1 2 3 4 5 6
Naar aanleiding van mijn vorig topic waar verschillende mensen zeiden dat ik me niet moest "laten leven" deze stelling:

Vind jij alleen uitgaan in een vaste relatie kunnen of niet?

Voor mij was dit vroeger vanzelfsprekend tot ik een relatie kreeg met mijn huidige vriendin.
Alles liep perfect, maar er was een ding waar ze niet tegen kon, en dat was als ik alleen zou uitgaan.
Hier hebben we ook veel discussie over gehad.
Ergens begrijp ik haar wel, maar langs de andere kant vind ik het jammer en een beetje benauwend.

Ze haalt volgende argumenten aan:

- Jij hebt plezier, terwijl je partner zich zit te vervelen omdat ie niet meekan om een of andere reden.
- Alleen uitgaan lokt sneller vreemdgaan uit.
- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.
- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)
- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.

Met alleen uitgaan bedoelt ze trouwens met andere vrienden & vriendinnen naar fuiven, discotheek, etc waar veel breezah rondloopt, en nogal wat alcohol wordt verbruikt. Een avondje poolen of naar de kroeg met kameraden om contact te onderhouden etc heeft ze minder problemen mee.

Ik zou graag weten hoe het zit met de meerderheid van de fokkers.

Letop:
Ik vraag gewoon naar jouw mening omdat ik daar nieuwsgierig naar ben.
Laat advies voor mijn situatie maar achterwege.

Voor de vrijgezellen

Wat zou jij - ervan denken / eraan doen - moest je plots je "droompartner" tegenkomen, maar die vind dat uitgaan naar een fuif / discotheek zonder haar tot je oude vrijgezellenleven behoort?
Uitgaan met kameraden naar kroeg / poolbar / filmpje pakken heeft ze minder probs mee.

Voor de (oudere?) stelletjes / getrouwde mensen

Gaat jouw man / vrouw / partner regelmatig uit zonder jou? Want vind jij hiervan?
Misschien is 'uitgaan' niet meer echt van toepassing maar in sommige gevallen toch nog wel.

Bv: mijn vader...
Mijn moeder vind het helemaal niet erg dat mijn vader eens alleen uitgaat af & toe.
(oa met carnaval fzo doet ie dat, met collega's / oude vrienden naar zo'n "all ages fuif" na de stoet.)

Maar de ouders van mijn vriendin zouden moord en brand schreeuwen moest de ander alleen uitgaan en er zouden hoop "echtelijke problemen" uit volgen.
Zij vinden dit ook niet kunnen. (naja weet ik ook natuurlijk direct waar mijn vriendin het van heeft )

Anywayz.. Fire away your opinion.

Bericht 1% gewijzigd door Plaagske op 15-04-2004 00:16:26
Huh?
Lastig probleem. Maar je zit niet met handboeien aan elkaar vast. Als jij uit wilt en zij niet, dan gaat ze toch wat anders doen? Bij een vriendin langs ofzo. Af en toe moet dat toch kunnen.

COFFEE.EXE Missing---Insert Cup and Press Any Key

Mijn partner mag gaan en staan waar hij wil.
Ik vertrouw hem en respect hem namelijk compleet en dat is volledig wederzijds.
En als hij zich zou vervelen als ik alleen op stap ga is dat toch echt zijn probleem en moet ie maar een leuke hobby zoeken of ook uitgaan.....
Schoenlepels eten *HMMMM*
Makkelijk.. gewoon aandacht verdelen.. dan die dag met je maten op stap om te stappen (al dan niet in het bijzijn van je vriendin, afhankelijk wat voor type ze is/goed in groep ligt) .. de andere dag weer met je vriendin weg.. etc.. Ik zou het in ieder geval niet pikken als mijn vriendin het zou verbieden met mijn vrienden uit te gaan, dan scheelt er ook iets aan de onderlinge vertrouwensband. Ik zie wel mensen uit mijn directe omgeving die zich wel op zo'n manier laten beinvloeden door hun partner en ik kan je vertellen dat die momenteel niet erg goed liggen bij de rest van de "groep" (en dat is nog zacht uitgedrukt), het is dus belangrijk geen van tweeen te verwaarlozen.

Dus: met elkaar erover praten

AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*

Mr. Psychonaut
dan is het dus ab-so-luut niet mijn droomvrouw
pfff, ik kan niet tegen ongegrond gezeur (de "argumenten" die ze geeft zijn voor mij echt waardeloos)

Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)

Ikzelf heb er totaal geen problemen mee als mijn vriend alleen uitgaat...Mja ik ben dan ook nog maar 18. Ik vind dat een kwestie van vertrouwen. In een relatie moet je elkaar kunnen vertrouwen en zeker met ALLEEN uitgaan.

Het ligt waarschijnlijk geheel aan de opvoeding en aan de normen en waarden van haar ouders dat zij er zo over denkt.

Je moet er met elkaar over praten, want aan de mening van anderen heb je niks. Je moet er zelf uit zien te komen!!!

Good luck!

Do one thing erveryday that scares you...Sing!

modder fokker
Ik ben nu bijna 3 jaar getrouwd, en we hebben een zoontje van bijna 2, en ik ga nog steeds af en toe alleen weg.
mijn vrouw vind dit geen probleem, en wij lossen elkaar vaak af met uitgaan.
De ene week ga ik stappen, en de andere week blijft zij thuis.
Hierover zijn geen afspraken gemaakt van te voren. Maar is voor ons heel gewoon.
ik zie het probleem ook niet als je alleen wil stappen.

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje

World of Sleepers
ik zou daar helemaal geen problemen mee hebben en verwacht ook mijn eigen avondjes uit.
Je hoeft toch niet direct naar de eerste beste Breezah discotheek te gaan om je lam te zuipen en vreemd te gaan. Avondje bieren met je maten kan ook ontzettend leuk zijn en daar past een vriendin af en toe gewoon niet bij...

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.

quote:
Op donderdag 15 april 2004 00:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik ben nu bijna 3 jaar getrouwd, en we hebben een zoontje van bijna 2, en ik ga nog steeds af en toe alleen weg.
mijn vrouw vind dit geen probleem, en wij lossen elkaar vaak af met uitgaan.
De ene week ga ik stappen, en de andere week blijft zij thuis.
Hierover zijn geen afspraken gemaakt van te voren. Maar is voor ons heel gewoon.
ik zie het probleem ook niet als je alleen wil stappen.

No farewell could be the last one.
If you long to meet again...

geweldig, ik hoor het al: ga de enige zijn aan het einde van dit topic vanwie de vriendin er problemen rond maakt
ALLES GOED?
Als ik niet meer alleen uit zou "mogen" gaan. Dan is de relatie ten einde.
Ik vind overigens haar argumentatie weinig soeps.
Als je niet verder komt dan: "het hoort niet zo" en "anderen denken dat er dan wat mis is", dan ben je te veel bezig met hoe anderen jou bekijken. ipv met leven.
Nee het zou geen meisje voor mij zijn

Alvast gekeken naar het programma van de Olympische Spelen. Wintersporten in Ehrwald

FR 1908
ik ga gewoon uit met haar... maar ook soms met vrienden.. zij met vriendinnen.. ik vertrouw haar, dus wat is er aan de hand?

Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..

quote:
Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef Plaagske het volgende:

- Jij hebt plezier, terwijl je partner zich zit te vervelen omdat ie niet meekan om een of andere reden.
- Als je "alleen" uitgaat, gaan mensen / vrienden denken dat er misschien iets scheelt in je relatie.
- Alleen uitgaan "hoort gewoon niet" in een serieuze relatie (uit respect voor de ander?)
- Is makkelijker voor de anders als hij / zij snel jaloers is. Hoeft zich geen zorgen te maken.

Slechte argumenten, ben het er niet mee eens... Ik wil ook wel eens gewoon met mn vrienden naar een discotheek gaan, en dan gaat mn vriendin niet mee.
Net zoals zij wel eens met haar vriendinnen gaat stappen, is dit geen probleem voor mij.
Ze wil altijd wel graag weten waar en met wie ik ga.

Wat andere mensen denken van onze relatie doet me nix. Waarom zou iemand denken dat wanneer ik zonder mn vriendin uitga, er iets aan de hand is.

En tja...jalours zijn is iets wat in je moet zitten denk ik. Ik ben niet zo snel jaloers, maar ik heb wel een vriendin gehad die echt fokking jaloers was enzo. Daar kon ik dus echt niet tegen.
Is gewoon een kwestie van vertouwen. Ze weet dat ik never nooit vreemd zal gaan, en ik weet dat zij dat ook niet zal doen.

Ik heb nu bijna een jaar en damnz time fly's

Verliefd!!
Ja, ik vind dat dat wel moet kunnen in een relatie. Dat argument dat de ander zich dan zit te vervelen vind ik onzin, alsof je de ander constant moet vermaken of zo. Je zit toch nooit 100% van de tijd bij elkaar? Mag je dan meteen afzonderlijk niks leuks meer doen.

En dat je eerder vreemd zou gaan... ach ja, je kan elkaar wel aan een ketting gaan leggen, elkaar opsluiten in een gouden kooitje, dan weet je zeker dat de ander helemaal voor jou kiest, maar of dat dan nog oprecht is...

Hoe anderen erover denken lijkt mij al helemaal niet belangrijk, een relatie is iets tussen twee mensen.

't Lijkt mij niks als je zo'n bezitterige partner hebt.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?

boven
kwestie van vertrouwen

ik heb nu 3 jaar een vriendin en ik heb het altijd belangrijk gevonden dat we ook ons eigen leven hielden (we wonen ver van elkaar) dus ook uitgaan. Dat is soms vervelend ja dat de ander wel fun heeft maar goed. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

onder

Oja ook nog even toevoegen dat het haar vroeger ook nx deed, maar dat ze slechte ervaring ermee heeft.

Ex vriendje deed dat ook en ging vreemd achter haar rug zonder dat ze het wist.
Heb al gezegd dat ik wel te vertrouwen ben enzo, maarja ze scheert ons ras blijkbaar een beetje over dezelfde kam en wil me absoluut gewoon niet kwijtraken zegt ze dan.
ALLES GOED?
quote:
Op donderdag 15 april 2004 00:20 schreef Plaagske het volgende:
Oja ook nog even toevoegen dat het haar vroeger ook nx deed, maar dat ze slechte ervaring ermee heeft.

Heb al gezegd dat ik wel te vertrouwen ben enzo, maarja ze scheert ons ras blijkbaar een beetje over dezelfde kam en wil me absoluut gewoon niet kwijtraken zegt ze dan.
mannen zijn geen ras

Alvast gekeken naar het programma van de Olympische Spelen. Wintersporten in Ehrwald

quote:
Naar aanleiding van mijn vorig topic waar verschillende mensen zeiden dat ik me niet moest "laten leven" deze stelling:

Vind jij alleen uitgaan in een vaste relatie kunnen of niet?

Voor mij was dit vroeger vanzelfsprekend tot ik een relatie kreeg met mijn huidige vriendin.
Alles liep perfect, maar er was een ding waar ze niet tegen kon, en dat was als ik alleen zou uitgaan.
Hier hebben we ook veel discussie over gehad.
Ergens begrijp ik haar wel, maar langs de andere kant vind ik het jammer en een beetje benauwend.

Met alleen uitgaan bedoelt ze trouwens met andere vrienden & vriendinnen naar fuiven, discotheek, etc waar veel breezah rondloopt, en nogal wat alcohol wordt verbruikt. Een avondje poolen of naar de kroeg met kameraden om contact te onderhouden etc heeft ze minder problemen mee.

Ik zou graag weten hoe het zit met de meerderheid van de fokkers.

Letop:
Ik vraag gewoon naar jouw mening omdat ik daar nieuwsgierig naar ben.
Laat advies voor mijn situatie maar achterwege.

Voor de vrijgezellen

Wat zou jij - ervan denken / eraan doen - moest je plots je "droompartner" tegenkomen, maar die vind dat uitgaan met je kameraden zonder haar tot je oude vrijgezellenleven behoort?

Voor de (oudere?) stelletjes / getrouwde mensen

Gaat jouw man / vrouw / partner regelmatig uit zonder jou? Want vind jij hiervan?
Misschien is 'uitgaan' niet meer echt van toepassing maar in sommige gevallen toch nog wel.

Bv: mijn vader...
Mijn moeder vind het helemaal niet erg dat mijn vader eens alleen uitgaat af & toe.
(oa met carnaval fzo doet ie dat, met collega's / oude vrienden naar zo'n "all ages fuif" na de stoet.)

Maar de ouders van mijn vriendin zouden moord en brand schreeuwen moest de ander alleen uitgaan en er zouden hoop "echtelijke problemen" uit volgen.
Zij vinden dit ook niet kunnen. (naja weet ik ook natuurlijk direct waar mijn vriendin het van heeft )

* Als ze zich verveelt kan ze toch ook met vriendinnen afspreken...

* Vreemd gaan kan altijd en overal, dus als ze je niet vertrouwd....

* Kan het jou iets schelen wat anderen denken over hoe het tussen jullie gaat?

* Waarom hoort het niet??? Waar staat dat?

*

No farewell could be the last one.
If you long to meet again...

dat staat nergens, dat "vinden" de meeste mensen in haar omgeving / dorpje enzo..
maarja ze woont dan ook weer in zo'n boeregat waar alles nog via de kerk moet.
Het zonnetje in huis!
quote:
Op donderdag 15 april 2004 00:20 schreef Plaagske het volgende:

Mm, dan kan ik me ergens wel voorstellen dat ze er zo over denkt. Als je al eens (of meerdere keren) op zo'n manier je neus gestoten hebt (belazerd bent) dan word je toch wantrouwend en voorzichtiger.
Maar ja, op deze manier krijg jij natuurlijk niet de kans om te bewijzen dat je anders bent dan die ander(en)

Wat mijzelf betreft, mijn vriend en ik zijn bijna 4 jaar samen, wonen ook al bijna evenzolang samen en hij heeft een club vrienden die mij niet zo liggen.
Die club bestaat uit zowel mannen als vrouwen en ze wonen nogal een eindje ver weg. Hij gaat wel eens met hen leuke dingen doen (middagje karten, paintballen) ook geven ze wel eens een feest en dan blijft hij ook wel eens daar slapen.
Hoewel ik het in het begin soms wel vervelend vond heb ik er nu geen moeite meer mee. Dat ik het in het begin vervelend vond, had meer te maken met het feit dat er sommige vrouwen waren die hem wel errug leuk vonden en dat zat me niet lekker.

Voor de rest ga ik ook wel eens alleen met vriendin(nen) een avondje weg. Sterker nog, ik ga volgende week een week zonder hem op vakantie. Ook dat kan allemaal bij ons al zullen sommige mensen dat misschien weer te ver vinden gaan
Moet toch kunnen?

Heb het altijd heel belangrijk gevonden dat je allebei ook nog een eigen leven hebt. Je hoeft niet 24/7 op elkaars lip te zitten en elke avond naast elkaar op de bank. Da's ook niks.

Carpe Diem, Memento Mori

Hm Julynell, alleen op vakantie ben ikzelf ook een beetje tegen.
Dat is nog een stapje verder..

Vorig jaar in de zomer, ik had herexamens en mijn oh zo lieve & trouwe (ex)vriendin ging dan maar met haar ouders / broers en kameraden van die broers op vakantie op vakantie voor 2 weken (zuid frankrijk) waar ik toen helemaal geen problemen mee had.

EN JA hoor de 3de dag al prijs. SMS dat ze in een dronken bui een andere gozer (een van die kameraden van haar broers) gezoent had.
Heftige ruzie & relatie meteen stuk door vertrouwen dat onherstelbaar geschonden is.

Bericht 2% gewijzigd door Plaagske op 15-04-2004 00:59:43
Het zonnetje in huis!
quote:
Op donderdag 15 april 2004 00:42 schreef Plaagske het volgende:
Hm Julynell, alleen op vakantie ben ikzelf ook een beetje tegen..

Vorig jaar in de zomer, ik had herexamens en mijn oh zo lieve & trouwe (ex)vriendin ging dan maar met haar ouders / broers en kameraden van die broers op vakantie op vakantie voor 2 weken (zuid frankrijk) waar ik toen helemaal geen problemen mee had.

EN JA hoor de 3de dag al prijs. SMS dat ze in een dronken bui een andere gozer (een van die kameraden van haar broers) gezoent had.
Heftige ruzie & relatie meteen stuk door vertrouwen dat onherstelbaar geschonden is.
Ja, dat bedoelde ik dus te zeggen, dat dat voor veel mensen weer teveel van het goede is Het is wel zo dat de band tussen mijn vriend en mij zo hecht is, dat we echt precies weten wat we aan elkaar hebben en dus allebei met de hand op het hart kunnen zeggen dat we de ander nooit zullen belazeren en dat ook zeker weten van elkaar.

Maar da's inderdaad wel erg vervelend, maar zie je dat jijzelf ook, door een ervaring uit het verleden, hetzelfde niet snel nog eens zou doen?
Je bent belazerd door je toenmalige vriendin toen ze zonder jou op vakantie ging en nu zou je je huidige vriendin toch ook niet zomaar meer alleen op vakantie laten gaan.
Denk dat je je daarom wel enigzinds kan verplaatsen in haar

Je moet zien haar vertrouwen te winnen, haar te overtuigen van het feit dat jij anders bent dan die ander(en) en dat zij de enige is voor je. En da's knap lastig...

Carpe Diem, Memento Mori

gekroond
Als je nooit iets zonder elkaar doet, dan heb je elkaar op een gegeven moment niets meer te vertellen. Dooie boel.
En als dat vreemdgaan zou uitlokken dan weet je tenminste maar meteen van je partner dat hij niet te vertrouwen is. Dat een ex haar bedrogen heeft vind ik een kul-argument. Jij bent niet haar ex en jij verdient je eigen kansen.
Wat volgens mij wel vreemdgaan uitlokt is als je elkaar te dicht op de huid zit en obsessief jaloers bent, juist dan drijf je iemand op den duur in de armen van een ander.
quote:
Voor de vrijgezellen

Wat zou jij - ervan denken / eraan doen - moest je plots je "droompartner" tegenkomen, maar die vind dat uitgaan naar een fuif / discotheek zonder haar tot je oude vrijgezellenleven behoort?
Uitgaan met kameraden naar kroeg / poolbar / filmpje pakken heeft ze minder probs mee.
Kroeg / poolbar / filmpje heb je netzoveel kans op iemand anders tegenkomen als in een discotheek of op een fuif. De scheiding die ze daar legt begrijp ik dus al niet.
Maar het hangt bij mij helemaal van de situatie af. Zit ze uit vrije wil thuis, dan vind ik dat ik best uit mag gaan. Ik heb toch ook recht op extern vermaak in de vorm van lol maken met vrienden, ongeacht waar? Zelfde geld voor haar. Vraag: Is het wel eens andersom geweest? En hoe ging ze daarmee om?
Als ze nu ziek/zwak/misselijk/oppas/oid zou zijn, dan blijf ik gewoon 'thuis'.
Verder moet ze je gewoon vertrouwen. Doet ze dat niet gaat volgens mij de jaloezie je relatie langzaam afbreken totdat je de buurvrouw al nieteens meer mag aankijken zonder ruzie te krijgen.

¤0,02
Gebeurd wel eens. Lekker boeiend. Hij heeft ook vrienden die ie af en toe wil zien, ik niet. Dan kan ik best een paar uur vervelen en computeren tot ie terug is toch?
1 2 3 4 5 6
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo