abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:24:51 #251
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_19672095
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 15:19 schreef Gubbe het volgende:
ALS ik over ga krijg ik van me pa en ma DRUMMICROFOONS!!
jaaaaaa
iemand nog suggesties wat voor merk ofzo ze moeten kopen?
of voor hoe duur
niet te duur natuurlijk...
Hoeveel geld heb je? Voor minder dan 200 euro heb je al een volledige Superlux drummicrofoon set:
Zie: http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=DRKB5

Hier kun je misschien nog beter geholpen worden: http://www.drumforum.nl/index.php?showtopic=651 daar zitten een paar mensen die ook zo'n Superlux set hebben.

Die samples van mij zijn met één microfoon van (meestal) 90 euro opgenomen als vergelijking...
  maandag 7 juni 2004 @ 18:27:25 #252
96706 themainbrain
And may victory be yours !!!
pi_19708491
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 15:19 schreef Gubbe het volgende:
ALS ik over ga krijg ik van me pa en ma DRUMMICROFOONS!!
jaaaaaa
iemand nog suggesties wat voor merk ofzo ze moeten kopen?
of voor hoe duur
niet te duur natuurlijk...
Waarom in godsnaam microfoons ???
Waarom koop je voor dat geld geen extra bekken,tom, weet ik veel wat ?
Ik zou daar veel meer meej kunnen dan een microfoon...
Don't trust to hope, because it has forsaken these lands
  maandag 7 juni 2004 @ 18:34:41 #253
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_19708663
Omdat sommige mensen graag opnemen en misschien van plan zijn demo etc. op te nemen? Misschien heeft ie al een goed drumstel?
  maandag 7 juni 2004 @ 21:47:12 #254
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_19713382
Yoko... lekker stukje drumwerk weer die eerste file

En afgelopen weekend is weer in de soep gelopen k wil toch iig deze week weer wat opnemen.
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  maandag 7 juni 2004 @ 22:04:18 #255
96706 themainbrain
And may victory be yours !!!
pi_19713961
quote:
Op maandag 7 juni 2004 18:34 schreef Yokozuna het volgende:
Omdat sommige mensen graag opnemen en misschien van plan zijn demo etc. op te nemen? Misschien heeft ie al een goed drumstel?
Deels mee eens maar goeie demo's die neem je toch wel het beste op in een studiootje...
Wat voor kit heb je dan Gubbe ???
Ik zou iig nooit voor microfoons gaan, dan maar een 3e snare erbij ofzo... die je bijvoorbeeld voor een bepaalde type muziek gebruikt,,, maar iedereen zijn eigen mening
Don't trust to hope, because it has forsaken these lands
pi_19714103
Precies, voor mensen met ons budget (ik hoop niet dat ik voor mezelf spreek) is ons drumstel nog lang niet compleet, misschien zal hij dat nooit zijn.
  maandag 7 juni 2004 @ 23:33:53 #257
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_19716779
Sommige mensen vinden het gewoon leuk om zelf op te nemen, niets mis mee. Denk dat het beter is bijv. eerst 2 goeie mics te kopen, en het aantal later uit te breiden, in plaats van zo'n Superlux set. Maare Gubbe als je iets in een topic vraagt, check het dan weer even, tegen een muur aanpraten sucks Wat is je budget, enzo...
quote:
k wil toch iig deze week weer wat opnemen.
(Y)
pi_19716853
hej nog drummers hier in de buurt van almelo die behoefte hebben om te drummen in een black metal achtige band?
  maandag 7 juni 2004 @ 23:37:13 #259
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_19716870
Arysk Blak Metal: Graveland!!!
pi_19721891
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:33 schreef Yokozuna het volgende:
Sommige mensen vinden het gewoon leuk om zelf op te nemen, niets mis mee. Denk dat het beter is bijv. eerst 2 goeie mics te kopen, en het aantal later uit te breiden, in plaats van zo'n Superlux set. Maare Gubbe als je iets in een topic vraagt, check het dan weer even, tegen een muur aanpraten sucks Wat is je budget, enzo...
[..]

(Y)
ja sorry, ik kijk hier ook niet elke dag
budget is ongeveer 200 euro...

ik heb al wat eerder opgenomen met mijn bandje thuis
alleen najah...de drums zuigen het hardst zegmaar...
ik heb het met 3 microphoontjes opgenomen...maar echt van die ouwe kutdingen
Henk Argeloos
  dinsdag 8 juni 2004 @ 15:53:21 #261
96706 themainbrain
And may victory be yours !!!
pi_19729752
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:08 schreef Ska-te het volgende:
Precies, voor mensen met ons budget (ik hoop niet dat ik voor mezelf spreek) is ons drumstel nog lang niet compleet, misschien zal hij dat nooit zijn.
Naar mijn mening is een drumkit nooit compleet, op de duur moet je genoegen nemen met wat je hebt want je kan er altijd wel wat bij kopen...
Don't trust to hope, because it has forsaken these lands
pi_19731328
nouh...dat drumstel van die ene gozer....terry bozzio ofzo
das best wel compleet
volgens mij past daar niet veel meer bij
helemaal niets denk ik...
Henk Argeloos
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:17:36 #263
96706 themainbrain
And may victory be yours !!!
pi_19741175
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 16:50 schreef Gubbe het volgende:
nouh...dat drumstel van die ene gozer....terry bozzio ofzo
das best wel compleet
volgens mij past daar niet veel meer bij
helemaal niets denk ik...
Zelfs daar kun je nog een cowbelletje kwijt... zijn nieuwe kit is dan ook groter dan zijn oude ( die nog in de test phase zit ).
Wat voor kit heb jij dan ?
Maar je zult nooit lekkere jazz kunnen spelen op die kit.... dus het is meer een gestemt slagwerk dan een drumstel imo
Don't trust to hope, because it has forsaken these lands
pi_19742455
niet in jou "imo"...het is ook een gestemd slagwerk

Gaaf snare filmpie:

http://www.drumhard.com/videos/mickey_burmer_pasic_2003.wmv
  vrijdag 11 juni 2004 @ 21:56:19 #265
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_19822096
Als ik het mp3'tje kan inkorten en op t net kan krijgen zal ik binnenkort een mp3'tje uploaden van mn band. 't nummer hadden we die avond net geschreven en direct maar opgenomen...
De kwaliteit is best goed... voor een nummer dat is opgenomen met maar 1 microfoon

t mp3'tje volgt hopelijk nog

[ Bericht 4% gewijzigd door WurM op 11-06-2004 22:03:55 ]
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_19825326
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 23:17 schreef themainbrain het volgende:

[..]

Zelfs daar kun je nog een cowbelletje kwijt... zijn nieuwe kit is dan ook groter dan zijn oude ( die nog in de test phase zit ).
Wat voor kit heb jij dan ?
Maar je zult nooit lekkere jazz kunnen spelen op die kit.... dus het is meer een gestemt slagwerk dan een drumstel imo
eehm
ik heb echt geen idee wat voor kit ik heb...
hij doet t wel lekker
alleen de snare en de toms zijn een beetje bagger
...
eigenlijk is het een beetje een kutding
maar dat komt omdat ik hem nog nooit gestemt heb
te lui voor


najah...in de vakantie heb ik toch alle tijd...ga ik dat dan maar ff doen ofzo..
Henk Argeloos
  zaterdag 12 juni 2004 @ 00:33:18 #267
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_19825857
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 21:56 schreef WurM het volgende:
Als ik het mp3'tje kan inkorten en op t net kan krijgen zal ik binnenkort een mp3'tje uploaden van mn band. 't nummer hadden we die avond net geschreven en direct maar opgenomen...
De kwaliteit is best goed... voor een nummer dat is opgenomen met maar 1 microfoon

t mp3'tje volgt hopelijk nog
Hier is-ie (als t goed is)... 't is niet echt een moeilijk drumstuk, maar zo horen jullie ook es wat van mij

KLIK!
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_19835566
Hello Ben ook aangestoken door het drum virus, maar wil eerst even kijken hoe mijn hand coördinatie en dergelijke is. Ik zoek dus gewoon een simpele oefenpad waar je de feeling van het drummen krijgt, waar en voor hoeveel euro's (linkje) zijn die te krijgen?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_19838015
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 00:33 schreef WurM het volgende:
Hier is-ie (als t goed is)... 't is niet echt een moeilijk drumstuk, maar zo horen jullie ook es wat van mij
KLIK!
Vet, klinkt lekker
verder weet ik er weinig op te zeggen, klinkt gewoon goed
pi_19838573
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 00:33 schreef WurM het volgende:

[..]

Hier is-ie (als t goed is)... 't is niet echt een moeilijk drumstuk, maar zo horen jullie ook es wat van mij

KLIK!
Echt goed

Kent iemand eigenlijk drumstukken die niet te moeilijk zijn, maar waarmee je wel min of meer kan uitpakken? Ik vrees alleen dat mijn niveau niet echt hoog genoeg ligt... Ben nu bezig in het rock-gedeelte van real time drums 1...
  zaterdag 12 juni 2004 @ 19:34:46 #271
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_19841200
Hmm, ik ben bezig met de paradiddles uit real time drums 2... best lastig...

Maar uhh... Dat refrein stukje uit dat mp3'tje van mij (daar waar de zanger de titel van t liedje zingt: "wooo" ) is niet zo heel moeilijk... gewoon n ritme, maar ipv ride of hihat gebruik je je floor... En ipv ghostnootjes op de snare doe je die op een tom...
Ik doe er dan ook nog n hihatje tussendoor, maar dat hoeft niet eens heel erg

(en JA, ik heb t gejat van Nightwish - Dead Boy's Poem )
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_19843679
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 17:51 schreef Maidenfan het volgende:
Echt goed

Kent iemand eigenlijk drumstukken die niet te moeilijk zijn, maar waarmee je wel min of meer kan uitpakken? Ik vrees alleen dat mijn niveau niet echt hoog genoeg ligt... Ben nu bezig in het rock-gedeelte van real time drums 1...
Hoelang drum je al?? Ik dat boek ben ik gestopt bij het jazz gedeelte

probeer eens wat te drummen van Rage Against The Machine. Bijvoorbeeld het nr Wake Up. En wees niet te ongeduldig. Volgens mij zoek je iets waarbij bijvoorbeeld snare of bass op andere plaatsen komen. Dit nr is daar wel ok voor denk ik.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:14:19 #273
64288 Bensel
Ladderzat
pi_19845091
quote:
Op zondag 30 mei 2004 14:44 schreef WurM het volgende:

[..]

No offense hoor bensel, maar volgens mij heb ik jou n keer irl (in real life) zien drummen en persoonlijk denk ik niet dat jij dat kunt
tja, lit eraan wanneer je me gehoord hebt, en wat ik speelde.. als ik gewoon echt drums speelde, okee, dan geef ik toe, dan heb je me waarschijnlijk niet goed horen spelen.. 9ben geen drumstel speler.. geef mij mar een snae drum in handen.. op drum heb ik van m'n fouten geleerd en speel ik niet zo moeilijk als ik eerst deed)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:21:42 #274
64288 Bensel
Ladderzat
pi_19845249
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:50 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Lekker boeiend of het ingewikkeld is, komt er weer een "is niet technisch". Kan mij dat nou schelen, het klinkt gewoon kickass. En ja, dat komt mede door de productie. Gaat om het eindresultaat. Wou jij soms beweren dat iets perse technisch moet zijn om kickass te klinken?!?!? Lijkt metalfan wel, er post iemand wat dat niet technisch is, maar mensen waarderen dat en laten dat blijken, komt er weer zoeen "huhuh, stelt niet zoveel voor, kan ik ook........". Daar gaat het helemaal niet om! Nadoen is 1, het verzinnen is 2. Iets kan ook TOF klinken, hoeft niet TECHNISCH te zijn, dat snap jij ook wel. Waarom moet je dan zeggen dat het niet technisch is? Ik snap je niet. Vind je het soms onterecht dat ik hem prijs? Op basis van 1 kort mp3'tje? Heb wel meer van em gehoord hoor. Of geef je gewoon niet om drums en alleen om snaredrum. Wat is het?

Bovendien gebruikt Ed telkens 2 bassslagen tussen de single stroke rolls, tussen de fills door flink wat maatwisselingen. Het is niet supersimpel ofzo. Ik kan het niet 100% zomaar op gehoor naspelen.

En er zit precies de goeie dynamiek in om het kickass te laten klinken, terwijl alleen de bassdrum getriggerd is. Voor een snelle deathmetal drummer speelt hij best creatieve patroontjes, flink wat vreemde maatsoorten/maatwisselingen waar nodig en met behoorlijk wat dynamiek/dikke groove bij Ayreon. Ik vind het gewoon een prima drummer.
[..]

Hehe, en Lars heeft op St. Anger natuurlijk bewezen hoe goed de prijs/geluid verhouding van zijn mooie 2100 euro bronzen snaredrum is. Hij zal natuurlijk wel niet dezelfde hebben gebruikt maargoed
[..]

Neem ze dan ook meteen even op als je tijd/zin/mogelijkheden hebt... enzo
Rustig maar.. ik zeg ook niet dat het niet een goede drummer is.. ik zeg gewoon dat ik eigenlijk iets anders verwacht had.. ja, technischer.. maar dat komt wel gewoon omdat ik snare drummer ben.. het is niet mijn smaak. trek het je niet persoonlijk aan..

ja, ik speel wel drums.. maar de laatste tijd lang zo veel niet meer.., kreeg problemen met de bass, en hoe die te verwerken in fills ed.. als ik echt nog had gewild was dat alleaal wel gelukt.. maar geen tijd meer er voor.. concentreer me nu weert weer waar m'n hart echt ligt: snare
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_19846763
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 15:23 schreef mark_dabomb het volgende:
Hello Ben ook aangestoken door het drum virus, maar wil eerst even kijken hoe mijn hand coördinatie en dergelijke is. Ik zoek dus gewoon een simpele oefenpad waar je de feeling van het drummen krijgt, waar en voor hoeveel euro's (linkje) zijn die te krijgen?
Wil m morgen bestellen maar waar?
Hoor ik die Griekse melodie...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')