abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18400649
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:15 schreef Baklap het volgende:

[..]

Dat is niet zo'n vriendelijke post hoor.
Gelukkig is het mij vandaag wel een keer gelukt om mn mening te verkondigen door argumenten ipv meteen te gaan flamen.
Kijk, dat zorgt er nou voor dat ik me beter voel.
Ik voel me beter door te flamen
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:18:18 #77
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_18400668
Kan iemand gelly ook uit dit topic lichten?
Fok is de tv, de zenders zijn haar users en ik ben de afstandsbediening en Gelly is de buurman die komt klagen of het geluid ook zachter mag.
pi_18400683
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Wie ben jij in hemelsnaam om daarover te oordelen ?
Ow, een directe aanval. Niets intelligents meer in te brengen?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:19:37 #79
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_18400701
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:17 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Ik voel me beter door te flamen
Haha, dat kan natuurlijk ook
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_18400709
Enneh... baklap, als je niet echt mee wil praten hou dan je lap dicht
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:20:17 #81
70256 Baklap
pi_18400714
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:18 schreef Xebrozius het volgende:
Kan iemand gelly ook uit dit topic lichten?
Fok is de tv, de zenders zijn haar user en ik ben de afstandsbediening en Gelly is de buurman die komt klagen of het geluid ook zachter mag.
oeeeeeeeh hijs goed
pi_18400730
Dit schept gewoon een precedent werking, aangezien Yvonne kennelijk van mening is dat in elk overlijdenstopic naar hartelust vragen mogen worden gesteld over de drijvveren achter een topic, en over de band met de overledende. Ik wens Yvonne dan ook veel succes met het modden van dergelijke topics aangezien ik dat niet meer zal doen, en elke mod met een beetje verstand ook niet.
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:21:39 #83
70256 Baklap
pi_18400760
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:19 schreef Bluezz het volgende:
Enneh... baklap, als je niet echt mee wil praten hou dan je lap dicht
Je hebt gelijk, ik heb mn zegje al gedaan.
Doeg, fijne avond nog allemaal.
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:21:53 #84
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_18400764
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:20 schreef gelly het volgende:
aangezien ik dat niet meer zal doen, en elke mod met een beetje verstand ook niet.

sorry, maar ik kon het niet laten
  Admin dinsdag 13 april 2004 @ 20:25:06 #85
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_18400863
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:17 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dat vraag ik me niet eens af als ik zo'n openingspost lees.
Ik ga er in eerste instantie altijd van uit dat ie dat met goeie bedoelingen doet en er nogal mee zit.
Je kan behoorlijk schrikken van iets wat in je nabije omgeving gebeurd.

De drempel om een topic te openen is nog altijd lager om het meteen te moeten delen IRL.
Kan, maar ik viel in het topic ergens midden in, en had al gelezen dat hij de persoon niet kende, dus vandaar mijn afvragen van dingen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_18400884
quote:
Dit schept gewoon een precedent werking, aangezien Yvonne kennelijk van mening is dat in elk overlijdenstopic naar hartelust vragen mogen worden gesteld over de drijvveren achter een topic, en over de band met de overledende. Ik wens Yvonne dan ook veel succes met het modden van dergelijke topics aangezien ik dat niet meer zal doen, en elke mod met een beetje verstand ook niet.
Zij die van mij houden volgen mij zij de roepende in de woestijn. Maar stop je nu helemaal met modden? Dat zou mooi zijn. Daar drink ik een biertje op.
pi_18400941
Waarom mag ik niet rouwen om Ethiopiërs en wordt het na een lange lijdensweg overlijden zo respectloos als lemming betiteld ? .
I was an atheist until I realized I was God
  Admin dinsdag 13 april 2004 @ 20:38:50 #88
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_18401266
quote:

Ik zit, zoals ik al 5 jaar doe in een discussie topic mee te discussieren, ik verkondig geen FOK!beleid, ik doe zoals ik al tijden doe mee in een topic dat mij interessant lijkt.

Van een dergelijke gebeurtenis schrikken, er stil bij staan, zelfs van je stuk gebracht zijn, is iets anders dan zwelgen in rouw bij de dood van een onbekende.
Dat komt over als je eigen gevoel boven dat van de ander verheffen: zelfs de dood van een derde is dan kennelijk ondergeschikt aan de éigen gevoelens daarover.
Heb het respect om dat met rust te laten. Als iemand tijdens zijn/haar leven die aandacht kennelijk niet waard is, waarom dan nu ineens wel?

Als mod heb je je modereren niet af te laten hangen van het inhoudelijk eens of oneens zijn: je bewaakt een aantal grenzen. Thats it, en meer niet. De user die post, of dat nu user, mod of admin is, kan binnen die grenzen zelf zijn eigen positie bepalen.
imho
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2004 @ 20:42:38 #89
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18401366
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 19:58 schreef gelly het volgende:

Wijs je op begravenissen mensen er ook op dat ze nooit op bezoek kwamen maar nu wel aan het graf staan te huilen ?
pi_18401661
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik zit, zoals ik al 5 jaar doe in een discussie topic mee te discussieren, ik verkondig geen FOK!beleid, ik doe zoals ik al tijden doe mee in een topic dat mij interessant lijkt.

Van een dergelijke gebeurtenis schrikken, er stil bij staan, zelfs van je stuk gebracht zijn, is iets anders dan zwelgen in rouw bij de dood van een onbekende.
Dat komt over als je eigen gevoel boven dat van de ander verheffen: zelfs de dood van een derde is dan kennelijk ondergeschikt aan de éigen gevoelens daarover.
Heb het respect om dat met rust te laten. Als iemand tijdens zijn/haar leven die aandacht kennelijk niet waard is, waarom dan nu ineens wel?

Als mod heb je je modereren niet af te laten hangen van het inhoudelijk eens of oneens zijn: je bewaakt een aantal grenzen. Thats it, en meer niet. De user die post, of dat nu user, mod of admin is, kan binnen die grenzen zelf zijn eigen positie bepalen.
imho
Hear hear!!
  dinsdag 13 april 2004 @ 21:44:03 #91
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_18403064
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:13 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

We? Jij en je holmaatjes?
En hiermee zet je je buiten elke vorm van discussie
pi_18403203
1 jaar geleden met kerst was bij ons op school een meid doodgeschoten (neit op school zelf )
Na de kerstvakantie hing der dus een aardig depresief sfeertje op school Alle klasgenoten waren dus aardig van slag af maar de rest van de school dus ook
Tuurlijk je staat er wel ff bij stil maar om nou meteen te gaan rouwen om iemand die je niet persoonlijk heb gekend vind ik een beetje hypocriet .
I'm sick off all this poo'ing stuff i'm getting my buttcheeks pierced together
pi_18403453
De topicstarter zei toch ook niet dat ie hevig aan het rouwen was? Het hield hem gewoon bezig.

Ik ben het eens met Bluezz, ik vond Xebro ontzettend drammerig bezig. Ik vind het prima als iemand zijn mening even een keertje geeft, en van mij mag dat ook best in het betreffende topic en in minder subtiele bewoordingen. No problem. Tuurlijk moet er ruimte zijn voor afwijkende meningen en die is er ook heus wel op dit forum. Maar Xebro bleef eerst in het topic tientallen postings lang bezig, en moest vervolgens zo nodig twee, drie FB-topics openen......sorry hoor, maar dat is niet meer 'deelnemen aan een discussie', dat is drammerij.
En voor yvonne is het wellicht interessant om te weten dat ik Xebro nog niet kende, en dus NIET afging op een nick toen ik concludeerde dat hij enigszins op hol geslagen leek te zijn. Het zou zomaar kunnen dat ook anderen afgingen op de postings, en niet op de nick daarboven.
pi_18403556
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:27 schreef kastanova het volgende:
Waarom mag ik niet rouwen om Ethiopiërs en wordt het na een lange lijdensweg overlijden zo respectloos als lemming betiteld ? .
Ik zou ook graag een antwoord op deze vraag zien.

Er loopt nu ook nog een topic over een jongen die overleden is op een school waar de steunbetuigingen niet van de lucht zijn en die verhongerde knul, nouja dat was alleen grappig natuurlijk.

Behalve dan dat het vrij treurig is en meteen antwoord op de vraag geeft: meeleven met onbekenden op het Internet zin of onzin?

Duidelijk onzin.
pi_18403619
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 21:57 schreef thaleia het volgende:
De topicstarter zei toch ook niet dat ie hevig aan het rouwen was? Het hield hem gewoon bezig.

En voor yvonne is het wellicht interessant om te weten dat ik Xebro nog niet kende, en dus NIET afging op een nick toen ik concludeerde dat hij enigszins op hol geslagen leek te zijn. Het zou zomaar kunnen dat ook anderen afgingen op de postings, en niet op de nick daarboven.
Precies, ik kijk eigenlijk nooit naar wie het zegt, maar wat ie zegt!!
  dinsdag 13 april 2004 @ 22:16:40 #96
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_18404035
quote:
zut tekst
Laat ik meteen dan wat dingen weerleggen, zoals je in dat topic leest wordt ik vrij hard aangevallen, en verweer ik mij.
Zeg dan ook dat bijvoorbeeld de Topicstarter drammerig bezig was omdat hij tientallen posts aan mij wijdde
Ten 2e neem ik aan dat jij met FB topics bedoeld dat ik in General Chat nog 2 topics opende om een discussie op gang te krijgen. En het 3e topic was gewijd aan Gelly
Van aanhoudend zeuren zoals jij spreekt is dus geen sprake.
  dinsdag 13 april 2004 @ 22:16:49 #97
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_18404042
quote:
zut tekst
Laat ik meteen dan wat dingen weerleggen, zoals je in dat topic leest wordt ik vrij hard aangevallen, en verweer ik mij.
Zeg dan ook dat bijvoorbeeld de Topicstarter drammerig bezig was omdat hij tientallen posts aan mij wijdde
Ten 2e neem ik aan dat jij met FB topics bedoeld dat ik in General Chat nog 2 topics opende om een discussie op gang te krijgen. En het 3e topic was gewijd aan Gelly
Van aanhoudend zeuren waarover jij spreekt is dus geen sprake.
pi_18404110
Die 'dus' volg ik niet helemaal
  dinsdag 13 april 2004 @ 22:20:26 #99
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_18404139
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 22:19 schreef thaleia het volgende:
Die 'dus' volg ik niet helemaal
Drammerij, een ander woord voor aanhoudend zeuren...
pi_18404385
Om even terug te gaan naar de kern van het onderwerp, een voorbeeld van wat ik een paar jaar terug heb mee gemaakt.

Bij mij in de buurt woonde een jongetje van een jaar of 11. Een etter eerste klas. Hij trok ook op met de wat oudere jongens uit de buurt, rookte, blowde en dronk. Maakte zich schuldig aan kleine criminaliteit en deed zo stoer mogelijk om indruk te maken op de jongens. Zijn ouders hadden ook veel moeite met hem (zijn moeder en mijn moeder waren toen bevriend) en wisten zich geen raad met hun kind. Jongetje werd steeds vervelender en bijdehandter. Hij schold mijn toenmalige beste vriendin altijd uit voor kankerslet en bekogelde haar met modder als ze langs fietste.

Kortom, zij en ik hadden alletwee een gruwelijke hekel aan die irritante etter. Op een avond kreeg mijn moeder een telefoontje van zijn moeder, hij was dood. Hij had voor de zoveelste keer ruzie gehad met zijn ouders (hij wilde naar buiten, chillen met de jongens, maar dat mocht niet). Hij is toen kwaad naar zijn kamer gegaan en heeft zich opgehangen. Er wordt nog steeds vermoed dat het een ongeluk was, dat hij alleen zijn ouders wilde laten schrikken, om ze een lesje te leren.

Ik had het heel erg met die ouders te doen, omdat het gewoon ontzettend lieve mensen zijn. Maar om die knul kon ik geen traan laten. Toen ik het mijn vriendin vertelde, geloofde ze het eerst niet en reageerde ze een beetje flauw. Later die dag kwam ze helemaal overstuur bij me langs. Ze vond het zo ontzettend erg voor hem en ze miste hem heel erg... Terwijl ze toen hij nog leefde geen goed woord voor hem overhad.

Ze is toen zelfs naar de begrafenis geweest en is een week thuis gebleven van school omdat alles haar te erg had aangegrepen.

Niet lang daarna kreeg ik ruzie met haar, omdat ik haar beschuldigde van hypocrisie. Op de een of andere manier was ze compleet vergeten dat ze een schurfthekel aan hem had, om te staan janken op zijn begrafenis...

Mede naar aanleiding van die begrafenis heb ik geen goed woord over voor mensen die huilen om onbekenden. Zoals Xebro al zei, dan kan je de hele dag gaan lopen janken. Om die arme Afrikanen, Irakezen, Amerikanen, Bosniers, Hutu's, Tutsi's und so weiter.

Mijn vriendin kon het ook nooit laten om aan mensen te vertellen dat ze dat jongetje had gekend..

Allemaal aanstellerij en kijk-mij-een-interessant-zijn.

Meeleven met een onbekende op internet? Bull. Complete bull.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')