abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18458006
Osama Bin Laden is bang voor Europa. Als de haat in Europa tegen een bepaalde bevolkingsgroep is aangewakkerd dan kan het niet anders dan fout gaan. Dit is precies zo'n geval. Door de aanslagen in New York en Madrid is een ronde steen der afschuw en haat in beweging gebracht die steeds sneller en sneller gaan rollen. Als je de politiek instabiele situatie van de '30 jaren goed bekijkt zie je precies dezelfde beweging.

Men wist in 1939 al dat oorlog onontkoombaar was geworden met Nazi-Duitsland. Men hield zich slechts de illusie voor dat met een handtekening van de personificatie van de duivel het gevaar kon worden afgewend. Gelukkig maken we nu niet meer dezelfde fout. Al geloven naïevelingen nog steeds dat deze instabiele situatie afloopt met een sisser.

Ik denk van niet. De annexaties van toen zijn de aanslagen van nu. Het zal slechts tijd kosten voordat mensen inzien dat totale oorlog met het Midden Oosten en verre oosten niet lang meer op zich zal laten wachten. Ik schat nog zo'n 6 á 7 jaar voordat het geweld over de wereld volledig escaleert, ook het geweld in het midden oosten zal een nieuwere, en nog gruwelijker dimensie gaan aannemen. Oorlog waar soldaten elkaar niet als tegenstanders zien, maar ook diep in hun hard haten. Een oorlog van grenseloze haat.

Het aandeel van Amerika is twijfelachtig. Aan de ene kant is de bron van geld achter de palestijnse zelfmoordenaars weggenomen. Aan de andere kant heeft men een trechter gemaakt waar vooralsnog geen eind aan lijkt te komen. Niet dat ik me iets intresseer om de levens van mensen die lichtbewapend met geweren tanks bestormen, maar meer om het fanatisme waarmee ze zichzelf de dood in jagen. Op een gegeven moment gaan deze mensen inzien dat soldaten (de "hard targets") met te veel moeite te bestreiden zijn en ze zullen zich massaal op de "soft-targets" gaan storten. 11 september en "Madrid" zijn in mijn ogen slechts voorproefjes van wat komen gaat.

De aanslagen van de joint-venture Hamas en Hezbollah zijn nog steeds niet gepasseerd en de klok tikt door. Of zal men zich massaal storen op de makers van Israël. Dat zijn namelijk Frankrijk en Engeland. Als compensatie voor de tweede wereldoorlog creëerde het westen een joodse westerse enclave in het Midden Oosten. Maar heeft men niet gewoon een tweede verdrag van Versailles gemaakt? Een tikkende tijdbom die niet anders dan fout kan gaan?

This is only a taste of the terror that awaites us.

dit is geen troll in topic-vorm dus s.v.p. beheerste reacties
  vrijdag 16 april 2004 @ 01:14:06 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18458599
Goeie stelling.... Ik ben wel eens met de strekking van het verhaal.

Maar dat er een grenseloze oorlog komt, daar ben ik wel een beetje bang voor, maar aan de andere kant zie ik ook geen uitweg.
Zolang het "geloof", "lokale economie", 'lokale dictaters" en "kwesties in andere landen" als sentiment wordt gevoerd dan is dit gewoon een accident that's waiting to happen.

Het uitbreiden van het mandaat en daadkracht van de VN (globale onafhankelijke wereldpartij), zie ik ook als de enigste juiste uitweg. Waarbij de welvaart en de economie en het machtfundament in de wereld beter verdeeld wordt.
pi_18458925
de wereldvrede zal nooit stabiel zijn als de gebackt moet worden met wapens zoals er nu gebeurd. Hoe kun je trouwens van een echte wereldvrede spreken als er zoveel armoede en honger is binnen de wereld. Als je de wereldsituatie van nu zou vergelijken met een land dan zou je het een dictatuur of iets dergelijks noemen...
  vrijdag 16 april 2004 @ 09:18:20 #4
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_18461824
De wereldvrede zal inderdaad nooit stabiel zijn, dat is gewoon onmogelijk. Of er zoiets zal uitbreken als een Derde Wereldoorlog gevoerd door terroristen in de Westerse wereld is ook twijfelachtig, aangezien deze terroristen bijna altijd van buiten komen. Zo'n gigantische procedure is het nu ook weer niet om de grenzen van de EU hermetisch dicht te gooien. Miischien ben ik optimistich, maar zo zie ik het...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  vrijdag 16 april 2004 @ 11:28:39 #5
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18464151
Het doemdenken is weer terug. .
pi_18464302
Goeie topic, zo had ik het nog bekeken.
pi_18464607
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:43 schreef DrWolffenstein het volgende:
Osama Bin Laden is bang voor Europa. Als de haat in Europa tegen een bepaalde bevolkingsgroep is aangewakkerd dan kan het niet anders dan fout gaan.
Hij is bang voor Europa en heeft schijt aan de VS? Realistisch
quote:
Dit is precies zo'n geval. Door de aanslagen in New York en Madrid is een ronde steen der afschuw en haat in beweging gebracht die steeds sneller en sneller gaan rollen. Als je de politiek instabiele situatie van de '30 jaren goed bekijkt zie je precies dezelfde beweging.
Waarop baseer jij deze vergelijking? Noem eens een aantal punten. Beschrijf deze steen en het "sneller en sneller" rollen eens.. waar blijkt dat volgens jou uit?
quote:
Men wist in 1939 al dat oorlog onontkoombaar was geworden met Nazi-Duitsland. Men hield zich slechts de illusie voor dat met een handtekening van de personificatie van de duivel het gevaar kon worden afgewend. Gelukkig maken we nu niet meer dezelfde fout. Al geloven naïevelingen nog steeds dat deze instabiele situatie afloopt met een sisser.
Zie hierboven. Ik zie geen basis voor deze vergelijking.
quote:
Ik denk van niet. De annexaties van toen zijn de aanslagen van nu. Het zal slechts tijd kosten voordat mensen inzien dat totale oorlog met het Midden Oosten en verre oosten niet lang meer op zich zal laten wachten.
De annexaties en aanslagen zijn natuurlijk in niets met elkaar te vergelijken. Wie zou je hier als de nieuwe "hitler" willen zien? En welk land zit hierachter? Wil je het Midden Oosten (en zelfs verre Oosten) verantwoordelijk houden voor de aanslagen?
quote:
Ik schat nog zo'n 6 á 7 jaar voordat het geweld over de wereld volledig escaleert, ook het geweld in het midden oosten zal een nieuwere, en nog gruwelijker dimensie gaan aannemen. Oorlog waar soldaten elkaar niet als tegenstanders zien, maar ook diep in hun hard haten. Een oorlog van grenseloze haat.
Ongefundeerd doemdenken als je het mij vraagt
quote:
Het aandeel van Amerika is twijfelachtig. Aan de ene kant is de bron van geld achter de palestijnse zelfmoordenaars weggenomen. Aan de andere kant heeft men een trechter gemaakt waar vooralsnog geen eind aan lijkt te komen. Niet dat ik me iets intresseer om de levens van mensen die lichtbewapend met geweren tanks bestormen, maar meer om het fanatisme waarmee ze zichzelf de dood in jagen. Op een gegeven moment gaan deze mensen inzien dat soldaten (de "hard targets") met te veel moeite te bestreiden zijn en ze zullen zich massaal op de "soft-targets" gaan storten. 11 september en "Madrid" zijn in mijn ogen slechts voorproefjes van wat komen gaat.
Heb je het hier over Irak of over Israel/Palestina? In beide gevallen worden toch al vooral "soft targets" aangevallen?
quote:
De aanslagen van de joint-venture Hamas en Hezbollah zijn nog steeds niet gepasseerd en de klok tikt door. Of zal men zich massaal storen op de makers van Israël. Dat zijn namelijk Frankrijk en Engeland. Als compensatie voor de tweede wereldoorlog creëerde het westen een joodse westerse enclave in het Midden Oosten. Maar heeft men niet gewoon een tweede verdrag van Versailles gemaakt? Een tikkende tijdbom die niet anders dan fout kan gaan?
Waarom denk je dat men zich massaal zal storten op Frankrijk en Engeland, wie moet dit gaan doen en waarom is het nog niet gebeurd?
pi_18467782
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 11:50 schreef kLowJow het volgende:

ja als je europa eenmaal kwaad hebt dan zijn ze tot alles in staat. Want waarom wil hij anders vrede sluiten met europa?? Maar goed hij is ook bang voor de vs hoor zie maar hoe hij nu ligt janken in zijn tora bora.
quote:
Waarop baseer jij deze vergelijking? Noem eens een aantal punten. Beschrijf deze steen en het "sneller en sneller" rollen eens.. waar blijkt dat volgens jou uit?
Zie hierboven. Ik zie geen basis voor deze vergelijking.[
De annexaties en aanslagen zijn natuurlijk in niets met elkaar te vergelijken. Wie zou je hier als de nieuwe "hitler" willen zien? En welk land zit hierachter? Wil je het Midden Oosten (en zelfs verre Oosten) verantwoordelijk houden voor de aanslagen?
Nou hij ziet het midden oosten als Hitler met hun sponsering aan terroristische organisatie`s dus ze zijn er gedeeltelijk verantwoordelijk voor.
(de steen) Er was al een lichtelijk groeiende haat tegen moslims aan het komen en dat is versneld met die aanslagen(het rollen)

maar goed ik vind het ook een beetje overdreven

maar mooie discussie wordt dit
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_18471777
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 14:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar goed ik vind het ook een beetje overdreven
Je moet een beetje overdrijven om je punt over te laten komen.
quote:
maar mooie discussie wordt dit
Ja, helaas worden dit soort topics maar al te snel afgeserveerd als "overdeven" of word bestempeld als troll.
pi_18471983
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 11:50 schreef kLowJow het volgende:
Waar zie jij staan dat OBL zich niets van de VS zou aantrekken?
quote:
Amerika heeft geen geschiedenis met binnenlandse dictatuur en ongekende gruwelijkheden tegen eigen mensen die een ander geloof hebben.
quote:
1. Het kwaad kan vele vormen aannemen. Het hoeft niet eens een persoon te zijn. Ideëen of onrust zijn voldoende om daden uit te lokken die net zo gruwelijk kunnen zijn. Het communisme was toch niet in de vorm van 1 persoon?

2. Het verre oosten is een compleet ander verhaal. Het is een bizarre mix van extreem arme landen en bijzonder rijke. Dat maakt de situatie daar vergelijkbaar met de tegenstellingen tussen het westen / midden oosten. Maar waar zie jij staan dat de mensen in het verre oosten aanslagen tegen ons aan het beramen zijn.
quote:
Ongefundeerd doemdenken als je het mij vraagt
Zonder worst-case senario heb ik geen topic.
quote:
Heb je het hier over Irak of over Israel/Palestina? In beide gevallen worden toch al vooral "soft targets" aangevallen?
Nee. Als je de berichtgeving doorneemt is het aantal aanvallen op de militaire machten hoger dan de aanslagen op "bussen".
quote:
Waarom denk je dat men zich massaal zal storten op Frankrijk en Engeland, wie moet dit gaan doen en waarom is het nog niet gebeurd?
Hoewel Frankrijk was losser staat van de VS dan de andere europese landen, is het nog wel de grootste politieke macht in Europa en het is een westers land. Dezelfde vraag kan ik ook omgekeerd stellen. Als Hamas tegen israël tekeer zou willen gaan, dan hadden ze dat toch allang gedaan? En bovendien heb ik zonder worst-case senario geen topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')