Helaas vrijwel onuitroeibaar. Bij een echte plaag moet je gewoon verhuizen of een professionele exterminatorquote:Op woensdag 14 april 2004 01:13 schreef Gobo het volgende:
iemand ervaring met die beesten? tips?
Hier in NL valt de grootte nog wel mee. Gelukkig.quote:Op woensdag 14 april 2004 01:23 schreef ilona-scuderia het volgende:
De kakkerlak
Formaat: 31 tot 37 millimeter
[afbeelding]
Wees blij. In sub-tropisch gebied zijn ze veel groter. Ik kan je helaas alleen aanraden te vertrekken of eens te kijken bij de buren en voor hun de verdelger te betalen als ze dat niet kunnen.quote:Op woensdag 14 april 2004 01:25 schreef Gobo het volgende:
Ze zijn wel wat kleiner hoor. Heb het opgegoogled, dit zijn waarschijnlijk duitse kakkerlakken. Weer een invasie.... Ze zijn hier zo'n 1,5 tot 2 cm (tot nu toe)
Let them burn inquote:Op woensdag 14 april 2004 01:27 schreef Rieuwert het volgende:
Bij mij in de flat zaten ze ook maar de woningbouwvereniging heeft een professionele firma ingehuurd (Rentokil) en nu zijn we er af. Da's de enige manier om er af te komen, tot die tijd een goede jacht gewenst. Zorg ervoor dat je immer een bus deo en een aansteker binnen handbereik hebt![]()
Ja, zijn waarschijnlijk Duitse kakkerlakken. Wij hebben ze 3 jaar terug ook gehad in onze oude flat. Tenminste "wij" niet, maar kwamen van de buren. En er was geen stoppen meer aan op een gegeven moment. Het begon met 1 en langzamerhand hadden we een plaag en sliep ik geen nacht meer.quote:Op woensdag 14 april 2004 01:25 schreef Gobo het volgende:
Ze zijn wel wat kleiner hoor. Heb het opgegoogled, dit zijn waarschijnlijk duitse kakkerlakken. Weer een invasie.... Ze zijn hier zo'n 1,5 tot 2 cm (tot nu toe)
Erm.. als die lui overlast veroorzaken, met als uitkomst dit soort acties, kan de wbv ze toch makkelijk waarschuwen, of eruit kicken als er maar genoeg klachten komen?quote:Op woensdag 14 april 2004 01:31 schreef Gobo het volgende:
Gelukkig huur ik, en kan de woningbouwvereniging dat betalen. Heb van de huismeester al wel gehoord dat er een paar gore lui in dit flat wonen. Fijn dat je met je troep een heel flat lastig kunt vallen....
Jah het helpt dan wel niet maar geeft zeer zeker voldoeningquote:Op woensdag 14 april 2004 01:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Let them burn inHell
Nee, dat is leuk bedacht, maar net als mieren vinden ze altijd een andere doorgang.quote:Op woensdag 14 april 2004 01:38 schreef Gobo het volgende:
Als ik nou es wat horregaas voor de afzuiging plaats? Komen ze ook niet meer binnen..... zal de afzuiging minder zijn, maar zet ik wel een raam open tijdens het koken en moet ik maar wat langer in mn eigen strontlucht zitten.... ff de nico uithangen morgen dus
Lieve schat, ik had op een gegeven moment alles afgeplakt............morgen bellen met de gemeente of de woningbouwvereniging. Kakkerlakken zijn heel erg slim en productief..........stamp ze kapot en je hebt er binnen een dag een paar honderd bij. Als je de bron niet aanpakt...........kan je net zo goed een paar emmers water naar de zee brengen. Helaas pindakaas...............been there, tried that.........doesn't workquote:Op woensdag 14 april 2004 01:38 schreef Gobo het volgende:
Als ik nou es wat horregaas voor de afzuiging plaats? Komen ze ook niet meer binnen..... zal de afzuiging minder zijn, maar zet ik wel een raam open tijdens het koken en moet ik maar wat langer in mn eigen strontlucht zitten.... ff de nico uithangen morgen dus
Bronquote:4. Kakkerlakken
Kakkerlakken zijn alleseters. Ze houden van levensmiddelen zoals meel en brood, maar ook oud papier, textiel en leer vinden ze niet te versmaden. Dicht gaten en kieren om te voorkomen dat ze uw huis binnendringen.
Ziet u in huis één kakkerlak, neem dan direct maatregelen. Waarschuw altijd de buren, want kakkerlakken verspreiden zich snel.
Berg alle levensmiddelen op in glas of blik.
Kakkerlakken kunt u vangen door een natte dweil op de vloer te leggen of met een val. Zet een groot blik neer met wat water en middenin een schoteltje lekkernijen, bijvoorbeeld banaan. Tegen het blik zet u een stuk karton als loopplank. De kakkerlakken kunnen er wel in, maar komen er niet meer uit.
Als deze maatregelen niet snel effect hebben moet u professionele hulp zoeken, bijvoorbeeld de Dienst Ongediertebestrijding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |