Joh, daaromquote:Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef calvobbes het volgende:
Ik denk dat die verhouding wel fifty fifty is. En eerder meer "linkse" mensen dan rechtse mensen. Alleen hebben, denk ik, veel "linkse" mensen geen zin om te discusieren omdat veel "rechtse" mensen teveel schreeuwen waardoor mensen geen zin hebben om die discussie aan te gaan.
Ik denk het juist niet. Wat zit er op Fok? Volgens mij vooral veel jongeren, IT-ers en mensen met speciale interesses (ach, wie heeft die niet?). uiteraard zal er van alles wat te vinden zijn, maar niet representatief.quote:Op maandag 12 april 2004 00:50 schreef Lucille het volgende:
ik denk dat fok een afspiegeling is van de maatschappij
Voor het gemak maar even eenvoudige definities:quote:Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef UnderWorld_ het volgende:
Leg nou eerst weer eens uit wat rechts en links is. Economisch ben ik wel 'rechts', maar op het gebied van buitenlanders-fobie, etc. weer helemaal niet. Wat je nu zegt slaat dus helemaal nergens op.
hmm, ik ben niet links of rechts, maar dit is een leuk staaltje generalisatie toch..quote:Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef calvobbes het volgende:
... omdat veel "rechtse" mensen teveel schreeuwen waardoor mensen geen zin hebben om die discussie aan te gaan.
Dat gebeurd iig op de FP zo, denk dat dat op het forum ook wel het geval is.
Mjah... en het is dit hokjesdenken dat de discussies beperkt. Je kan wel zeggen dat er nuance is, en die ís er tussen "rechts" en "links", maar je eigen definities ophangen aan kanten is niet echt goed, volgens mij. Zoals: Amerika-sceptisch is "links". Wat een onzin. Mjwah... misschien dat uiteindelijk er zo'n correlatie is ontstaan, maar, mjah, het is allemaal zwart-wit hokjesdenken.quote:Op maandag 12 april 2004 00:54 schreef motown het volgende:
[..]
Voor het gemak maar even eenvoudige definities:
Links: sociale rechtvaardigheid, macht grote multinationals inperken, Amerika-sceptisch, ecologie boven economie
Rechts: individuele vrijheid, zo weinig mogelijk belastingen (zelfs als dat ten koste gaat van de sociaal zwakkeren), pro-Amerikaans, economie boven ecologie
Natuurlijk heb je daar nuances in, maar ik denk dat de meesten van ons wel aanvoelen welke "kant" hen het meeste aantrekt.
De combinatie "Links" en "pro-Amerikaans" kom je echt zelden tegen, hoor. Zeker na het hele Irak-gebeuren.quote:Op maandag 12 april 2004 00:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mjah... en het is dit hokjesdenken dat de discussies beperkt. Je kan wel zeggen dat er nuance is, en die ís er tussen "rechts" en "links", maar je eigen definities ophangen aan kanten is niet echt goed, volgens mij. Zoals: Amerika-sceptisch is "links". Wat een onzin. Mjwah... misschien dat uiteindelijk er zo'n correlatie is ontstaan, maar, mjah, het is allemaal zwart-wit hokjesdenken.
Nee, want dan zou Dora extreem rechts zijn terwijl dat 1 van de meest linkse users isquote:Op maandag 12 april 2004 00:56 schreef JaZekerZ het volgende:
geaccepteerd op deze wijze?![]()
Tja, dora is een verhaal apartquote:Op maandag 12 april 2004 00:59 schreef motown het volgende:
[..]
De combinatie "Links" en "pro-Amerikaans" kom je echt zelden tegen, hoor. Zeker na het hele Irak-gebeuren.
Misschien. Toch is het eng hokjesdenken. Ik vind het voorbarig om iemand die, bijvoorbeeld, economisch "links" is meteen te scharen onder "Amerika-sceptisch". Dat is té zwart-wit, té beperkt en het is zo vooringenomen.quote:Op maandag 12 april 2004 00:59 schreef motown het volgende:
De combinatie "Links" en "pro-Amerikaans" kom je echt zelden tegen, hoor. Zeker na het hele Irak-gebeuren.
Probeer alleen maar eens een poll te openen in bijvoorbeeld GC. Dan word de poll direct gestuurd naar POL, met alle gevolgen van dien. Maar misschien toch eens een keer het overwegen waard.quote:Op maandag 12 april 2004 01:04 schreef RichardQuest het volgende:
De rechtse mensen hier posten meer....maar ik denk dat de ruime meerderheid buiten pol links is.
Ja, ik weet het niet, hoor.quote:Op maandag 12 april 2004 01:04 schreef RichardQuest het volgende:
De rechtse mensen hier posten meer....maar ik denk dat de ruime meerderheid buiten pol links is.
Dat is interessant... Als dat werkelijk zo is, waarom zou dat dan komen, denken jullie?quote:Op maandag 12 april 2004 01:04 schreef RichardQuest het volgende:
Rechtse mensen zijn werkschuwquote:Op maandag 12 april 2004 01:12 schreef motown het volgende:
[..]
Dat is interessant... Als dat werkelijk zo is, waarom zou dat dan komen, denken jullie?
Ik heb in ieder geval geen werk.quote:Op maandag 12 april 2004 01:14 schreef RichardQuest het volgende:
Serieus, ik vraag me af wat voor werk aaahikwordgek, pberends en R_J hebben
quote:Op maandag 12 april 2004 01:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval geen werk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |