quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:43 schreef DrWolffenstein het volgende:
Osama Bin Laden is bang voor Europa. Als de haat in Europa tegen een bepaalde bevolkingsgroep is aangewakkerd dan kan het niet anders dan fout gaan.
Hij is bang voor Europa en heeft schijt aan de VS? Realistisch
![]()
quote:
Dit is precies zo'n geval. Door de aanslagen in New York en Madrid is een ronde steen der afschuw en haat in beweging gebracht die steeds sneller en sneller gaan rollen. Als je de politiek instabiele situatie van de '30 jaren goed bekijkt zie je precies dezelfde beweging.
Waarop baseer jij deze vergelijking? Noem eens een aantal punten. Beschrijf deze steen en het "sneller en sneller" rollen eens.. waar blijkt dat volgens jou uit?
quote:
Men wist in 1939 al dat oorlog onontkoombaar was geworden met Nazi-Duitsland. Men hield zich slechts de illusie voor dat met een handtekening van de personificatie van de duivel het gevaar kon worden afgewend. Gelukkig maken we nu niet meer dezelfde fout. Al geloven naïevelingen nog steeds dat deze instabiele situatie afloopt met een sisser.
Zie hierboven. Ik zie geen basis voor deze vergelijking.
quote:
Ik denk van niet. De annexaties van toen zijn de aanslagen van nu. Het zal slechts tijd kosten voordat mensen inzien dat totale oorlog met het Midden Oosten en verre oosten niet lang meer op zich zal laten wachten.
De annexaties en aanslagen zijn natuurlijk in niets met elkaar te vergelijken. Wie zou je hier als de nieuwe "hitler" willen zien? En welk land zit hierachter? Wil je het Midden Oosten (en zelfs verre Oosten) verantwoordelijk houden voor de aanslagen?
quote:
Ik schat nog zo'n 6 á 7 jaar voordat het geweld over de wereld volledig escaleert, ook het geweld in het midden oosten zal een nieuwere, en nog gruwelijker dimensie gaan aannemen. Oorlog waar soldaten elkaar niet als tegenstanders zien, maar ook diep in hun hard haten. Een oorlog van grenseloze haat.
Ongefundeerd doemdenken als je het mij vraagt
![]()
quote:
Het aandeel van Amerika is twijfelachtig. Aan de ene kant is de bron van geld achter de palestijnse zelfmoordenaars weggenomen. Aan de andere kant heeft men een trechter gemaakt waar vooralsnog geen eind aan lijkt te komen. Niet dat ik me iets intresseer om de levens van mensen die lichtbewapend met geweren tanks bestormen, maar meer om het fanatisme waarmee ze zichzelf de dood in jagen. Op een gegeven moment gaan deze mensen inzien dat soldaten (de "hard targets") met te veel moeite te bestreiden zijn en ze zullen zich massaal op de "soft-targets" gaan storten. 11 september en "Madrid" zijn in mijn ogen slechts voorproefjes van wat komen gaat.
Heb je het hier over Irak of over Israel/Palestina? In beide gevallen worden toch al vooral "soft targets" aangevallen?
quote:
De aanslagen van de joint-venture Hamas en Hezbollah zijn nog steeds niet gepasseerd en de klok tikt door. Of zal men zich massaal storen op de makers van Israël. Dat zijn namelijk Frankrijk en Engeland. Als compensatie voor de tweede wereldoorlog creëerde het westen een joodse westerse enclave in het Midden Oosten. Maar heeft men niet gewoon een tweede verdrag van Versailles gemaakt? Een tikkende tijdbom die niet anders dan fout kan gaan?
Waarom denk je dat men zich massaal zal storten op Frankrijk en Engeland, wie moet dit gaan doen en waarom is het nog niet gebeurd?