Ik vind dat NOVA degelijke journalistiek voert. Zij schroomt er niet voor om onderwerpen aan te halen die tegenwoordig actueel zijn. In het geval van deze affaire ben ik er tevens van overtuigd dat NOVA goed gehandeld heeftquote:DEN HAAG (ANP) - Minister Donner van Justitie heeft bij de Raad voor deeen klacht ingediend over onzorgvuldige berichtgeving van actualiteitenrubriek NOVA. Dat programma berichtte over een ontuchtzaak waar een topambtenaar van justitie bij betrokken zou zijn geweest.
Het programma verzuimde volgens de bewindsman hoor en wederhoor toe te passen. De topambtenaar werd in de bladen Panorama en de Gay Krant in verband gebracht met seksueel misbruik van minderjarigen in het Eindhovense Anne Frankplantsoen. Die bladen trokken de beschuldiging later in.
NOVA besteedde aandacht aan de artikelen, maar deed volgens Donner niet voldoende onderzoek naar de zaak. ,,Klager stelt dat in die uitzending ten onrechte wordt gesuggereerd dat justitie zich zou bedienen van een doofpot en zich schuldig zou maken aan klassenjustitie'', staat in de aankondiging van de journalistieke raad.
Volgens NOVA-hoofdredacteur C. Kuyl heeft zijn programma de affaire wel goed behandeld. ,,We hebben de onderzoeksmethode van beide bladen tegen de loep gehouden en Gay Krant-hoofdredacteur Henk Krol in de studio kritisch ondervraagd'', zei hij donderdag.
Kuyl geeft donderdag wel toe dat het beter was geweest om de ontkenning van de topambtenaar in diezelfde uitzending te vermelden. De Raad voor de Journalistiek geeft alleen een oordeel over een klacht. De raad kan geen sancties opleggen.
De klacht wordt 22 april behandeld. Dan dient ook de klacht van de ambtenaar zelf tegen het NOS Journaal, dat eveneens onjuist over de zaak zou hebben bericht.
NOVA hoeft van mij niet van de buis maar ook eens wat rechtse redacteuren en verslaggevers aannemen zodat het geheel eens wat neutraler wordt mag wel eens een keer. Vooral tijdens Fortuyn gedroeg NOVA zich gewoon als een linkse politieke partij die oppositie voerde tegen de LPF.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:59 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik vind dat NOVA degelijke journalistiek voert.
Misschien dat ze een kloon van die man kunnen opduikelen met dat snorretje. Sluit met toch aan bij Schatje.quote:Op donderdag 15 april 2004 18:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
NOVA hoeft van mij niet van de buis maar ook eens wat rechtse redacteuren en verslaggevers aannemen zodat het geheel eens wat neutraler wordt mag wel eens een keer. Vooral tijdens Fortuyn gedroeg NOVA zich gewoon als een linkse politieke partij die oppositie voerde tegen de LPF.
Volgens mij is dit een nieuw record...quote:Op donderdag 15 april 2004 18:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Misschien dat ze een kloon van die man kunnen opduikelen met dat snorretje.
Volgens mij kwam Fortuyn juist meer aan het woord dan elders. Dat debat met Rosenmöller in Erasmus bijvoorbeeld, dat had ie toch volledig zelf in de hand. Je kunt NOVA niet kwalijk nemen daar berichtgeving van te maken.quote:Op donderdag 15 april 2004 18:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
NOVA hoeft van mij niet van de buis maar ook eens wat rechtse redacteuren en verslaggevers aannemen zodat het geheel eens wat neutraler wordt mag wel eens een keer. Vooral tijdens Fortuyn gedroeg NOVA zich gewoon als een linkse politieke partij die oppositie voerde tegen de LPF.
Bedoel je Guus Hiddink oude stijl of Peter R. de Vries?quote:Op donderdag 15 april 2004 18:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Misschien dat ze een kloon van die man kunnen opduikelen met dat snorretje. Sluit met toch aan bij Schatje.
Ondanks mijn rechtse neigingen heb ik de linksigheid van Nova eigenlijk nog nooit als storend ervaren, eerder verfrissend.quote:Op donderdag 15 april 2004 18:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je signature zegt genoeg.quote:Op donderdag 15 april 2004 18:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een nieuw record...
Bron??quote:Op donderdag 15 april 2004 19:00 schreef lionsguy18 het volgende:
NOVA is een linx programma bedoeld om de PvdA weer aan de macht te brengen.
Alle redacteuren stemmen links.
Halloquote:Op donderdag 15 april 2004 19:02 schreef opa het volgende:
Schatje is volgens mij een beetje een domme MOD. Was Kozzmic hier nog maar.
Schatje moet maar eens duidelijk uitleggen waar in het bericht Schatje heeft gelezen, dat Donner de linkse pers wil muilkorven.
Ik kan het er niet in lezen.
Dan heb het stukje er boven toch helemaal niet nodig?quote:Op donderdag 15 april 2004 19:05 schreef schatje het volgende:
[..]
Hallo.
Ik heb de stelling enkel iets uitgebreider gemaakt. Donner wil sowieso dat NOVA aangepakt wordt.
Ja, je bent een domme user. Ten eerste is zeuren over links en geneuzel over in een kwaaddaglicht willen stellen enzo zo waanzinnig passé, zo negentiger jaren. En ten tweede vind ik mijn stelling wel enigzins samenhangen met het aangevoerde berichtquote:Op donderdag 15 april 2004 19:08 schreef opa het volgende:
[..]
Dan heb het stukje er boven toch helemaal niet nodig?
Of wel?
Ik snap dat dus niet.
OK! IK ben een domme user.
Sorry.
Dus wat de HP/De Tijd is automatisch is een feit. HP/De Tijd is een opinieblad hoorquote:Op donderdag 15 april 2004 19:16 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik kreeg geen reactievan Schatje. Ze kent haar feiten niet en beweert dus iets op het gevoel.
Ins Blaue Hinein heet dat geloof ik.
Inderdaad een links programma, dat wordt nergens ontkent en daar is niks mis mee. Als je je daar aan stoort dan kijk je toch fijn een ander programma?quote:Op donderdag 15 april 2004 19:00 schreef lionsguy18 het volgende:
NOVA is een linx programma bedoeld om de PvdA weer aan de macht te brengen.
Alle redacteuren stemmen links.
Dus NOVA hoeft helemaal niet aangepakt te worden??quote:Op donderdag 15 april 2004 19:28 schreef opa het volgende:
Nog ff een reactie op de stelling.
Overigens kan de actie van Donner niet leiden tot het van de buis weren van NOVA.
Dat staat al in het inleidende stukje.
Dus de stelling van SCHATJE slaat als Kut op Dirk (wenend denk ik aan Gellar) op het inleidende stukje.
Waarom is slachtoffers helpen links??quote:Op donderdag 15 april 2004 19:28 schreef Tikorev het volgende:
NOVA is net het NOS-Journaal:
[afbeelding]
Het NOS journaal van 20 uur, 31 december 2003. Het gironummer voor slachtoffers van de aardbeving in Bam is 15 seconden lang zichtbaar op de achtergrond van Sacha de Boer.
[afbeelding]
Het NOS journaal van 20 uur, 3 januari 2004. Opnieuw is het gironummer zichtbaar op de achtergrond van Sacha de Boer, 24 seconden lang.
[afbeelding]
Het NOS journaal van 20 uur, 16 januari 2004. Gironummer 555 voor slachtoffers van de aardbeving in Bam is 4 seconden lang schermgroot in beeld.
[afbeelding]
Andries Knevel in gesprek met Philip Freriks. Freriks: "De man beweert dus dat wij links berichtgeven over een aardbeving in Bam. Ik vraag me af in hoeverre een aardbeving links of rechts is al om te beginnen. En zegt daarbij dat wij in het journaal dan gironummers tonen van charitatieve instellingen. Ik weet niet waar die man dat vandaan heeft. Dat zal hij dan misschien bij jou gezien hebben. Maar er zat niks in het journaal. Wij doen dat namelijk nooit."
Als iemand vindt dat er sprake is van onzorgvuldigheid in een journalistiek bericht, dan kan er over geklaagd worden.quote:Op donderdag 15 april 2004 19:31 schreef schatje het volgende:
[..]
Dus NOVA hoeft helemaal niet aangepakt te worden??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |