Ik vind dat je nu net doet alsof dat alleen voor de FOK frontpage geldt. Hoe denk jij dat de meerderheid in dit land denkt over de gevangenisstraffen? Als het op overtredingen aankomt (verkeersovertredingen daargelaten) dan is de NL bevolking zo rechts als het maar kan. In dit land is zelfs de meerderheid voor de doodstraf. Men ziet een crimineel het liefst de rest van zijn leven in de cel wegrotten ( en geef ze eens ongelijk). En als je dan de reacties leest op de frontpage dan denk ik dat dat dicht bij de werkelijkheid komt.quote:Op maandag 12 april 2004 00:32 schreef motown het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat het overgrote deel van Fok! zich tot het Rechtse kamp rekent.
Maar hoe zouden de uiteindelijke verhoudingen hier op het forum zijn? Laten de frontpage voor het gemak eerst maar even buiten beschouwing laten, want dat is al helemaal erg.
Ja, maar jij post wat jaartjes langer dan RQ.quote:Op maandag 12 april 2004 12:18 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Vandaar dus dat jij meer dan 3 keer zoveel post per dag
Wat mij betreft wordt het aantal publieke zenders tot één of hooguit twee teruggedrongen. De rest kan op commerciële basis. Een blaatprogramma als Spijkers met koppen tot kwaliteitsprogramma bombarderen geeft aan hoe slecht of het reeds gesteld is met de nederlandse televisie. Ik zou zeggen ruimte voor teleac cursussen, documantaires en nieuwsachtergronden, wat sport en jeugdjournaal en Sesamstraat voor het volk en misschein wat cultuuruitzendingen. Amusement, pop sportpsychologisering á la Mart Smeets en soaps kunnen wat mij betreft commercieel. Ik betaal al voldoende belasting aan zaken die me niet alleen geen ruk interesseren maar die evengoed commercieel kunnen worden gebracht door RTL, SBS en verwanten.quote:Op maandag 12 april 2004 13:00 schreef Harry_Sack het volgende:
Het publieke omroepbestel gaat op de schop, stond onlangs in de volkskrant (5 april geloof ik)
Het publieke omroepbeste wordt om zeep geholpen; het moet jonger, lichter, en vooral rechtser. De kwaliteitsprogramma's die je hebt, zijn grotendeels allang verdwenen en maken nu definitief plaats voor drama op nederland 1 ipv levensbeschouwende programma's. sport en volksvermaak op nederland 2, ipv aktualiteitenrubrieken en verjonging op nederland 3 ipv 'klassieke televisie'.
Gelukkig is er nog Kopspijkers, dat is tenminste nog een stukje kwaliteitstelevisie met een glimlach.
Eigenlijk is dat pas vanaf de laatste jaren links gevonden of probeert men dat in dat hoekje te drukken, maar het is niets in vergelijking tot wat er in de jaren 80 en ook wel begin jaren 90 als gewoon werd beschouwd. Vroeger heette dat gewoon amusement.. maar ja, toen was geluk nog heel gewoon![]()
De prognose dat Nederland nog rechtser en nog dommer gaat worden, is bij deze onvermijdelijk.
Vergelijk het belgische nieuws een met het NOS journaal en je begrijpt dat Nederland steeds slechtere media presenteert.
Links heeft idd iets weg van censuur terwijl rechts kritisch is op bepaalde zaken.quote:Op maandag 12 april 2004 02:19 schreef SCH het volgende:
Mijn gevoel is wel dat Fok een jaar of drie geleden veel 'linkser' was dan nu. Toen ik anderhalf jaar geleden weer terugkwam op Fok schrok ik me eerst een hoedje.
Ik denk dat Fok over het algemeen iets rechtser is dan de maatschappij. Het "zeg wat je denkt en denk wat je zegt enz." - gehalte is vrij groot. Drie jaar geleden waren er niet veel mensen die zo scholden op islamieten en op marokkanen, dat werd ook niet getolereerd. Toch waren er wel heel kritische gesprekken. Nu is dat vrij standaard geworden, en dat is voor mijn gevoel wel iets van verrechtsing.
wereldpolitiek gezien niet.quote:Op maandag 12 april 2004 17:21 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Links heeft idd iets weg van censuur terwijl rechts kritisch is op bepaalde zaken.
...dus....quote:Op maandag 12 april 2004 17:21 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Links heeft idd iets weg van censuur terwijl rechts kritisch is op bepaalde zaken.
Dat is een Amerikaanse test....daar is wat voor ons rechts en conservatief is de norm. In hun ogen zijn "wij" links.quote:Op maandag 12 april 2004 17:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
In [Politieke identiteit] Test jezelf te zien is de meerderheid van de mensen op dit subforum links te noemen.
Minimaal 70 uur in de week, toemaar! Hoeveel dagen werk je dan?quote:Op maandag 12 april 2004 12:18 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Vandaar dus dat jij meer dan 3 keer zoveel post per dag
Ik werk trouwens minimaal 70 uur per week, maar kan tijdens het kantoorwerk door ook makkelijk wat i-netten.
Wat een dooddoener zeg.quote:Op maandag 12 april 2004 17:21 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Rechts is moreel superieur, dat wist je toch welquote:Op maandag 12 april 2004 18:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een dooddoener zeg.
Iets in die geest, het Keldertje maar dan anders zeg maarquote:Op maandag 12 april 2004 18:08 schreef Xeus het volgende:
Imo moeten ze gewoon van POL (of ernaast) een restricted forum maken, en alleen mensen toelaten die inhoudelijk en met bronnen kunnen discussieren. Scheelt een hoop gezeik en users die alleen maar lopen stoken en scheeuwen.
Er is meestal weinig sociaals te bekennen bij 'links'.quote:Op maandag 12 april 2004 18:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Rechts is moreel superieur, dat wist je toch wel
Ja, rechts is moreel superieurquote:Op maandag 12 april 2004 18:18 schreef Xeus het volgende:
[..]
Er is meestal weinig sociaals te bekennen bij 'links'.
Het lijkt me wel een goed idee, het niveau zal zeker aardig stijgen enzo, word denk ik wel leuk.quote:Op maandag 12 april 2004 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Iets in die geest, het Keldertje maar dan anders zeg maar![]()
Vertel maar waarom.quote:Op maandag 12 april 2004 18:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja, rechts is moreel superieur![]()
dus.
Wat een onzin, alsof linkse mensen beter zijn dan rechtse mensen of andersom. Die opmerking van RQ was ironisch bedoeld, zie zijn smiley maar die opmerking van Quasar lijkt serieus en dat vind ik echt een dooddoener.quote:Op maandag 12 april 2004 18:18 schreef Xeus het volgende:
Er is meestal weinig sociaals te bekennen bij 'links'.
Nou ja, dat maak ik op uit je eigen tekst. Ik verzin het niet.quote:Op maandag 12 april 2004 18:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een dooddoener zeg.
Een Marokkaanse wethouder een geitenneuker noemen vind jij kritisch, en als je dat niet doet heeft dat iets weg van censuur?quote:Op maandag 12 april 2004 18:24 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Nou ja, dat maak ik op uit je eigen tekst. Ik verzin het niet.
Omdat rechtse mensen realisten zijn, die wereldwijs zijn en zien dat Kopspijkers de as van het kwaad is in de strijd tegen het rode gevaar.quote:Op maandag 12 april 2004 18:20 schreef Xeus het volgende:
[..]
Vertel maar waarom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |