Ik denk wel dat meerdere mensen dit met mij eens zijn en ik vraag me dan ook af waarom het meerendeel van de gabbers en metalheads al die jaren elkaar naar het leven hebben gestaan (Bij wijze van spreken), terwijl het mij geweldig zou lijken om op Lowlands, Pinkpop e.d. een hardcoretent neer te zetten en op Thunderdome e.d. een metalzaal te openen
ps weet je wat teringherrie is?
Die blije bliepjes muziek die ze op sensation enz.enz draaien!!
quote:Sinds wanneer is 'conservatief' hetzelfde als kortzichtig en bevooroordeeld?
Op dinsdag 31 juli 2001 14:42 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hmn...Daar heb ik toch zeer mijn bedenkingen over, dus laten we zeggen: "Nee, doe dat maar niet". Laat lowlands maar lekker Lowlands wezen en laat de stuiptrekkende kaalhoofden (voel je maar niet aangesproken)maar lekker bij hun eigen festivals blijven.....Laten we voor deze ene keer maar fijn conservatief doen:)
Ach, laat die metal types dan maar lekker hun gang gaan met dat vieze kleffe haar en die piercings en tattoo's en rare dansjes
Ik denk dat de 2 stromingen zeker op muzikaal gebied een aantal raakvlakken hebben. Je ziet ook vaak mensen die beide muzieksoorten ok vinden.
Maar op sociaal vlak zijn er toch wel een aantal verschillen te vinden. Zeker op het vlak van (hard)drugs gebruik en agressie onder elkaar en (jammer genoeg) facistische trekjes.
Nou wil ik zeker niet beweren dat bovengenoemde eigenschappen niet binnen het metalpubliek voorkomen, maar je zal ze toch vaker tegenkomen in het gabber circuit dan in het metal circuit.
Deze beweringen draag ik op het feit dat ik zelf een aantal evenementen (zowel gabber als metal) heb meegemaakt en zeker bij het gabbergedeelte toch wel zo mijn bedenkingen had af en toe. Zeker toen op een Hellraiser party 1/4 van de zaal met hun handje schuin omhoog stond.... en dit nog nooit heb meegemaakt bij metal concerten.
de vijand van mijn vijand is mijn vriend
Stel je voor: Rammstein en Buzz Fuzz in een line-up. Ruffneck die remixen maakt voor Korn.
Rage against the machine die een cameo heeft op een Lenny Dee CD. Geweldig toch!
Ben ook wel eens bij een black metal concert weggelopen vanwege nogal facistische theorieen die
gespuid werden onder de noemer "satanisme".
Was geloof ik bij Dark Funeral ofsow...
quote:Lijkt me wel strak!
Op dinsdag 31 juli 2001 15:50 schreef Da_Mike het volgende:
Het zijn beiden stijlen die verdrukt worden door de commercie, waarom niet samenwerken....de vijand van mijn vijand is mijn vriend
Stel je voor: Rammstein en Buzz Fuzz in een line-up. Ruffneck die remixen maakt voor Korn.
Rage against the machine die een cameo heeft op een Lenny Dee CD. Geweldig toch!
quote:die zijn er zowat niet meer lieve schat. Het is nu allemaal casual wat men aan heeft. Daarom denkt iedereen dat gabber dood is/was. Ik denk dat je er op een gemiddelde houseparty 1 per 1000 bezoekers een kaal koppie heeft
Op dinsdag 31 juli 2001 14:42 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
stuiptrekkende kaalhoofden (voel je maar niet aangesproken)
Sinds wanneer is 'conservatief' hetzelfde als kortzichtig en bevooroordeeld?
M.a.r.i.e.k.j.e:
Sinds wanneer bedoel ik met conservatied kortzichtig en bevooroordeel??? In mijn (persoonlijke??) woordenboekje denk ik bij concervatief aan: behoudend/iemand die behoudend is...en daar is Het Kramerswoordenboek het helemaal mee eens...Ik wordt neit graag gezien als iemand die kortzichtig en bevooroordeel is...tot zo verre de mededeling van het Mariekje front
quote:Het maakt inderdaad niets meer uit wat iemand aan heeft, er wordt meer casual gedragen. En ik denk dat 0,1% kaal een beetje te laag is, 30% komt meer in de buurt. Maar de gemiddelde gabber is echt niet te herkennen op straat en alles rondom hardcore is de laatste jaren niet-commercieel dus je hoort er niet veel meer van als je niet in de scene zit.
Op dinsdag 31 juli 2001 15:57 schreef Da_Mike het volgende:
die zijn er zowat niet meer lieve schat. Het is nu allemaal casual wat men aan heeft. Daarom denkt iedereen dat gabber dood is/was. Ik denk dat je er op een gemiddelde houseparty 1 per 1000 bezoekers een kaal koppie heeft
quote:Verschil tussen de (black)metal en gabber is naar mijn idee dat het bij metal de bands zijn die satanistisch zijn/doen (act?), daar kun je naar de teksten luisteren of alleen naar de muziek luisteren die vaak wel erg goed is... bij gabber zijn het meer de 'fans' die de verkeerde ideeen hebben. Want waarom iemand op een 'boem-boem-boem' ineens een linkerarm omhoog moet steken, geen idee.
Op dinsdag 31 juli 2001 15:50 schreef Plaguebearer het volgende:
aanvulling:Ben ook wel eens bij een black metal concert weggelopen vanwege nogal facistische theorieen die
gespuid werden onder de noemer "satanisme".
Was geloof ik bij Dark Funeral ofsow...
Het grappige is dat er natuurlijk al lang bands zijn die de stijlen combineren, ik noem Atari Teenage Riot, echter die heeft bij de punk/metal kant een stuk grotere aanhang dan bij de gabber (voor zover ik weet). Bovendien lijkt het er op dat een (1) gabber plaatje bij een punk/metal festival vaak nog wel gewaardeerd wordt qua dansen enzo, en andersom kan ik me moeilijk voorstellen.
quote:Mij ook wel
Op dinsdag 31 juli 2001 15:51 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Lijkt me wel strak!
van de andere kant issut wel lachen natuurlijk....HAKKUH @ pinkpop...ken ik daar tenminste ook eens heen tis om de hoek bij mij dus...voel ik de vette bassen
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 14:52 schreef CraZaay het volgende:[..]
Sinds wanneer is 'conservatief' hetzelfde als kortzichtig en bevooroordeeld?
Ach, laat die metal types dan maar lekker hun gang gaan met dat vieze kleffe haar en die piercings en tattoo's en rare dansjes
![]()
Ik werk met wat gabbers en zit er bij 1 in de klas, en heb ze wel eens Gave Up en Starfuckers Inc laten horen van Nine Inch Nails en dat konden ze best waarderen. Ook sommige numemrs van NOFX vonden ze best koel.
* Punica luistert overigens over t algemeen Punk en Nine Inch Nails (ook 2 totaal verschillende stijlen )
quote:Ja de wat minder extreme vormen ja.
Op vrijdag 15 november 2002 16:55 schreef ThE_ED het volgende:
Pinkpop en Metal
Nouja, een beeetje misschien...
quote:Maar Pinkpop en ook Lowlands trouwens niet, is nou niet echt een 'metal-festival' ... niet dat dat hoeft, maar het is toch een vaag voorbeeld.
Op vrijdag 15 november 2002 17:06 schreef ullie het volgende:[..]
Ja de wat minder extreme vormen ja.
Nu-metal, Sepultura, etc.
Overigens ben ik het wel met de topicstarter eens dat het soms best goed bij/door elkaar past.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |