abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 april 2004 @ 12:36:57 #1
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_18465609
Ik ben geinterreseerd in wat jullie boeken top 3 is.

Jullie weten dat dit the truth gelijk ook heel algemeen kan zijn. Kun je daarom ook iets spirtueels over een algemeen leesboek/strip, whatever vertellen.

Mijne is:
1. Boeken over bewustwoording zouden me aanspreken, maar ik vind er jammergenoeg geen die de bewustwoording van de gehele mensheid beschrijven
2. Egypte boeken omdat ik denk dat een groot deel wat in Egypte afspeelde en eindigde nu ook in deze tijd verder gaat(in mijn leven voel ik dat)
3. Boeken over 2012 en de vijfde demensie omdat deze misschien toch ontbrekende schakels kunnen herstellen..het brengt je op nieuwe ideeen als lees ik ze met een beetje rustig begrijpen methode(hoeft dus niet altijd aangenomen te worden als de waarheid of zo van dit en dat gaat er gebeuren)

Hoe lees je die boeken eigenlijk, spit je ze helemaal uit of lees je alleen stukken eruit?

Groetjes,
Displiss
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  vrijdag 16 april 2004 @ 16:08:56 #2
81630 Ome_Doedelzak
Lekker blazen op die zak
pi_18470251
Interessant topic blijkt :S

doe mij maar de aanslag BTW...
24 flesjes in een krat, 24 uur in een dag. Toeval ??
  zaterdag 17 april 2004 @ 09:11:36 #3
26113 HeartCore
Begint eer ge bezint.
pi_18485097
1) Imagica van Clive Barker

Barker heeft het al eerder gedaan, maar nooit zo episch als in dit verhaal. Het beschrijven van de mannelijke kracht als bron van alle ellende in de wereld. Heel mooi verhaal, fantasie, liefde, God en een beetje horror.

2) De Duin serie van Herbert

Geen woorden voor, de hele riedel zit er in, Messias, martelaar, manipulatie van volk dmv religie maar nog veel meer.

3) De serie Eon (vijf delen geloof ik) van Greg Bear

Eon is geloof ik het tweede deel. Over parallelle universa, de evolutie van de mens, alternatieve geschiedenis. Mooi werk. Bear vind ik sowieso een meester in het beschrijven van het onbeschrijfelijke.

Goed, dit is mijn roman top drie van vandaag, morgen kan hij heel anders zijn maar deze kwamen nu in me op.

Groets,
HeartCore
pi_18499043
De Donkere Toren serie van Stephen King

De serie volgt de avonturen van Roland, de scherpschuter. De Donkere Toren lijkt een scharnierpunt van tijd en ruimte, wellicht verbindt het alternatieve tijdlijnen of realiteiten, maar zijn ware natuur blijft (tot op heden) onduidelijk. Het is er heel anders dan in onze wereld alhoewel er wel overeenkomsten zijn zoals het liedje `Hey Jude' en andere snippers popcultuur, maar Roland heeft nog nooit gehoord van een plaats als New York City. Bovendien zijn de overblijfselen van verloren technologieën duizenden jaren oud, maar honderden jaren voor op de huidige stand van de techniek.

meer te lezen op
http://www.stephenking.nl/ onder specials

www.thedarktower.net
From 1901 to 2200
pi_18499138
1: Joe Simpson - Over de rand

2: Bas van Hout - Steve Brown Beroep: Supercrimineel

3: Jon Krakaur - De ijle lucht in

Ik hou alleen maar van non-fictie, stuk voor stuk aanraders
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 18 april 2004 @ 10:42:43 #6
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_18509154
1. De wetten van de Magië serie van Terry Goodkind
2. De Duin Saga / Helikonia Saga (Planeet met een zomer van een paar honderd jaar en een winter die 2 keer zo lang duurt!) / De Intergalactische Liftershandboek Trilogie (in inmiddels 5 delen) van Douglas Adams
3. Gesprekken van de overkant / Omgang met God's Geestenrijk / eigenlijk nog veeeel meer!

Ok, absolute nr1 dus, met een gedeelde 2e plaats voor een 3tal boeken
Harry Potter serie mag er ook tussen, mja.. het moest een top 3 worden hé
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
pi_18510962
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 12:36 schreef displission het volgende:
Ik ben geinterreseerd in wat jullie boeken top 3 is.

Jullie weten dat dit the truth gelijk ook heel algemeen kan zijn. Kun je daarom ook iets spirtueels over een algemeen leesboek/strip, whatever vertellen.

Mijne is:
1. Boeken over bewustwoording zouden me aanspreken, maar ik vind er jammergenoeg geen die de bewustwoording van de gehele mensheid beschrijven
2. Egypte boeken omdat ik denk dat een groot deel wat in Egypte afspeelde en eindigde nu ook in deze tijd verder gaat(in mijn leven voel ik dat)
3. Boeken over 2012 en de vijfde demensie omdat deze misschien toch ontbrekende schakels kunnen herstellen..het brengt je op nieuwe ideeen als lees ik ze met een beetje rustig begrijpen methode(hoeft dus niet altijd aangenomen te worden als de waarheid of zo van dit en dat gaat er gebeuren)

Hoe lees je die boeken eigenlijk, spit je ze helemaal uit of lees je alleen stukken eruit?

Groetjes,
Displiss
Naar zulke boeken ben ik dus ook op zoek gegaan (Donner, Rotterdam) : Alles Nederlands taal

1. De Geometrie v/d schepping|Drunvalo Melchizedek < uitleg v.d. schepping dmv wiskunde & spiritualiteit (echt een aanrader)

2. zelf heb ik: Wat wisten de Maya's? | Peter Toonen < beschrijft ook veel over Egypte en lees ik veel online over Egypte en de geheime kamers van de pyramide waar niemand tot op heden van Israel naar binnen mag!!

3. a.De P'taah Tapes | Jani King
b. De Uitverkoren Planeet | Phyllis V. Schlemmer

persoonlijk
bovenstaande boeken (en meer.....maar politiek is hier niet aan de orde ) hebben bij mij de afgelopen maanden zeer postief bijgedragen aan het ontsluieren van mijn bewustzijn!

Ik moet zeggen door mijn plotselinge honger naar meer kennis van wat er nou eigenlijk precies gaande is op deze planeet en ook naar, waar komen we nou eigenlijk vandaan en waarvoor zijn we hier : wat is hier allemaal over bekend?

dus ben ik een geronomeerde boekenzaak op zoek gegaan naar boeken die me daar serieus antwoord op kon geven. (geloof me 5 maanden geleden was ik zeeer sceptisch, maar dat kwam eigenlijk ook omdat ik nix wist!)

ik heb elke keer uren gespendeerd voordat ik een boek kocht. Ik bedoel, een bepaalde topic heeft meerdere auteurs die zeggen wat te weten. Dus dan ga ik af op hoe ze zo'n boek presenteren, wat is hun achtergrond etc.

meestal spit ik de boeken hongerig door omdat er zoveeeeeeeel in staat wat ik nog niet wist maar wel voelde : en het is allemaal zo verhelderend < ik weet nie meer hoe ik dit uit moet leggen.

anywayz tot nu toe zo'n 10 boeken in 5 maanden tijd en wil best wel wat uit 1 van die boeken vertellen maar de meeste zijn zo sceptisch hier. ik wacht wel af tot de korte omschrijvingen(zie url's) zijn gelezen en beoordeeld.

nou dat was 't weer

[ Bericht 8% gewijzigd door Oo-blackgirl-oO op 18-04-2004 12:49:49 ]
pi_18511477
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:29 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
... anywayz tot nu toe zo'n 10 boeken in 5 maanden tijd en wil best wel wat uit 1 van die boeken vertellen maar de meeste zijn zo sceptisch hier. ik wacht wel af tot de korte omschrijvingen(zie url's) zijn gelezen en beoordeeld.

nou dat was 't weer

Ik heb zo het idee dat wanneer je je afwachtend opstelt, je impliciet sceptici uitnodigt/ruimte geeft om je te betwijfelen... Gooi er gewoon uit wat je weet, laat lezers voor zichzelf bepalen wat waar of aannemelijk onf anderszins interessant is en negeer de trolls lekker
  zondag 18 april 2004 @ 14:07:06 #9
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_18513197
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:53 schreef Barbamama het volgende:

[..]

Ik heb zo het idee dat wanneer je je afwachtend opstelt, je impliciet sceptici uitnodigt/ruimte geeft om je te betwijfelen... Gooi er gewoon uit wat je weet, laat lezers voor zichzelf bepalen wat waar of aannemelijk onf anderszins interessant is en negeer de trolls lekker
Nou Barbamama, vertel dan maar gelijk even wat jouw top 3 is..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_18514217
quote:
Op zondag 18 april 2004 14:07 schreef displission het volgende:
Nou Barbamama, vertel dan maar gelijk even wat jouw top 3 is..
Okay!

1. Abolish all words

2. The best book is no book

3. Truth

Champignonnendiëten kunnen áltijd leuk uitpakken

Maargoed

1. Hoog Sensitieve Personen in de Liefde - Elaine N. Aron
2. Extase - Chris Griscom
3. Mijn hart/Suske & Wiske/Fok!/Mijn reisgenoten/Mijn dochter/Dromen/Mijn muziek/Mijn teksten/Enzz...

*Dankbaar is*
pi_18523980
Hoi, dan zal ik ook maar ff

1. De celestijnse belofte van James Redfield ( http://www.gebladerte.nl/20004g02.htm )
2. In de ban van de ring van Tolkien (als hp erbij mag, mag die er ook bij toch?)
3. De wetten van de magie van Terry Goodkind (de 1e dan iig, de rest heb ik nog niet gelezen..)

zow, dat was mijn bijna-eerste post ooit ofzo
Sommige dingen moet je eerst geloven wil je ze kunnen zien
pi_18527301
De Seth materie
  FOK!fotograaf maandag 19 april 2004 @ 11:59:55 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18532533
1. Decypher van Stel Pavlou (Atlantis mythe)
2. Light of other days van A.C. Clarke (stel dat... boek)
3. The Alien agenda (puur om het kritisch denken gebeuren)

Verder lees ik meet techno thrillers dan TRU sfeer boeken, dus mijn top 3 behelst bijna alles wat ik qua TRU sfeer gelezen heb .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_18603698
Je zou de boeken van Josef Rulof eens moeten lezen....Een blik in het hiernamaals en kringloop der ziel....is niet voor iedereen haalbaar om te lezen maar als je ze begrijpt,een verrijking voor je leven.Ook de boeken van Neal Walsch (ongewoon gesprek met god-series) zijn waanzinnige boeken die heel wat vragen beandwoorden en je een andere kijk op de dingen in het leven geven.
  dinsdag 27 april 2004 @ 06:13:27 #15
7888 DiSiLLUSiON
Universal Centric Motion
pi_18712073
quote:
Op maandag 19 april 2004 00:34 schreef Darksoulz het volgende:
De Seth materie
I second that, als je er klaar voor bent en de concepten eruit kunt halen ipv alles letterlijk te nemen, tenminste.

de Eon serie, zoals in een paar posts hierboven aangemerkt, zijn idd vermakelijk, erg leuk om te lezen.
There is consciousness in all things.
  dinsdag 27 april 2004 @ 11:17:17 #16
1902 Josje
live goes up and down
pi_18715396
Non-fiction:Alle boeken van Seth.
Fiction: veel fantasy en sf bevatten spirituele ideeën. In Wheel of time bijv. wordt de tijd niet beschouwd als lineair maar als een circel. Toekomst=verleden en vice versa. Daarbij is magie al een uiting van : 'je schept je eigen werkelijkheid'.
Geen boek maar wel interessante leesvoer: Stephen Hawkings Universe: http://www.pbs.org/wnet/hawking/html/home.html
pi_18736200
5e dimensie??
Ze(lees : wetenschappers) veronderstellen dat de 4e dimensie "TIJD" is.... wat nou als er een ruimtelijke 4e dimensie is? Eerst leren kruipen, dan leren lopen..... Wat is de 4e dimensie?
Lambo of Rekt
  woensdag 28 april 2004 @ 09:49:41 #18
84524 Morwen
I got life
pi_18738483
Bij mij wisselt het constant, maar mijn absolute nummer 1 is: Lord of the Rings van Tolkien.

2: Celestijnse belofte- James Redfield
3: Gebroeders Leeuwenhart- Astrid Lindgren.

Nummer 3 lees ik al vanaf dat ik KAN lezen en dat is nu zo'n 27 jaar geleden. Ik denk dat ik hem nu iets van 12 keer gelezen heb en zodra mijn dochtertje het kan begrijpen ga ik het haar voorlezen (of ze het nu wil of niet ). Het boek gaat over de dood en wat er daarna gebeurt met de 2 broers "Leeuwenhart". Het is een boek vol liefde en hoop. Na het lezen van dit boek heb ik iedere keer een goed gevoel.........zelfs nu nog, terwijl het toch echt een kinderboek is

Nummer 1 en 2 hoef ik denk ik niet uit te leggen..........er zijn hele volksstammen die deze 2 boeken kennen en ze mooi vinden.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_18742004
quote:
Op zondag 18 april 2004 22:09 schreef eowyN_from_edoras het volgende:
Hoi, dan zal ik ook maar ff

1. De celestijnse belofte van James Redfield ( http://www.gebladerte.nl/20004g02.htm )
2. In de ban van de ring van Tolkien (als hp erbij mag, mag die er ook bij toch?)
3. De wetten van de magie van Terry Goodkind (de 1e dan iig, de rest heb ik nog niet gelezen..)

zow, dat was mijn bijna-eerste post ooit ofzo
De celestijnse belofte is inderdaad een erg mooi boek, ik wil binnekort eens kijken voor het vervolg 'het tiende inzicht' ben erg beniewd wat dat te brengen heeft
pi_18749101
quote:
Op woensdag 28 april 2004 02:28 schreef EggsTC het volgende:
5e dimensie??
Ze(lees : wetenschappers) veronderstellen dat de 4e dimensie "TIJD" is.... wat nou als er een ruimtelijke 4e dimensie is? Eerst leren kruipen, dan leren lopen..... Wat is de 4e dimensie?
Dat kunnen wij ons niet voorstellen, stel je leeft in een eendimensionale wereld, dan kan je je ook niet voorstellen wat driedimensionaal is
pi_18855382
nou ja, top drie... Dit zijn wel leuke boeken:

- Overvloed en Onbehagen (Schama) - historische verhandeling over Nederland in de Gouden Eeuw
- Vechten voor Overmorgen (Hartman) - SF Roman uit begin jaren 80 of NL in de jaren 90
- De planeet Iarga (Denaerde) - rondleiding op een andere planeet
It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_18935161
Mijn top 3 is vrijwel altijd de boeken die ik aan het lezen ben, of pas gelezen heb; dat wisselt dus regelmatig. Op dit moment lees ik:

De wereld van Sofie, van Jostein Gaarder. Een roman over de geschiedenis van de filosofie.
De eervolle vijand, van Raymond E. Feist
en
De zeven spirituele wetten van succes, van Deepak Chopra.

Out of my mind, back in five minutes
pi_19112291
Vandaag deel 5 uit de reizigersserie van Diana Gabaldon gekocht. Ik kan bijna niet wachten om erin te beginnen!
Out of my mind, back in five minutes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')