Mars heeft wel degelijk een atmosfeer, alleen een zeer ijle.quote:Op zondag 11 april 2004 23:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
en bovendien heeft mars geen atmosfeer
Ja ok, ga jij maar even gaan rondstappen op mars zonder geïssoleerd pak en helm.quote:Op zondag 11 april 2004 23:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mars heeft wel degelijk een atmosfeer, alleen een zeer ijle.
het schijnt zo te zijn dat als we maar genoeg CFK's daar de lucht inspuiten (hoe gek het ook klinkt) we daar vanzelf een goede ozonlaag krijgen. Dan kunnen we daartussen (mars en ozonlaag) flink wat zuurstof tanken en dan kunnen we daar (zij het enigszins aangepast) leven...quote:Op zondag 11 april 2004 23:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mars heeft wel degelijk een atmosfeer, alleen een zeer ijle.
Ja misschien serre's neerplanten en volpompen met zuurstof.quote:Op zondag 11 april 2004 23:42 schreef Emme-r-tje het volgende:
[..]
het schijnt zo te zijn dat als we maar genoeg CFK's daar de lucht inspuiten (hoe gek het ook klinkt) we daar vanzelf een goede ozonlaag krijgen. Dan kunnen we daartussen (mars en ozonlaag) flink wat zuurstof tanken en dan kunnen we daar (zij het enigszins aangepast) leven...
maar het zou kunnen... En waarschijnlijk gaat niemand hier dit nog meemaken.... De trip erheen alleen al duurt 6 maanden als alle planeten gunstig staan...quote:Op zondag 11 april 2004 23:49 schreef Flying het volgende:
[..]
Ja misschien serre's neerplanten en volpompen met zuurstof.
Dan wat bomen die zuurstof maken. Dan kunnen we de zuurstof erin pompen.
Misschien over een eeuw of 4 ...
Ik denk toch dat ze nog snellere raketten gaan maken voordat we dood zijn.quote:Op zondag 11 april 2004 23:50 schreef Emme-r-tje het volgende:
[..]
maar het zou kunnen... En waarschijnlijk gaat niemand hier dit nog meemaken.... De trip erheen alleen al duurt 6 maanden als alle planeten gunstig staan...
Jim stond laatst toch al op mars?quote:Op zondag 11 april 2004 23:30 schreef dmace het volgende:
ik denk dat ik permanente bewoning op Mars niet meer mee ga maken.
Het landen van de 1e man op mars waarschijnlijk wel.
dat van die CFK's zie ik nog niet zo snel gebeuren, aangezien het een kettingreactie is waarbij zelfs de allerkleinste factoren een crusiaal gevolg kunnen hebben (dus dat de hele planeet dan voorgoed onbewoonbaar wordt)quote:Op zondag 11 april 2004 23:42 schreef Emme-r-tje het volgende:
[..]
het schijnt zo te zijn dat als we maar genoeg CFK's daar de lucht inspuiten (hoe gek het ook klinkt) we daar vanzelf een goede ozonlaag krijgen. Dan kunnen we daartussen (mars en ozonlaag) flink wat zuurstof tanken en dan kunnen we daar (zij het enigszins aangepast) leven...
je kunt alleen niet zomaar zo'n raket afvuren en naar mars toe-vliegen... eerst zouden de planeten goed moeten staan, dwz dat mars dichtbij de aarde moet staan anders gaat het hele feest niet door. Als het nu ongunstig staat duurt een rit bijv. niet 6 maanden maar 60 maanden.. is toch een verschil..quote:Op zondag 11 april 2004 23:58 schreef Flying het volgende:
[..]
Ik denk toch dat ze nog snellere raketten gaan maken voordat we dood zijn.
je hoort de laatste tijd ook niet zoveel meer over die mars-landers... In het begin steeds foto's totdat er mensen waren die zeiden dat NASA kloote met de kleuren ed.quote:Op maandag 12 april 2004 00:02 schreef ikookhier het volgende:
Gezellig op Mars [afbeelding]
Ik denk dat jij je niet buiten ONZ moet begeven.quote:Op zondag 11 april 2004 23:29 schreef ruk het volgende:
wat denken jullie?
Misschien dat genetisch gewijzigde bomen en planten hier bij kunnen helpen.quote:Ook denk ik dat elke boom die je daar neerzet, daar direct kapot gaat van de hoeveelheid koolstofdixide die er in de lucht zit... Een beetje is genoeg nl. voor een boom om te leven.
Er zijn nog steeds bijna elke dag nieuwe foto's, maar omenduur steekt het voor de meeste mensen tegen om naar 'een paar stenen in een groot zandlandschap' te kijken.quote:je hoort de laatste tijd ook niet zoveel meer over die mars-landers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |