abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18378952
Okeej mensen ik wil mijn leven beteren ! Natuurlijk is de optie : vanafm orgen alleen maar groentjes eten, niet meer roken, geen alcoho meer drinkenl, meer bewegen gaan bewegen en beter gaan slapen niet haalbaar voor mij......Daarom wil ik beginnen met eerst mijn eetpatroon te veranderen

Maar je moet ergens beginnen daarom de volgende vraag...vaak zijn er 2 producten die redelijke overeenkomsten hebben maar waarvan de 1 beter is voor je lichaam is het andere...Ik denk dat aan bijvoorbeeld ketchup vs curry ( tis allebei saus voor mij maar ketchup --> o vet ) Ook qua borrelsnacks weet ik dat japanse mix minder vet bevat dat bijvoorbeeld zoute pinda's!

Zijn er nog meer van dit soort "vergelijkingen" te maken zodat ik mijn eetpatroon alvast kan aanpassen ?
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_18379018
Volle melk --> Magere Melk/Karnemelk?
pi_18379110
chips versus light chips
frisdrank versus light frisdrank
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_18379137
Melkchocola Vs. Echte chocola (a.k.a. puur)

Puur bevat veel minder vet
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_18379157
Okeej alle light producten dus ! Zover was ik nog net
pi_18379181
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:13 schreef heiden6 het volgende:

Kijk hier hebben we wat aan !!!
pi_18379189
Vlees --> Quorn

Quorn is een vleesvervanger. Het is een schimmel en lijkt daarom qua structuur erg op vlees (itt tot tofu ofzo). Ook de smaak is bijna hetzelfde als van vlees. Dus wel de smaak, maar niet de vetten en het cholesterol (schimmels hebben nl. geen cholesterol)
Theories come and theories go. The frog remains
pi_18379200
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:13 schreef heiden6 het volgende:

Dura lex sed Lex
pi_18379235
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:12 schreef gexxz het volgende:
chips versus light chips
frisdrank versus light frisdrank
Als er op de verpakking "light" of geen vet staat wil nog niet zeggen dat er geen calorieën in zitten. Daarom:

water versus frisdank
pi_18379274
Wat schatje zegt. Als je in plaats van patat met mayo patat met ketchup gaat eten schiet het niet echt op natuurlijk. Ketchup barst weer van de suiker bijvoorbeeld.
  maandag 12 april 2004 @ 22:18:37 #11
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_18379275
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:14 schreef Bioman_1 het volgende:
Vlees --> Quorn

Quorn is een vleesvervanger. Het is een schimmel en lijkt daarom qua structuur erg op vlees (itt tot tofu ofzo). Ook de smaak is bijna hetzelfde als van vlees. Dus wel de smaak, maar niet de vetten en het cholesterol (schimmels hebben nl. geen cholesterol)
For real?
Wist ik niet
Maar eh is het duur, en waar koop je het?
  maandag 12 april 2004 @ 22:18:47 #12
59009 paullo
vini vidi vici
pi_18379281
Probeer veel kip te eten en drink veel water. Ook kan je beter bruin brood eten ipv wit brood als je dat deed iig. Zorg ook dat je niet teveel tussendoor eet en als je dat doet pak dan een appel of iets anders wat gezond is. pak gewoon wat minder bier in het weekend en desnoods wijn of port wat nog beter is.
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
pi_18379294
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:14 schreef RoaRRR het volgende:

[..]

Kijk hier hebben we wat aan !!!
Na 35 kilo afvallen kun je van mij wle advies aannemen
pi_18379311
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:16 schreef schatje het volgende:

[..]

Als er op de verpakking "light" of geen vet staat wil nog niet zeggen dat er geen calorieën in zitten. Daarom:

water versus frisdank
"Met 0% vet" maar wel met superveel suiker en daar word je dus ook dik van, helaas
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
pi_18379329
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:18 schreef Twanstra het volgende:

[..]

For real?
Wist ik niet
Bij elke supermarkt. Naast het vlees meestal. Het is erg gezond om een paar keer per week een vleesvervanger te eten in plaats van vlees. Veel minder vet, minder cholesterol, minder andere schadelijke stoffen die in vlees zitten...
Quorn
  maandag 12 april 2004 @ 22:22:09 #16
89681 Twanstra
pi_18379374
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:20 schreef Toeps het volgende:

[..]

Bij elke supermarkt. Naast het vlees meestal. Het is erg gezond om een paar keer per week een vleesvervanger te eten in plaats van vlees. Veel minder vet, minder cholesterol, minder andere schadelijke stoffen die in vlees zitten...
Quorn
Maar eh heb je ook nog een bepaalde manier om het te bereiden?
Zodat mijn huisgenoten niet weten dat ze geen vlees eten
pi_18379375
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:18 schreef Twanstra het volgende:

[..]

For real?
Wist ik niet
Quorn ligt gewoon in de koeling bij appie heijn. En qua prijs scheelt het niet veel met vlees. Je kan het net zo gebruiken als vlees. Bak en gooi wat brokjes door de pasta en de meeste mensen zullen niet eens proeven dat het geen vlees is.
pi_18379381
Minder rijst, aardappelen, brood en pasta.

Die bevatten vaak veel meer calorieën dan mensen weten.

100 gram rijst bijvoorbeeld bevat de calorieën van 1 liter coca cola

soort van atkins redenatie dit, weinig koolhydraten eten, valt ook suiker onder
pi_18379387
* RoaRRR Gaat wat minder suiker in zijn thee gooien..............

En natuurlijk verwacht ik geen wonderen door anders te gaan eten maar het zal denk ik wel helpen naar een gezonder lijf toch ?
pi_18379433
Ik hoop dat dit niet als spam wordt gezien, zo ja haal maar weg maar hier staan voedingswaardes van veel verschillende dingen. Het is redelijk beperkt hoor, alleen koolhydraten, vetten en eiwitten staan erop
pi_18379447
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:22 schreef Twanstra het volgende:

[..]

Maar eh heb je ook nog een bepaalde manier om het te bereiden?
Zodat mijn huisgenoten niet weten dat ze geen vlees eten
Oh, dan moet je Quorn fijngehakt nemen in plaats van gewoon gehakt. Geen verschil te merken. Je gooit het gewoon in de pan (waar je eerst was boter in hebt laten smelten), je bakt het een beetje aan, en je gaat verder met koken alsof je gewoon gehakt geruld hebt.
Gaat prima door de spaghetti en zo.
pi_18379569
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:22 schreef heiden6 het volgende:

Aardappels horen niet in dit rijtje thuis. Daar zitten vrij weinig calorieën in (5x zo weinig als in rijst en pasta bijv.)
pi_18379609
quote:

Klopt.
Laat vooral de witte meelsoorten weg, dat zijn de zogenaamde 'snelle suikers'. Die jagen je suikerspiegel omhoog, en zorgen ervoor dat het vet wat je eet direct wordt opgeslagen. Voor energie is het niet nogig, daar worden immers de suikers voor gebruikt.
Ze zeggen wel eens: Je wordt niet dik van de hamburger, maar van het broodje wat er omheen zit.

Het gaat een beetje om de combinatie. Suiker met vet (donuts bijvoorbeeld) zijn super dikmakend. Bruin brood met low fat beleg is bijvoorbeeld wel weer goed, want bruin brood geeft langzaam energie af.

Eet niet te veel in een keer, want dan heb je de kans jezelf te overeten. Pas na een aantal minuten merk je dat de energie uit je eten vrijkomt. Het bekendste voorbeeld is denk ik wel het pannenkoekenhuis. Als kind bestelde ik altijd na mijn eerste pannenkoek een tweede, omdat de eerste in vijf minuten op was. De tweede kreeg ik nóóit meer op natuurlijk.
  maandag 12 april 2004 @ 22:31:00 #24
89681 Twanstra
pi_18379628
KEWL, ga ik eens proberen.................want van de boer nie kent vret ie niet! Of toch wel
Kzal het wel even laten weten of het lekker gesmaakt heeft, ben nu echt serieus nieuwschierig geworden.
pi_18379640
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:28 schreef Bioman_1 het volgende:

[..]

Aardappels horen niet in dit rijtje thuis. Daar zitten vrij weinig calorieën in (5x zo weinig als in rijst en pasta bijv.)
Tnx, dat klopt inderdaad. Maar het is wel allemaal koolhydraten. Niets mis mee op zich, maar ik eet ze nooit eigenlijk.
pi_18379738
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:30 schreef Toeps het volgende:

[..]

Het bekendste voorbeeld is denk ik wel het pannenkoekenhuis. Als kind bestelde ik altijd na mijn eerste pannenkoek een tweede, omdat de eerste in vijf minuten op was. De tweede kreeg ik nóóit meer op natuurlijk.
Idd. Het schoolboek-voorbeeld
  maandag 12 april 2004 @ 23:06:27 #27
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_18380563
een schimmel eten.. eh oke het kan maa het idee.. .. ieh
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_18380818
Mayonaise --> Fritessaus (mayo is vetter)
Coca Cola --> Coca Cola Light (minder suiker)

Andere tips:
tussendoortjes --> ontbijtkoek
Minder Jus bij de aardappels
pi_18381250
Mm als ik een tip mag geven. Begin met meer bewegen, het betere gaan eten volgt dan vanzelf wel. Je wilt tenslotte wel resultaat zien van je extra lichaamsbeweging. En dan vang je dus meteen 2 vliegen in 1 klap.

Voor mij heeft dat iig goed gewerkt.
pi_18381587
quote:
ZIN in een sensuele zomer, met een strak lijf? Ik heb goed nieuws voor je: afvallen gaat vanaf vandaag echt lukken! Zonder hongergevoel en met een topconditie als extra bonus. Het enige wat je moet doen is je houden aan mijn onderstaande 10-stappenplan. Deze zomer ga jij genieten van je lijf en de sexappeal die je uitstraalt!
  • 1. Stel je doel vast. Je moet van tevoren bepalen wat je wilt bereiken. Is er sprake van ongezond overgewicht? Of van een te hoog vetpercentage? Hoeveel kilo´s moet je afvallen, welke omvang wil je bereiken?
  • 2. Meten = weten. De zogeheten Body Mass Index (BMI) is een goede indicatie voor een gezond gewicht. Dit bereken je door je gewicht (kg) te delen door je lengte in het kwadraat (kg/m 2). De ideale BMI voor mensen tussen 19 en 50 jaar is 22,5. Ook de buikomtrek geeft een goede maatstaf. Uit onderzoek is gebleken dat bij mannen de kans op ziekten matig is verhoogd bij een buikomtrek van 93 cm en ernstig is verhoogd bij een omtrek van meer dan 101 cm. Bij vrouwen zijn deze getallen respectievelijk 79 en 87 cm. Kijk ook op www.overgewicht.nl.
  • 3. Maak een tijdplan. Gewichtsverlies van 1 tot 4 kg per maand is gezond en haalbaar. Sneller afvallen leidt tot verlaging van de stofwisseling en geeft het bekende jojo-effect.
  • 4. Zoek steun. Zoek iemand die je moed inspreekt als het nodig is. Met z´n tweeën sta je sterker.
  • 5. Maak je omgeving veilig. Kies bewust voor gezond en minder vet eten en stem hier je omgeving op af. Zorg datje geen chips en junkfood in huis hebt. Leg op je werk geen snacks en koeken zichtbaar op je bureau. Bind de kat niet op het spek, ga geen boodschappen doen als je honger hebt of moe of gefrustreerd bent.
  • 6. Pas je eet patroon aan. Sla geen maaltijden over. Als je probeert uitsluitend af te vallen door minder te eten, ontstaat de gewichtsafname voor 50% door vermindering van de spiermassa! Dat is ongunstig, want hoe minder spiermassa, des te trager je stofwisseling en des te méér moeite je op den duur moet doen om op gewicht te blijven.
    Eet voldoende koolhydraten zoals pasta´s, aardappelen en rijst. Een maaltijd moet voor tweederde bestaan uit koolhydraten en eenderde uit vlees (eiwitten). Eet zo min mogelijk vette producten. Kies bij voorkeur plantaardige (zachte) vetten die goede cholesterol bevatten zoals olijfolie. Vermijd producten met dierlijke (harde) vetten die slecht cholesterol bevatten zoals kaas. Een gezond dieet is een calorie- en vetarm dieet, zoals het Fit!Boost{logicalnot}shy-dieet (zie www.fitboost.nl)
  • 7. Beweeg vijf maal per week een half uur. Fitness verhooat de ´thermostaat´ van je lichaam: je verbrandt veel meer calorieën dan normaal, ook in rust. Voor je gezondheid is de bewegingsnorm dagelijks een half uurtje stevig wandelen, fietsen, traplopen etc. Wil je je conditie verbeteren en extra calorieën verbruiken, dan moet er een schepje bovenop. Geef je op bij een fitnesscentrum, als extra stok achter de deur. Met cardio-fitness-ook minimaal 30 minuten onafgebroken, in een pittig tempo-spreek je heel doelmatig je overtollige vetreserves aan.
  • 8. Twee tot drie keer per week spiertraining. Hoe meer spiermassa, des te hoger je stofwisseling. Doe niet alleen buikspieroefeningen, want daar val je niet van af. Met krachttraining verbruik je koolhydraten, geen vetten. Train je hele lijf. Doe zowel arm- en been- als rompoefeningen. Doe de oefeningen zo zwaar dat je ze maximaal 20 keer kunt herhalen.
  • 9. Beloon jezelf. Beloon jezelf voor elke positieve stap, hoe klein ook.
  • 10. Visualiseren. Je geest is een sterke bondgenoot. Stel je voor hoe je eruit wilt zien, hoe voel je je daarbij? Dit positieve beeld moet je bewust oproepen en vasthouden, zodat je zelfvertrouwen groeit en je het stappenplan kunt volhouden. Succes verzekerd!
  •   maandag 12 april 2004 @ 23:59:41 #31
    71941 JePevePe
    Angelina rules
    pi_18381693
    quote:

nee klopt nie. heeft niets van doen met calorien, heeft van doen met koolhydraten en de 'dikmakende' eigenschappen die Atkins toewijst aan teveel Koolhydraten (vooral insuline). Atkin'ers zitten juist erg hoog in calorien vanwege hoge aantal vetten en eiwitten.
    Atkins gaat uit van vetverbranding door lage koolhydraten inname, de zgn. Ketose. Is erg radicaal, want je mag in beginfase maar 20gr koolhydraten nuttigen (ter vergelijk, banaan bevat al 50gr!!). Je valt af, maar ten koste van wat....

Jou 100gr rijst vs. 1 liter Cola? Dag't nie!! No way. Cola bevat trouwens zoveel suiker,.... dat kun je niet vergelijken met rijst, is totaal ander soort koolhydraten... Je moet niet simpelweg kijken naar calorien, maar meer naar welke voedingsstoffen die calorien vormen.

Rijst trouwens: altijd zilvervliesrijst nemen, geen witte rijst
    Brood: altijd volkoren, geen witbrood.
    Elke dag fruit en groentes. Probeer 's minder aardappelen en meer groente. Vlees is niet slecht, neem alleen vaker vis of kip. Dus meer kip/vis, minder 'rood vlees'. Varkensvlees liefst helemaal bannen...
    Nuttig meer eiwitten.. Jou nootjes, Cashew nootjes zijn ook prima (wel zoutloos), net as pistache nootjes. Pindakaas is ook prima!! (jawel, kijk maar's op fitness/bb boards... prima bron van eiwitten).

Zorg dat je wel blijft eten, dus geen maaltijden overslaan. Kleinere maaltijden, vaker op de dag, dus geen 3 grote maaltijden maar 5-6 kleinere. Eet niet tot je vol zit. Eet langzaam, de eerste 5 minuten geeft het lichaam nog geen terugkoppeling dat het genoeg heeft gehad, dat duurt ff. Probeer maar's, as je een beetje eet, en je wacht 10 minuten (ok is eten wel koud...), heb je stuk minder honger. Op voorwaarde dat je maaltijd niet alleen uit 'enkelvoudige' suikers bestaat... (witte rijst, wit brood, suikerhoudende producten... krijg je nl. alleenmaar meer honger van... 1 cola versterkt het honger gevoel).

En uiteraard de al bekende 'meer sporten' .... meer calorien verbranden dan je naar binnenwerkt, is een ouwe, maar klopt nog wel degelijk....
      dinsdag 13 april 2004 @ 00:00:21 #32
    71941 JePevePe
    Angelina rules
    pi_18381710
    Damn, moet sneller typen... Schatje is me grotendeels al weer voor....
    pi_18381724
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 00:00 schreef JePevePe het volgende:
    Damn, moet sneller typen... Schatje is me grotendeels al weer voor....
    Ordinaire copy/paste hoor .
      dinsdag 13 april 2004 @ 00:10:15 #34
    71941 JePevePe
    Angelina rules
    pi_18381928
    Heb je die ergens in docu liggen, as een soort '10 geboden' hehe?
    quote:
    Je geest is een sterke bondgenoot. Stel je voor hoe je eruit wilt zien, hoe voel je je daarbij? Dit positieve beeld moet je bewust oproepen en vasthouden, zodat je zelfvertrouwen groeit en je het stappenplan kunt volhouden. Succes verzekerd!
    Ha, net m'n boek uitgeleend over Autogene Training.... werkt wel, maar vereist wel enige 'doorzettingsvermogen'..
    pi_18382224
    quote:
    Op maandag 12 april 2004 23:59 schreef JePevePe het volgende:

[lang verhaal ter correctie van mijn ongenuanceerde opsomming...]
    Thanx
    pi_18382352
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 00:10 schreef JePevePe het volgende:
    Heb je die ergens in docu liggen, as een soort '10 geboden' hehe?
    [..]

Ha, net m'n boek uitgeleend over Autogene Training.... werkt wel, maar vereist wel enige 'doorzettingsvermogen'..
    Hier nog één:
    quote:
    Een goddelijk lichaam? Kies juiste training!

Uit onderzoek blijkt dat je door fitnesstraining een positief zelfbeeld krijgt en meer sex-appeal uitstraalt. Fitness is daarom de beste cosmetica: je gaat er mooier en jonger uitzien. Maar net als met cosmetica uit een potje zijn niet alle fitnessoefeningen voor iedereen geschikt. Wil je een optimaal resultaat boeken, dan houd je rekening met persoonlijke factoren.
    Man of vrouw, vanwege de hormoonhuishouding maakt het een groot verschil welke fitnesstraining je kiest. Mannen verwerven eerder een getraind en gespierd lichaam dan vrouwen. Het vrouwelijk hormoon oestrogeen zorgt voor verhoging van het vetpercentage terwijl het mannelijk geslachtshormoon testosteron zorg draagt voor verhoging van de spiermassa.
    Vrouwen slaan vooral vet op onder de huid, boven op de spieren, terwijl mannen meer vet opslaan tussen de organen, onder de spieren. Bij vrouwen blijven de spieren langer verborgen onder het onderhuids vetweefsel.

Appels
    Ook moet je rekening houden met je lichaamsbouw. Als je bijvoorbeeld op een appel lijkt, heb je overmatig vet rond de buik. Tot actie overgaan is de enige manier om daarmee af te rekenen. Trainingsrecept: minimaal twee maal per week cardiotraining en één keer per week krachttraining.
    Kies bij voorkeur cardiooefeningen waarbij je romp, armen en benen tegelijk actief zijn zoals de crosstrainer, de roeimachine of hardlopen met actief meebewegen van de armen. Doe dit in totaal 60 minuten per keer. Tijdens de training moet je hartslag tussen 60 en 90% blijven van je maximale hartslag (220 min je leeftijd).
    Maak een krachttrainingsschema voor in de fitnesszaal en train alle grote spiergroepen. Wissel oefeningen voor je bovenlijf af met oefeningen voor je onderlijf en kies steeds je trainingsgewicht zo zwaar dat je de oefeningen nét 20 maal kunt uitvoeren.

Peren
    ’Peren’ hebben overmatig vet rond de heupen en je heupen zijn breder dan de schouders. Je moet je richten op cardio-oefeningen voor je onderlijf en op krachttraining voor je bovenlijf.
    Trainingsrecept: eenmaal per week spinning en één keer per week 60 minuten cardio-oefeningen met de benen. Kies voor fietsen, steppen, hardlopen, fietsen. Tijdens de training moet je hartslag tussen 60 en 90% blijven van je maximale hartslag (220 min je leeftijd). Doe een derde training waarbij je 30 minuten cardiotraining combineert met krachtoefeningen voor je bovenlijf. Kies steeds je trainingsgewicht zo zwaar dat je de oefeningen nét 20 maal kunt uitvoeren.

Komkommer
    Als ’komkommer’ heb je weinig vet maar ook weinig spiermassa. Je kunt bijna alles eten wat je wilt en toch blijf je lekker dun. Je zou eerder wat meer volume willen hebben dan dat je wilt afvallen. Je hebt van nature een snelle stofwisseling.
    Maar laat je niet foppen. Ook jíj kunt ondanks je lage vetpercentage een te hoog cholesterolgehalte ontwikkelen. Wees daarom zuinig met vet. Trainingsrecept: eenmaal per week krachtoefeningen voor je hele lijf. Kies het trainingsgewicht zo zwaar dat je tussen 15 en 20 herhalingen kunt uitvoeren. Doe daarnaast één keer per week bodypump.

Paprika's
    Als ’paprika’ heb je hoekige schouders en zijn je schouders breder dan de heupen. Je bent niet superslank, je armen en benen zijn stevig maar je hebt er toch geen los vet op zitten. Ondanks dat je weinig aan sport doet, lijkt het alsof je regelmatig in de sportschool zit. Je hebt van huis uit een hoog testosterongehalte, waardoor je snel reageert op krachttraining en snel herstelt van sporten in het algemeen.
    Ben je een vrouw, richt je dan niet uitsluitend op krachttraining, anders krijg je een te mannelijk uiterlijk. Kies vooral cardiotraining: bijvoorbeeld één keer per week steps, eenmaal per week spinning en één keer per week cardiofitness. Doe dit in totaal steeds 60 minuten.
    Komt gewoon uit de Telegraaf overigens .
    pi_18382555
    Ik ben een Paprika
      dinsdag 13 april 2004 @ 00:42:39 #38
    71941 JePevePe
    Angelina rules
    pi_18382558
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 00:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Thanx
    Geef nie, je hebt wel humor.. haha... Nah, ik weet ook sinds kort wat Atkins precies is, boekie gelezen, zou het volgen (moet 10kg af eigenlijk), maar zag het toch nie zo zitten.. train nu in sportschool, lijkt me een natuurlijker weg...
    pi_18382580
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 00:42 schreef JePevePe het volgende:

[..]

Geef nie, je hebt wel humor.. haha... Nah, ik weet ook sinds kort wat Atkins precies is, boekie gelezen, zou het volgen (moet 10kg af eigenlijk), maar zag het toch nie zo zitten.. train nu in sportschool, lijkt me een natuurlijker weg...
    Nou sportschool is niet echt om af te vallen, wel goed voor je natuurlijk. Maar als je niet snoept en een klein beetje oplet gaat de kilo's er zo af. Ik baseer me vaagjes op atkins, en het werkte. Maar iedereen is anders. Succes in ieder geval.
      dinsdag 13 april 2004 @ 00:45:28 #40
    71941 JePevePe
    Angelina rules
    pi_18382602
    Ik ben volgens mij een Paprika, maar met buikje
    As ik train zie je dat direct aan m'n schouders, maar helaas wil buikje d'r nie zo snel af...
      dinsdag 13 april 2004 @ 00:46:03 #41
    56951 Najra
    ---------------
    pi_18382608
    Ipv een frikandel speciaal en een patatje met een broodje zalmfilet. Wel de energiestoot maar een stuk gezonder.
    This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
    pi_18382643
    Ik heb zowat vrouwenheupen, das minder. en een klein buikje. 84 kilo @ 1.83 meter is niet zo veel mis mee. Ben best breed gebouwd wel. Het is beter dan 117 kilo, dat zag er echt niet uit

Maar gezondheid is belangrijk!
      dinsdag 13 april 2004 @ 00:55:12 #43
    71941 JePevePe
    Angelina rules
    pi_18382756
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 00:44 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou sportschool is niet echt om af te vallen, wel goed voor je natuurlijk. Maar als je niet snoept en een klein beetje oplet gaat de kilo's er zo af. Ik baseer me vaagjes op atkins, en het werkte. Maar iedereen is anders. Succes in ieder geval.
    mwah, mwah... trainen (sporten) in't algemeen is wel de beste manier om af te vallen. Minder eten bijv. schijnt niet altijd te leiden tot blijvend gewichtsverlies. Je moet erg oppassen dat het lichaam niet in een 'spaarstand' schiet, soort winterslaap, want as je dan je 'dieet' wat laat verslappen, reageert het lichaam daar direct op door alles om te zetten in vet. Das het jojo effect.
    Mijn doel is trouwens met m'n sportschool niet in eerste plaats afvallen, belangrijker is het 'goed voelen'. Het gevoel na zware training is verslavend. Ik val nu nog niet af vanwege spieropbouw (en evt. meer vochtvasthouden, drink nl. veel meer dan 'vroeger'), maar ik weet dat dat zo na 2 maanden begint. Ik pas m'n eetpatroon niet echt aan, maar eet dan ook nie echt ongezond....

Wil je wel 'schokkende' resultaten zien, kijk hier 's naar... http://www.johnstonefitness.com/, fantastisch resultaat van die gast... maar goed, gooide alles drastisch om....

Enne Atkins werkt inderdaad maar al te goed. Al is de snelle gewichtsverlies in het begin niet helemaal zeker toe te wijzen aan vetverbranding... Snel gewichtsverlies is hoogstwaarschijnlijk vochtverlies, maar wetenschap is het daar nog niet helemaal over eens. Maaruh... veel mensen zijn veel kg kwijt geraakt door Atkins... low-carb is nu de low-fat in de US aan het vervangen, dat zegt wel wat!
    pi_18382851
    Dat zegt inderdaad genoeg. Desalniettemin wil dat niet zeggen dat het ook gezond is, we kennen de lange termijngevolgen van het Atkins-dieet niet.

Wat ik wil zeggen: achterhaald is ook een relatief begrip. Kijk wat voor jou werkt, luister naar je lichaam.
      dinsdag 13 april 2004 @ 01:05:57 #45
    81202 blublub
    snob and a half
    pi_18382950
    weet je wat gewoon het allerbeste is? gewoon minder vet, meer magere producten, en proberen de koolhydraten en suikers te beperken. veel fruit, veel groente, veel vezels, en daarnaast gewoon veel bewegen. daar wordt je echt gezonder en slanker van. al die zaken van combinaties en Atkins zijn nog steeds erg omstreden, dus daarmee oppassen.

succes ermee (als ik jou was zou ik trouwens ook snel proberen te stoppen met roken )
    Op zondag 26 september 2004 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
    Het zij je vergeven, omdat je een maisje bent. 8-).
    pi_18471480
    Tot op heden ben ik veel water gaan drinken, minder suiker in mijn thee gaan gooien en iets meer gaan bewegen....

En ik moet zeggen --> het bevalt me goed.......

Het leuke is dat ik bovengenoemde dingen al eigenlijk doe Ik lust geen jus op mijn aardappelen, vind pure chocolade lekkerder dan melk. Eet patat zonder mayo....
    Maar goed bedankt voor de tips ! Ik ga natuurlijk mijn lichaamsbeweging weer wat vergroten en minder bier drinken want dat zal ook een grote boosdoener zijn....

Mogen er nog meer tips zijn over ongezond vs gezond --> graag !
    pi_18481819
    quote:
    Op maandag 12 april 2004 23:59 schreef JePevePe het volgende:

[..]

nee klopt nie. heeft niets van doen met calorien, heeft van doen met koolhydraten en de 'dikmakende' eigenschappen die Atkins toewijst aan teveel Koolhydraten (vooral insuline). Atkin'ers zitten juist erg hoog in calorien vanwege hoge aantal vetten en eiwitten.
    Atkins gaat uit van vetverbranding door lage koolhydraten inname, de zgn. Ketose. Is erg radicaal, want je mag in beginfase maar 20gr koolhydraten nuttigen (ter vergelijk, banaan bevat al 50gr!!). Je valt af, maar ten koste van wat....
    lieve poeperd, insuline is geen koolhydraat, maar juist de stof die koolhydraten afbreekt.

Als ik je een tip mag geven, een goede tip:
    Niks geen vlees, geen vet, geen koolhydraten of wat ook.
    Het afvallen zit m niet in de hoofdmaaltijden.
    Je kunt rustig een paar boterhammetjes met kaas eten tussen de middag. Als je je er dan zo druk om maakt, eet er 1 met kaas en de rest met minder vette producten.
    Je mag ook gerust 6 boterhammen tussen dem iddag eten, daar gaat het niet om.
    Ik durf zelfs te beweren dat het BETER is om veel te eten bij de hoofdmaaltijden. Zo zit je langer vol, en heb je minder zin in tussendoortjes.
    Het dik worden zit m in de snacks tussendoor, en het eten voor het slapen gaan.

Ook heel belangrijk: Eet een ontbijt!
      zaterdag 17 april 2004 @ 00:38:30 #48
    81202 blublub
    snob and a half
    pi_18481938
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2004 00:31 schreef Gutnre het volgende:

[..]

lieve poeperd, insuline is geen koolhydraat, maar juist de stof die koolhydraten afbreekt.

Als ik je een tip mag geven, een goede tip:
    Niks geen vlees, geen vet, geen koolhydraten of wat ook.
    Het afvallen zit m niet in de hoofdmaaltijden.
    Je kunt rustig een paar boterhammetjes met kaas eten tussen de middag. Als je je er dan zo druk om maakt, eet er 1 met kaas en de rest met minder vette producten.
    Je mag ook gerust 6 boterhammen tussen dem iddag eten, daar gaat het niet om.
    Ik durf zelfs te beweren dat het BETER is om veel te eten bij de hoofdmaaltijden. Zo zit je langer vol, en heb je minder zin in tussendoortjes.
    Het dik worden zit m in de snacks tussendoor, en het eten voor het slapen gaan.

Ook heel belangrijk: Eet een ontbijt!
    insuline zorgt voor de opslag van glucose

en het is en blijft een discussie wat beter is. sommige beweren zoals jij dat het het beste is om vooral veel tijdens de hoofdmaaltijden te eten en niets daarnaast, anderen onderzoeken zeggen juist dat het beter is kleine beetjes verspreidt over de dag te eten, omdat je zo steeds gevuld blijft en bovendien je maag steeds aan het werk blijft wat zorgt voor een beter vertering van stoffen. dus hier is nog niets zinnigs over te zeggen, je moet gewoon kijken wat je voor jou het beste werkt

maar ik ben het met je eens, snacks tussendoor zijn slecht, en het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag (niet dat je dan veel moet eten, maar iig iets)

en nog over Attkins, ik persoonlijk zet er zo mn vraagtekens bij. het kan namelijk op geen enkele manier goed voor je lichaam zijn om je vet niet op te slaan, maar maar een beetje in je bloed te laten circuleren. ik denk dat er nog het een en ander aan het licht zal komen als de lange termijn effecten van Attkins bekend zijn. ik blijf erbij: een gewoon goed gezond uitgebalanceerd dieet met alles erop en eraan blijft het best voor je lichaam
    Op zondag 26 september 2004 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
    Het zij je vergeven, omdat je een maisje bent. 8-).
      zaterdag 17 april 2004 @ 17:36:51 #49
    71941 JePevePe
    Angelina rules
    pi_18492661
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2004 00:31 schreef Gutnre het volgende:

[..]

poeperd?
    Beste Gutnre, de relatie koolhydraten <-> insuline is wel degelijk van toepassing, en ja ik weet ook wel dat insuline geen koolhydraat is... het tussenhaakje verhaal was om aan te geven dat insuline de 'boosdoener' is bij koolhydraten theorien..
    Moe'k jou ook ff uitleggen dat Koolhydraten bij energiehuishouding tot AcetylCoA omgezet worden? Precursor voor de citroenzuurcyclus? En dat bij Atkins deze cyclus z'n AcetylCoA mist vanwege te weinig glucose (glucose wordt omgezet in AcetylCoA), waardoor de ketose in gang wordt gezet?
    Atkins verkettert insuline omdat het insuline piek na inname van koolhydraten de oorzaak is van veel 'leed', oa insuline resistentie van cellen, waardoor glucose niet meer in de cellen opgenomen kan worden, hetgeen op den duur kan leiden tot Diabetes. Atkins is trouwens alleen in de beginfases 'extreem', later valt het nog wel mee. De ingebakken 'brood en pasta' is alleen d'r uit gehaald, maar das op zich nie schadelijk. Zijn zat 'volksstammen' die alleen maar vlees aten.

Voeding is belangrijk onderdeel van overgewicht uiteraard, maar grootste calorie verbrander is activiteit. Zonder activiteit zul je zeer moeilijk afvallen. Dit grotendeels omdat je metabolisme op een laag pitje gaat staan en zaken as doorbloeding slecht is.... zonder doorbloeding kan een weefsel z'n afval stoffen nie kwijt en bereiken belangrijke hormonen ed. het weefstel nie.

Iedereen weet verdomd goed waarom ie dik is geworden en weet ook verdomd goed hoe dat evt. te verhelpen, maar ja, biertje laten staan,... elke dag 30 minuten lopen ,.... hebben de meesten er nie voor over... tsja. Veel mensen willen voor dubbeltje op de eerste rang, ofwel moet niet teveel moeite kosten. En da gaat nie!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')