Ik vind vooral de verantwoordelijkheid en het fulltime werken erg zwaar, in mijn privéleven heb ik het doorgaans vrij rustig. Vergeleken met anderen.quote:Op maandag 12 april 2004 20:09 schreef The_Masterer het volgende:
Waarom valt je stage je zo zwaar, is het enkel dat je full-time aan de gang bent of tellen er nog andere zaken bij?? Druk prive leven etc etc??
Ja dat, of huisvrouw en mamma en vrouw van een man met een goede baan.quote:Op maandag 12 april 2004 20:11 schreef B03S het volgende:
[..]
WTFBen je van plan "klaploper" te worden?
wil je met mij trouwenquote:Op maandag 12 april 2004 20:12 schreef Christine het volgende:
[..]
Ja dat, of huisvrouw en mamma en vrouw van een man met een goede baan.
Of dat alles samen
Oja, en met een parttime baan kun je ook best aardig wat verdienen hoor. Genoeg om van rond te komen iig. Ik leef niet om te werken.
Waaar, maar ik heb het gevoel het niet vol te houden.quote:Op maandag 12 april 2004 20:13 schreef The_Masterer het volgende:
Je moet je zelf maar afvragen waar je je zo druk om maakt, zoals je al aan geeft is men (zeer) tevreden over je dus.
[zeikmode]quote:Conservatief, ouderwets, ongeëmancipeerd.
Mijn stagebegeleidster op mijn werk zit tegenover me, maar weet niet van mijn problemen in het verleden, ook niet dat ik het zwaar vind. De stagebegeleider van school ga ik morgen voor het eerst ontmoetenquote:Op maandag 12 april 2004 20:17 schreef Vampier het volgende:
je moet niet denken dat het hele bedrijf op jou steund... en je niet voor taken verantwoordelijk voelen waar je geen verantwoording voor draagt. Jouw stage begleider is verantwoordelijk voor je. Praat met hem?
Dank jequote:Op maandag 12 april 2004 20:17 schreef ITCHY1 het volgende:
Niet al te ver vooruit kijken, en vertrouwen in jezelf hebben. Op het werk ook je rustmomenten nemen, al is het maar 5 minuten. Je zorgen maken is nergens voor nodig en werkt averechts.
Succes![]()
Even dit... een burnout kun je niet of amper krijgen van een stage... een gebrek aan zelfvertrouwen zal je kunnen doen geloven dat de stage te zwaar is... dat je het werk niet goed doet... ook je werk mee naar huis nemen is een slechte zaak.quote:Op maandag 12 april 2004 20:19 schreef Christine het volgende:
[..]
Mijn stagebegeleidster op mijn werk zit tegenover me, maar weet niet van mijn problemen in het verleden, ook niet dat ik het zwaar vind. De stagebegeleider van school ga ik morgen voor het eerst ontmoeten
quote:Op maandag 12 april 2004 20:12 schreef Christine het volgende:
Nee, vroeger werden vrouwen nooit huisvrouw. Da's meer iets van de laatste tijd.quote:Op maandag 12 april 2004 20:15 schreef seiko het volgende:
[zeikmode]
Ik hoop niet dat die sig op jou slaat want met dit soort crap had je vroeger niet aan hoeven te komen.[/zeikmode]
Dat weet ik, maar ik ben er wel bang voor dat ik het desondanks gewoon toch niet aan kan. Verder ben ik wel tevreden over hoe het gaat op mijn stage, het gaat supergoed. Het is ook leuk, leuke collega's, leuke sfeer, leuke werkzaamheden... maar ik vind het echt gewoon te zwaar. 36 uur vind ik echt te veel. Ik snap dat het misschien aanstellerig overkomt, of lui... maar wanneer ik voor een project voor school thuis zit te werken dan kan ik er wel al mijn tijd in stoppen. Dan voel ik me op de één of andere manier veel ontspannender, lekkerder en meer op mijn gemak. Het is voornamelijk het "weg van huis zijn" wat ik als zwaar ervaar. Waar ik ook elke dag meer tegenop ga zien.quote:Op maandag 12 april 2004 20:27 schreef Vampier het volgende:
Even dit... een burnout kun je niet of amper krijgen van een stage... een gebrek aan zelfvertrouwen zal je kunnen doen geloven dat de stage te zwaar is... dat je het werk niet goed doet... ook je werk mee naar huis nemen is een slechte zaak.
Bij de gemeente op de communicatie-afdeling.quote:Op maandag 12 april 2004 20:35 schreef Ruudje het volgende:
als je eens verteld wat voor werk je doet... dus in welke branche loop je stage ?
Ben je pas naar de dokter geweest en heb je een enge geslachtsziekte?quote:Op maandag 12 april 2004 20:41 schreef Ruudje het volgende:
Een hoop geblaat
Ik ben met mijn studie begonnen met het idee van: "Ik moet er toch ééntje kiezen..." Dan maar degene waar je ook nog geld toe krijgt.quote:Op maandag 12 april 2004 21:01 schreef Christine het volgende:
Toeps, het verschil met jou is denk ik dat ik met mijn studie ben begonnen met in mijn achterhoofd "dit doe ik tijdelijk". Ik heb altijd huisvrouw willen worden, maar moet mijn "tijd doden" totdat het zover is. Sommige mensen zijn inderdaad bijna allergisch voor dat soort uitspraken, de emancipatie is kennelijk zover gevorderd dat het "huisvrouw zijn" inmiddels niet eens meer een serieuze keuzemogelijkheid is voor een vrouw.
Omdat ik (nog) altijd heen en weer geslingerd wordt tussen het huisvrouw zijn en carrièrevrouw worden. Ookal weet ik nu dus dat dat laatste niets voor mij is. Ik wil toch niet helemaal mijn talenten onbenut laten; ik wil later ook zeker (parttime) wat werken, daarom heb ik een leuke opleiding gekozen, waarin ik ook wat van mijn creativiteit kwijt kan.quote:Op maandag 12 april 2004 21:11 schreef Toeps het volgende:
In jouw geval is het wel wat anders, als je echt graag huismoeder wilt zijn, en verder niks eigenlijk. Waarom ben je niet iets met kinderen gaan studeren eigenlijk?
quote:Op maandag 12 april 2004 21:18 schreef Oblivion het volgende:
Als je nu al weet dat je later een full-time moeder wilt worden, waarom ga je dan nu op stage?
Omdat andere het van je verwachten?
quote:Op maandag 12 april 2004 21:01 schreef Christine het volgende:
Toeps, het verschil met jou is denk ik dat ik met mijn studie ben begonnen met in mijn achterhoofd "dit doe ik tijdelijk". Ik heb altijd huisvrouw willen worden, maar moet mijn "tijd doden" totdat het zover is.
Anderen verwachten het van me, inderdaad. Daarnaast vind ik het ook wel belangrijk om een diploma op zak te hebben, je weet immers nooit wat er gebeurt. Mijn vriend zou bijvoorbeeld onder een auto kunnen komen, of met iemand anders ervandoor gaan... je gaat er niet vanuit, maar het zou kunnen gebeuren dat ik op een dag kostwinnaar zou moeten zijn.quote:Op maandag 12 april 2004 21:18 schreef Oblivion het volgende:
Als je nu al weet dat je later een full-time moeder wilt worden, waarom ga je dan nu op stage?
Ik ben ook een full-time moeder die zich uitstekend vermaakt, en had geen enkele ambitie op school of dergelijke...
Wel carriere gehad en succesvol, maar ben nu helemaal op mijn plaats. Ook succesvol...![]()
Dus wat let je een leuke (part-time) job te zoeken, en dan zie je wel weer?
Geld?quote:Op maandag 12 april 2004 21:18 schreef Oblivion het volgende:
Ik ben ook een full-time moeder die zich uitstekend vermaakt, en had geen enkele ambitie op school of dergelijke...
Wel carriere gehad en succesvol, maar ben nu helemaal op mijn plaats. Ook succesvol...![]()
Dus wat let je een leuke (part-time) job te zoeken, en dan zie je wel weer?
Pfff, wat ben ik blij dat mijn vader niks betaalt.quote:Op maandag 12 april 2004 21:22 schreef Christine het volgende:
[..]
Anderen verwachten het van me, inderdaad. Daarnaast vind ik het ook wel belangrijk om een diploma op zak te hebben, je weet immers nooit wat er gebeurt. Mijn vriend zou bijvoorbeeld onder een auto kunnen komen, of met iemand anders ervandoor gaan... je gaat er niet vanuit, maar het zou kunnen gebeuren dat ik op een dag kostwinnaar zou moeten zijn.
Daarnaast betaalt mijn vader ontzettend veel geld zodat ik kan studeren, dus ik kan het tegenover hem al helemaal niet maken om het niet af te maken (ik ben ook al bijna klaar... het is alleen even deze rotstage heel hard doorbijten).
Je moet een leuke vrouw zijn, een goede moeder, een hardwerkende vrouw, gastvrij en altijd lachen, vrolijk altijd uitgaan, altijd in een tiptop schoon huis wonen, en daarnaast ook nog eens de seksuele behoeften van je man bevredigen. Je moet haast een superwoman zijn tegenwoordig...quote:Op maandag 12 april 2004 21:22 schreef Toeps het volgende:
Het lijkt tegenwoordig zo dat alle vrouwen maar keiharde carière-bikkels moeten zijn, zo zie je in reclames en tv en dergelijke.
Helaas heb je ze soms nodigquote:Op maandag 12 april 2004 21:25 schreef Toeps het volgende:
Pfff, wat ben ik blij dat mijn vader niks betaalt.
Maar toen ik hem vertelde twijfels te hebben over mijn studie, begon hij bijna meteen over het feit dat, als ik stop en weer regulier ga studeren (met stufi), de IBG voor hem gaat uitrekenen wat zijn ouderbijdrage is.
Ouders...![]()
Is wel slim hoor, dus wat je zelf al zegt, even doorbijten, niet stressen...quote:Op maandag 12 april 2004 21:22 schreef Christine het volgende:
Anderen verwachten het van me, inderdaad. Daarnaast vind ik het ook wel belangrijk om een diploma op zak te hebben, je weet immers nooit wat er gebeurt. Mijn vriend zou bijvoorbeeld onder een auto kunnen komen, of met iemand anders ervandoor gaan... je gaat er niet vanuit, maar het zou kunnen gebeuren dat ik op een dag kostwinnaar zou moeten zijn.
Daarnaast betaalt mijn vader ontzettend veel geld zodat ik kan studeren, dus ik kan het tegenover hem al helemaal niet maken om het niet af te maken (ik ben ook al bijna klaar... het is alleen even deze rotstage heel hard doorbijten).
Dank je. Ik kan er soms wel heel objectief en nuchter tegenaan kijken, hoor. Het gaat immers allemaal goed op mijn stage, en het is leuk. Maar ik heb in tegenstelling tot jou erg weinig engergie. De stage slurpt het meeste van mijn energie op, en dat is ook een van de redenen dat ik het zo zwaar vind. Van een dagje "rommelen" in huis, kokkerellen, bakken, opruimen, etc. knap ik meestal wel op, maar ik heb er nauwelijks nog tijd voor. Mijn stage slurpt energie, en ik krijg er (te) weinig voor terug. Ik voel me soms een oude vrouw, in plaats van een jonge levenslustige meid. Irritant.quote:Op maandag 12 april 2004 21:34 schreef DakDuuf het volgende:
probeer met plezier en "liefde" naar j stage te gaan, kost j veel minder energie, btje positieverder instelling. Ik ben gelukkig een van d mensen die bergen erngie hebben, nix is mij te gek, werken+ studeren>100 uur in d week. Boeid mij nix, omdat ik alles met plezier enliefde doe. Probeer eens aan j instelling te werken. Maak een lijstje, dit en dit moet dr gedaan worden, en streep weg wat j gedaan hebt,
succes
Een hele hoop energie.quote:Op maandag 12 april 2004 21:40 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Is wel slim hoor, dus wat je zelf al zegt, even doorbijten, niet stressen...
Nogmaals wat is 2 maanden op een mensenleven? (In dit geval.)
Ik denk het...quote:Op maandag 12 april 2004 21:32 schreef Christine het volgende:
[..]
Helaas heb je ze soms nodig
Ben jij er inmiddels al uit wat je wilt?
Ik ben benieuwdquote:Op maandag 12 april 2004 22:10 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik denk het...
Dat is ook wel een goede manier om er tegenaan te kijkenquote:Op dinsdag 13 april 2004 14:09 schreef CybPraetorian het volgende:
zelf moet ik ook nog 2 maanden (dwz tot 15 juni hopelijk) maar zie er eigenlijk helemaal niet tegen op... relaxt werken hier, mooi uitzicht op 9 hoog en geen baas die om de haverklap achter je staat... maar de reden dat ik er niet tegen op kijk is dat de vakantie er achter aan komt, lekker 2.5 maand niets doen (tenminste niet voor school)
Ik praat niet zo gemakkelijk over mijn problemen, en mijn stagebegeleider heb ik nog nooit ontmoet. Natuurlijk wel mijn begeleidster hier op mijn stage zelf, maar dus niet die man van school die mij straks moet beoordelenquote:Op dinsdag 13 april 2004 14:10 schreef Angeles het volgende:
Ik hoop voor je dat die maanden snel omkomen. Oh ja, en het is geen schande om zoiets met je stagebegeleider te bespreken, daar is hij voor lijkt mij.
Goh, wat ge-wel-dig van jou zeg. Applaus!quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:17 schreef Hari-Bo het volgende:
Wat ben jij toch een jankerd, ik loop ook stage en het stelt totaal niets voor en daarbij werk ik elke avond (en in het weekend) ook nog in een restaurant, en dan loop ik nog geeneens te janken dat ik een 'burnout' krijg.
Wat jij denkt te hebben noem je geen 'burnout' maar 'luiheid'
Dat er nog zulke mensen bestaan he?!quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:18 schreef Angeles het volgende:
[..]
Goh, wat ge-wel-dig van jou zeg. Applaus!![]()
![]()
![]()
Nee, dat kan ik me ook wel voorstellen, ik deed dat ook niet zo makkelijk toen ik nog stage liep.quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:18 schreef Christine het volgende:
Ik praat niet zo gemakkelijk over mijn problemen, en mijn stagebegeleider heb ik nog nooit ontmoet. Natuurlijk wel mijn begeleidster hier op mijn stage zelf, maar dus niet die man van school die mij straks moet beoordelenMaar ik ben wel van plan om het met hem te bespreken. Met mijn stagebegeleidster op mijn werk spreek ik er liever niet over, zij weet ook niet dat ik vroeger problemen heb gehad, en wil dat liever zo houden.
Flikker toch op, ik maak me tenminste nuttig en loop niet om het minste dingetje te janken.quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:18 schreef Angeles het volgende:
[..]
Goh, wat ge-wel-dig van jou zeg. Applaus!![]()
![]()
![]()
Vooral deze reactie vind ik héél nuttig inderdaad.quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:21 schreef Hari-Bo het volgende:
Flikker toch op, ik maak me tenminste nuttig en loop niet om het minste dingetje te janken.
Stelletje luie zeurende #$%&*![]()
heb t probleem ook gehad. vooral die 40 urige 'in beslagname' van je privétijd stootte mij tegen het hoofd.. iedere dag weer hetzelfde riedeltje. vroeg op staan, haasten, hele dag geen ruk uit voeren en zitten wachten tot de tijd voorbij gaat, en dat dan uitzitten totdat de klok 17u slaat. vervolgens naar huis, eten, moe op de bank hangen, slapen en het begint weer van voor af aan.quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:10 schreef Angeles het volgende:
Ik kan het me ook wel voorstellen hoor, ik heb het ook wel gehad, vooral bij baantjes die ik gewoon echt heel vervelend vond, waardoor de tijd ook nog eens voorbij kroop en waar ik heel erg tegenop zag om er naartoe te gaan. Dat je dan 's avonds ontzettend moe thuiskomt, na het eten nog maar een paar uurtjes voor jezelf hebt, dan alweer naar bed moet en dan moet je alweer... En dan lijkt zo'n weekend ook zó kort...
Het is gewoon iets waar je ongelofelijk aan moet wennen. Niet iedereen kan even makkelijk zijn of haar draai vinden. Helemaal als je niet zo heel goed weet of dit nou echt is wat je wil de rest van je leven.
Wow ge-wel-digquote:Op dinsdag 13 april 2004 14:22 schreef Angeles het volgende:
[..]
Vooral deze reactie vind ik héél nuttig inderdaad.
Dat is nou precies datgene wat me zo tegenvalt aan mijn stage. Ik hoop het tzt ook anders te kunnen doen...quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:23 schreef succubus het volgende:
heb t probleem ook gehad. vooral die 40 urige 'in beslagname' van je privétijd stootte mij tegen het hoofd.. iedere dag weer hetzelfde riedeltje. vroeg op staan, haasten, hele dag geen ruk uit voeren en zitten wachten tot de tijd voorbij gaat, en dat dan uitzitten totdat de klok 17u slaat. vervolgens naar huis, eten, moe op de bank hangen, slapen en het begint weer van voor af aan.
tijd voor hobby's kan je wel op je buik schrijven en aan winkelen kom je ook niet toe omdat alles sluit terwijl je aan het werk bent. het beeld dat ik dat later mijn hele leven moet doen is een verschrikking!! ARGH..
Inderdaad, wanneer je niet zo gebonden bent aan plaats (kantoor) en tijd is het al een stuk dragelijker. Morgen ben ik bijvoorbeeld de hele dag op pad. Eerst naar school voor een tentamen, en daarna naar Utrecht voor een vergadering. Ook dat is druk, maar het reizen, in de trein de margriet lezen, even ergens anders zijn, etc. zorgen voor afwisseling, en dat ik absoluut niet tegen morgen op zie. Ik heb er zelfs wel zin inquote:gelukkig heb ik het nu anders voor elkaar en combineer ik deeltijd studie met part-time baantjes, freelance werk en dus ook wat reizen (met OV en auto). daardoor heb je tussen de klusjes door wat afleiding en maakt het mijn werk een stuk draaglijker
Als ik van werken net zo chagerijnig wordt als jij... dan ga ik echt helemaal nooit werken!quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:25 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Wow ge-wel-diggaan we nu stoer doen met 'woordgrapjes' maken.
stelletje huilie's werken met je barst en geld verdienen moet je en niet zo lopen janken!![]()
ik wordt doodziek van zulke mensen als JOUW en dan kan je weleens chagerijnig uit de bocht komen ja!quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:28 schreef Christine het volgende:
[..]
Als ik van werken net zo chagerijnig wordt als jij... dan ga ik echt helemaal nooit werken!
Misschien een cursus Nederlands volgen, en je vervolgens niet zo op laten naaien door mensen die net even iets anders in het leven staan dan jij?quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:29 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
ik wordt doodziek van zulke mensen als JOUW en dan kan je weleens chagerijnig uit de bocht komen ja!
Dank jequote:Op dinsdag 13 april 2004 14:42 schreef heiden6 het volgende:
Zoals je zelf al zegt, je leeft niet om te werken. Sommige mensen zijn gelukkig en werken 80 uur in de week, anderen 40, en weer anderen werken part-time of hebben geen baan. Je moet gewoon doen wat jou het beste bevalt, laat je niet gek maken door wat mensen om je heen doen.
Succes!
Dat heb ik dus ook .. een variatie op die 'sleur' is meer dan welkom en omdat je tijdens het reizen vaak wat tijd voor jezelf hebt heb ik daar veel minder moeite mee. Niks mis met kantoorbanen maar ik moet niet iedere dag van 9 tot 17 op dezelfde plek vastgeroest zitten.quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:27 schreef Christine het volgende:
Inderdaad, wanneer je niet zo gebonden bent aan plaats (kantoor) en tijd is het al een stuk dragelijker. Morgen ben ik bijvoorbeeld de hele dag op pad. Eerst naar school voor een tentamen, en daarna naar Utrecht voor een vergadering. Ook dat is druk, maar het reizen, in de trein de margriet lezen, even ergens anders zijn, etc. zorgen voor afwisseling, en dat ik absoluut niet tegen morgen op zie. Ik heb er zelfs wel zin in
Zo kun je het ook bekijken. Beetje positief blijven helpt al een hoop. Enne... aftellen doet toch iedereen? Ik doe nu en HBO en ik weet ook uit mijn hoofd wanneer ik meivakantie hebquote:Op dinsdag 13 april 2004 14:46 schreef Christine het volgende:
[..]
Dank je
Ik ben zeker van plan mijn stage (en opleiding) af te maken, ik moet het gewoon zien als iets wat erbij hoort en wat gelukkig éénmalig is. Gelukkig heb ik nu de ervaring dat ik fulltime werken vreselijk vind, je zou er maar achter komen wanneer je een (vaste) baan hebt...!
Dus... schouders eronder... en ik ga weer door. (Maar stiekum ben ik in mjin agenda de weken en de dagen aan het aftellen).
Heb ik, maar ik ben bijna nooit online.quote:Op dinsdag 13 april 2004 16:00 schreef Toeps het volgende:
Ik heb overmorgen mijn stagebespreking... Huiver huiver.
Enne, Christine, heb je msn?
Je bent inderdaad nooit online zeg!quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:21 schreef Christine het volgende:
[..]
Heb ik, maar ik ben bijna nooit online.
Je mag me wel toevoegen, zal ik mijn best doen eens online te komen binnenkort.
Het is mijn naam, apenstaartje en dan mijn website.nl
wow iemand met dezelfde instelling als mij....quote:Op maandag 12 april 2004 20:12 schreef Christine het volgende:
[..]
Of dat alles samen
Oja, en met een parttime baan kun je ook best aardig wat verdienen hoor. Genoeg om van rond te komen iig. Ik leef niet om te werken.
Waarom wél?quote:Op donderdag 15 april 2004 19:04 schreef Karrakas het volgende:
Luilak, zo'n beetje ieder volwassen persoon heeft een fulltime baan tegenwoordig, waarom niet?
quote:Op donderdag 15 april 2004 19:07 schreef Toeps het volgende:
[..]
Waarom wél?
Als het niet hoeft, dan moet je dat toch lekker zelf weten?
Het zou wat anders zijn als je een uitkering zou trekken, maar als je gewoon door je man onderhouden wordt, dan zie ik niet in wat er tegen is.
Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik kijk meer naar het feit dat een fulltime baan te ''zwaar'' zou zijn. Dat vind ik nog al triest, mits je invalide bent. Maar iedereen heeft tegenwoordig een burn-/black-/green-/red- out. Ik zeg niet dat dat niet ontzettend vervelend is, maar het is niet zo dat je daar jaren mee blijft zitten en altijd maar als excuus gebruikt.quote:Op donderdag 15 april 2004 19:07 schreef Toeps het volgende:
[..]
Waarom wél?
Als het niet hoeft, dan moet je dat toch lekker zelf weten?
Het zou wat anders zijn als je een uitkering zou trekken, maar als je gewoon door je man onderhouden wordt, dan zie ik niet in wat er tegen is.
Jeeetje, wat heb jij een vooroordelen zeg! Je hoeft niet perse in de zorg te werken om het druk te hebben. En je hoeft een "Ambtenaarsbaantje" niet zo af te zeiken! Waar werk je zelf als ik vragen mag? Groeten van een studente journalistiekquote:Op maandag 12 april 2004 20:41 schreef Ruudje het volgende:
BIJ DE GEMEEEENTE ????? EN DAN KUN JE HET WERK NIET AAN ???
Dan ben je echt te zielig voor woorden, ik heb zelf ook op een gemeente stage gelopen en het werk wat mijn 2 stage begeleiders deden deed ik in mijn eentje als zij er niet waren en zat nog tijden uit mijn neus te vreten.
Je maakt me echt niet wijs dat je het op de gemeente druk hebt, er zijn gvd mensen in andere branche's (bijvoorbeeld de zorg) die het echt mogen spreken van zwaar werk en jij zit te zeiken over een AMBTENAARSBAANTJE... ???? ZIELIG
Heel herkenbaar wat je schrijftquote:Op donderdag 15 april 2004 18:49 schreef Bolderbast het volgende:
-verhaal-
Ik maak mijn borst absoluut niet nat voor een 60 urige werkweek. Ik ben niet gek... ik leef niet om te werken. Ik leef om mijn huisje lekker schoon te houden, om mijn kindjes goed op te voeden, om mijn man goed te verzorgen, om gastvrij te zijn voor vrienden en kennissen, en om heerlijk te kunnen koken. Dat is een méér dan 60-urige werkweek, en ik heb er nu al zin inquote:Op donderdag 15 april 2004 19:13 schreef amaranta het volgende:
dr stond vandaag een artikel in de krant over een 6o urige werkweek
maar je borst maar nat TS
hahaha sorrie maar ik sluit me aan bij de rest van mensen hier.....stel je niet aan aub
daarnaast wil ik het volgende zeggen, nu zit je met studie én stage...later alleen je werk en dan heb je ook meer tijd om te rusten
Inderdaad, ik ga gewoon doorzetten en afmaken, ik ben al aan het aftellenquote:Op donderdag 15 april 2004 20:30 schreef Lenny83 het volgende:
En, die twee maanden, dat kan je toch nog wel afmaken joh! gewoon even aftellen en je bent er zo. Heb ik ook zo gedaan bij een stage van mijn vorige opleiding (en dat was een jaar!)
gewoon even doorheen slaan.![]()
Een burnout van ambtenaartje spelen en dan ook nog in de communicatiequote:Op maandag 12 april 2004 20:37 schreef Christine het volgende:
[..]
Bij de gemeente op de communicatie-afdeling.
Ga ergens anders grappig lopen doenquote:Op maandag 26 april 2004 13:15 schreef Fliepke het volgende:
Een burnout van ambtenaartje spelen en dan ook nog in de communicatie
OH deze staat niet in ONZ.quote:Op maandag 26 april 2004 13:18 schreef Christine het volgende:
[..]
Ga ergens anders grappig lopen doen
Dat ook, plus dat je niet goed gelezen hebtquote:Op maandag 26 april 2004 13:23 schreef Fliepke het volgende:
[..]
OH deze staat niet in ONZ.
Ja, lastig altijd, als het zulk lekker weer is. Heb je geen leuke collega's waarmee je in de pauze gezamenlijk gezellig naar buiten kan gaan of zo? En als het eind in zicht is heb je inderdaad geen zin meer om iets aan te pakken. Maar het is echt beter om dat wél te doen, dan gaat de tijd 10 keer zo snel.quote:Op maandag 26 april 2004 13:13 schreef Christine het volgende:
Bah, vandaag weer een dip-dagHoe houd ik het nog vol hier... nog meer dan een maand.
Het is twee weken goed gegaan, maar nu heb ik er weer geen zin in. Komt misschien ook door het lekkere weer, ik zit veel liever op een terrasje of op mijn balkon nu.
Het einde is wel in zicht, maar ik heb niet eens meer zin om dingen grondig aan te pakken.
Ze heeft geen burn-out nu, ze heeft er ooit een gehad.quote:Op maandag 26 april 2004 14:14 schreef Hari-Bo het volgende:
Een burn-out van het harde ambtenaars baantje![]()
Heb ik alquote:Op maandag 26 april 2004 14:34 schreef ioko het volgende:
totdat je die rijke man vind.
Zo gaat het hier ook... erg leuk maar niet heus.quote:Op maandag 26 april 2004 14:18 schreef Toeps het volgende:
Verdwenen dossiers zoeken, dingen uit 7 systemen met elkaar vergelijken, zorgen dat je mail het weer gaat doen (je bent een dag te laat geweest met het vernieuwen van je wachtwoord, nu is je mail weer geblokkeerd)... Het is echt heel motiverend allemaal.
Vertel maar hoe, tips zijn welkomquote:Op maandag 26 april 2004 15:18 schreef thaleia het volgende:
Toch zou ik maar eens proberen te zorgen dat je wat meer kunt hebben op dit gebied hoor
Daar heb je gelijk in, en daarom wil ik op zeker mijn opleiding afmaken. Alleen deze stage en het fulltime werken vind ik erg tegenvallen. Na mijn afstuderen wil ik ook zeker gaan werken, en als ik ooit mamma wordt, wil ik tzt wat freelance aan huis gaan werken.quote:als de indruk die ik uit dit topic krijg tenminste klopt: het lijkt erop dat je je al zo hebt ingesteld op je toekomst als huisvrouw, gastvrouw en moeder dat het 'slagen in het werkende leven' niet zo hoeft. Maar wie zegt dat je over vijf jaar getrouwd bent en een kind hebt? Je weet niet hoe dingen lopen. Ik zou er toch maar wel voor zorgen dat je jezelf financieel kunt redden, en dus in elk geval je studie (plus bijbehorende stage) afronden.
Heb je mij horen zeggen dat ik afhaak? Dat doe ik dus absoluut niet. Ik klaag weliswaar hier en thuis, maar op mijn werk zien ze de pittige tante die van aanpakken houdt. Opgeven en afhaken ben ik absoluut niet van plan... maar dat betekent niet dat ik er niet af en toe van baal!quote:En liefst jezelf ook een klein beetje 'harden' op werkgebied, want iedereen heeft weleens een dag (of een hele periode) waarin hij baalt van zijn werk, waarin veel dingen tegenzitten e.d., en als je dan bij het minste of geringste steeds afhaakt schiet dat natuurlijk niet op....
Met vlagen, vooral als ik moe ben dan zie ik het niet meer zo zitten. Vannacht heb ik redelijk kunnen uitrusten, dus vandaag gaat het wel weer beterquote:Op dinsdag 27 april 2004 02:03 schreef heiden6 het volgende:
Voorlopig lukt het nog wel aardig heb ik het idee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |