abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 juli 2001 @ 16:32:09 #26
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_1304369
het is "the meek shall inherit the earth"

Matthew 5:5 Blessed are the meek: for they shall inherit the earth

Meek
(definition) by Webster 1913 Wed Dec 22 1999 at 01:06:23 UTC

Meek (?), a. [Compar. Meeker (?); superl. Meekest.] [OE. mek, meoc; akin to Icel. mjkr mild, soft, Sw. mjuk, Dan. myg, D. muik, Goth. mukamdei gentleness.]

1.
Mild of temper; not easily provoked or orritated; patient under injuries; not vain, or haughty, or resentful; forbearing; submissive.

Not the man Moses was very meek. Num. xii. 3.

(ben geen bijbelkenner trouwens, maar ik weet wel dat het meek is, ipv meak)

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_1304377
ff half ontopic:
het woord meak is eens ergens in een hardcore tekst gebruikt, daar was sprake van de meak vs. the strong
dus meak zal dan wel iets als zwak, hulpeloos betekenen
I always tell the truth, even when I lie!
pi_1304403
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 16:33 schreef emerey het volgende:
ff half ontopic:
het woord meak is eens ergens in een hardcore tekst gebruikt, daar was sprake van de meak vs. the strong
dus meak zal dan wel iets als zwak, hulpeloos betekenen
Zie! Neem hierna wel een sig die ik beter snap..
Waarom meek meak is geworden... waarom is hollandsch hollands geworden of naerling naarling?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_1304409
Neeeeeeeeeeeeeee geen gabber!!!!
Niet meer nooit!!!!
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_1304420
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 16:38 schreef starshine-girl het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeee geen gabber!!!!
Niet meer nooit!!!!
bedankt voor uw inzichtvolle reactie
I always tell the truth, even when I lie!
  dinsdag 31 juli 2001 @ 16:47:01 #31
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1304454
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 16:08 schreef IndemnitY het volgende:
Totaal offtopic:
Ik op randstedelingen die denken dat ze alles zijn, alleen omdat ze daar wonen. Zelf kom ik uit Nijmegen en daar ben ik zeer trots op! Ik zou zelf nooit in de randstad willen wonen!
Ode aan IndemnitY!

* merulez is brabander maar als alles volgens planning verloopt gaat ie over een jaar in Nijmegen studeren

[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
pi_1304489
Onzinnig topic eik...

Maar ik wil er ff op wijzen dat de gabbers van tegenwoordig niet meer op gympen lopen maar op legerkisten
ze dragen ook geen aussies meer maar lonsdale en geruite overhemden
dus als je al een gabber met een trainingsjack ziet is het ws een achtergebleven idioot.

Hardcore roelt trouwens naar mijn mening en ik vind het kortzichtig om het in de hoek te schuiven als "niet"muziek
Wacht maar af de invloeden van hardcore worden nog wel een keer duidelijk

[Dit bericht is gewijzigd door Sjoerdje op 31-07-2001 16:58]

Is het te volgen nog? :* Isabeau
  dinsdag 31 juli 2001 @ 16:56:47 #33
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_1304509
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 16:32 schreef Tokus het volgende:
het is "the meek shall inherit the earth"
H'mmm

Deze quote wordt ook gebruikt in het geweldige nummer 2112 van Rush volgens mij.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_1304528
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 16:52 schreef Sjoerdje het volgende:
Onzinnig topic eik...

Maar ik wil er ff op wijzen dat de gabbers van tegenwoordig niet meer op gympen lopen maar op legerkisten
dus als je al een gabber met een trainingsjack ziet is het ws een achtergebleven idioot.

Hardcore roelt trouwens naar mijn mening en ik vindt het kortzichtig om het in de hoek te schuiven als "niet"muziek
Wacht maar af de invloeden van hardcore worden nog wel een keer duidelijk

Hardcore is slechts harde techno kicks met een aantal overstuurde elementen. Door het gebrek aan melodieuze elementen( en dan heb ik het niet over rifjes/riedeltjes) zal het niet veel invloed hebben op de muziek als geheel.

Misschien zal men meer snares en dergelijke gaan oversturen, maar dat bestond voor die tijd ook al. In de maat is ook al niets bijzonders te vinden. Het genre heeft ( of je het nu leuk vind of niet) muzikaal te weinig te bieden om echt een grote invloed te hebben op andere stijlen.

Crossovers zijn natuurlijk altijd mogelijk, maar een significante blijvende invloed lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

pi_1304672
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 16:59 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Hardcore is slechts harde techno kicks met een aantal overstuurde elementen. Door het gebrek aan melodieuze elementen( en dan heb ik het niet over rifjes/riedeltjes) zal het niet veel invloed hebben op de muziek als geheel.

Misschien zal men meer snares en dergelijke gaan oversturen, maar dat bestond voor die tijd ook al. In de maat is ook al niets bijzonders te vinden. Het genre heeft ( of je het nu leuk vind of niet) muzikaal te weinig te bieden om echt een grote invloed te hebben op andere stijlen.

Crossovers zijn natuurlijk altijd mogelijk, maar een significante blijvende invloed lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Hardcore heeft zich met recht afgescheiden van de techno, ik vind het toch echt wel ontwikkeld naar een op zichzelf staande muziek stijl.
Door de hardcore zijn een aantal nieuwe synthesisergeluiden in de electronische muziek geintroduceert die voorheen niet als "lead" instrument geschikt werden geacht.

De manier waarop de bass drums worden vervormd en versterkt is een techniek die echt puur uit de hardcore is ontstaan, je hoort het nu in alle soorten muziek, van trance tot de chemical brothers.

Het heeft zeker zn stempel gedrukt op verschillende soorten dansmuziek.
Zo heeft hardcore zn steentje ook bij gedragen aan de hedendaagse drum n bass, mn meest favoriete muzieksoort van de laatste jaren, een muzieksoort die volgens mij opnieuw open deuren intrapt maar toch zeker weer zn invloed gaat hebben op de toekomst.
Naar mijn mening heeft hardcore dus wel zeker zn invloed gehad op de evolutie van hedendaagse dansmuziek.
sterker zonder hardcore had de meeste dans muziek er heel anders uit gezien nu.

dinsdag 31 juli 2001 @ 17:13:09 #36
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_1304712
quote:
Die kisten zijn zeker Dr. Marten's? Geen rode bretels?

Doet mij toch sterk denken aan een andere 'groep' personen.

pi_1304776
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 17:13 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Die kisten zijn zeker Dr. Marten's? Geen rode bretels?

Doet mij toch sterk denken aan een andere 'groep' personen.

hmz of het dr martens zijn weet ik niet.
Ik kan er niet meer aankomen iig
ik heb mn paar highlanders versleten en zoek nu dus een paar lage "classics"
Niet aan te komen !!
alleen van die popi dingen in allerlei kleurtjes en gekleurd stiksel, en geen stalen neuzen

on topic again:
idd bretels ook
en idd dat tenue hoorde altijd bij de skinheads en psycho's

pi_1304862
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 17:09 schreef Sjoerdje het volgende:

[..]

Hardcore heeft zich met recht afgescheiden van de techno, ik vind het toch echt wel ontwikkeld naar een op zichzelf staande muziek stijl.
Door de hardcore zijn een aantal nieuwe synthesisergeluiden in de electronische muziek geintroduceert die voorheen niet als "lead" instrument geschikt werden geacht.

De manier waarop de bass drums worden vervormd en versterkt is een techniek die echt puur uit de hardcore is ontstaan, je hoort het nu in alle soorten muziek, van trance tot de chemical brothers.

Het heeft zeker zn stempel gedrukt op verschillende soorten dansmuziek.
Zo heeft hardcore zn steentje ook bij gedragen aan de hedendaagse drum n bass, mn meest favoriete muzieksoort van de laatste jaren, een muzieksoort die volgens mij opnieuw open deuren intrapt maar toch zeker weer zn invloed gaat hebben op de toekomst.
Naar mijn mening heeft hardcore dus wel zeker zn invloed gehad op de evolutie van hedendaagse dansmuziek.
sterker zonder hardcore had de meeste dans muziek er heel anders uit gezien nu.

ROTFL

Volgens mij ben je niet op de hoogte van wat op techno gebied is uitgebracht. Je bent zeker nooit verder gekomen dan de op TV gepromote CD's?

De overstuurde bassdrum en de overgemoduleerde synthloopjes zijn niet door de gabbers "uitgevonden".

Wanneer je Second Phase - Mentasm (overgemoduleerde synthloopje), 808 State - Cubik (extreem overstuurde synthklanken), Public Energy - 303, Edge of Motion - Setup 707 (beide met overstuurde 909 klanken) beluistert, dan zul je de omgekeerde conclusie trekken: Gabber is afgeleid van een paar elementen uit techno.

Enige invloed van hardcore op techno en drum n bass neem ik al helemaal niet serieus. In het begin beperkte hardcore zich voornamelijk tot Nederland, waar de hokjesgeest in de house-scene voor een zekere isolatie heeft gezorgd.

Waar de invloed op een oorspronkelijk Engelse (drum 'n bass) stroming vandaan komt is mij dan ook volstrekt onduidelijk. Juist drum 'n bass heeft een aantal herkenbare/karakteristieke aspecten (filtergebruik wat volkomen afwijkt van techno bijvoorbeeld).

pi_1304873
ff wat dingentjes rechtzetten.....

ten eerste,
als ik zeg dat ik vooral weer gabbers buiten de randstad zie, en dat met name domme boeren zijn, betekent dat nog niet dat iedereen buiten de randstand een boer is of minderwaardig ofzoiets. Hoewel de randstad wel vaak voorloopt op de provincie op meerdere vlaktes bijv muziek of kleding.

ten tweede,
ik heb de laatste tijd onwijs veel gabbers gezien en die hadden allemaal oldscool gabberkleding, dus bomberjacks (en ja, daar lopen voor 90 procent alleen (nog) gabbers mee, en nog 5 procent skinheads maar die tel ik niet mee), ausies en cavello broeken. Ik heb nog nooit een gabber in een geruitoverhemd ofzo gezien, dat zal wel een verdwaalde houthakker van het platteland zijn geweest.

ten derde,
als je het leuk vind om voor lul te lopen ga dan vooral je gang, koop maar weer een mooie cavello, zet het ritsje open zodat ie mooi over je air max classic valt en hak er maar op los.

mitch buchannon to the rescue!
pi_1304907
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 17:26 schreef drexciya het volgende:

Waar de invloed op een oorspronkelijk Engelse (drum 'n bass) stroming vandaan komt is mij dan ook volstrekt onduidelijk. Juist drum 'n bass heeft een aantal herkenbare/karakteristieke aspecten (filtergebruik wat volkomen afwijkt van techno bijvoorbeeld).

Mee eens * kamagurka zet weer een retegoeie DnB cd op
Ik denk dat gabber meer gejat heeft van andere techno-stromingen dan andersom
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_1304943
quote:
Onzinnig topic eik...

in de wandelgangen heet dat een skinhead. Waarbij men weer onderscheid kan maken tussen de "wij slaan mensen in elkaar omdat we dat leuk vinden"-skins (gevaarlijk), en de "wij zijn trots op onze arbeidersafkomt en we drinken bier en luisteren naar oi-muziek"-skins (lieve mensen).
pi_1304955
quote:

[..]

de hedendaagse drum n bass is ontstaan uit jazz en dancehall
later heeft dit zich vermengd met andere stijlen waaruit de techstep van nu is ontstaan.
O.a. het filtergebruik is dus afgeleid van de hardcore...
De pioniers van de hedendaagse techstep ,Bad Company ofwel )EIB( zeggen zelf op hun website en in de hoes van de CD dat ze beinvloed zijn door de hardcore (die in engeland alleen undergroundsferen heeft gekend)
De heftige sound waar o.a. bad company het voortouw in had wordt door het britse danspubliek dan ook wel "hardcore genoemd"
pi_1304982
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 17:27 schreef Mitch_Buchannon het volgende:

ten tweede,
ik heb de laatste tijd onwijs veel gabbers gezien en die hadden allemaal oldscool gabberkleding, dus bomberjacks (en ja, daar lopen voor 90 procent alleen (nog) gabbers mee, en nog 5 procent skinheads maar die tel ik niet mee), ausies en cavello broeken. Ik heb nog nooit een gabber in een geruitoverhemd ofzo gezien, dat zal wel een verdwaalde houthakker van het platteland zijn geweest.

bron: www.gabber.nl

(15-5-2001) Huisregels M.O.H.
De organisatie van de Masters of hardcore feesten heeft in samenwerking met de politie, gemeente en beveiligingbureaus enkele huisregels opgesteld. Zo mogen er op Masters of hardcore evenementen geen politieke meningen uitgedragen worden, met name zal rasictisch en fasistisch gedrag niet worden getollereerd. Party people only!

Tevens zal er een dress-code gehanteerd worden:
-Geen kisten met witte veters.
-Geen bretels.
-Geen rangers.
-Geen geruite overhemden.

Natuurlijk zijn ook enige andere white-power, neo-nazi, rasistische of fasistische uitingen ten strengste verboden. Ieder die dit wel doet zal worden verwijderd en worden overgedragen aan de politie. de organisatie taalt weten dat deze regels nodig zijn omdat het dragen van bovenstaande kleding geassocieerd kan worden met rasisten & facisten. Deze zijn namelijk niet welkom op hun evenementen.

Natuurlijk zijn voetbalshirts nog steeds niet toegestaan. (maar dat wist je vast al!)

pi_1305204
Beetje simpel, die hokjesgeest die sommige mensen nog steeds schijnen te hebben. Vooral binnen de house scene lijkt het helemaal erg. Ben je fan van techno, dan mag je niet naar trance luisteren, ben je fan van club, oo weee als men je dan op een hardcore feest ziet.
Zelf draai ik Electric Deluxe - Electric Deluxe door Dj Promo - What The Fuck door Warmduscher - Zehn Kleine Bassdrums door Edge of Motion - Setup 707. Alle vier nummers uit een verschillend hokje. Techno, Hardcore, Hardhouse, Oldschool. T'is wat! Laat iedereen gewoon lekker ze eigen ding doen...

Fuck de hokjesgeest!

Ik snap echt niet dat mensen proberen hardcore af te kraken en tegelijkertijd trance of clubtrance of watdanook te verdedigigen. T'is allemaal housemuziek, tkomt allemaal uit dezelfde kastjes. T'is allemaal beinvloed door elkaar. Hardcore jat idee-en uit de techno scene, techno jat idee-en uit de hardcore scene, trance jat idee-en uit de club scene, club jat idee-en uit de trance scene. Zo gaat het overal. Als jij (of de producers in dit geval) iets moois ziet/hoort/eet/voelt dan zal je het toch echt (onderbewust) overnemen...

En tja, van die kleding. Dat snap ik al zowiezo niet. Waarom moet iedereen, die een bepaalde soort muziek goed vindt, gelijk hetzelfde dragen als wat de 'norm' in die scene is? Nu is het zo dat als je het niet doet, je raar wordt aangekeken en men je gelijk al het stempel "meeloper" geeft. Jammer maar helaas.

De gegevens op deze pagina's zijn allen onder voorbehoud van (type)fouten.
  dinsdag 31 juli 2001 @ 18:06:43 #45
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_1305239
en eenzelfde soort txt is te vinden op Thunderdome.com.

verder:

quote:
Ik heb nog nooit een gabber in een geruitoverhemd ofzo gezien, dat zal wel een verdwaalde houthakker van het platteland zijn geweest.
Dat is omdat jij mensen in een geruit overhemd nooit zal kwalificeren als een hardcoreliefhebber. Duh!
Veel van mijn kennissen (en ik) zien er allesbehalve gabber uit, maar ze gaan wel naar Thunderdome, willen de nieuwste hardcoretracks van me kopieren etc.

Hardcore stond gelijk aan een imago; dat kwam doordat er in '95 een mediabeeld onstond. In '98/99 stierf hardcore een schijndood. Veel liefhebbers droegen sindsdien casual kleding en gingen ook luisteren naar andere muziek (bij gebrek aan releases)... echter, het is gewoomn gebleken dat je een goede stroming niet dood krijgt en nu leeft het in de underground met z'n eigen aanhang net als Metal e.d.
Hardcore lijkt onsterfelijk, en mensen 'ontdekken' het weer. En zolang er niet weer een dresscode aan de muziekstijl wordt vastgeplakt vind ik het niet erg.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_1305264
quote:

[..]

ROTFL

Volgens mij ben je niet op de hoogte van wat op techno gebied is uitgebracht. Je bent zeker nooit verder gekomen dan de op TV gepromote CD's?

De overstuurde bassdrum en de overgemoduleerde synthloopjes zijn niet door de gabbers "uitgevonden".

Wanneer je Second Phase - Mentasm (overgemoduleerde synthloopje), 808 State - Cubik (extreem overstuurde synthklanken), Public Energy - 303, Edge of Motion - Setup 707 (beide met overstuurde 909 klanken) beluistert, dan zul je de omgekeerde conclusie trekken: Gabber is afgeleid van een paar elementen uit techno.

Ik ben zeker wel verder gekomen dan de TV-cd's, als je me beter zou kennen, zou je die opmerking niet plaatsen, maar goed! Het gaat erom dat de overstuurde zooi inherent is aan hardcore, het gaat er niet om wie van wie jat. Veel invloed kan het niet hebben, want andere muziekstromingen hebben al nix aan dit kenmerk, laat staan de rest.

Hardcore is gewoon een vrij lege stroming die gebruikt maakt van onoriginele loopjes, riffjes, bassdrums enzo. Het is allemaal al een keer gedaan, maar nog niet met zo'n setup van instrumenten. Voor mij is het ook meer een 'cross-over' genre, dan een serieus volwassen genre.

dinsdag 31 juli 2001 @ 18:27:51 #47
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_1305365
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 17:27 schreef Mitch_Buchannon het volgende:

ten eerste,
als ik zeg dat ik vooral weer gabbers buiten de randstad zie, en dat met name domme boeren zijn, betekent dat nog niet dat iedereen buiten de randstand een boer is of minderwaardig ofzoiets. Hoewel de randstad wel vaak voorloopt op de provincie op meerdere vlaktes bijv muziek of kleding.

Okay.

Dat de Randstad voorloopt op de rest van Nederland is natuurlijk onzin, maar goed. Ik woon zelf in Eindhoven, de vijfde stad van Nederland kwa inwoners, en we lopen niet achter. Er zitten hier platenzaken waar dj's uit half Nederland naartoe komen om muziek te kopen. De kledingmode wordt bepaalt door de media en de gerenomeerde merken en die werken (inter)nationaal.

Randstad loopt vast wel voor met iets, maar wat ...?

dinsdag 31 juli 2001 @ 18:41:14 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_1305414
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 18:10 schreef Tranceptor het volgende:
Hardcore is gewoon een vrij lege stroming die gebruikt maakt van onoriginele loopjes, riffjes, bassdrums enzo. Het is allemaal al een keer gedaan, maar nog niet met zo'n setup van instrumenten. Voor mij is het ook meer een 'cross-over' genre, dan een serieus volwassen genre.

Ok, en daarom heeft de Oor, toch een respectabel muziekblad denk ik, 2 a 3 jaar geleden een meerpagina interview gepubliceerd met niemand minder dan DJ Ruffneck en kreeg zijn Cd een meer dan positieve recensie.

Als zo'n blad Hardcore gewoon serieus neemt, in ieder geval serieuzer dan bijvoorbeeld de hedendaagse transcescene (met het hoge Milk inc gehalte) wie ben jij dan om het uit te maken als niet serieus?

Verder ben ik benieuwd wat de meeste hardcorehaters hier onder hardcore verstaan. Zien zij beelden van 15-jarige kale mannetjes in bombers op een Aprilia Viper die mensen op straat een beetje lastig vallen en helemaal uit hun plaat gaan op hakkuhbar, Gabberpiet en de Mosselman voor zich, of zien zij de hedendaagse realiteit, gewoon mensen die geen vast kledingpatroon hebben en naar een bepaalde muziekstijl luisteren omdat ze dat leuk vinden en niet om er bij te horen voor zich?

Ik heb me ook aan de periode 95-99 geergerd. Wordt ik gvd op straat uitgescholden door gastjes van 13-14 in een aussie voor zwabber terwijl ik er al in '93 mee bezig was en nu in 2001 nog steeds wekelijks het nieuwste spul op plaat aanschaf terwijl zij in 98 begonnen te R&B-en en nu wekelijks staan te "trancen'...
Ik had ook een hekel aan dat type gabber... en ik ben nu blij hoe het gelopen is na 98. Hardcore is nu gewoon hoe het hoort te zijn. Niet te groot, niet te klein en de hardcoreliefhebbers zijn 'pure'. Wie nu zegt dat ze hardcore top vinden zegt dat niet om er bij te horen maar omdat ze het gewoon echt top vinden.

Het enigste wat me nu bugged zijn 'achtergebleven skaters' (no offence, maar dat was altijd de verzamelnaam voor alles in een 'broek met de kruis op de knieen en een hondenriem aan de portemonnaie' wat iemand in een bomber uitschold op straat) die nou weer hier op alles met een (harde) bassdrum loopt te zeiken.
Wordt eens wakker zou ik zeggen, en verander je attitude! Zoals 4 jaar geleden wordt het (hopelijk) niet meer, dus what's the fuss people.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_1305420
Daar Is Gabbertje, Daar Is Gabbertje........
Go, Go BITCH!!, It's Ya Birthday... [br] We FUCK YOU Like It's Ya Birthday!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 juli 2001 @ 18:45:14 #50
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_1305433
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 17:38 schreef Sjoerdje het volgende:

[..]

bron: www.gabber.nl

(15-5-2001) Huisregels M.O.H.
De organisatie van de Masters of hardcore feesten heeft in samenwerking met de politie, gemeente en beveiligingbureaus enkele huisregels opgesteld. Zo mogen er op Masters of hardcore evenementen geen politieke meningen uitgedragen worden, met name zal rasictisch en fasistisch gedrag niet worden getollereerd. Party people only!

Natuurlijk zijn ook enige andere white-power, neo-nazi, rasistische of fasistische uitingen ten strengste verboden. Ieder die dit wel doet zal worden verwijderd en worden overgedragen aan de politie. de organisatie taalt weten dat deze regels nodig zijn omdat het dragen van bovenstaande kleding geassocieerd kan worden met rasisten & facisten. Deze zijn namelijk niet welkom op hun evenementen.

heb jij dit overgetypt, of staat het echt zo op de website? Niet erg consequent in de spelling....
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')