abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 april 2004 @ 14:44:13 #26
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_18489435
Phluphy, ik heb ook een wiegje voor Melvin. Het was de bedoeling dat hij ook bij ons op de kamer zou slapen in het begin, maar de katten sprongen de wieg in. We hebben Melvin dus vanaf de 1e dag op zijn eigen kamertje in de wieg gelegd. En waarom we een wieg hebben? Vooral omdat ik dat gewoon leuk vond.
Ik vind het wel erg leuk zo'n familiewieg trouwens. Maar als jij niks met wiegjes hebt kan je je kindje ook gewoon in het ledikant leggen toch?

Tan, maak die geboortekaartjes maar gauw, misschien ga je dan wel bevallen! Ik had op dinsdagavond het kaartje klaar en 's nachts braken bij mij de vliezen. Je weet maar nooit....
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_18489924
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 14:44 schreef Jambo het volgende:
Tan, maak die geboortekaartjes maar gauw, misschien ga je dan wel bevallen! Ik had op dinsdagavond het kaartje klaar en 's nachts braken bij mij de vliezen. Je weet maar nooit....
En ga vandaag dan gelijk ook naar een leuke film in de bioscoop. Heb ik ook gedaan met een vriendin en de volgende dag was ze bevallen (en dat was niet de uitgerekende datum)!
  zaterdag 17 april 2004 @ 15:46:52 #28
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18490685
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:08 schreef Pandorah het volgende:

[..]

En ga vandaag dan gelijk ook naar een leuke film in de bioscoop. Heb ik ook gedaan met een vriendin en de volgende dag was ze bevallen (en dat was niet de uitgerekende datum)!
Oeh, nou zou wel willen, maar durf dat echt niet meer, heb de hele dag wel wat lichte voorweeën en dat zit niet echt lekker in de bios

Maar phluphy, het is wel redelijk gebruikelijk om je kindje in de eerste maanden bij je op de kamer te laten slapen, maar het is óók persoonlijke voorkeur. Bij Cheyenne vond ik het na 6 weken wel prima, Chinook heeft daarentegen anderhalf jaar bij mij gelegen en Jessai zelfs bijna 2 jaar (en nog bij mij in bed ook )
Hoe lang deze bij mij blijft slapen weet ik nog niet, maar ik weet wel dat het met borstvoeding gewoon supermakkelijk is als ze dicht bij je liggen. Wel schijnt het zo te zijn dat kindjes die niet bij de ouders slapen eerder doorslapen. Kans op wiegendood wordt wel weer groter (maar niet verontrustend groot hoor)
  zaterdag 17 april 2004 @ 16:59:46 #29
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_18491868
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:46 schreef Tan het volgende:
Oeh, nou zou wel willen, maar durf dat echt niet meer, heb de hele dag wel wat lichte voorweeën en dat zit niet echt lekker in de bios
Misschien toevallig trek in een patatje ??
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_18491906
Ik heb ook een familiewieg. Djen heeft er de 1e 2 nachten ingeslapen naast ons bed. Djen sliep gelijk door en was echt niet wkker te krijgen snachts dus in overleg toch naar haar eigen stekkie (kamer kon je het niet noemen) gezet.
Voor frummel is er dus eerst ook de wieg en die komt dan ook naast het bed, dit inderdaad ook met de voeding en ik zie mij niet midden in de nacht de overloop over strompelen met een kleine in mijn hand en slaapdronken te lopen wezen. Het ledikantje zetten we later wel in elkaar, de wieg die wij hebben is redelijk groot en frummel kan er in tot ongeveer een 5 mand/half jaar.
1 muur is trouwens fa met behangen en het kleine muurtje bij de deur ook, dus nu nog 1 grote muur en dan muurtje bij raam en achter de verwarming. Hier gaan pa en Rick volgende week zaterdag mee verder. Dan behang rand er op en dan afspraak maken met pa over het leggen van de vloer
  zaterdag 17 april 2004 @ 17:05:58 #31
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_18491973
Thanks dames ! Ik denk dat jullie me over de streep hebben getrokken. Het wiegje komt er! En op de slaapkamer! (Jambo onze kat mag er dan gewoon niet meer komen - ahum). Jullie argumenten m.b.t. wiegedood en het gemak met voeden zijn ijzersterk. En daarbij maak ik mijn zus extra gelukkig (en mezelf ook) door het familiewiegje weer eens een functie te laten hebben

Thunderchild je hebt mijn hele weekend verpest door over patat te beginnen
Wanna have
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 17 april 2004 @ 17:07:35 #32
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_18492000
Anitra ik ben blij dat jullie ook al ermee bezig zijn. Ik vond eigenlijk dat we wat vroeg waren, maar ja, manlief wil het graag achter zich hebben
... ♥ ik mis je ♥
pi_18492655
Hahaha als het aan mijn moeder had gelegen was die kamer al af geweest en stond alles er al in. Maar mijn vader is een pietje precies dus alles moet helemaal goed, zo mag Rick dus ook de deur over schilderen
Maar ik kan ook niet wachten hoor tot het klaar is, met Djen nooit echt een babykamer gehad, dus dit vind ik helemaal gaaf en cool en mooi
  zaterdag 17 april 2004 @ 17:37:36 #34
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18492678
Patat? Neh... we eten een stevige Italiaanse soep vanavond

Enne phluphy, dat kindje op je kamer wiegedoodkansen verkleint heeft mij uiteindelijk bij de eerste doen besluiten om haar in ieder geval de eerste weken bij me te laten liggen. Maar aanvankelijk vond ik het helemaal geen fijn idee, zo'n baby op mijn kamer. Bleek achteraf juist superfijn en makkelijk te zijn. Zo makkelijk dat ik het bij de anderen zonder aarzelen weer heb besloten.
pi_18492728
Het is zeker lekker om die kleine naast je te hebben, als je dan de geluidjes hoort voel je je zo gelukkig En dan val je met een big smile in slaap
  zaterdag 17 april 2004 @ 17:41:10 #36
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_18492748
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 17:05 schreef phluphy het volgende:
Thunderchild je hebt mijn hele weekend verpest door over patat te beginnen
Wanna have
1) Wat let je of 2) You don't have to thank me

ff stom vraagje, mag je geen patat meer hebben of zo ??
  zaterdag 17 april 2004 @ 17:44:51 #37
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_18492826
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 17:37 schreef Tan het volgende:
Patat? Neh... we eten een stevige Italiaanse soep vanavond
Hey, da's niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat jij de deur uit bent vanavond, dus ga's ff je soep in een (Italiaans) restaurant nuttigen. Zolang jij maar thuis blijft zitten, dan schiet het ook voor geen ene meter op . . .
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:03:37 #38
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_18493246
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 17:41 schreef ThunderChild het volgende:
[..]1) Wat let je of 2) You don't have to thank me
ff stom vraagje, mag je geen patat meer hebben of zo ??
Jawel, maar ik heb het gisteren al gegeten. Het liefst zou ik het 3 x per dag eten. Met heel veel mayo. Oh.... ff het kwijl gaan wegpoetsen.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:08:50 #39
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_18493360
Ok, nog 1 babykamervraagje. Onze huidige logeerkamer gaat omgetoverd worden tot babykamer. Nu hadden we die kamer net vorig jaar behangen, nieuwe gordijnen, nieuwe vloerbedekking. En dat vind ik toch wel een beetje zonde eigenlijk. De vloerbedekking laat ik zowiezo liggen, is een zachte terra-kleur en past prima bij de meubeltjes. Gordijnen ga ik wel nieuw kopen, echte babykamer-gordijnen vind ik toch wel leuk. Maar dan zit ik nog met het behang. De babymeubeltjes zijn meerkleurig, lekker vrolijk en bont. Dus moet ik oppassen dat het niet TE druk wordt als ik ook nog eens een bont babykamerbehangetje op de muren plak. Het huidige behang is een neutrale creme/zalmachtige kleur, maar niet typisch voor een babykamer. Er zit tegen de bovenrand een behangband, misschien volstaat het als ik die band vervang door iets babyachtigs? En dan met wat leuke muuraccessoires de boel toch babyachtig maken Maar ja, je blijft natuurlijk wel zien dat het behang geen typisch babybehang is. Ik vraag me af hoe bezwaarlijk dit is, als je al a). bonte meubeltjes b). babykamer-gordijnen, c). babykamer-lamp en d). diverse accessoires aan de muur hebt?
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:11:55 #40
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18493433
Als er al patat gehaald wordt, dan zal mijn vriend het doen, ik moet rust houden
Maar de baby is liever lui dan moe en wacht volgens mij gewoon op maandag.
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:03 schreef phluphy het volgende:

[..]

Jawel, maar ik heb het gisteren al gegeten. Het liefst zou ik het 3 x per dag eten. Met heel veel mayo. Oh.... ff het kwijl gaan wegpoetsen.
Ik had gisterenavond ineens zoooo'n zin in snacks, maar niks in huis, en bedenk net dat ik dat vandaag ook niet heb dom dom helemaal vergeten...
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:13:57 #41
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_18493474
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:11 schreef Tan het volgende:Ik had gisterenavond ineens zoooo'n zin in snacks, maar niks in huis, en bedenk net dat ik dat vandaag ook niet heb dom dom helemaal vergeten...
Omdat er geen bezorg-snackbar is, laat ik soms een shoarmaschotel bezorgen waar ook patat bij zit..... Is dat een idee?
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:15:28 #42
1087 Merisse
broddeltante
pi_18493509
Schilderijtjes of ingelijste posters waarin de kleurtjes van zowel meubeltjes als behang/vloedbedekking terugkomen?

Daar hadden vriendlief en ik precies een week geleden nog ruzie over; ik wilde graag ingelijste posters met tekening van dieren (van Babet) aan de muur en hij persé niet.... *zucht*
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:15:40 #43
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18493517
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:08 schreef phluphy het volgende:
Ok, nog 1 babykamervraagje. Onze huidige logeerkamer gaat omgetoverd worden tot babykamer. Nu hadden we die kamer net vorig jaar behangen, nieuwe gordijnen, nieuwe vloerbedekking. En dat vind ik toch wel een beetje zonde eigenlijk. De vloerbedekking laat ik zowiezo liggen, is een zachte terra-kleur en past prima bij de meubeltjes. Gordijnen ga ik wel nieuw kopen, echte babykamer-gordijnen vind ik toch wel leuk. Maar dan zit ik nog met het behang. De babymeubeltjes zijn meerkleurig, lekker vrolijk en bont. Dus moet ik oppassen dat het niet TE druk wordt als ik ook nog eens een bont babykamerbehangetje op de muren plak. Het huidige behang is een neutrale creme/zalmachtige kleur, maar niet typisch voor een babykamer. Er zit tegen de bovenrand een behangband, misschien volstaat het als ik die band vervang door iets babyachtigs? En dan met wat leuke muuraccessoires de boel toch babyachtig maken Maar ja, je blijft natuurlijk wel zien dat het behang geen typisch babybehang is. Ik vraag me af hoe bezwaarlijk dit is, als je al a). bonte meubeltjes b). babykamer-gordijnen, c). babykamer-lamp en d). diverse accessoires aan de muur hebt?
Dat ligt helemaal aan je smaak natuurlijk, ik hou bijv. wel van bonte kleuren maar niet van babyachtige dingen. Als jij dat wel mooi vindt dan moet je dat toch gewoon doen? Ik hou niet zo van behangranden, maar bij Jessai op de kamer heb ik er wel eentje. Geen babybehangrand maar gewoon een 'volwassen'rand met giraffen erop, die vond ik wel leuk en niet te druk.

Op mijn homepage (klik op huisje rechtsbovenin) staat wel een link naar de babykamer, dan kun je het zelf zien.
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:20:57 #44
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_18493627
Het lijkt wel of ik jullie alleen maar kom lastig vallen als ik weer een kwaaltje of pijntje heb, maar dat is niet de bedoeling hoor. Ik heb alleen helaas toch weer een vraagje voor jullie.

Ik ben nu 15 weken en 1 dag zwanger en ik heb sinds een paar dagen pijn in mijn rug en ter hoogte van het begin van mijn ribben. Ik weet gewoon niet meer hoe ik moet zitten/liggen/staan. Verder heb ik wat moeite met ademhalen.

Nu las ik in een van de vele babyboeken dat, wanneer de baarmoeder begint de klimmen je inderdaad last kan krijgen van allerlei ingewanden die opzij geduwd worden. Dat klinkt op zich wel als waar ik last van heb, maar het lijkt me zo vroeg om daar nu al last van te hebben. Zo groot kan mijn baarmoeder toch nog niet zijn en volgens mij kan hij nooit al zo hoog zitten en kan het nooit zoveel pijn doen.

Klinkt het jullie een beetje bekend in de oren en hebben jullie enig idee wat ik tegen de pijn kan doen?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:22:10 #45
1087 Merisse
broddeltante
pi_18493656
Ik dacht ik zoek even wat plaatjes op van Babet maar kan niets vinden!!! Weet je wel dat zijn die kindertekeningen van dieren waar dan de naam van het dier onderstaat als liefebeest, koei. Je hebt er kaarten van en posters en t-shirts. Is er iemand anders beter in zoeken?
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:24:50 #46
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18493715
m@x, dat ligt ook een beetje an je bouw, de ene buik past meer in dan de ander. Maar ik herken de pijn wel die je omschrijft en had er ook rond die tijd last van, maar dat duurde volgens mij niet zo lang, op een gegeven moment vindt alles weer een plekje en is het over.

Rond deze tijd komt de baarmoeder ook uit het bekken, dus alles komt ineens in de verdrukking.
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:25:21 #47
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_18493729
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:15 schreef Merisse het volgende:
Schilderijtjes of ingelijste posters waarin de kleurtjes van zowel meubeltjes als behang/vloedbedekking terugkomen?
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Heb alleen geen idee waar je voor zoiets kan gaan winkelen.
quote:
Daar hadden vriendlief en ik precies een week geleden nog ruzie over; ik wilde graag ingelijste posters met tekening van dieren (van Babet) aan de muur en hij persé niet.... *zucht*
Arch, balen dat je daar weer aan moest denken Merisse! *knuffel*
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:15 schreef Tan het volgende:Op mijn homepage (klik op huisje rechtsbovenin) staat wel een link naar de babykamer, dan kun je het zelf zien.
Ik heb ff gesnuffeld Tan, en heb het antwoord dat ik zocht gevonden, namelijk dat niet perse alles op de kamer typisch babykamer-achtig moet zijn om het toch de juiste sfeer te geven. En samen met Merisse's idee (posters/schilderijtjes) kan ik het toch opleuken.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:26:24 #48
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_18493755
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:25 schreef phluphy het volgende:

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Heb alleen geen idee waar je voor zoiets kan gaan winkelen.
Expo?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:31:30 #49
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_18493880
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:24 schreef Tan het volgende:
m@x, dat ligt ook een beetje an je bouw, de ene buik past meer in dan de ander. Maar ik herken de pijn wel die je omschrijft en had er ook rond die tijd last van, maar dat duurde volgens mij niet zo lang, op een gegeven moment vindt alles weer een plekje en is het over.

Rond deze tijd komt de baarmoeder ook uit het bekken, dus alles komt ineens in de verdrukking.
Wat deed jij om de pijn te verzachten? Ik heb een uurtje geleden een paracetamolletje ingenomen maar dat lijkt niet echt te werken.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:34:17 #50
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_18493941
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:11 schreef Tan het volgende:
Als er al patat gehaald wordt, dan zal mijn vriend het doen, ik moet rust houden
Goed dat wordt dus geen zondagskind . . .
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:11 schreef Tan het volgende:
Maar de baby is liever lui dan moe en wacht volgens mij gewoon op maandag.
BabyTan lijkt nu al op zijn/haar moeder, wat moet dat ooit worden . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')