"dan zou het nog meer bergafwaarts met hem gaan"..quote:Op donderdag 29 april 2004 14:47 schreef freako het volgende:
[..]
[..]
Bron is de Volkskrant
U is psychiater? De minimumperiode voor TBS is 2 jaar.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:06 schreef CANARIS het volgende:
waarom vertrouw ik het hele TBS systeem in dit geval niet?
Misschiem omdat iederen psychiater weet , dat Murat als het hoog komt 6 maanden gaat worden behandelt
Oh die lachsmileys stonden er niet. Het roepen om een hoge straf omdat het een hoge straf moet zijn, is toch niet erg beargumenteerd. Jij roept zelf onderbuikgevoelens door te roepen dat mensen de straf bagatelisseren, en je brengt de onjuistheid naar voren door de strafmaat laag te noemen en dat als een feit te presenteren.quote:Op donderdag 29 april 2004 15:55 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waar begin ik dan met schelden?
Als er iemand is die discussieert op onderbuikgevoelens dan ben jij het wel. Vind je het gek als ik dan even moet lachen als je je opeens opwerpt als een groot voorstander van de wet?
Volgens mij is de maatschappij er niet bij gebaat dat mensen afglijden en slechter worden in de gevangenis.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:13 schreef Elgigante het volgende:
[..]
"dan zou het nog meer bergafwaarts met hem gaan"..
Is dat juist niet de bedoeling van een straf en dan met name de gavangenisstraf? Je ontmeent iemand zijn vrijheid door hem op te sluiten, daar wordt een normaal mens in ieder geval niet vrolijker van lijkt me, dus deze reden van de rechtbank kan in principe voor iedere delinquent gelden toch?
De bedoeling van gevangenisstraf is iig niet om iemand nog gestoorder te maken dan ie al is. Een belangrijk doel is om mensen ertoe te brengen om het niet meer te doen. Bij "niet-gestoorden" is gevangenisstraf (misschien/hopelijk) zodanig afschrikwekkend dat het ook niet meer gebeurt. Murat D. zit (als ik de krantenartikelen goed heb gelezen) zo vol wrok, dat het aannemelijk is dat dit alleen maar toe zal nemen door gevangenisstraf. Hij schoot niet voor niets iemand dood omdat ie "tegen hem zou zijn". In dat geval lijkt me TBS een betere oplossing.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:13 schreef Elgigante het volgende:
Is dat juist niet de bedoeling van een straf en dan met name de gavangenisstraf? Je ontmeent iemand zijn vrijheid door hem op te sluiten, daar wordt een normaal mens in ieder geval niet vrolijker van lijkt me, dus deze reden van de rechtbank kan in principe voor iedere delinquent gelden toch?
Als de dood erop volgt (bij een ongeluk waar alcohol in het spel is) is het gevolg hetzelfde, maar de intentie tussen beide is een wereld van verschil imo.quote:Op donderdag 29 april 2004 15:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat is het niet.
Ja. Ook in Nederland mag de achternaam er gewoon bij, maar er is een afspraak onder de media om dat niet te doen, om de privacy van verdachten en familieleden niet te schenden.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:18 schreef DePresident het volgende:
Ik surf net naar andere sites uit andere landen die het nieuws over Murat ook hebben staan en daar staat de achternaam er gewoon bij! Mag dat zomaar?
Ja - mensen die teveel alcohol op hebben en gaan rijden, zijn potentiele moordenaars.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:19 schreef Elgigante het volgende:
Of vind je eenieder met 0,6 promille alcohol in het bloed vergelijkbaar met iemand die van plan is om een moordaanslag te plegen?
Ja hoor dat magquote:Op donderdag 29 april 2004 16:18 schreef DePresident het volgende:
Ik surf net naar andere sites uit andere landen die het nieuws over Murat ook hebben staan en daar staat de achternaam er gewoon bij! Mag dat zomaar?
Op de site van het Dagblad van het Noorden staat gewoon Murat D.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:20 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ja hoor dat mag
Zie ook :
Iedereen die gaat rijden is een potentiele moordenaar. Alleen de kans dat je dat ook daadwerkelijk wordt is wat hoger met alcohol op. Maar dat is natuurlijk wat anders dan een moord plannen. Wat A_N zegt.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja - mensen die teveel alcohol op hebben en gaan rijden, zijn potentiele moordenaars.
Een extra spatie achter de url en het is doorgaans opgelostquote:Op donderdag 29 april 2004 16:23 schreef freako het volgende:
link verkloot
Nee, dat is niet zo. Het hangt van het promillage af maar als je met veel te veel alochol op gaat rijden en je rijdt een familie van de sokken dan is dat moord met voorbedachten rade. In Frankrijk is zelfs iemand veroordeeld bij wie de dronken automobilist op bezoek was geweest, en die de persoon niet had tegengehouden toen hij perse wilde gaan rijden.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:24 schreef sizzler het volgende:
[..]
Iedereen die gaat rijden is een potentiele moordenaar. Alleen de kans dat je dat ook daadwerkelijk wordt is wat hoger met alcohol op. Maar dat is natuurlijk wat anders dan een moord plannen. Wat A_N zegt.
Ik ben er nog steeds hoorquote:Op donderdag 29 april 2004 16:23 schreef DePresident het volgende:
maar als ik zijn achternaam hier noem krijg ik een permban toch?
En in singapore zijn er mensen opgehangen omdat ze teveel weed in hun bezit hadden. Dat moet dan wel betekenen dat bezit van softdrugs gelijk staat aan moord!quote:Op donderdag 29 april 2004 16:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Het hangt van het promillage af maar als je met veel te veel alochol op gaat rijden en je rijdt een familie van de sokken dan is dat moord met voorbedachten rade. In Frankrijk is zelfs iemand veroordeeld bij wie de dronken automobilist op bezoek was geweest, en die de persoon niet had tegengehouden toen hij perse wilde gaan rijden.
Dat betwijfel ik, bovendien moet gekeken worden naar, idd, de maatschappij en niet naar de gevangene.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij is de maatschappij er niet bij gebaat dat mensen afglijden en slechter worden in de gevangenis.
Dat mag..quote:Op donderdag 29 april 2004 16:18 schreef DePresident het volgende:
Dat hangt van de situatie af. Als het je intentie was iemand te vermoorden met je auto wel. Maar niet als je van A naar B rijdt met teveel alcohol op en onderweg schep je per ongeluk een persoon van het trottoir.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Het hangt van het promillage af maar als je met veel te veel alochol op gaat rijden en je rijdt een familie van de sokken dan is dat moord met voorbedachten rade.
Als je het zo bekijkt is de slager ook een moordenaar, net als de tuinier met zijn heggenschaar en de bakker met zijn broodmes. Het zijn allen moordwapens, toch?quote:Op donderdag 29 april 2004 16:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja - mensen die teveel alcohol op hebben en gaan rijden, zijn potentiele moordenaars.
In franmkrijk zijn autorijders ook vogelvrij..quote:Op donderdag 29 april 2004 16:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Het hangt van het promillage af maar als je met veel te veel alochol op gaat rijden en je rijdt een familie van de sokken dan is dat moord met voorbedachten rade. In Frankrijk is zelfs iemand veroordeeld bij wie de dronken automobilist op bezoek was geweest, en die de persoon niet had tegengehouden toen hij perse wilde gaan rijden.
oja het loeder dat net mijn andere topic heeft geslotenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |