transfusie te geven, en ik neem aan dat er hier wel bijbelse ondersteuning voor is.
is dat echt boeiend,of er bijbelse ondersteuning voor is of niet,waarom moet alles kloppen met de bijbel.
bloedtransfusie`s kunnen levens redden, en heeft niks met geloof te maken,dat maken mensen zelf er van,en jehova`s maken hun eigen bijbel die voegen dingen toe of laten ze weg
Over de bloedtransfusie zijn we het wel eens danquote:Op donderdag 29 april 2004 00:23 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
heb je bewijs dat ze dingen toevoegen?
In de statenvertaling, die 95% van de christenheid gebruikt stond een 100 jaar terug nog de naam 'Jehovah'. In de huidige statenvertaling is dat vervangen voor 'Here'. Zover ik weet staat deze naam nog wel in de bijbel van de jehova's..
Graag een voorbeeldje dan van wat er toegevoegd is, want een vriendin van mij is er ook één, en ik heb wel eens met haar hierover gepraat, en zou het wel een leuk discussiepunt vinden.
Over de bloedtransfusie, ik geloof dat ze hier inderdaad wel redelijk vasthoudend in zijn, maar de vraag is altijd of wel een bloedtransfusie beter is. Ik geef toe dat ik het een makkelijke keuze vind, maar als je overtuigd bent van het feit dat iets slecht is... tja..
Waarom offeren sommige mensen grote delen van hun leven op aan een religie... waarschijnlijk omdat ze er een belangrijkheid in zien die wij niet zien.
Even nieuwsgierig... geloof jij zelf ergens in? Bepaalde religie misschien?
Zoja, zijn er bepaalde activiteiten waaraan jij tijd besteed omdat je dat belangrijk vind?
Nee, want er zijn twee belangrijke verschillen. De kankerbestrijding komt over het algemeen 's avonds tussen 18:00 en 21:00. De kinderen komen over het algemeen overdag. De jehova houdt er echter wel eens van om zondagochtend te komen. Het tweede verschil is het belang. Kankerbestrijding en kinderpostzegels doen goede dingen voor de maatschappij. Wat doet een jehova voor goeds? Geen sodemieter. En dan blijft hij nog aandringen ook.quote:Had het voor jou ook niet irritant geweest als er iemand kwam van de kankerbestrijding, of voor kinderpostzegels? Had dat ook niet je schoonheidsslaapje verstoord?
Wat is de boodschap dan volgens jou?quote:Op donderdag 29 april 2004 00:30 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Nee, want er zijn twee belangrijke verschillen. De kankerbestrijding komt over het algemeen 's avonds tussen 18:00 en 21:00. De kinderen komen over het algemeen overdag. De jehova houdt er echter wel eens van om zondagochtend te komen. Het tweede verschil is het belang. Kankerbestrijding en kinderpostzegels doen goede dingen voor de maatschappij. Wat doet een jehova voor goeds? Geen sodemieter. En dan blijft hij nog aandringen ook.
Je geloofd in een god...quote:Op donderdag 29 april 2004 00:28 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Over de bloedtransfusie zijn we het wel eens dan
En dat mensen hun leveren offeren aan een religie,komt ook wel omdat ze zo grootgebracht worden,en ik geloof wel in god,maar ga niet naar een kerk.
En ik heb wel is een documentaire er over gezien, en toen kwam ook aan bod dat ze de bijbel aanpassen.
En heb jij een vrije keuze om het niet te worden?quote:Op donderdag 29 april 2004 09:01 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Bij mij komen ze nooit aan de deurMijn mama is Jehovah's getuigen
![]()
Nu welquote:Op donderdag 29 april 2004 17:20 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
En heb jij een vrije keuze om het niet te worden?
Gelukkig maarquote:Op donderdag 29 april 2004 18:48 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Nu welMoest eerst meedoen
Had nog geluk dat mijn vader het niet was.Op mijn 13e gestopt
![]()
quote:Freedom of religion
A baby is born in the US. The parents are protestant. When he’s just 2 months old, he’s brought to the church for the very first time. He’s there to get baptized. From this moment on he goes to this church every sunday. At the age of 5, when his father gets sick, dad’s still abandoned to go to church. “God will help”. He didn’t. “It was his time to go to heaven” the boy is told. When he asks why they must suffer so much he gets preached about something vague he is too young for to understand. The priest does manage to comfort him though. “If you just pray or him he will live in total bliss until the end of times”. He doesn’t know he is being taught believes. He thinks everyting he hears in church is inquestionable facts. He’s just a naïve young boy, not capable yet of questioning authority, yet he is learning to the fullest. He’s learning his God is the only one. He’s learning Jesus of Nazareth died for him spiked to the cross. He has no idea what they are exactly saying, but he listens. He trusts, that’s all he has been told all his life. When he gets 10, he finds out the classmate he’s not allowed to play with has a god with a different name. “But why does he call him Allah mom?” “Because he’s different”. He finds out his best friend doesn’t even have a God. He is afraid to tell his mom. He’s a good boy, so he tries to find out why his friend doesn’t have a god. He doesn’t understand. Again. He’s been to the church almost 500 times now. He’s never seen a mosque. He has only walked pasted a synagogue. All this time, when he was still capable of learning, he had only been told to believe in this one god. Now he is an adult, no-one can change his mind now, there’s almost no way of learning anymore. He has no choice but to believe in this god. Organised religion has succesfully rekruted another drone.
Peace, truth and unity to all.
Wat voor gebod gaf Jezus? Is het niet iets als 'verkondig mijn woord over heel de aarde' en zond hij toen niet zijn volgelingen uit om dat ook te doen?quote:Op vrijdag 30 april 2004 13:31 schreef Neuralnet het volgende:
Dat ze langs de deuren moeten om mensen lastig te vallen zegt al genoeg over dat geloof. Als mensen echt interesse hebben zorgen ze er op andere manieren voor dat ze in contact komen. Kennelijk heeft niemand interesse en moeten ze hun ideeën door middel van irritatie erdoor drukken.
Nee maar het is toch een opgedrongen iets,iemand met normaal verstand trapt er ook niet in,ze mikken toch op de zwakkere``s, die minder sterk in hun schoenen staan.quote:Op vrijdag 30 april 2004 16:28 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Wat voor gebod gaf Jezus? Is het niet iets als 'verkondig mijn woord over heel de aarde' en zond hij toen niet zijn volgelingen uit om dat ook te doen?
Deze personen zeggen de bijbel na te volgen... en komen echt niet bij jou aankloppen omdat jij zo lieve gast bent..
Zit dat zo? Dan is het de laatste keer geweest dat ik ze vriendelijk de deur heb gewezen.quote:Deze personen zeggen de bijbel na te volgen... en komen echt niet bij jou aankloppen omdat jij zo lieve gast bent..
Deed ik ook een keer, vroegen ze of we getrouwd waren. Was/is niet zo, gaven ze aan dat dit niet mocht van God. Toen vroeg ik wie Adam en Eva getrouwd had en of hij/zij wel gerechtigd was dit te doen, moesten ze mij een antwoord schuldig blijven.quote:Op maandag 19 april 2004 12:19 schreef YuckFou het volgende:
De laatste keer heb ik de deur vol opengezwaaid, gemeld dat m'n vriendje en ik na een heerlijke vrijpartij net aan de koffie zaten en dat ze welkom waren....no need to say dat ze met 1 seconde weer verdwenen waren...![]()
Denk dat daar de basis van jou perceptie al ligt. Jij ziet het als ergens in trappen. Geloof me, als mensen het echt doen om jou ergens in te laten trappen, dan zouden ze dit echt niet op zo'n grote schaal volhouden.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:30 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Nee maar het is toch een opgedrongen iets,iemand met normaal verstand trapt er ook niet in,ze mikken toch op de zwakkere``s, die minder sterk in hun schoenen staan.
Je snapt toch niet dat ze nog steeds langs de deuren gaan,als ze elke keer een dichte deur vinden.
Jij zou stoppen als je elke keer een dichte deur zou vinden en je weet toch dat het werk dat jij doet heel belangrijk is?quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:30 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Nee maar het is toch een opgedrongen iets,iemand met normaal verstand trapt er ook niet in,ze mikken toch op de zwakkere``s, die minder sterk in hun schoenen staan.
Je snapt toch niet dat ze nog steeds langs de deuren gaan,als ze elke keer een dichte deur vinden.
Het gaat me ook niet over religie in het algemeen,maar meer waarop de jehova`s te werk gaan,quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:36 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Denk dat daar de basis van jou perceptie al ligt. Jij ziet het als ergens in trappen. Geloof me, als mensen het echt doen om jou ergens in te laten trappen, dan zouden ze dit echt niet op zo'n grote schaal volhouden.
Daarnaast zeg je dat ze inspelen op de zwakkere personen van de samenleving. Elk succesvol persoon zal waarschijnlijk denken dat hij alles zelf kan oplossen, de meeste dingen kan men ook zelf. Maar soms loopt een mens gewoon tegen de grenzen van zijn bestaan aan. Als er een diefstallen zijn bij jou in de buurt... en jij hebt geld voor een beter alarmsysteem enz... dan zal jij je veiliger voelen. Heb jij een goeie baan en een goeie toekomst... dan zie jij minder snel problemen. Het is daarom ook logisch dat mensen die het wat moeilijker hebben sneller een uitweg bij God zoeken, omdat ze zelf er denken misschien niet meer uit te komen.
Op het moment dat jij alles kwijtraakt... je familie, je vrienden... je toekomstbeelden.... al je dromen.... dan zou je denk ik ook 'hopen' dat er een God is en dat je pappa geen afstammeling van een aap is. Er is nog een gezegde over zoiets.... kan er even niet op komen... maar dat problemen je eerder zullen laten denken over een god.
Sorry, maar er is nog nooit een verband aangetoond tussen de hoeveelheid problemen die een mens heeft en het geloven in God. Het omgekeerde zie ik wel vaak gebeuren. Mensen die hun hele leven geloofd hebben omdat dat ze opgedrongen is, maar naar mate ze verder in hun leven komen erachter komen dat ze ook met het geloof niet gelukkig worden, niet meer vrienden krijgen en ook niet bereiken wat ze het liefst zouden willen.quote:Op het moment dat jij alles kwijtraakt... je familie, je vrienden... je toekomstbeelden.... al je dromen.... dan zou je denk ik ook 'hopen' dat er een God is en dat je pappa geen afstammeling van een aap is. Er is nog een gezegde over zoiets.... kan er even niet op komen... maar dat problemen je eerder zullen laten denken over een god.
Weet je wat slap is?quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:40 schreef -Cindy18- het volgende:
[..]
Jij zou stoppen als je elke keer een dichte deur zou vinden en je weet toch dat het werk dat jij doet heel belangrijk is?
Je zou dan ook kunnen redeneren dat jij een slappeling bent en dat je je laat ontmoedigen terwijl je weet dat je doel heel belangrijk is.
Of het is slap als je een vraag ontwijkt en doorgaat met jammeren...quote:Op vrijdag 30 april 2004 23:16 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Weet je wat slap is?
Dat als je ouders je van jongs af aan hersenspoelen met hun onzin,dat er dan een tijd aanbreekt,dat jij die onzin nog gaat geloven ook.
Sorry voor je, maar dat is wel aangetoond...quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:48 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Sorry, maar er is nog nooit een verband aangetoond tussen de hoeveelheid problemen die een mens heeft en het geloven in God.
quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:42 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Het gaat me ook niet over religie in het algemeen,maar meer waarop de jehova`s te werk gaan,
Ik vind het ook een slechte zaak dat JH gezien word als een stroming in het geloof,want zo is het nooit bedoelt,er zijn voorbeelden zat dat mensen al hun geld kwijtraken er aan,en geen contact meer mogen hebben met familieleden. of erger nog gezinsleden die er niet voor kiezen om jehova te worden.
En ik denk ook niet dat je vriendin erbij zit maar dat dit over jezelf gaat
Blaat...quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:42 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
En ik denk ook niet dat je vriendin erbij zit maar dat dit over jezelf gaat
Laat zien dan. Door problemen dieper nadenken -> akkoord. Maar dat mensen met problemen vaker naar het geloof grijpen doordat ze meer problemen hebben lijkt me slechts een aanname.quote:Sorry voor je, maar dat is wel aangetoond...
Er zijn hele onderzoeken naar geweest...
oh ik heb wel a life hoor snap niet wat dat er zowiezo mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 01:27 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
[..]
Blaat...
En dan ben jij vast het afvallige zoontje dat lid is van een satanskerk is en homofiele gevoelens moest onderdrukken van papa en mama. De enige reden dat ik hierop in ga is dat ik zie dat er teveel bullshit geluld wordt... iedereen lijkt weer zijn eigen stoere verhaal te hebben... en op het laatst praten we over sekte-leden die in het geheim kinderen leren hoe ze het beste de voet tussen de deur te doen omdat ze anders dreigen het infuus eruit te trekken als er iets gebeurd.
Zo kan je over elke religie wel gaan praten...
Dan is elke moslim een terrorist en misbruikt elke katholiek zijn kinderen tijdens de kerkelijke zanglessen....
Get a life..
Jezus is niet te koop jah!quote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:22 schreef Mattt het volgende:
Wij verkopen geen Jesus aan de deur ja !![]()
Kunstbloedquote:Op zaterdag 8 mei 2004 01:49 schreef MaRySe het volgende:
Ik had een vriendinnetje dat Jehova was, die zei dat haar ouders voor kunstbloed gingen als er sprake zou zijn van een transfusie. Dat schijnt dus ook te kunnen
Ik zag ze hier ook door de straat schuiven..quote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:41 schreef woeeiiii het volgende:
Ja hoorrrrrrrrrr, 30 minuten gelede staan ze voor mn deur. Vader moeder zoon en zon kind in de baby wagen![]()
hebben die lui nix anders te doen!
Darwin noemde dat natuurlijke selectie.quote:Als ze bloed nodig hebben,of anders dood gaan,kiezen ze voor doodgaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |