abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18405811
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 22:28 schreef Insomaniac het volgende:
-enorm verhaal-
Ik kan begrijpen dat je daar raar van opkijkt ja, maar ik zie niet wat jouw voorbeeld te maken heeft met een onbekende via internet?
Jouw voorbeeld was een "real life person"? En geen onbekende via internet.
Ik denk dus dat dat 2 totaal verschillende dingen zijn die weinig tot niks met elkaar te maken hebben, behalve dan dat ze allebei over de dood van iemand anders gaan.

Toch (en dit is niet alleen tegen jou gericht) lijkt het wel een doodzonde om van mening te veranderen, ergens om te rouwen/verdriet om hebben, of graag steun (aandacht) van anderen mensen te krijgen. Waarom kan/mag dat niet? Wat is daar zo verdorven slecht aan?
  dinsdag 13 april 2004 @ 23:32:35 #102
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_18405925
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 23:26 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Ik kan begrijpen dat je daar raar van opkijkt ja, maar ik zie niet wat jouw voorbeeld te maken heeft met een onbekende via internet?
Ik denk dus dat dat 2 totaal verschillende dingen zijn die weinig tot niks met elkaar te maken hebben, behalve dan dat ze allebei over de dood van iemand anders gaan.
JEZUS CHRISTUS!
pi_18405937
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 23:26 schreef Quickie_Bat het volgende:

Toch (en dit is niet alleen tegen jou gericht) lijkt het wel een doodzonde om van mening te veranderen, ergens om te rouwen/verdriet om hebben, of graag steun (aandacht) van anderen mensen te krijgen. Waarom kan/mag dat niet? Wat is daar zo verdorven slecht aan?
M.i. is het geen doodzonde om van mening te veranderen. Maar als iemand je bij leven niet boeit, of sterker nog, je hem/haar niet kan uitstaan, waarom je dan gedragen alsof je een geliefde bent verloren?

Waarom rouwen om iemand die je niet kent? Ja, ik vind het ook sneu als een jong iemand komt te overlijden, maar ik zal er geen traan om laten. Ik ken die persoon immers niet.
quote:
kan begrijpen dat je daar raar van opkijkt ja, maar ik zie niet wat jouw voorbeeld te maken heeft met een onbekende via internet?

Het gaat erom dat mensen 'patsen' met hun verdriet. Je kent iemand niet of nauwelijks en gedraagt je alsof je een dierbare bent verloren.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_18405998
Ik wil ook nog even puur ingaan op de titel van dit topic:
Zin of onzin? Alsof je dat zo kunt stellen..... Uiteindelijk is alles relatief en uiteindelijk doet de mens alles (bijna alles) vanuit egoistische overwegingen.
De titel laat de suggestie bestaan dat op deze stelling daardwerkelijk een "goed" of "fout" geantwoord kan worden. En dat is mijn inziens onmogelijk.
Geen mens is hetzelfde. Over je meningen en overtuigingen kan je discussieren. Maar niet over je gevoel. Je gevoel is nooit fout en kan nooit bediscussieerd worden.
En er bestaan dus blijkbaar mensen die sneller gegrepen worden door emotionele berichten dan anderen. Dat zal deels met de aard van dat persoon te maken hebben en deels met de levenservaring en alle leuke en slechte dingen die zo'n persoon heeft meegemaakt. Feit blijft dat zo'n persoon zich erdoor geemotioneerd voelt en daar graag uiting aan wil geven. En dat is opeens fout? Of aanstellerij? Waarom is een uiting aan je gevoel geven aanstellerij?
Persoonlijk heb ik meer respect voor mensen die hun gevoel durven uiten en zeggen wat ze dwars zit dan mensen die alles maar stoer wegslikken en doen alsof er niks aan de hand is.
Anyway, ik vind dat je niet alle mensen die huilen/rouwen/verdriet hebben om een onbekend persoon af kan doen als aanstellers en ze maar over een kam kan scheren. Ik denk dat je daarbij de mens als individu tekort doet.
pi_18406036
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 23:32 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

JEZUS CHRISTUS!
Wat nou weer?
pi_18406066
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 23:33 schreef Insomaniac het volgende:

Het gaat erom dat mensen 'patsen' met hun verdriet. Je kent iemand niet of nauwelijks en gedraagt je alsof je een dierbare bent verloren.
Dank je voor je antwoord.
Waarom noem je het patsen?
pi_18406815
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 22:00 schreef Manager het volgende:

Ik zou ook graag een antwoord op deze vraag zien.
Ik wacht ook nog steeds...
Zijn ethopiërs minder dan Nederlanders ofzo
I was an atheist until I realized I was God
  woensdag 14 april 2004 @ 00:21:13 #108
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_18406929
quote:
Op woensdag 14 april 2004 00:15 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ik wacht ook nog steeds...
Zijn ethopiërs minder dan Nederlanders ofzo
Ja, gemiddeld 30 kilo.
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_18407971
ik word echt niet goed van die zielige rouw topics/reacties over lui die je niet kent, ik had toen ook al eens op een ander forum dikke ruzie gekregen met wat amerikanen omdat ze een treurig rouw topic hadden gemaakt voor die 7 astronauten die toen omgekomen waren, als die lui gewoon normaal de ruimte in waren geschoten had bijna niemand iets om ze gegeven en toen was het ineens een enorme ramp die ze allemaal persoonlijk aangreep

ik vind het persoonlijk nogal hypocriet allemaal, het lijkt op aandachttrekkerij om treurig te gaan lopen doen over onbekenden, als het je echt aangrijpt ga je er toch geen topic over aanmaken, zo iets was wel het laatste wat bij mij opkwam toen m'n opa & oma overleden bijvoorbeeld, wat boeit het nou wat onbekenden op een forum er van vinden, ga je moeder bellen ofzo als je er echt mee zit
  woensdag 14 april 2004 @ 14:46:32 #110
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_18416629
Ik moet zeggen dat ik een topic over iemand die je NIET kent die toevallig overleden is door een van de weetikveelhoeveel verkeersongelukken per jaar, behoorlijk overbodig vind.

Waarom open je zon topic? Wat wil je verwerken? Het verlies van een onbekende? De oneerlijkheid van het leven??
Echt serieus, als je al een topic over een overleden iemand wilt openen, open het dan over iemand die je op zn minst gekend hebt, dat valt tenminste nog wel te begrijpen.
  Admin woensdag 14 april 2004 @ 21:12:52 #111
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_18426540
Schopje, het andere topic is nu dicht omdat men TOCH de discussie daarin ging voeren, hier verder dus.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')