abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18358927
Het moge duidelijk zijn dat het overgrote deel van Fok! zich tot het Rechtse kamp rekent.

Maar hoe zouden de uiteindelijke verhoudingen hier op het forum zijn? Laten de frontpage voor het gemak eerst maar even buiten beschouwing laten, want dat is al helemaal erg.

Ik twijfel nog tussen 1 op 3 en 1 op 4. Wat denken jullie? En waarom zou dat komen? Is dit representatief voor de gehele Nederlandse jeugd of is er nog een groot deel van de Nederlandse jongeren die Fok! niet vertegenwoordigt?
Ars longa, vita brevis
pi_18358978
Ik heb ooit ergens gelezen dat linkse partijen populair zijn onder de jeugd, met name GroenLinks.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_18358980
Waaruit maak jij op dat zoveel mensen rechts zijn op dit forum?

Ik heb in ieder geval geen idee hoe de verhoudingen liggen.
pi_18359009
Ik denk dat die verhouding wel fifty fifty is. En eerder meer "linkse" mensen dan rechtse mensen. Alleen hebben, denk ik, veel "linkse" mensen geen zin om te discusieren omdat veel "rechtse" mensen teveel schreeuwen waardoor mensen geen zin hebben om die discussie aan te gaan.

Dat gebeurd iig op de FP zo, denk dat dat op het forum ook wel het geval is.
pi_18359010
Leg nou eerst weer eens uit wat rechts en links is. Economisch ben ik wel 'rechts', maar op het gebied van buitenlanders-fobie, etc. weer helemaal niet. Wat je nu zegt slaat dus helemaal nergens op.

En daarnaast denk ik dat de verhoudingen wel 50-50 zijn.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  maandag 12 april 2004 @ 00:37:43 #6
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_18359070
Ik denk dat het aan verandering onderhevig is.

Ik kan me iig de tijd nog goed herinneren dat FOK overwegend 'links' was.

FOK is wel enorm gegroeid sinds die tijd.
&lt;signature here&gt;.
pi_18359335
Vooral op IRC was het net een linkse samenzwering
pi_18359361
ik denk dat fok een afspiegeling is van de maatschappij
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_18359370
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef calvobbes het volgende:
Ik denk dat die verhouding wel fifty fifty is. En eerder meer "linkse" mensen dan rechtse mensen. Alleen hebben, denk ik, veel "linkse" mensen geen zin om te discusieren omdat veel "rechtse" mensen teveel schreeuwen waardoor mensen geen zin hebben om die discussie aan te gaan.
Joh, daarom waait er volgens sommige een rechtse wind door NL. Wat zich ook weerspiegeld in POL en NWS. Wel is het weer de laatste tijd linkser geworden. Maar anyway, dat kon ook niet anders.
pi_18359408
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:50 schreef Lucille het volgende:
ik denk dat fok een afspiegeling is van de maatschappij
Ik denk het juist niet. Wat zit er op Fok? Volgens mij vooral veel jongeren, IT-ers en mensen met speciale interesses (ach, wie heeft die niet?). uiteraard zal er van alles wat te vinden zijn, maar niet representatief.
pi_18359458
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef UnderWorld_ het volgende:
Leg nou eerst weer eens uit wat rechts en links is. Economisch ben ik wel 'rechts', maar op het gebied van buitenlanders-fobie, etc. weer helemaal niet. Wat je nu zegt slaat dus helemaal nergens op.
Voor het gemak maar even eenvoudige definities:

Links: sociale rechtvaardigheid, macht grote multinationals inperken, Amerika-sceptisch, ecologie boven economie, geeft allochtonen het voordeel van de twijfel

Rechts: individuele vrijheid, zo weinig mogelijk belastingen en zo weinig mogelijk beperkingen voor bedrijven (zelfs als dat ten koste gaat van de sociaal zwakkeren), pro-Amerikaans, economie boven ecologie, geeft allochtonen het nadeel van de twijfel

Natuurlijk heb je daar nuances in, maar ik denk dat de meesten van ons wel aanvoelen welke "kant" hen het meeste aantrekt.
Ars longa, vita brevis
  maandag 12 april 2004 @ 00:56:01 #12
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_18359487
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef calvobbes het volgende:
... omdat veel "rechtse" mensen teveel schreeuwen waardoor mensen geen zin hebben om die discussie aan te gaan.

Dat gebeurd iig op de FP zo, denk dat dat op het forum ook wel het geval is.
hmm, ik ben niet links of rechts, maar dit is een leuk staaltje generalisatie toch..

ik zal het veranderen.:... omdat veel marokkanen teveel intimideren waardoor mensen geen zin hebben om de discussie aan te gaan

geaccepteerd op deze wijze?
pi_18359527
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:54 schreef motown het volgende:

[..]

Voor het gemak maar even eenvoudige definities:

Links: sociale rechtvaardigheid, macht grote multinationals inperken, Amerika-sceptisch, ecologie boven economie

Rechts: individuele vrijheid, zo weinig mogelijk belastingen (zelfs als dat ten koste gaat van de sociaal zwakkeren), pro-Amerikaans, economie boven ecologie

Natuurlijk heb je daar nuances in, maar ik denk dat de meesten van ons wel aanvoelen welke "kant" hen het meeste aantrekt.
Mjah... en het is dit hokjesdenken dat de discussies beperkt. Je kan wel zeggen dat er nuance is, en die ís er tussen "rechts" en "links", maar je eigen definities ophangen aan kanten is niet echt goed, volgens mij. Zoals: Amerika-sceptisch is "links". Wat een onzin. Mjwah... misschien dat uiteindelijk er zo'n correlatie is ontstaan, maar, mjah, het is allemaal zwart-wit hokjesdenken.
pi_18359561
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mjah... en het is dit hokjesdenken dat de discussies beperkt. Je kan wel zeggen dat er nuance is, en die ís er tussen "rechts" en "links", maar je eigen definities ophangen aan kanten is niet echt goed, volgens mij. Zoals: Amerika-sceptisch is "links". Wat een onzin. Mjwah... misschien dat uiteindelijk er zo'n correlatie is ontstaan, maar, mjah, het is allemaal zwart-wit hokjesdenken.
De combinatie "Links" en "pro-Amerikaans" kom je echt zelden tegen, hoor. Zeker na het hele Irak-gebeuren.
Ars longa, vita brevis
pi_18359579
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:56 schreef JaZekerZ het volgende:
geaccepteerd op deze wijze?
Nee, want dan zou Dora extreem rechts zijn terwijl dat 1 van de meest linkse users is
pi_18359587
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:59 schreef motown het volgende:

[..]

De combinatie "Links" en "pro-Amerikaans" kom je echt zelden tegen, hoor. Zeker na het hele Irak-gebeuren.
Tja, dora is een verhaal apart
pi_18359611
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:59 schreef motown het volgende:
Misschien. Toch is het eng hokjesdenken. Ik vind het voorbarig om iemand die, bijvoorbeeld, economisch "links" is meteen te scharen onder "Amerika-sceptisch". Dat is té zwart-wit, té beperkt en het is zo vooringenomen.

Maar goed, de combinatie komt wel vaak voor, ja. Overigens vind ik de keuze tussen "Amerika-sceptisch" of "pro-Amerika" erg... gekleurd overkomen.
pi_18359639
De rechtse mensen hier posten meer....maar ik denk dat de ruime meerderheid buiten pol links is.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18359698
quote:
Op maandag 12 april 2004 01:04 schreef RichardQuest het volgende:
De rechtse mensen hier posten meer....maar ik denk dat de ruime meerderheid buiten pol links is.
Probeer alleen maar eens een poll te openen in bijvoorbeeld GC. Dan word de poll direct gestuurd naar POL, met alle gevolgen van dien. Maar misschien toch eens een keer het overwegen waard.
pi_18359734
quote:
Ja, ik weet het niet, hoor.
pi_18359761
quote:
Dat is interessant... Als dat werkelijk zo is, waarom zou dat dan komen, denken jullie?
Ars longa, vita brevis
pi_18359807
quote:
Op maandag 12 april 2004 01:12 schreef motown het volgende:

[..]

Dat is interessant... Als dat werkelijk zo is, waarom zou dat dan komen, denken jullie?
Rechtse mensen zijn werkschuw

Serieus, ik vraag me af wat voor werk aaahikwordgek, pberends en R_J hebben
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18359825
quote:
Op maandag 12 april 2004 01:14 schreef RichardQuest het volgende:
Serieus, ik vraag me af wat voor werk aaahikwordgek, pberends en R_J hebben
Ik heb in ieder geval geen werk.
pi_18359848
quote:
Op maandag 12 april 2004 01:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval geen werk.

Jij bent (meestal) links, dan heb je recht om werkloos te zijn....
pi_18359857
quote:
Op maandag 12 april 2004 01:16 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Jij bent (meestal) links, dan heb je recht om werkloos te zijn....
Ach, rechts, links, ik word een beetje zeeziek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')