abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 april 2004 @ 12:45:26 #1
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18511278
Het is me nu al een paar keer overkomen. Als ik me inspan, bijvoorbeeld bij opdrukken of hardlopen krijg ik na afloop koppijn. Ik doe op dit moment geen sport, tijdje geleden wel. Toen had ik ook geen last van koppijn. Vandaag ben ik weer begonnen met hardlopen in het bos, en op de momenten dat ik even rustig ging lopen of uitrusten kreeg ik erge koppijn. Kan het iets met me conditie te maken hebben?

En ik kreeg altijd ook wel een rode kop na inspannen, maar dan best wel overdreven. Op school merk ik het ook wel. Als we bijvoorbeeld de shuttle run doen ofzo, merk ik dat ik toch altijd zowat de roodste kop heb. En het duurt ook altijd wel lang totdat het weer wegtrekt. Heeft dit ook te maken door me conditie?
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zondag 18 april 2004 @ 13:01:35 #2
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_18511697
uuhhm misschien moet je het wat rustiger aan doen tijdens het lopen, dus ook stukken lopen? Verder zou het kunnen komen door een gebrek aan vocht, maar het zou ook wat anders kunnen zijn want dit kwam ik op de site van Runner's world tegen. (zie quote) Maar bij jou komt het pas op na het lopen dus je zou kunnen proberen om na het lopen wat water te drinken en misschien trekt je hoofdpijn dan wel weg.
quote:
Hoofdpijn tijdens het lopen
Hoofdpijn die opkomt tijdens het lopen, kan ongevaarlijk zijn. Maar soms kan de pijn wijzen op een levensbedreigende aandoening, zoals een beschadiging van de hersenader of een verstopping van de kransslagaderen. Helaas is moeilijk vast te stellen wat de precieze oorzaak is: de symptomen kunnen dezelfde zijn. Omdat de oorzaak van de hoofdpijn mogelijk levensbedreigend is en de ernst van de symptomen niet altijd overeenkomt met die van de aandoening, moet elke hoofdpijn die zich voordoet tijdens lichamelijke inspanning serieus genomen worden. Deze hoofdpijn voelt vaak aan als migraine en gaat gepaard met misselijkheid en toenemende gevoeligheid voor licht.

Advies: Stop met lopen tot u bij uw huisarts bent geweest.
Een rode kop tijdens het hardlopen heb ik ook last van, behoorlijk erg zelfs! het is best maf want mijn benen en armen + rest van mijn lichaam zijn dan erg licht van kleur terwijl mijn hoofd echt knalrood is.
(maar waar dat aan ligt? dat weet ik zo niet)
pi_18511902
Ja wat Hans ook al aangeeft, het lijkt me dat dit iets te maken heeft aders die niet goed open staan waardoor tijdens inspanning het bloed niet voldoende meer kan doorstromen. Ik zou als ik jou was de inspanning voortaan minimaliseren je vergt nu teveel. Na een poosje met beleid sporten zou het probleem weg kunnen gaan. Zo niet dan zeker een huisarts gaan raadplegen. Ik vind dit scary klinken dus zeker niet forceren lijkt me.
  zondag 18 april 2004 @ 13:26:09 #4
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18512316
oke, thnx voor jullie reacties. Ik zal volgende keer idd wat rustiger aan doen...
  zondag 18 april 2004 @ 14:27:43 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_18513660
Niet echt een sport-topic, meer iets voor lifestyle.
Schopje daarheen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 18 april 2004 @ 22:52:46 #6
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_18525058
klinkt bekend, ik heb er zelf ook lastvan... was trouwens begonnen nadat ik op m'n 11e ofzo nogal hard onderuit ging, en ook met m'n kop volop de stoeprand

daarna heb ik erg vaak in het ziekenhuis gezeten, allerlei rare scans gekregen die niet allemaal even prettig waren, en nog wisten ze niet wat er aan de hand was
pi_18526249
Misschien heb je een slechte bloeddoorstroming... heb je bijvoorbeeld ook last als je je hoofd ineens optilt? Zeg maar, bij het heel overeind komen uit bed, iets te snel? Ik heb daar wel last van maar dat is nu minder, en dat is ongeveer hetzelfde gevoel als dat bij inspanning (heb ik ook soms).

[Als iemand hier meer verstand van heeft, verbeter me a.u.b., ik leg het gewoon uit zoals ik het zie (leek op dit gebied enzo).]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 18 april 2004 @ 23:49:39 #8
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_18526419
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat er gebeurd als ik heel snel overeind kom.. als ik wakkerword dan heb ik nooit zo'n haast met opstaan..

maar een slechte bloeddoorstroming zou best kunnen, ik heb het wel vaker dat een hand/arm/voet slaap... iets vaker dan voordat ik tegen de stoeprand aankwam. maar dat kan ook aan een verkeerde zithouding liggen denk ik
  maandag 19 april 2004 @ 17:11:20 #9
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_18539891
als je rookt kan het ook daar aanliggen. krijg je slechtere doorbloeding endergelijke. veel water helpt echt dan ga je meer zweten. ziet er maybe niet zo fris uit maar het is wel gezond.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  maandag 19 april 2004 @ 17:24:45 #10
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18540211
quote:
Op maandag 19 april 2004 17:11 schreef B_BOY het volgende:
als je rookt kan het ook daar aanliggen. krijg je slechtere doorbloeding endergelijke. veel water helpt echt dan ga je meer zweten. ziet er maybe niet zo fris uit maar het is wel gezond.
nee ik rook niet.
quote:
heb je bijvoorbeeld ook last als je je hoofd ineens optilt? Zeg maar, bij het heel overeind komen uit bed, iets te snel?
Nee nooit echt gemerkt.
pi_18541402
Het eerste wat in me opkomt is dat je mogelijk wat meer moet drinken ( water) voor, tijdens en na het sporten.
Zorg ook dat je voldoende, maar niet te zwaar hebt gegeten.
Daarbij kan het idd zijn dat je je conditie teveel op proef stelt en meer moet denken aan een opbouwschema qua inspanning.
Zorg btw voor een goed slaapritme.
Ook je ademhaling tijdens het sporten kan niet optimaal zijn, mogelijk adem je te snel.. probeer rustiger door je neus in en uit te ademen.
Sterkte!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 25 april 2004 @ 13:10:03 #12
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_18670405
vandaag weer gelopen. Ik het wat gegeten, en water gedronken van te voren. Ik heb ook wat rustiger aan gedaan, maar nog steeds een beetje hoofdpijn, al moet ik wel zeggen dat het minder is als vorige keer. En het is dus als ik weer rustig aan ga wandelen, tijdens het rennen merk ik het niet. Maar na een paar minuutjes is het weer weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')