bronquote:Tijdens de Huishoudbeurs in de RAI in Amsterdam konden de bezoekers bij de stand van De Telegraaf hun gouden tip in een speciale bus deponeren. Liefst 190 tips kwamen binnen. Van al deze adviesjes heb ik meer dan 90% al genoemd in de 147 columns die tot op heden zijn verschenen.
Er waren overigens veel jolige tips bij zoals: neem een huishoudster (12 keer), trek een blik poetsmiepen open, trouw een rijke man, je man alles laten doen, óf je schoon-moeder voor je karretje spannen.
Een heel opvallende is de volgende tip, die ik u overigens niet aanraad. Bestrijd kloofjes in de vingers en nagelriemen met secondelijm. Goed de huid tegen elkaar drukken, een druppeltje lijm aanbrengen en wég met de pijn en de kloof. De lijm zou er vanzelf uitgroeien…
Andere tips: 1. Een buil op het hoofd verdwijnt snel door er margarine of roomboter op te smeren.
2. Extra plankjes in de keukenkast maken. De relatief grote ruimte wordt vaak niet optimaal benut. 3. Hoofdpijn voorkomen door drie keer per week het midden van de kuit met twee vingers diep te masseren.
4. Vlekken uit de vloerbedekking halen met citroenafwasmiddel, verdund met water. Douchetegels wassen met Wash & Shine. De tegels krijgen een vetlaagje en er komt geen kalk meer op. 5. Aluminium schoonmaken met slaolie. Frituurpan schoonmaken door eerst het vet weg te gooien en de pan daarna te vullen met water en een vaatwastablet. Tien minuten de pan aanzetten en hij is weer schoon. Deze tip werd elf keer genoemd. Zeker een grote familie op de Huishoudbeurs.
6. Verkoudheid bestrijden met warme melk en een scheut anisettelikeur. Bij keelpijn gorgelen met bramenlikeur of lauwwarme bramensap. 7. In een nieuwe stofzuigerzak een beetje waspoeder toevoegen en de kamer ruikt lekker fris. Of zuig wat waspoeder op en de kamer ruikt ook lekker. Lijmvlekken op kleding verwijderen met nagellakremover.
8. Is de wasmachine gauw vol, leg de was dan netjes in de wasmachine en er kan veel meer in. 9. Als kleine kindjes tandjes krijgen en pijn hebben, ga er dan met een elektrische tandenborstel overheen.
Een lezer vroeg mij onlangs hoe hij Djokja-zilver moet schoon krijgen. Het is namelijk zo zwart. Dat klopt. Djokja-zilver is wereldberoemd omdat vooral de reliëf-delen ’gezwart’ zijn. Daar moet u dus niets aan doen. Als je dit zilver schoonmaakt, is het gelijk waardeloos.
Een aantal vragen: een lezer heeft een mooie gas-op-glaskookplaat met gietijzeren pandragers en zwarte gietijzeren branderdeksels. Als iets overkookt, brandt dit heel snel in op het gietijzeren branderdeksel en dit veroorzaakt vlekken die niet verdwijnen. Wat moet deze lezer doen? Volgens mij gewoon Cif gebruiken?
Kun je een suède jasje in de wasmachine reinigen, bijvoorbeeld met een koud wolwasprogramma en een fijnwasmiddel?
Ik heb et expres opgezogenquote:Op maandag 12 april 2004 18:44 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb laatst waspoeder gemorst in m'n auto en opgezogen met de stofzuiger. Telkens als ik nu ga stofzuigen hangt er een frisse waspoedergeur om me heen
ah, vandaar dat spreekwoord...quote:1. Een buil op het hoofd verdwijnt snel door er margarine of roomboter op te smeren
Kan best hoor!quote:Op maandag 12 april 2004 18:42 schreef schatje het volgende:
"En suède jasje in de wasmachine??"
Dat risico neem ik niet![]()
![]()
.
Kan echt wel hoor!quote:Op maandag 12 april 2004 18:42 schreef schatje het volgende:
[..]
"En suède jasje in de wasmachine??"
Dat risico neem ik niet![]()
![]()
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |