abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18773499
hou je hand er maar niet voor in het vuur

Ik denk , dat je nog wel eens heel naar zult opkijken als je hort hoe land de gemiddelde TBSer "zit"

Maar daar gaat het ok niet om
TBS is geen straf.
TBS is een voorzichtsmaatregel
de straf hier is 5 jaar en dat is voor het vermoorden met voorbedachte raden van een onschuldig individu een (wederom) bankroet verklaring voor het Nederlansdse Straf en Waarden systeem
pi_18773538
quote:
Op donderdag 29 april 2004 14:47 schreef freako het volgende:

[..]

[..]

Bron is de Volkskrant
"dan zou het nog meer bergafwaarts met hem gaan"..

Is dat juist niet de bedoeling van een straf en dan met name de gavangenisstraf? Je ontmeent iemand zijn vrijheid door hem op te sluiten, daar wordt een normaal mens in ieder geval niet vrolijker van lijkt me, dus deze reden van de rechtbank kan in principe voor iedere delinquent gelden toch?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 29 april 2004 @ 16:13:56 #178
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18773555
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:06 schreef CANARIS het volgende:
waarom vertrouw ik het hele TBS systeem in dit geval niet?

Misschiem omdat iederen psychiater weet , dat Murat als het hoog komt 6 maanden gaat worden behandelt
U is psychiater? De minimumperiode voor TBS is 2 jaar.
pi_18773572
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:55 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waar begin ik dan met schelden?

Als er iemand is die discussieert op onderbuikgevoelens dan ben jij het wel. Vind je het gek als ik dan even moet lachen als je je opeens opwerpt als een groot voorstander van de wet?
Oh die lachsmileys stonden er niet. Het roepen om een hoge straf omdat het een hoge straf moet zijn, is toch niet erg beargumenteerd. Jij roept zelf onderbuikgevoelens door te roepen dat mensen de straf bagatelisseren, en je brengt de onjuistheid naar voren door de strafmaat laag te noemen en dat als een feit te presenteren.

Maar jij komt niet verder dan flamen door mij het oproepen van onderbuikgevoelens te verwijten terwijl ik in dit topic al verscheidene malen serieus heb uiteengezet hoe belangrijk TBS is en in welke verhouding ik daarnaast de hoogte van een straf zie. Om er dan het illegalenvraagstuk bij te halen is op zijn minst koddig.
pi_18773592
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:13 schreef Elgigante het volgende:

[..]

"dan zou het nog meer bergafwaarts met hem gaan"..

Is dat juist niet de bedoeling van een straf en dan met name de gavangenisstraf? Je ontmeent iemand zijn vrijheid door hem op te sluiten, daar wordt een normaal mens in ieder geval niet vrolijker van lijkt me, dus deze reden van de rechtbank kan in principe voor iedere delinquent gelden toch?
Volgens mij is de maatschappij er niet bij gebaat dat mensen afglijden en slechter worden in de gevangenis.
  donderdag 29 april 2004 @ 16:18:09 #181
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18773658
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:13 schreef Elgigante het volgende:

De bedoeling van gevangenisstraf is iig niet om iemand nog gestoorder te maken dan ie al is. Een belangrijk doel is om mensen ertoe te brengen om het niet meer te doen. Bij "niet-gestoorden" is gevangenisstraf (misschien/hopelijk) zodanig afschrikwekkend dat het ook niet meer gebeurt. Murat D. zit (als ik de krantenartikelen goed heb gelezen) zo vol wrok, dat het aannemelijk is dat dit alleen maar toe zal nemen door gevangenisstraf. Hij schoot niet voor niets iemand dood omdat ie "tegen hem zou zijn". In dat geval lijkt me TBS een betere oplossing.
  donderdag 29 april 2004 @ 16:18:39 #182
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18773672
Ik surf net naar andere sites uit andere landen die het nieuws over Murat ook hebben staan en daar staat de achternaam er gewoon bij! Mag dat zomaar?
pi_18773687
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee dat is het niet.
Als de dood erop volgt (bij een ongeluk waar alcohol in het spel is) is het gevolg hetzelfde, maar de intentie tussen beide is een wereld van verschil imo.
Of vind je eenieder met 0,6 promille alcohol in het bloed vergelijkbaar met iemand die van plan is om een moordaanslag te plegen?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 29 april 2004 @ 16:20:03 #184
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18773707
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:18 schreef DePresident het volgende:
Ik surf net naar andere sites uit andere landen die het nieuws over Murat ook hebben staan en daar staat de achternaam er gewoon bij! Mag dat zomaar?
Ja. Ook in Nederland mag de achternaam er gewoon bij, maar er is een afspraak onder de media om dat niet te doen, om de privacy van verdachten en familieleden niet te schenden.
pi_18773724
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:19 schreef Elgigante het volgende:
Of vind je eenieder met 0,6 promille alcohol in het bloed vergelijkbaar met iemand die van plan is om een moordaanslag te plegen?
Ja - mensen die teveel alcohol op hebben en gaan rijden, zijn potentiele moordenaars.
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 16:20:50 #186
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18773725
quote:
Ja hoor dat mag
Zie ook : Dagblad vh Noorden gaat verdachten bij naam noemen
  donderdag 29 april 2004 @ 16:23:02 #187
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18773780
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ja hoor dat mag
Zie ook :
Op de site van het Dagblad van het Noorden staat gewoon Murat D.

[ Bericht 16% gewijzigd door freako op 29-04-2004 16:23:29 (edit: link wordt verkloot.) ]
  donderdag 29 april 2004 @ 16:23:43 #188
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18773792
maar als ik zijn achternaam hier noem krijg ik een permban toch?
pi_18773820
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja - mensen die teveel alcohol op hebben en gaan rijden, zijn potentiele moordenaars.
Iedereen die gaat rijden is een potentiele moordenaar. Alleen de kans dat je dat ook daadwerkelijk wordt is wat hoger met alcohol op. Maar dat is natuurlijk wat anders dan een moord plannen. Wat A_N zegt.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 16:25:18 #190
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18773834
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:23 schreef freako het volgende:

link verkloot
Een extra spatie achter de url en het is doorgaans opgelost
pi_18773882
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

Iedereen die gaat rijden is een potentiele moordenaar. Alleen de kans dat je dat ook daadwerkelijk wordt is wat hoger met alcohol op. Maar dat is natuurlijk wat anders dan een moord plannen. Wat A_N zegt.
Nee, dat is niet zo. Het hangt van het promillage af maar als je met veel te veel alochol op gaat rijden en je rijdt een familie van de sokken dan is dat moord met voorbedachten rade. In Frankrijk is zelfs iemand veroordeeld bij wie de dronken automobilist op bezoek was geweest, en die de persoon niet had tegengehouden toen hij perse wilde gaan rijden.
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 16:29:35 #192
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18773948
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:23 schreef DePresident het volgende:

maar als ik zijn achternaam hier noem krijg ik een permban toch?
Ik ben er nog steeds hoor
pi_18774030
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Het hangt van het promillage af maar als je met veel te veel alochol op gaat rijden en je rijdt een familie van de sokken dan is dat moord met voorbedachten rade. In Frankrijk is zelfs iemand veroordeeld bij wie de dronken automobilist op bezoek was geweest, en die de persoon niet had tegengehouden toen hij perse wilde gaan rijden.
En in singapore zijn er mensen opgehangen omdat ze teveel weed in hun bezit hadden. Dat moet dan wel betekenen dat bezit van softdrugs gelijk staat aan moord!

Eerst ga je lopen vekondigen dat je zo'n voorstander bent van rechtsstaat en wetboek en nou zit je zelf een beetje regels te fabriceren. Sorry maar in het wetboek staat nergens dat rijden onder invloed, daarbij een dodelijk ongeval veroorzakend gelijk staat aan moord met voorbedachte rade.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_18774060
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij is de maatschappij er niet bij gebaat dat mensen afglijden en slechter worden in de gevangenis.
Dat betwijfel ik, bovendien moet gekeken worden naar, idd, de maatschappij en niet naar de gevangene.
Voor mijn part komt Murat nooit meer vrij, omdat zelfs de rechtbank (waarvan ik persoonlijk vind dat zij een redelijk lage straf voor een ernstig vergrijp geven) de mogelijkheid op herhaling redelijk vinden.
Murat heeft een moord gepleegd en zal daar voor boeten middels onze strafmaat. Dat hij daardoor nog slechter zal worden zal mij een worst wezen, dan laat je hem gewoon nooit meer vrij.

Maar ik vind dat hier teveel naar het persoonlijk belang gekeken wordt van Murat. Deze jongen heeft zijn kans in de maatschappij gewoon verknoeit en dat deed hij met voorbedachte rade en ten hij daarmee geconfronteerd werd betuigde hij geeneens spijt.
Murat's rol is imo uitgespeeld tenzij hij in 5 jaar gevangenis en ik weet niet hoe lang TBS zich weer als normaal burger kan gedragen.
Yeah baby Yeah!
pi_18774123
quote:
Dat mag..
Als je nederlands nieuws in het buitenland volgt krijg je altijd naam en toenaam. Johan V, Volkert van der G. en Murat D worden daar genoemd zoals jij je buurman aanspreekt.
Ik vind het ook volstrekt belachelijk dat in Nederland de privacy van een isdadiger blijkbaar hoger wordt geacht dan het rechsgevoel van de burger, maar dat is een andere discussie
Yeah baby Yeah!
pi_18774153
quote:

[..]

Nee, dat is niet zo. Het hangt van het promillage af maar als je met veel te veel alochol op gaat rijden en je rijdt een familie van de sokken dan is dat moord met voorbedachten rade.
Dat hangt van de situatie af. Als het je intentie was iemand te vermoorden met je auto wel. Maar niet als je van A naar B rijdt met teveel alcohol op en onderweg schep je per ongeluk een persoon van het trottoir.

Of is dat ook moord met voorbedachte rade?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_18774167
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt is de slager ook een moordenaar, net als de tuinier met zijn heggenschaar en de bakker met zijn broodmes. Het zijn allen moordwapens, toch?

Ben je trouwens niet pas een moordenaar als je iemand bewust van het leven beroofd?
Yeah baby Yeah!
pi_18774222
quote:

[..]

In franmkrijk zijn autorijders ook vogelvrij..
Als jij een snelweg overrent en daarbij aangeredenw ordt omdat de bestuurder niet tijdig kon rennen, betekent dat celstraf voor de bestuurder.
Frankrijk lijkt me dus niet echt een juist voorbeeld.
Yeah baby Yeah!
pi_18774251
Even offtopic wat betreft Murat...
In Belgie heeft een man de kippen van zijn buurman afgeschoten: resultaat: een paar maanden in de bak. Een andere man heeft zijn vrouw doodgeschoten: vonnis: 2 maanden in de bak omdat hij in de war zou zijn...
Ik snap het niet meer.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  donderdag 29 april 2004 @ 16:43:47 #200
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18774283
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:29 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik ben er nog steeds hoor
oja het loeder dat net mijn andere topic heeft gesloten je had hem zelf al op 15 januari bekend gemaakt dus dan mag ik het ook he. Murat Demir..........maar het grappige is dat een of andere 'topatleet' uit Turkijke de zelfde naam heeft : Murat Demir, blijkbaar kampioen 'grootste spierballen' ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')