abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1305437
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 18:41 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ok, en daarom heeft de Oor, toch een respectabel muziekblad denk ik, 2 a 3 jaar geleden een meerpagina interview gepubliceerd met niemand minder dan DJ Ruffneck en kreeg zijn Cd een meer dan positieve recensie.

Als zo'n blad Hardcore gewoon serieus neemt, in ieder geval serieuzer dan bijvoorbeeld de hedendaagse transcescene (met het hoge Milk inc gehalte) wie ben jij dan om het uit te maken als niet serieus?

Verder ben ik benieuwd wat de meeste hardcorehaters hier onder hardcore verstaan. Zien zij beelden van 15-jarige kale mannetjes in bombers op een Aprilia Viper die mensen op straat een beetje lastig vallen en helemaal uit hun plaat gaan op hakkuhbar, Gabberpiet en de Mosselman voor zich, of zien zij de hedendaagse realiteit, gewoon mensen die geen vast kledingpatroon hebben en naar een bepaalde muziekstijl luisteren omdat ze dat leuk vinden en niet om er bij te horen voor zich?

Ik heb me ook aan de periode 95-99 geergerd. Wordt ik gvd op straat uitgescholden door gastjes van 13-14 in een aussie voor zwabber terwijl ik er al in '93 mee bezig was en nu in 2001 nog steeds wekelijks het nieuwste spul op plaat aanschaf terwijl zij in 98 begonnen te R&B-en en nu wekelijks staan te "trancen'...
Ik had ook een hekel aan dat type gabber... en ik ben nu blij hoe het gelopen is na 98. Hardcore is nu gewoon hoe het hoort te zijn. Niet te groot, niet te klein en de hardcoreliefhebbers zijn 'pure'. Wie nu zegt dat ze hardcore top vinden zegt dat niet om er bij te horen maar omdat ze het gewoon echt top vinden.

Het enigste wat me nu bugged zijn 'achtergebleven skaters' (no offence, maar dat was altijd de verzamelnaam voor alles in een 'broek met de kruis op de knieen en een hondenriem aan de portemonnaie' wat iemand in een bomber uitschold op straat) die nou weer hier op alles met een (harde) bassdrum loopt te zeiken.
Wordt eens wakker zou ik zeggen, en verander je attitude! Zoals 4 jaar geleden wordt het (hopelijk) niet meer, dus what's the fuss people.

Damn, ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Veel mensen denken dat hardcore nog zoiets als hakkuhbar is of zoals de allereerste hardcore: euromasters enzo. Een bass, geen melodie, geschreeuw enzo, dat is het dus echt niet meer.

hmmz, laat ook maar... dit is de zoveelste keer dat ik het probeer uit te leggen

I always tell the truth, even when I lie!
pi_1305439
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 15:26 schreef Mitch_Buchannon het volgende:
Gabber en Hardcore
dat vind ik persoonlijk geen muziek. Ik snap die kale koppen ook niet. Dom gedoe!
muziek, m'n lust en mijn leven
  dinsdag 31 juli 2001 @ 19:09:56 #53
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_1305551
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 18:46 schreef RB-tje het volgende:

[..]

dat vind ik persoonlijk geen muziek. Ik snap die kale koppen ook niet. Dom gedoe!

Vraagje: Heb je de topic-titel gelezen en toen gereageerd, of eerst alle berichten gelezen? Ik ga maar uit van het eerste...
pi_1305618
ik luister af en toe ook nog weleens naar hardcore. Wel leuk af en toe, maar niet leuk om de hele tijd naar te luisteren. Maar dat is mijn mening.
  dinsdag 31 juli 2001 @ 19:36:53 #55
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_1305710
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 19:19 schreef tjinG het volgende:
ik luister af en toe ook nog weleens naar hardcore. Wel leuk af en toe, maar niet leuk om de hele tijd naar te luisteren. Maar dat is mijn mening.
Ja maar je mening schopt wel kont. Ik denk dat niemand fulltime naar een stijl zou moeten luisteren. Ik ben jaren 80 synthpopfan, ik heb CD's van RATM, rammstein, Limpie, Korn etc maar ik vind Hardcore gewoon een lekkere uitlaatklep qua muziekstijl. House met kracht!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_1306249
Tis iig wel duidenlijk dat de meeste hier geen id hebben van wat er is gebeurt met de hardcore tussen 98 en 2001 en dat de meeste hier denken dat iedere gabber er uit ziet als gabber piet.

WAKE UP!!!!

ga de 25e naar thunderdome en aanschauw hoe de scene nu is

edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door Phydomir op 31-07-2001 20:59]

You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
pi_1306317
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 20:50 schreef Phydomir het volgende:
Tis iig wel duidenlijk dat de meeste hier geen id hebben van wat er is gebeurt met de hardcore tussen 89 en 2001 en dat de meeste hier denken dat iedere gabber er uit ziet als gabber piet.

WAKE UP!!!!

ga de 25e naar thunderdome en aanschauw hoe de scene nu is

Ik heb heel erg een idee van wat hardcore/gabber is, mijn beste vriend is er al jaren hartstikke fan van en ik heb zat platen moeten aanhoren.

Bovendien Oor is niet toonaangeven voor wat ik goed vind of wat ik een genre vind.

dinsdag 31 juli 2001 @ 21:09:34 #58
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1306425
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 16:08 schreef IndemnitY het volgende:
Totaal offtopic:
Ik op randstedelingen die denken dat ze alles zijn, alleen omdat ze daar wonen. Zelf kom ik uit Nijmegen en daar ben ik zeer trots op! Ik zou zelf nooit in de randstad willen wonen!
precies, en zeker niet als je 1 miljoen voor een klein kut 4-bij-4 appartementje drie hoog in amsterdam zuidoost moet neerleggen!!

maaruh ontopic, ik ben et qua kleding stijl ed wel beetje eens, ik zag tijdje terug op zo'n feest van die in-de-tijd-bevroren exemplaren van het Gabberdom.. maar goed wat betreft die feesten en muziek etc. mag et van mij nog wel even aanblijven!

en weg met die tiesto&top40 trance troep -> een BASS moet niet hore! DIE MOET JE VOELEN!!!

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_1306468
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 21:09 schreef BdR het volgende:
een BASS moet niet hore! DIE MOET JE VOELEN!!!
yeah! toeval, ik had nu net een discussie over dat nummer, welke beter was: de echte versie of de remix van bass-d & king matthew
quote:
maaruh ontopic, ik ben et qua kleding stijl ed wel beetje eens, ik zag tijdje terug op zo'n feest van die in-de-tijd-bevroren exemplaren van het Gabberdom.. maar goed wat betreft die feesten en muziek etc. mag et van mij nog wel even aanblijven!
Hier staan wat foto's voor de mensen die denken dat iedereen nog in trainingspakken met kale koppen rondlopen. Het zijn er niet veel maar het is denk ik wel te zien dat de kledingsstijl meer casual is.
Hardcore Resurrection zaterdag 21 juli 2001
I always tell the truth, even when I lie!
  dinsdag 31 juli 2001 @ 21:18:44 #60
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_1306512
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 21:09 schreef BdR het volgende:
en weg met die tiesto&top40 trance troep -> een BASS moet niet hore! DIE MOET JE VOELEN!!!
Tijd voor een goeie versterker en subwoofers misschien?
pi_1306519
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 21:14 schreef emerey het volgende:
yeah! toeval, ik had nu net een discussie over dat nummer, welke beter was: de echte versie of de remix van bass-d & king matthew
[..]
Zal een korte discussie zijn geweest.

BD & KM = (muziek dan he, feesten geven kennen ze zekers wel

You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
pi_1308714
Zei Chubby Checker niet ooit 's dat over smaak niet te twisten valt?

Ik begin een beetje schijtziek te worden van die gasten die 't niet kunnen laten om een muziekstijl volledig af te kraken...In elk metal/hiphop/gabber/country/kinderliedjes/whatever-topic komt er wel weer zo'n leeghoofd met een reactie als "[willekeurige muziekstijl] " o.i.d.
Die gasten kunnen wat mij betreft allemaal...Laat maar...

Nee, dan meer respect voor mensen die tenminste nadenken over wat ze zeggen...
drexciya> De platen die jij opnoemt zijn geen techno-platen maar gewoon houseplaten uit een tijd dat house nog house was en er vrijwel geen onderscheid was tussen hardcore/techno/trance...Die hokjes zijn pas later ontstaan, deze platen zijn van invloed geweest op alle housestijlen.
Noem mij daarbij één muziekstijl die in deze eeuw ontstaan is waarin geen invloed van een andere muziekstijl is terug te vinden? Een muziekstijl ontstaat niet uit het niets, maar evolueert vanuit andere stijlen...Dat Hardcore invloed heeft op andere muziekstijlen is vooral goed te horen in hardhouse, daarin hoor je vrij veel hardcore-geluiden terug komen.

Hier wou ik 't ff bij laten...
Tot Thunderdome

pi_1308786
Wanneer wordt Hardcore-Gabber/Terror nou eindelijk eens geaccepteerd als volwaardige muziekstijl? Net zoals andere undergroundstijlen als Hardrock/Metal en Hiphop/Rap zijn geaccepteerd. Terwijl gabber vooral in Nederland is ontstaan! Waarom kan men niet respecteren dat iemand deze muziek wel goed vind? Ik persoonlijk vindt bijvoorbeeld trance slappe, ééntonige muziek, maar ik respecteer deze muzieksoort wel. Zolang ze de gabberscene maar niet beledigen, zoals dj tiesto. Waar haalde deze man het lef vandaan om gabber te beledigen voor de grote RTL4-massa, alleen om zichzelf populair te maken. Zelf ga ik nooit naar feesten toe, ik luister alleen naar de gabbermuziek. Al vanaf het begin ben ik gek op deze muziek.
Ik moest even reageren want ik vind deze topic een belediging voor de gabber.
Persoonlijk zeg ik: Nederland = Gabberland
  woensdag 1 augustus 2001 @ 05:55:52 #64
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_1308790
Wat DJ Tiesto betreft: die produceerde vroeger onder de alias "DJ Maikel" voor Trashcan records. Dat maakt z'n uitlatingen helemaal wrang.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 1 augustus 2001 @ 09:04:55 #65
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1308928
welke uitlatingen bedoel je (van Tiesto)?
tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  woensdag 1 augustus 2001 @ 11:42:21 #66
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_1309911
Tiesto heeft zich in een interview eens negatief uitgelaten over hardcore terwijl hij zelf (zie bovenstaande berichten) vroeger zelf hardcore produceerde, hij is dankzij een hardcoreorganisatie bekend geworden... ach

Beetje erg hypocriet van onze oh zo gehypte dj Tiesto, die toch verdomd goed kan draaien.

Love will be my strongest weapon
  woensdag 1 augustus 2001 @ 13:28:00 #67
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1310587
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 11:42 schreef Acathla het volgende:
..
Beetje erg hypocriet van onze oh zo gehypte dj Tiesto, die toch verdomd goed kan draaien.
idd overhyped enzo, en kzag es op tv een docu over dj's, volgenden ze dj tiesto ook bij optreden (=plaatje draaien) bij een groot feest, na afloop kwam ie van podum helemaal in tranen want "et ging zo fantasties" toen nog even een group-hug met de rest van de crew stomme fli..

anyway wat ik nog nooit heb begrepen is die hele hype rond dj's. Ik bedoel ze draaien gewoon wat lp's aan elkaar, what's the big deal!? Het enige wat ze toevoegen is de volgorde waarin ze die nummer laten horen.. okee, sommigen produceren ook (tiesto, jean) maar voor zo'n avondje draaien krijgen ze een 100-en zo niet 1000-en guldens.. WTF? HAS THE WORLD GONE MAD?!?!

tv not rot brain..
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:26:09 #68
10583 Fokkie
Officieel konijnentrainer
pi_1317347
Tja, gabber...ik ga nu heel dom sentimenteel klinken, maar ik was wild van de stroming rond '94 en '95.
Het toppunt was bereikt...ik kraak de stijl niet af....daarvoor heb ik er te veel plezier van gehad...maar als ik nu naar de nieuwste dubbelaar uit de Thunderdome-collectie luister.....da's het toch niet helemaal meer voor mij...

Kunnen we nog 1 keer Rave the City IV overdoen....asjeblieft

"Van voor naar achter, van links naar TON"
pi_1320616
hakkehh! eh.. tja. t'is nou niet kwalitatief de meest hoogstaande muziek die er is... maar het is wel eerlijk en echt, wat je van de meeste top40 nummers niet kan zeggen. nahja, goed, ik vind het zelf ook verschrikkelijk simpele herrie, maar als er nou mensen zijn die er nog veel plezier aan beleven, van mij mogen ze! als iedereen zich nou eens bezighield met z'n eigen muziek in plaats van het constant afkraken en bekritiseren van andermans muziek. een gabber fanaat kiest wel 100% voor z'n muziek, liever dat, dan mensen die maar slikken wat ze voorgeschoteld krijgen door de platenindustrie en dus eigenlijk helemaal geen muzieksmaak hebben!
yesterday I woke up sucking a lemon
pi_1321652
psilocybin> luister 's naar Catscan - Perfect Illusion, ben benieuwd of je dat ook simpele herrie vindt.

Een realaudio-stukje is hier te horen: http://www.thedjmixes.com/third/catscanltd2b2.ram

In elk geval bedankt dat je wel weet te waarderen waar wij voor staan...ofzo...:)

pi_1322602
Deze discussie hebben we al honderden keren eerder gedaan en het helpt allemaal niet zo veel natuurlijk. Als iemand iets ruk vindt, blijft ie het ruk vinden, ook al zeggen 300 mensen tegen hem dat het geen ruk is. Zo heb ik bijvoorbeeld een pleurishekel aan R n' B, so be it.

Lekker belangrijk wat anderen ergens van vinden, geniet van de muziek die je leuk vindt.

Mista gaat ondertussen effe een CD'tje van Supreme Intelligence opzetten.

vrijdag 3 augustus 2001 @ 11:48:50 #72
8331 Unic
Hey mr DJ!
pi_1323059
Ik vind gabber persoonlijk ook niet echt iets om een CD van te kopen, had laatst eentje gedownload, niet echt meer mijn muziek, hoewel er leuke nrs bij zitten.
Ikzelf luister nu meer Hardstyle , een mix tussen hardhouse en hardtrance. Is ook behoorlijk stampen, alleen ik vind het net iets beter als hardcore.
Iedereen die dit eens wil luisteren, kijk of je erges de nieuwe Qlimax CD kan luisteren, mixed by (ex-gabber)DJ Lady Dana.

Echt onwijs vette CD!

hmmmmmmmmmmmmmmmm
pi_1323474
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:48 schreef Unic het volgende:
mixed by (ex-gabber)DJ Lady Dana.
Ex-gabber???? ahum... beetje foute info is dah
me goes back to 2 june, MOH. BEUKUH
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 12:57:53 #74
8331 Unic
Hey mr DJ!
pi_1323850
Hmmm ok ze is nog wel ook gabbah DJ
soz for de foute info
hmmmmmmmmmmmmmmmm
pi_1328705
Gabbersss zijn vet cool
ik ben ook een echte die hard Gabber
waarom geen gabbersssssss meer die zijn er echt nog wel vet veel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo