abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 april 2004 @ 10:37:49 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18530904
Topic past zowel in Werk als hier, maar gezien het feit dat hier de mode-experts zitten, maar eens even hier!

Het is weer tijd om mijn werk-garderobe een beetje aan te vullen! De meeste formele kleding die ik heb is behoorlijk gericht op de winter...
Ik werk voor een organisatie die niet erg formeel is. Hoewel ik mijn best doe er gemiddeld een beetje normaal bij te lopen is een net truitje zeer acceptabel, wat een heel verschil is met een vriendin van mij die als consultant werkt. Zodra ik "naar buiten" ga zorg ik er echter wel voor dat ik een pakje aanheb. Wel heb ik een voorkeur voor damespakken met broek, omdat ik jasje-rokje al snel truttig vind worden, of voor een rok met een net truitje. Ik vind het leuk wat "apartere" pakjes te dragen (met een leuk accent), of om bijvoorbeeld een felle kleur te dragen onder een wat meer "standaard" jasje. Qua pakjes draag ik niet héle dure dingen, maar ook geen rommel. Zeker omdat ik van wat apartere dingen houd wil ik geen honderden euro's uitgeven voor een jasje. Ik heb dingen hangen van Mexx, maar ook van Mango (dat zijn wel zo'n beetje de zaken die mij ook bevallen qua stijl)

Bekentenis: aangezien ik 's werelds slechtste strijker óóit ben, vermijd ik zoveel mogelijk moeilijke bloesjes of kreukbroeken!

Binnenkort moet ik een aantal keer op reis voor mijn werk en ook dan zijn kreukspullen niet aan te bevelen natuurlijk. Ik ga echter naar wat warmere landen (en sowieso wordt het hier óók warmer, dus ook dat is iets om rekening mee te houden). Hoewel ik normaal veel op hakken loop ben ik van plan om (in verband met lange sta-dagen en wandelingen door oude steden ) een paar leuke (elegante!) platte schoentjes aan te schaffen...gelukkig is daar op dit moment veel keuze in.
Ik zag ook een héél leuk jurkje bij Mexx, dat echter mouwloos is en lastig te combineren met een jasje. Ben daar nog niet uit...

Dus vroeg ik me af: Wat draag jij wel of juist niet formeel? Wat zijn jouw gouden tips qua zakelijke kleding? Met name als je ook nog eens moet reizen met die kleding? Ik ben benieuwd!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_18531071
Als ik op mijn werk ben draag ik casual kleding, maar als ik weet dat er klanten komen, of een opdrachtgever, zorg ik ervoor dat ik er netjes uitzie.

Maar ik ben zoals ik ben ... ik ben niet zo van de pakjes.. dus dan trek ik die ook liever niet aan.
Ik combineer een net colbert dan altijd met een nette spijkerbroek en een net pantalon met een wat casual truitje.

Ga ik buiten de deur dan trek ik wel een pakje aan, maar dan wel met een gek shirtje eronder.

Mijn pakjes e.d. haal ik meestal bij de Zara... goede kwaliteit en ze hebben daar veel keus.
pi_18531286
Ja ik ben ook wel benieuwd. Ik ga namelijk stage lopen op een advocatenkantoor in Curacao. Ik heb zat mantelpakjes, maar die zijn echt veel te warm voor in de zomer.
Ik heb een aantal nette, dunne (katoen, zijde, linnen) rokjes aangeschaft. Daarop heb ik een net shirtje in één kleur, of een bloesje (met een leuk soort van borduurmotiefje, zodat het niet gestreken hoeft te worden)
Ik ben nog op zoek naar een dun jasje, en dito broek. Maar ja, linnen kreukt zo ontzettend!
pi_18534279
In de zomer voor hele dunne wol gaan, da's het koelste en ademt het meeste
  maandag 19 april 2004 @ 13:24:05 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18534460
Update: Jurkje tijdens de lunchpauze aangeschaft... ik kon het niet weerstaan...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_18534573
quote:
Op maandag 19 april 2004 13:24 schreef Hik het volgende:
Update: Jurkje tijdens de lunchpauze aangeschaft... ik kon het niet weerstaan...
Foto's
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 19 april 2004 @ 13:30:04 #7
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_18534594
Ik vind zelf een mooi zwart damespak met een shirtje in een knalkleur erg leuk staan.. en dan zijn schoenen emt hoge hakken het mooist eronder vind ik. Maar bijvoorbeeld een nette spijkerbroek met redelijk 'sjieke' schoenen met hoge hak vind ik ook weer erg stijlvol.
*snucks*
pi_18535256
vind ik ook, ik trek altijd zwarte pumps aan onder mijn spijkerbroek...
maar ik vind het ook leuk om onder een net pakje gympen aan te doen

ik ben gewoon een beetje afwijkend..
  maandag 19 april 2004 @ 14:19:12 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18535615
quote:
Op maandag 19 april 2004 13:28 schreef Lucille het volgende:

[..]

Foto's
Ik kannum niet vinden op de Mexx-pagina! Maar hij is heel mooi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')