Las het net. Vandaar dit topic.quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:44 schreef Thetallguy het volgende:
Stond vandaag nog een stuk over in de Volkskrant
gelukkig is '88 mijn eerste voetbalherrinnering
Jij was ook een Auke Kok?quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Las het net. Vandaar dit topic.
Chargerenquote:Op zaterdag 17 april 2004 22:00 schreef Thetallguy het volgende:
chargeerd?
zeker een woord wat in '74 vaak gebruikt werd, maar ik ken het niet
Overdrijven om de feiten te ridiculiceren.quote:Op zaterdag 17 april 2004 22:00 schreef Thetallguy het volgende:
chargeerd?
zeker een woord wat in '74 vaak gebruikt werd, maar ik ken het niet
We verloren van Duitslandquote:Op zaterdag 17 april 2004 22:03 schreef Thetallguy het volgende:
Waarom is deze eigenlijk zoooveel erger dan in '78? alleen omdat het Duitsland is? of omdat de verwachtingen in '78 minder groot waren? En dan toch er zo dicht bij zijn met die bal op de paal toen
Met beter zijn pak je niet altijd prijzen, de Duitsers zijn nog steeds blij met hun beker en wij zeggen 'ja maar wij waren beter'quote:Op zaterdag 17 april 2004 22:05 schreef Inquistor87 het volgende:
[..]
We verloren van Duitsland.
En Nederland was gewoon de veel betere.
Het gras is groen. De bal is rond. Wie het vaakst scoort die wint.quote:Op zaterdag 17 april 2004 22:10 schreef tong80 het volgende:
Nederland heeft destijds historie geschreven. Het wereldvoetbal veranded. Algemeen beschouwd als het beste team dat nooit won.
Zouden ze willen in Ethiopië.quote:Op zaterdag 17 april 2004 23:03 schreef plugger het volgende:
[..]
Het gras is groen.
Hier nog één. Weet alleen nog dat ik met slingers over straat liep, verder niks. Ik was nog niet eens 6quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:44 schreef Thetallguy het volgende:
Stond vandaag nog een stuk over in de Volkskrant
gelukkig is '88 mijn eerste voetbalherrinnering
Compliment aanvaard.quote:Op zondag 18 april 2004 00:06 schreef ErikT het volgende:
En Tong, ik dacht dat je veel jonger was joh! Je komt heel jeugdig over![]()
Dus 't is Cruyff z'n schuldquote:Op zaterdag 17 april 2004 22:52 schreef tong80 het volgende:
We hadden de beste keeper van de wereld. Maar Jan van Beveren had ruzie met Cruijff.
Jong Bloed paste wel meer in het totaal voetbal systeem, een mee spelende keeper. Zeg maar de voorloper van Menzo.quote:Op zondag 18 april 2004 14:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
V. Beveren's vervanger deed het ook niet slecht hoor. Behalve dat ene moment dan
Omdat we zoveel beter waren... Dit in tegenstelling tot 78.quote:Op zaterdag 17 april 2004 22:03 schreef Thetallguy het volgende:
Waarom is deze eigenlijk zoooveel erger dan in '78? alleen omdat het Duitsland is? of omdat de verwachtingen in '78 minder groot waren? En dan toch er zo dicht bij zijn met die bal op de paal toen
74 was ook in duitsland !quote:Op maandag 19 april 2004 11:48 schreef BZ het volgende:
Was niet geboren maar uit de verhalen van mijn vader, die zelf bij de wedstrijd was, had het een enorme indruk achtergelaten in de NL geschiedenis. Wraak nemen we in 2006 wel want we doen het altijd goed op Duitse bodem (1988).
En deden we het daar niet goed dan???quote:Op maandag 19 april 2004 12:45 schreef Bjoro het volgende:
[..]
74 was ook in duitsland !
Tegenwoordig huil je nog steeds toch, als NL scoort?quote:Op maandag 19 april 2004 12:44 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik was waarschijnlijk de enige Nederlander die huilde na de 1-0 van Neeskens. Mijn vader was zo blij met de goal, dat hij opsprong uit de bank. Ikzelf, 4 maanden oud, schrok daar zo van, dat ik het op een huilen zette.
We hadden ook de speler met het beste afstandschot, maar ja ook hij had ruzie met cruijff..quote:Op zaterdag 17 april 2004 22:52 schreef tong80 het volgende:
We hadden de beste keeper van de wereld. Maar Jan van Beveren had ruzie met Cruijff.
Was toen nog lang niet geboren, maar de impact weet denk ik iedereen wel.quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:43 schreef tong80 het volgende:
Wat weten de jongere fokkers van deze nederlaag ? Zijn ze zich bewust van de impact ?
Daar is het voor mij al veel te laat voor. De laatste dertig jaar ben ik al overvoerd.quote:Op dinsdag 20 april 2004 16:29 schreef Thetallguy het volgende:
Of niet, om de mythe in stand te houden, zou je eigenlijk zo min mogelijk moeten kijken
Ver voor mijn tijd, maar ik heb inmiddels de finale ook meerdere keren gezien. Ik vind eigenlijk dat elke Nederlander dat moet... als verplicht deel van de opvoeding zeg maar. NL speelde goed, had een goed team, en had eigenlijk gewoon moeten winnen. Ik kan me ook goed voorstellen dat hier een Duitsland-trauma is ontstaan!quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:43 schreef tong80 het volgende:
De meeste fokkers zijn te jong om het te hebben meegemaakt.
Wat weten de jongere fokkers van deze nederlaag ? Zijn ze zich bewust van de impact ?
quote:Op dinsdag 20 april 2004 17:00 schreef Staanplaats het volgende:
Tis dus eigenlijk gewoon een groot Calimero-boek?
Jammer om dat tijdens de eerste halve finale CL te doen, is toch een beetje dezelfde doelgroep.quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:02 schreef golfer het volgende:
Vanavond op Nederland 3 bij de NPS om 20.57 in het programma Andere Tijden gaat het dus ook over het WK van 1974.
Kijken of opnemen dus!
Lijkt me wel ja!quote:Op zaterdag 17 april 2004 22:10 schreef tong80 het volgende:
Nederland heeft destijds historie geschreven. Het wereldvoetbal veranded. Algemeen beschouwd als het beste team dat nooit won.
Niet helemaal. Andere Tijden is echt een historisch programma, vaak met zeer interessante onderwerpen, maar niet direct gericht op de "voetbalsupporter"quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:05 schreef Suijk het volgende:
Jammer om dat tijdens de eerste halve finale CL te doen, is toch een beetje dezelfde doelgroep.
Bedankt voor het melden!
In Hongarije denken ze daar anders over.quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:17 schreef kamagurka het volgende:
En in '78 was het een stuk minder sterk 11-tal. Alhoewel nog steeds geducht (op een-na-beste 11-tal wat de finale nooit won)
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)jden/bb.20040420.rm?quote:Op dinsdag 20 april 2004 21:14 schreef tong80 het volgende:
Godverdomme verget ik nog de video in te stellen.
Ik wil ook zoiets meemakenquote:Op dinsdag 20 april 2004 21:29 schreef Eightball het volgende:
[..]
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)0420.rm?title=Oranje
Mooi hè?![]()
Eeuwig zonde. Mooie beelden ook.
Geweldige goals..
Rep: Wat een stelletje kolerelijers..![]()
Truus van Hanegem..
Van de zomer maar Europees kampioen worden.
Ik heb het allemaal heel bewust meegemaakt in 1974 en oh, wat had ik bij het zien van deze uitzending weer dubbele gevoelens.quote:Op dinsdag 20 april 2004 21:30 schreef Inquistor87 het volgende:
Ik wil ook zoiets meemaken.
Niet helemaal. Het was misschien een pleister op de wond. De enige manier is het winnen van de Duitsers in de finale van het WK2006.quote:Op woensdag 21 april 2004 01:17 schreef golfer het volgende:
... en uiteindelijk is het pas eindelijk in 1988 gelukt om ons trauma met de Duitsers te vereffenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |