abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 april 2004 @ 21:14:22 #1
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18477016
Het valt mij al vaker op dat bepaalde groepen mensen (bv boeren) echt totaal humorloos zijn.

Niet mensen die bv bepaalde harde grappen niet kunnen waarderen vanwege hun achtergrond of zo, maar een echt totaal gebrek aan humor.

Ik denk dat het te maken heeft met de lagere bevolkingsdichtheid, de daarmee gepaard gaande eenzaamheid en het niet opbouwen van een beetje sarcasme door te weinig intermenselijk contact.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  vrijdag 16 april 2004 @ 21:16:53 #2
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18477101
Typerend voorbeeld:

Ja, humor. Dat hebben wij hier op het platteland niet nodig, hè? Dat is zo al hard werken genoeg!

D'r was wel laatst was hier verderop was een koe in de sloot geraakt, toen zijn we wel met een paar boerderijen hier uit de omtrek, zijn we met de trekker een koe d'r uit gaan halen. Toen stonden d'r wel een paar te lachen, ja. Maar of u dat nou humor noemt? Dat weet ik niet of dat is wat u bedoelt.

Ja, d'r was, in '86 meen ik, in '87 daar wil ik afwezen, was een man uit de grote stad en die heeft toen daar in het café heeft-ie een mop vertelt. Dat was iets van dat er twee mannen liepen en of er dan één in het midden mocht lopen. Ik weet niet meer precies hoe die ging, dat was een mop dan.

Hier aan het eind van het erf, daar woont een familie, die is niet van hier, die komt uit de Randstad. En als ik daar dan 's avonds langs loop, dan hoor ik dat ze binnen wel eens heel hard lachen, ja. Maar of dat nou van de humor komt, dat kan ik niet zeggen, dat weet ik niet. Maar misschien dat zij u kunnen helpen verder?

Ik weet het ook niet verder dus...
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_18477152
Duitsers zijn het meest humorloze volk.
  vrijdag 16 april 2004 @ 21:19:25 #4
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18477184
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 21:18 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Toch was die wiedergutmachingssnitzchel okay.

Ik vind het trouwens wel meevallen. Ken je veel Duitsers?
pi_18477237
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 21:19 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Toch was die wiedergutmachingssnitzchel okay.

Ik vind het trouwens wel meevallen. Ken je veel Duitsers?
Je hoort het overal om je heen. Zelfs van professionele comedianten. Dan zal er toch een kern van waarheid in zitten.
  vrijdag 16 april 2004 @ 21:23:39 #6
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18477282
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 21:21 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Je hoort het overal om je heen. Zelfs van professionele comedianten. Dan zal er toch een kern van waarheid in zitten.
Ach so.

Ik zit er vaak en lach me de tering.

En overal om je heen horen was toch geen argument?

PS. Je hoort het alleen vaan NLe comedianten
pi_18477311
belgen (vlamingen) zijn te achterlijk voor humor
icy winter
pi_18477367
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 21:23 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Ach so.

Ik zit er vaak en lag me de tering.

En overal om je heen horen was toch geen argument?

PS. Je hoort het alleen vaan NLe comedianten
Dat laatste is niet helemaal waar. Die Amerikaan die op Yorin een eigen late night show heeft zei dat laatst in een blad. Ook Ali G kon in Duitsland tijdens de MTV awards op weinig lachers rekenen.
pi_18477431
Zo vind ik de Britten een divers "assortiment" aan humor hebben op hoog niveau.

Dat men Rudi Carell in Duitsland als volksheld nummer 1 hebben verkozen zegt toch wel genoeg.
  vrijdag 16 april 2004 @ 21:30:52 #10
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18477444
On-topic weer mensen.
pi_18477504
duitsers zijn een beetje naief dus ze snappen vaak de grap niet als het een beetje plat (lees: grof) is of met een dubbele bodem... maar dat geldt natuurlijk niet voor alle duitsers
icy winter
  vrijdag 16 april 2004 @ 21:36:59 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18477590
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 21:18 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
vreselijk dom vooroordeel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_18477844
Duitsers en Franse hebben ook hele vage humor.
  vrijdag 16 april 2004 @ 22:15:35 #14
45206 Pietverdriet
pi_18478676
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 21:45 schreef Karrakas het volgende:
Duitsers en Franse hebben ook hele vage humor.
Vaag?
Fransen hebben een geweldige humor, kijk naar de strips (Asterix, guust flater, de onnoembaren, Zwart Kijken, de strips van Gottlib) of de films , net als Duitsers, Strips als Werner, Kleines Arschloch, de strips van Ralph König, geweldige films, een prachtige cabaret traditie, standup comedie, satire..
  vrijdag 16 april 2004 @ 22:26:20 #15
45206 Pietverdriet
pi_18478970
Er is trouwens een docu (geloof van de BBC) naar de verschillende culturen en humor. Zelfspot was in islamitische landen niet echt bekend, kan ik me herinneren. Een grap die ze de mensen daar voorlegden (was pakistan geloof ik) leide tot een massale matpartij.
pi_18479723
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

vreselijk dom vooroordeel
Zelfs als mensen het zelf ervaren is het nog steeds een vooroordeel? Is mijn voorkeur tot Britse humor ook een vooroordeel?
pi_18479778
Ja, alleen blanke atheistische mannen kunnen zelfspot wel waarderen..
  vrijdag 16 april 2004 @ 22:58:50 #18
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_18479840
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 22:56 schreef Lexie het volgende:
Dus Nelson Mandela niet? heb je 'm gevraagd?

Bovendien zijn er maar weinig mensen die zelfspot hebben, zeker onder mannen is dat toch echt wel not done.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_18479848
Boeren hebben idd geen humor, of domme humor (waar je ook weer geen boer voor hoeft te zijn), maar Achterhoeks/Twents is wel fantastisch voor droge, ironische (woord)grappen.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_18479962
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 22:54 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Zelfs als mensen het zelf ervaren is het nog steeds een vooroordeel? Is mijn voorkeur tot Britse humor ook een vooroordeel?
Ik kan anders altijd vreselijk hard lachen als ik in Duitsland ben. Als jij met een vooroordeel daar heen gaat dan zal je die snel bevestigd zien.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_18479969
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 22:58 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

Dus Nelson Mandela niet? heb je 'm gevraagd?

Bovendien zijn er maar weinig mensen die zelfspot hebben, zeker onder mannen is dat toch echt wel not done.
Uitzondering bevestigt de regel . Ik weet trouwens niet of Mandela kan lachen om een negergrap
  vrijdag 16 april 2004 @ 23:12:08 #22
45206 Pietverdriet
pi_18480197
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 22:54 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Heb jaren in duitsland gewoont, geweldige humor. Op straat, tv, strips, boeken, films
Je oordeel dat duitsers geen humor hebben is een dom vooroordeel tegen duitsers.
  vrijdag 16 april 2004 @ 23:13:39 #23
45206 Pietverdriet
pi_18480232
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 22:59 schreef Meneer_Aart het volgende:
Boeren hebben idd geen humor, of domme humor (waar je ook weer geen boer voor hoeft te zijn), maar Achterhoeks/Twents is wel fantastisch voor droge, ironische (woord)grappen.
definieer boer
  vrijdag 16 april 2004 @ 23:14:30 #24
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_18480257
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 23:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb jaren in duitsland gewoont, geweldige humor. Op straat, tv, strips, boeken, films
Je oordeel dat duitsers geen humor hebben is een dom vooroordeel tegen duitsers.
Ik denk dat OTTO je mening doet veranderen evenals die Vasteloavendsietzungen met Carnaval
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  vrijdag 16 april 2004 @ 23:20:22 #25
16036 nlg
Can you define irony?
pi_18480396
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 22:56 schreef Lexie het volgende:
En dat terwijl de joden de humor-met-zelfspot zo ongeveer hebben uitgevonden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')