Het is gewoon rellen om het rellen.quote:Marokkaanse terreur tegen Haagse Hindoes
In de Haagse Schilderswijk valt een groep Marokkaanse jongens al maanden gelovige Hindoes lastig bij hun tempel. Hindoejongeren hebben er nu genoeg van en willen tegenactie.
Hindoepriester S. Ramdhani probeert escalatie uit alle macht te voorkomen: ,,Als groepen jongeren van de ene afkomst en groepen jongeren met een andere afkomst zich gaan bundelen tegen elkaar, krijg je ernstige toestanden. Die moeten we in Nederland absoluut niet hebben.''
VVD-Kamerlid Stef Blok, ook voorzitter van de commissie die de integratie onderzocht, maakt zich zorgen over de situatie. ,,Dit is bijzonder schrijnend. Een gerichte actie tegen een groep die anders is. Dat is discriminatie. Willen we met zijn allen in Nederland samenleven, dan kan dit niet. De politie moet ingrijpen.'' Blok neemt vandaag contact op met de gemeente Den Haag om de zaak aan te kaarten.
Afgelopen weekeinde was voor veel hindoejongeren de maat vol toen de Marokkaanse jongens voor de zoveelste keer op hun motorkappen gingen zitten. Pandit (hindoepriester) Ramdhani, voorzitter van het tempelbestuur, begrijpt de frustratie. Ook hij voelt zich gediscrimineerd. ,,Waarom kiezen ze precies onze tempel uit? Hier vlakbij is een moskee. Waarom gaan ze daar niet plunderen? Ze haten het hindoegeloof zeker. Ik weet het anders ook niet.''
De Marokkaanse jongens duwen hondenpoep door de brievenbus van het heiligdom Ram Mandir, hebben twee keer ingebroken, een heilig beeld gestolen, geplast in heilige ruimten en zo'n 1500 euro uit de collectebussen gestolen. ,,Ze spugen, laten bezoekers niet door en hebben twee oudere dames van hun tas beroofd en daarna bedreigd om geen aangifte te doen. Onze tempelsecretaris is aangevallen met een stok.'' Van alle gevallen is aangifte gedaan. Vanwege de intimidaties ontvangt hij zo'n 15 procent minder bezoekers, schat Ramdhani.
Dat dit juist Ramdhani overkomt, is bijna tragisch te noemen. De pandit kreeg vorig jaar nog een lintje van de koningin voor zijn bijdrage aan de integratie in de wijk. De tempel ontvangt elk jaar duizenden Haagse leerlingen om voorlichting te geven over het hindoegeloof en vangt probleemjongeren op. Ook beijvert Ramdhani zich sinds de aanslagen van 11 september 2001 voor het verbeteren van de betrekkingen tussen christenen, Hindoes en moslims.
Maar sinds de intimidaties door de Marokkaanse jongeren heeft het idealisme van Ramdhani een stevige knauw gekregen. Hij overweegt zelfs uit het 11-septemberoverleg te stappen. PvdA-gemeenteraadslid Rabin Baldewsingh heeft burgemeester Deetman inmiddels om hulp gevraagd. Het politiebureau in de wijk laat weten dat de kwestie op de agenda staat.
De pandit heeft nu zijn hoop gevestigd op 'alle overheden waar ik bij heb aangeklopt' om te voorkomen dat de hindoejeugd het heft in eigen hand neemt. ,,Politie en gemeente hebben beloofd mij te helpen en daar vertrouw ik op. Als dat gebeurt, kunnen we dit vuur nog doven.''
bron
Laat de politie hier dan maar eens wat aan doen lijkt me?quote:Van alle gevallen is aangifte gedaan.
Ja, maar dat helpt niet, dat zijn allochtonenknuffelaars. Actie willen we. Knuppels in hoenderhokken en kogels door kerken.quote:Op dinsdag 13 april 2004 09:59 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Laat de politie hier dan maar eens wat aan doen lijkt me?
geloof je het niet zonder bronvermelding?quote:Op dinsdag 13 april 2004 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
Bron?
Nee, maar het is wel handig als je het er voortaan even bijzet. Het is namelijk verplicht.quote:Op dinsdag 13 april 2004 10:01 schreef err het volgende:
[..]
geloof je het niet zonder bronvermelding?
Ow nou, dat valt wel mee... zijn niet bepaald allochtonenknuffelaars..quote:Op dinsdag 13 april 2004 10:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar dat helpt niet, dat zijn allochtonenknuffelaars. Actie willen we. Knuppels in hoenderhokken en kogels door kerken.
V.
Euh.. alles?quote:Op dinsdag 13 april 2004 10:03 schreef Mutant01 het volgende:
Wat heeft dit met discriminatie te maken eigenlijk.
Ik denk de haat van de Marokkanen jegens Hindoestanen.quote:Op dinsdag 13 april 2004 10:03 schreef Mutant01 het volgende:
Wat heeft dit met discriminatie te maken eigenlijk.
de hindoeschool, op steenworp afstand van mijn huis en tevens mijn stemlokaal, is inderdaad tegenover het zuiderpark, maar da's een basisschool. Ik mag aannemen dat ze hun agressie niet richten tegen 10 jarigen? Alhoewel, wat kun je eigenlijk nog verwachten van dit soort figurenquote:Op dinsdag 13 april 2004 10:04 schreef Robert_Jensen het volgende:
Zitten die tempel en school niet bij de ingang van het Zuiderpark?
Marokkaanse rotjochies pesten iedereen, en gaan echt niet selecteren op afkomst hoor.quote:Op dinsdag 13 april 2004 10:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Euh.. alles?
Ik denk in dit geval wel.. anders zouden ze het na 2 keer wel voor gezien houdenquote:Op dinsdag 13 april 2004 10:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Marokkaanse rotjochies pesten iedereen, en gaan echt niet selecteren op afkomst hoor.
Jawel, Marokkanen zullen ze nooit pesten.quote:Op dinsdag 13 april 2004 10:07 schreef Mutant01 het volgende:
Marokkaanse rotjochies pesten iedereen, en gaan echt niet selecteren op afkomst hoor.
Ja, maar da's positieve discriminatie.quote:Op dinsdag 13 april 2004 10:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Jawel, Marokkanen zullen ze nooit pesten.
Ben blij dat je dat eens eindelijk toegeeft. Nou nog een reden waarom wij blij moeten zijn met dat volk?quote:Op dinsdag 13 april 2004 10:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Marokkaanse rotjochies pesten iedereen
Ja over 15 jaar mogen we ze gebruiken als schietschijf knuffelbeerquote:Op dinsdag 13 april 2004 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben blij dat je dat eens eindelijk toegeeft. Nou nog een reden waarom wij blij moeten zijn met dat volk?
Nu je geen mod meer bent durf je wel hequote:Op dinsdag 13 april 2004 10:17 schreef robh het volgende:
[..]
Man, wat kan jij soms dom uit je nek lullen zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |