abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 12 april 2004 @ 18:30:38 #51
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18373007
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:28 schreef HeyFreak het volgende:
de invloeden uit het MO bedoel je?
Ja, vooral de negatieve en het niet om kunnen gaan met democratie.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 12 april 2004 @ 18:32:04 #52
89816 172pk
Vroeeeem!
pi_18373029
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Waarom moet dat?
Waarom moet Turkije dat?
* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Ölmekten Degil, Seni Yalniz Birakmaktan Korkarim Türkiyem..
* Istanbul Since 1453..
pi_18373047
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:21 schreef 172pk het volgende:

[..]

Doen de meesten niet eens meer. De meeste mensen zijn het zat om telkens maar aan het lijntje gehouden te worden. Alle bobo's die bij de eu rondlopen beloven al jaren om erover te praten en een beslissing te nemen. Ze willen Turkije niet maar een Nee kan ook niemand geven. Binnen 10 jaar heeft Turkije heel dat eu gedoe niet eens meer nodig.
Laten we wel even eerlijk blijven. Ecevit heeft in de vroege jaren zeventig zelf het EU lidmaatschap tegengehouden, en er zijn decennia lang op de achtergrond krachten bezig geweest die het EU lidmaatschap effectief onmogelijk maakten.
pi_18373138
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:32 schreef FokCrash het volgende:
172pk,
ik was een normale post aan het doen totdat jij de boel ging verpesten, door te gaan lopen schelden enzo; fuck u2
doe nog es?

En ik denk trouwens niet dat de extreme gevallen uit Iran etc over zullen waaien naar Turkije. Tuurlijk zijn er mensen die dit wel willen maar die zullen denk ik geen voet aan de grond krijgen daar.

Turkije is meer te vergelijken met Europa dan met het MO denk ik, op de religie na dan.
pi_18373177
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:37 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

doe nog es?

En ik denk trouwens niet dat de extreme gevallen uit Iran etc over zullen waaien naar Turkije. Tuurlijk zijn er mensen die dit wel willen maar die zullen denk ik geen voet aan de grond krijgen daar.

Turkije is meer te vergelijken met Europa dan met het MO denk ik, op de religie na dan.
Turkije is meer te vergelijken met Noord-Afrika dan het MO denk ik.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † maandag 12 april 2004 @ 18:40:20 #56
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18373208
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Turkije is meer te vergelijken met het corrupte Italie, op de religie na dan.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 12 april 2004 @ 18:41:13 #57
89816 172pk
Vroeeeem!
pi_18373231
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja en Turkije wordt erop aangesproken en italie niet.
* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Ölmekten Degil, Seni Yalniz Birakmaktan Korkarim Türkiyem..
* Istanbul Since 1453..
pi_18373236
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat zeg ik, noord -afrika
Allah Al Watan Al Malik
pi_18373394
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

No fucking way.
  maandag 12 april 2004 @ 19:03:45 #60
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18373684
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:08 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Toch een mooi voorbeeld van hoe streng religie en regering van elkaar gescheiden zijn daar
[..]

Maar als Polen economisch er net zo slecht voor staat als Turkije, zouden ze dan nog steeds bij de EU mogen volgens jou?

En de EU gaat dacht ik over economische en politieke samenwerking. Religie staat daar imho los van. Natuurlijk is er nog een cultuurverschil, maar de cultuur in Nederland is ook heel anders dan die in Griekenland, maar omdat het overgrote deel van deze landen het zelfde heilige schrift lezen mogen ze wel samenwerken?
De cultuurverschillen tussen NL, Polen en Griekenland zijn overbrugbaar. Die tussen NL, Polen, Griekenland en Turkije niet. Face it: door die islamitische bevolking is het de grote gemene deler niet aanwezig. Turkije zal er nooit bij komen.
Dat zelfde heilige schrift heeft wel degelijk invloed.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_18373739
Turkije is meer te vergelijken met de Centraal Aziatische- en daar omheen liggende landen. (Kaukasus)
pi_18373801
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:03 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

De cultuurverschillen tussen NL, Polen en Griekenland zijn overbrugbaar. Die tussen NL, Polen, Griekenland en Turkije niet. Face it: door die islamitische bevolking is het de grote gemene deler niet aanwezig. Turkije zal er nooit bij komen.
Dat zelfde heilige schrift heeft wel degelijk invloed.
Wel grappig dat het zichzelf zo liberaal achtende Europa er wel een issue van maakt en Turkije niet.
pi_18373825
Ben ook wel benieuwd hoeveel euro's Turkije netto gaat bijdragen aan de EU .....

Het grote plan is (was) : Olie uit het bezette Irak gaat via een pijplijn in Turkije naar het achterland van Europa.... het is een achterhaald idee.
De EU kan zich beter concentreren op de Russen... een Islamitisch land de EU binnenhalen is zoiets als het paard van Troje..
pi_18373835
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:09 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Wel grappig dat het zichzelf zo liberaal achtende Europa er wel een issue van maakt en Turkije niet.
Dat lijkt mij wel logisch...
pi_18373879
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel logisch...
waarom? Turkije HOEFT niet bij de EU te komen. Ik denk dat ze er zelf ook wel komen. (meer welvaart etc bedoel ik dan)
  maandag 12 april 2004 @ 19:26:20 #66
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18374239
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:09 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Het IS een issue. Uiteraard alleen voor de Europeanen en niet voor de Turken nee, da´s nogal logisch.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_18374700
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

No fucking way.
Tis toch echt zo. Ook economisch gezien (GDP)
Allah Al Watan Al Malik
pi_18374723
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:10 schreef Koos Voos het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoeveel euro's Turkije netto gaat bijdragen aan de EU .....

Het grote plan is (was) : Olie uit het bezette Irak gaat via een pijplijn in Turkije naar het achterland van Europa.... het is een achterhaald idee.
De EU kan zich beter concentreren op de Russen... een Islamitisch land de EU binnenhalen is zoiets als het paard van Troje..
Totaal onvoorspelbaar, aangezien we het hebben over een periode van minimaal 10 jaar voor het echt zover is.

En jij bent nogal warrig he, het ene moment wil je niks van de Russen hebben en het volgende moeten we ons op ze concentreren.
  maandag 12 april 2004 @ 19:57:28 #69
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18375119
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tis toch echt zo. Ook economisch gezien (GDP)
Kijk, nu weer een mooi voorbeeld van hoe de Turken niets van de Arabieren moeten hebben.
pi_18375242
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Totaal onvoorspelbaar, aangezien we het hebben over een periode van minimaal 10 jaar voor het echt zover is.

En jij bent nogal warrig he, het ene moment wil je niks van de Russen hebben en het volgende moeten we ons op ze concentreren.
Nee, ik ben beslist niet warrig.. gezien alle documenten die ik vanaf vorig jaar heb verzameld over het onderwerp Turkije/EU heb ik mijn conclusie getrokken.

Turkije mag NOOIT bij de EU komen !

Vraag het eens aan de gemiddelde Europeaan hoe ze over (Turkse) moslims denken.... Turkije is (voor sommigen) leuk voor 2 weken zon in de bouwvak voor honderd euro, voor de rest is het een Islamitisch derde wereld land wat uit is op gratis geld uit de EU landbouwpot.

Het is vooral het CDA wat onder druk van Bush het eea in gang wil zetten.
Gelukkig is Frankrijk tegen en ook in Duitsland beginnen ze terecht te twijfelen.

Handel is geen argument in deze.. Nederland is al de grootste investeerder in Turkije momenteel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koos Voos op 12-04-2004 20:05:55 (typootje) ]
pi_18376017
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:57 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Kijk, nu weer een mooi voorbeeld van hoe de Turken niets van de Arabieren moeten hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_18380355
en weer on topic :

BRUSSEL - De Europese Unie neemt te veel taken op zich en wil ook geografisch haar grenzen verder verleggen dan goed is voor de EU. Die waarschuwing uit eurocommissaris Frits Bolkestein in De grenzen van Europa, een boek dat deze week uitkomt. Volgens Bolkestein moet de EU dan ook de deuren gesloten houden voor Turkije.

Volgens Bolkestein zou het echter beter zijn als het land helemaal buiten de EU blijft. Anders dreigt de EU te verwateren tot 'een veredelde douane-unie'. 'Wij moeten ons niet schamen voor onze grenzen' , vindt hij. Als de EU Turkije wel toelaat, is er volgens hem geen argument om Oekraïne en Wit-Rusland de toegang te ontzeggen. Ook de meeste van zijn gesprekspartners die hij in het interviewboek aan het woord laat komen hebben bedenkingen over de toetreding van Turkije.
pi_18381368
De EU is al verwaterd. Ik vind dat de EU zich had moeten beperken tot de westeuropese landen. Dus Belgie, Nederland, Groot Brittanie, Duitsland Frankrijk en de Scandinavische landen.

Door het lid worden van Polen en nog wat voormalig oostbloklanden heeft de EU volgens mij zichzelf de strop om de hals gedaan. Landen als Nederland moeten dan teveel water bij de wijn doen waardoor je bijna geen wijn meer proeft.

Van mij mogen ze de EU wel opdoeken, of anders voortzetten in een andere vorm, en dan een andere unie met alleen de west-europese landen.
pi_18381462
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:57 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Niet alle marokkanen zijn arabieren hoor. Dat je niet bepaald wereldwijs bent wist ik al, maar zo'n enorme blunder hoor je eigelijk niet te begaan.
pi_18395139
Holding a press conference at Istanbul's Ataturk Airport prior to his departure for the United States, Tuzmen said on Sunday, ''Turkey and Morocco will sign a free trade agreement on April 7. This agreement will accelerate commercial relations between Turkey and Morocco considerably.''

Stressing that Turkey had not signed a free trade agreement with any of Mediterranean countries except for Israel, Tuzmen said, ''after the EU signs a free trade agreement with a country, Turkey faces difficulties in signing free trade agreement with that country. We have a customs union agreement with the EU. In fact, we should automatically sign free trade agreement with countries which sign such agreements with the EU.''

Tuzmen noted that Turkey would sign a free trade agreement with an Arab country for the first time.

Mooi .. ze hebben Europa helemaal niet nodig (behalve voor de subsidies)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')