abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18356291
voor de spirituele onder ons:

zoals sommige weten ben ik al een tijdje bezig in het boek "De geometrie van de Schepping - deel I" (*1)

door het boek val ik van de ene in de andere verbazing. Ik vin het overigens een heerlijk boek om te lezen.

Anywayz...naast het Philadelphia expiriment(*2), vertelt het boek o.a. over het ontstaan van de Bermuda-Driehoek.

Zoals jullie wellicht weten, ligt de Bermuda-driehoek in de buurt van 1 van de Atlantische eilanden, een plek waar(boven) vliegtuigen en mensen spoorloos zijn verdwenen.

Volgens Melchizedek ligt op de oceaanbodem een bouwwerk dat 3 roterende ster-tetraëdervormige(*3) elektromagnetische velden bevat. Zij overlappen elkaar en wekken een gigantische kunstmatige Mer-Ka-Ba(*4), die zich uitstrekt over de oceaanen tot ver in de ruimte. Deze Mer-Ka-Ba is volledig aan het doldraaien.

Hij wordt de Bermuda-driehoek genoemd omdat de punt van 1 van de tetraëders - de stationair draaiende - daar boven water uitsteekt. Ten tijde van Atlantis (*5) werd besloten een kunstmatig Mer-Ka-Ba op te wekken. Ze wisten niet meer precies hoe ze dat moesten doen - maar ze dachten dat ze het wel wisten. Dus ze zetten de bouwerken neer en begonnen met het experiment. Volgens Melchizedek was dit experiment zelfs gerelateerd aan het Philadelphia experiment in 1943 & het Montauk-Experiment in 1983.

Het Experiment had grote destructieve gevolgen: tijd en ruimte werden verwrongen. Wat het exp. deed, was de lagere dimensionale nivo's van de aarde openscheuren. niet de hogere, maar de lagere. Dit betekent dat vliegtuigen die in onze tijd over dit doldraaiende veld vlogen, letterlijk in andere (tijds)(ruimte) dimensies terecht zijn gekomen ....wow!

Volgens hem is de triangle een belangrijke oorzaak van veel verstoringen in de wereld. Het veld leidt niet alleen tot verstoringen op aarde, maar ook verstoringen tot ver in de ruimte.

Plausibele theorie?

>> Zoals het in het boek beschreven staat vin ik van wel.....zeker als je de verdwijnings verhalen van de triangle leest en ik heb zo m'n gevoel....
(*4)http://www.xs4all.nl/~pieval/alternatief.htm
(*5)http://users.telenet.be/wouter.wylin/atlantisring/atlantisite.htm
  zondag 11 april 2004 @ 23:06:49 #2
76894 apestartje
Nikonfreak F90X,D-70,s7000
pi_18356573
Het heet bermuda driehoek,omdat het gebied waar de schepen en vliegtuigen verongelukten in een driehoek tussen drie eilanden lag.
Flauwe kul boek lijkt mij.
Ach ik rommel maar wat aan.
pi_18356620
die vliegtuigen hebben ze al teruggevonden dus die liggen niet in een andere dimensie, het had waarschijnlijk te maken met een gas wat uit de bodem kwam waardoor er een grote luchtzak ontstond waardoor die vliegtuigen zo'n eind vielen dat de vleugels braken.
  zondag 11 april 2004 @ 23:14:14 #4
76894 apestartje
pi_18356751
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:08 schreef _Etter_ het volgende:
die vliegtuigen hebben ze al teruggevonden dus die liggen niet in een andere dimensie, het had waarschijnlijk te maken met een gas wat uit de bodem kwam waardoor er een grote luchtzak ontstond waardoor die vliegtuigen zo'n eind vielen dat de vleugels braken.
Klopt en de schepen bleven ook niet drijven op de gas bellen want die leveren niet genoeg opwaardse druk
pi_18356860
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:08 schreef _Etter_ het volgende:
ehhh heb je misschien links naar artikelen waarin vermeldt staat dat de btereffende vliegtuigen en schepen reeds zijn teruggevonden?

hmmm luchtzakken zei je? en wat about het feit dat in de Bermuda Driehoek het magnetische kompas naar het echte noorden wijst . Normaal gesproken wijst de naald van een kompas naar het magnetische noorden. Het verschil tussen deze twee verschijnselen wordt ook wel kompasvariatie genoemd en kan oplopen tot een afwijking van 20 graden. Als deze kompasafwijking niet gecompenseerd wordt, kan een voertuig ver uit koers raken.
  zondag 11 april 2004 @ 23:23:58 #6
76894 apestartje
pi_18356997
discovery kijken,leverd altijd veel informatie op
pi_18357126
Ze kunnen evenwel ook verontgelukt zijn in een tropische storm, want dat is nou eenmaal iets wat ontstaat in / boven een oceaan. De samenkoming van verschillende luchtdrukken.
  zondag 11 april 2004 @ 23:30:07 #8
76894 apestartje
pi_18357159
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:18 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

ehhh heb je misschien links naar artikelen waarin vermeldt staat dat de btereffende vliegtuigen en schepen reeds zijn teruggevonden?

hmmm luchtzakken zei je? en wat about het feit dat in de Bermuda Driehoek het magnetische kompas naar het echte noorden wijst . Normaal gesproken wijst de naald van een kompas naar het magnetische noorden. Het verschil tussen deze twee verschijnselen wordt ook wel kompasvariatie genoemd en kan oplopen tot een afwijking van 20 graden. Als deze kompasafwijking niet gecompenseerd wordt, kan een voertuig ver uit koers raken.
Deze afwijking is in de luchtvaart en scheepsvaart algemeen bekent,en dit verschil veranderd ook steeds en is ook afhankelijk van waar je je bevind op de aardbol, het kan namelijk ook nul zijn
Dit zijn de grondbeginselen van het compas lezen en elke militair opgeleid persoon weet dit
pi_18357181
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:23 schreef apestartje het volgende:
discovery kijken,leverd altijd veel informatie op
ach, das wel erg makkelijk schat.

kun je anders niet wat meer background informatie geven? ik neem aan dat je de discovery beelden zo weer op je netvlies terug kunt halen, het is nou eenmaal een boeiend onderwerp..
  zondag 11 april 2004 @ 23:33:26 #10
76894 apestartje
pi_18357251
dank je lieverd maar niet alle kennis die ik bezit staat op papier,maar er zijn veel boeken in de handel waarin de bermuda driehoek beschreven word.
De bermuda driehoek is niet de enigste in zijn soort,er bevinden zich meer van zulke gebieden op de aardbol.
Maar in diverse programma's op het voorgenoemde net hebben ze de resten van schepen en vliegtuigen laten zien,vooral de verdwenen avengers net naar de oorlog zijn erg bekend geworden maar inmiddels weer terug gevonden gtenminste een deel ervan.
De atlantische oceaan is erg groot weet je en soms erg diep.
pi_18357308
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:30 schreef apestartje het volgende:

[..]

Deze afwijking is in de luchtvaart en scheepsvaart algemeen bekent,en dit verschil veranderd ook steeds en is ook afhankelijk van waar je je bevind op de aardbol, het kan namelijk ook nul zijn
Dit zijn de grondbeginselen van het compas lezen en elke militair opgeleid persoon weet dit
dat deze afwijking al honderd jaar bekend is jah, dat weten ze, dus ze zijn niet gek genoeg meer om ooit boven dat gebied te vliegen.

dat deze afwijking overal voorkomt is bullshit! dit magnetische verschijnsel komt maar op 2 plekken op deze aardbol voor. Een gebied aan de oostkust van Japan, dat de 'Duivelszee' wordt genoemd, heeft dezelfde magnetische karakteristieken als de Bermuda Driehoek. De Duivelszee is net als de Bermuda Driehoek bekend om mysterieuze verdwijningen.
  zondag 11 april 2004 @ 23:39:45 #12
76894 apestartje
pi_18357425
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:35 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

dat deze afwijking al honderd jaar bekend is jah, dat weten ze, dus ze zijn niet gek genoeg meer om ooit boven dat gebied te vliegen.

dat deze afwijking overal voorkomt is bullshit! dit magnetische verschijnsel komt maar op 2 plekken op deze aardbol voor. Een gebied aan de oostkust van Japan, dat de 'Duivelszee' wordt genoemd, heeft dezelfde magnetische karakteristieken als de Bermuda Driehoek. De Duivelszee is net als de Bermuda Driehoek bekend om mysterieuze verdwijningen.
Nee lieverd er is altijd overal ter wereld een afwijking tussen het magnetisch noorden en het waare noorden en dan heb je ook nog het kaart noorden.
Het veranderen van het magnetisch noorden cq zuiden noemen de jaarlijkse declanatie.
deze afwijking staat onder aan elke stafkaart aangegeven en aan de hand van de ouderdom van de kaart moet je zelf het verschil uitrekenen
  zondag 11 april 2004 @ 23:40:35 #13
76894 apestartje
pi_18357448
P,s er wordt nog gewoon overheen gevlogen en gevaren
pi_18358288
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:39 schreef apestartje het volgende:

[..]

Nee lieverd er is altijd overal ter wereld een afwijking tussen het magnetisch noorden en het waare noorden en dan heb je ook nog het kaart noorden.
Het veranderen van het magnetisch noorden cq zuiden noemen de jaarlijkse declanatie.
deze afwijking staat onder aan elke stafkaart aangegeven en aan de hand van de ouderdom van de kaart moet je zelf het verschil uitrekenen

Als ik op google zoek "bermuda triangle gevonden vliegtuigen"
vin ik alleen maar headers zoals "Bermuda vermist werden hier is nooit weer iets van terug gevonden zelfs geen ..." die dateren vanaf 2001 of "tot nog toe geen enkel niet-aards, technisch reden gevonden" of headers die door verwijzen naar Atlantis...

heb je nou nog linkjes voor me ofzo die het eea ff voor me kunnen verifieren van wat je zegt ook van dat er ook nu nog vliegtuigen over dat bewuste gebied heenvliegen? puur interesse hoor, heb 't topic nie voor nix geopend
  maandag 12 april 2004 @ 00:12:06 #15
76894 apestartje
pi_18358365
oke ik zal mijn best doen.ps is dat een fototje van jou,ziet er nog goed uit
  maandag 12 april 2004 @ 00:16:38 #16
76894 apestartje
pi_18358521
De Bermuda Driehoek
De Bermuda Driehoek ligt tussen Puerto-Rico, Miami en Bermuda, en in de 20e eeuw zijn er in dit gebied al zo'n 100 schepen en vliegtuigen spoorloos verdwenen, zonder aanwijsbare oorzaak. Favoriete verklaringen voor dit mysterie zijn agressieve zeemonsters en ontvoeringen door buitenaardse wezens. Iets minder extravagant zijn de vermoedens dat het stormachtige klimaat en vulkanische magneetvelden iets met de verdwijnigen te maken hebben. Voorlopig blijft het nog gissen, wat deze reis natuurlijk wel extra spannend maakt! Als je van duiken houdt, dan kun je een kijkje nemen in één van de talloze scheepswrakken die je in het heldere water ziet liggen.

http://www.rtl.nl/(/reize(...)incharge/bermuda.xml
pi_18358865
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:16 schreef apestartje het volgende:
De Bermuda Driehoek
De Bermuda Driehoek ligt tussen Puerto-Rico, Miami en Bermuda, en in de 20e eeuw zijn er in dit gebied al zo'n 100 schepen en vliegtuigen spoorloos verdwenen, zonder aanwijsbare oorzaak. Favoriete verklaringen voor dit mysterie zijn agressieve zeemonsters en ontvoeringen door buitenaardse wezens. Iets minder extravagant zijn de vermoedens dat het stormachtige klimaat en vulkanische magneetvelden iets met de verdwijnigen te maken hebben. Voorlopig blijft het nog gissen, wat deze reis natuurlijk wel extra spannend maakt! Als je van duiken houdt, dan kun je een kijkje nemen in één van de talloze scheepswrakken die je in het heldere water ziet liggen.

http://www.rtl.nl/(/reize(...)l
agressieve zeemonsters geloof jij dat het dus eerder is

grappig dit..wat ik vin net op een forum een verwijzing naar de Discovery documentaire waar je het eerder over had. En hier wordt verteld dat er nooit ook maar iets is teruggevonden van die schepen en vliegtuigen http://www.dynamicdeezign.com/forum/joskomen/messages/961.html

oke nu ga ik ook iets leuks googlies quoteren:
quote:
02 maart 2004 Kanaal 13 http://kanaal13.hitzaterdag.nl/content/view/12/0/1/1/

Ondanks allerlei speculaties is er nooit een bevredigende verklaring gevonden voor de vele verdwijningen in het gebied rond Bermuda. Dat piraten de verdwijningen hebben veroorzaakt lijkt uitgesloten, want radar heeft nog nooit een ander schip of vliegtuig in de buurt opgemerkt vlak voordat iemand verdween. Natuurlijke oorzaken zoals plotselinge vloedgolven kunnen wel enkele verdwijningen hebben veroorzaakt, maar zeker niet allemaal, en dit zou nooit zoveel vliegtuigen soms op grote hoogte hebben kunnen treffen. Uiteraard gaven sommige mensen de aliens de schuld, die mogelijk menselijke samples zochten in hun abduction-project. Dat idee lijkt te worden ondersteund door een ongewoon hoog aantal UFO-meldingen in het gebied. Ook worden in het gebied rond Puerto Rico al tientallen jaren regelmatig USO’s gesignaleerd, UFO’s die zich onderwater bewegen, maar dezelfde grote snelheden bereiken en onmogelijke manoevres uithalen. Aan de hand van die meldingen is wel vaker geopperd dat dit gebied een basis lijkt voor dit soort vreemde vliegtuigen. Al deze meldingen werden onderzocht door Dr. Manson Valentine, een gepensioneerde oceanoloog van de universiteit van Miami. Hij concludeerde: “Er zijn veel meer vreemde verschijnselen in dit gebied van ergens anders. Er zijn hier meer toestellen gezien die geen vliegtuigen zijn, en meer onderzeevaartuigen die geen normale onderzeeërs zijn.”

Misschien kwamen de verdwenen vliegtuigen in botsing met deze UFO’s, of waren ze getuigen die niet in leven mochten blijven.

Ook is dit gebied wel eens in contact gebracht met Atlantis, de verloren beschaving waar Plato over schreef. In dit gebied vinden we bijvoorbeeld een onderwaterconstructie die de Muur van Bimini wordt genoemd. De Bimini Muur lijkt op een rechte muur of weg of havenkade, gemaakt van grote stenen die enkele kilometers doorloopt onder water. De manier van bouwen doet denken aan de vestingmuren met enorme rotsblokken zoals die door de Inca’s werden gebouwd in Midden- en Zuid-Amerika. In dit gebied vinden we ook een enorme krater van een meteoriet die lang geleden is ingeslagen. Deze inslag is vaak als reden gezien voor de zeer ongewone elektromagnetische verschijnselen die hier zijn gemeten.

Mogelijk zijn de zeer ongewone velden van elektromagnetische activiteit de oorzaak van het erratische gedrag van een kompas, of het uitvallen van elektronische apparatuur. Want net als bij veel UFO-meldingen het geval is, komt het regelmatig voor dat schepen die in de Bermuda Driehoek in de problemen komen, te kampen hebben met apparatuur die plotseling uitvalt, en later, als men geluk heeft, even onverklaarbaar weer op gang komt.
  maandag 12 april 2004 @ 00:30:35 #18
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_18358869
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:16 schreef apestartje het volgende:

http://www.rtl.nl/(/reize(...)l
Gedegen bron hoor, Yorin travel...

[ Bericht 4% gewijzigd door MasterPeace op 12-04-2004 00:37:45 ]
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  maandag 12 april 2004 @ 00:40:10 #19
76894 apestartje
pi_18359138
Hier in ging het over het stukje wat verwijst naar de vele scheeps vrakken,er staat trouwens nergen s dat ik geloof in zee monsters,maar uit jou topic text zou ik dat bij jou toch bijna gaan vermoeden.
pi_18359273
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:30 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
ach, das wel erg makkelijk schat.

kun je anders niet wat meer background informatie geven? ik neem aan dat je de discovery beelden zo weer op je netvlies terug kunt halen, het is nou eenmaal een boeiend onderwerp..
tja ik ben er nooit geweest maar het experiment op Discovery zwerft inderdaad nog ergens in die grijze prut...

Het experiment ging zo: ze hadden een bak met water (uit mijn hoofd iets van 50m2?) ong 10 meter diep. Onderin waren gaten waardoor zuurstof in bellen naar boven steeg. Op de oppervlakte dreven miniatuur bootjes die, zodra de bel met zuurstof onder hen naar boven dreef geen drijfvermogen meer hadden.

hier een engelstalige link: http://www.unknowncountry.com/news/?id=2982

Dan is er ook nog de elektromagnetische theorie (engels): http://users.tpg.com.au/sciences/bermuda_triangle_mystery.html die de neerstortende vliegtuigen verklaart. Maar nogmaals, "ik was er niet bij" wie weet is er wel iets meer daar.
pi_18359711
Niemand hier op het forum was erbij...daarom is het zo leuk om erover te filoseferen want niemand heeft nog een duidelijk antwoord gevonden op de 2 gebieden. Niemand durft er precies te komen

Anywayz...de theorie van Melchizedek von ik wel interessant.....met name als je de werking van de Mer-Ka-Ba kent en want er is dus wel degelijk een bouwwerk in dat gebied gevonden.....maar tot nu toe heeft niemand precies daarop gereageerd..ik bedoel de mysteries rond bermuda kunnen we overal zo op-googlen......leuke gefundeerde theorieen aangaande verklaringen daarentegen zijn veel leuker vin ik
  maandag 12 april 2004 @ 02:44:45 #22
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_18361502
Hoi meis!

Kompas wijst inderdaad niet naar het noorden en vaak zelfs niet naar het magnetische noorden; afhankelijk van een heleboel factoren - ligging van de krachtlijnen van het magnetisch veld van de aarde, de aanwezigheid van veel ijzer(erts) etc. beïnvloeden allemaal de precieze richting waarin het kompas wijst. bron 1, bron 2. Op o.a. kaarten die in de luchtvaart worden gebruikt staat altijd naast het vliegveld aangegeven wat de lokale kompasafwijking is; en deze verandert af en toe; ik meen dat twee jaar geleden een aantal landingsbanen van vliegvelden in Nederland een iets gewijzigde officiële kompaskoers gekregen hebben.

Verder - en dat is effe heel belangrijk - er is niets bijzonders aan de hand in de Bermuda driehoek. Er vergaan daar niet meer schepen dan verwacht in een gebied met veel scheepvaart waar zware tropische stormen voorkomen. Veel van de schepen die door diverse beschrijvers van de Bermuda Driehoek - met name Berlitz - als voorbeeld werden gegeven bleken hetzij elders te zijn gezonken, hetzij nog gewoon rond te varen. Dus voordat je een groot mysterie toeschrijft aan dat gebied, doe eerst eens even onderzoek naar hoevel schepen en vliegtuigen daar nou echt zijn verdwenen. En als je toch bezig bent - vind je het niet gek dat een gebied dat blijkbaar al zolang vervloekt is toch nog zo populair is om doorheen te varen? Je zou toch volkomen gek moeten zijn om je hachje te wagen als die verhalen echt waar zouden zijn....?

[ Bericht 1% gewijzigd door DzjieDub op 12-04-2004 12:06:50 (links aangepast) ]
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_18362408
Ben er zelf wel eens overeen gevlogen op weg naar de Dominicaanse republiek.
Stil alive and kikking
Ik vond die docu over die gassen ook een beetje ver gezocht, de dr is niets aan de hand daar theorie
geniet mn voorkeur.
100% Funk
pi_18364344
deze link is volgens wel van iemand die het goed heeft uitgezocht bij 'normale' instanties:

http://scientium.com/diag(...)mcnamara/bermyth.htm

en nog een linkje van het leger:
http://www.history.navy.mil/faqs/faq8-1.htm
pi_18365915
quote:
Verder - en dat is effe heel belangrijk - er is niets bijzonders aan de hand in de Bermuda driehoek. Er vergaan daar niet meer schepen dan verwacht in een gebied met veel scheepvaart waar zware tropische stormen voorkomen. Veel van de schepen die door diverse beschrijvers van de Bermuda Driehoek - met name Berlitz - als voorbeeld werden gegeven bleken hetzij elders te zijn gezonken, hetzij nog gewoon rond te varen. Dus voordat je een groot mysterie toeschrijft aan dat gebied, doe eerst eens even onderzoek naar hoevel schepen en vliegtuigen daar nou echt zijn verdwenen. En als je toch bezig bent - vind je het niet gek dat een gebied dat blijkbaar al zolang vervloekt is toch nog zo populair is om doorheen te varen? Je zou toch volkomen gek moeten zijn om je hachje te wagen als die verhalen echt waar zouden zijn....?
hmmm, het argument van het bouwwerk dat daar op de bodem schijnt te liggen is door te voeren naar een geschiedenisverhaal over wat er werkelijk in Atlantis is gebeurd. Een mysterie toeschrijven aan een gebied waar er vliegtuigen verdwijnen doe ik m.i. niet: Het geschiedverhaal vertelt gewoonweg dat er ten tijde van Atlantis op die plek iets is gebeurd. en toevallig zijn er ook in de afgelopen honderd jaar in dit gebied meer dan 50 boten en 20 vliegtuigen verdwenen. Wat er precies gebeurd is met deze voertuigen is tot op de dag van vandaag niet bekend. De meeste verdwenen zonder een spoor achter te laten. Bovendien heb ik nu al erg veel internet documenten gelezen inzake de verdwijningsmaterie en mogelijke verklaringen. dus dat je schrijft:

> "er is niets bijzonders aan de hand in de Bermuda driehoek"

is pure struisvogel nonsens waar ik echt nie verder op inga.

Ik ga liever uit van het geschiedverhaal dat er al was.

Of geloof je ook niet in het bestaan van Atlantis? mag ik dan even refereren aan het feit dat ik met een bewuste bedoeling de openingszin van mijn topic heb geformuleerd.

en tuurlijk mag je reageren, maar reageer ook wat inhoudelijker graag. ik bedoel de uitgekauwde voor's en de contra's zijn allang geleden besproken. Ken je het Atlantis geschiedverhaal, ken je de werking v/e Mer-Ka-Ba? Geloof je in leven op meer dimensionale nivo's? zo ja, is het plausibel wat hij daar zegt? zo nee, denk je dat je er inhoudelijk met gefundeerde uitspraken op kunt reageren?

Mijn vraag was meer gerelateerd aan het feit dat het ooit is gebeurd dan aan het vinden van verklaringen waarom er nu schepen daar verdwijnen. schepen verdwijnen indeed op meer plekken.
quote:
Op maandag 12 april 2004 10:40 schreef _Etter_ het volgende:
deze link is volgens wel van iemand die het goed heeft uitgezocht bij 'normale' instanties:

http://scientium.com/diag(...)mcnamara/bermyth.htm

en nog een linkje van het leger:
http://www.history.navy.mil/faqs/faq8-1.htm
grappig dat je me deze 2 linkjes post om je argumenten te onderbouwen. Ik geloof per defenitie geen info die op Amerikaanse, defensie nota bene, websites staat. Bovendien de url kende ik al en ik twijfel er niet aan dat elke Fokker! deze url kent. < dit is overigens geen Flaim Bite of iets dergelijks.
Maar goed even mijn reactie op het 2e linkje:
ik ril van websites door Authors die mij totaal onbekend zijn en dan beginnen met: "... UFOs and transdimensional portals. But these are conjecture, nothing more than speculation based, at best, on innuendo and junk science."

Deze best man kilt niet alleen het idee dat daar ook maar iets aan de hand is, hij schrapt ook de ideeen dat er zelfs maar iets paranormaals bestaat op deze aardbol.

Ik vraag je: als je hierin gelooft waarom reageer je dan op mijn topic als ik begin met: "Voor de spirituelen onder ons:" en ook hier geldt wat ik reeds eerder boven geschreven heb.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')